Hmmmmm...kanskje jeg rett og slett skal gjøre krav på odelsretten min da.....pengesluk skrev:En bonde er en heldig, priviligert person, Skulle gjerne være bonde selv. Verdens sunneste yrke.
Nope
|
Hmmmmm...kanskje jeg rett og slett skal gjøre krav på odelsretten min da.....pengesluk skrev:En bonde er en heldig, priviligert person, Skulle gjerne være bonde selv. Verdens sunneste yrke.
Er heller ingen andre arbeidsplasser der det skjer så mye ulykker og personskader som i landbruket....pengesluk skrev:En bonde er en heldig, priviligert person, Skulle gjerne være bonde selv. Verdens sunneste yrke.
Tja hva skal man si..pengesluk skrev:Dersom jeg hadde kunnet det skulle jeg byttet inn livet mitt PÅ DAGEN med en bondes. Ulykker skyldes mye menneskelig svikt, snarveier og lettvinte løsninger. Lista over sunne ting er overveldende i forhold til de fleste andre yrker/livsstiler.
Ja, gresset på andre siden osv...pengesluk skrev:Slik er det, Top, vi ønsker alltid noe annet enn det vi har..
Det er fler ulykker på kjøkkenet og i trappen i hjemmet.topline skrev:Er heller ingen andre arbeidsplasser der det skjer så mye ulykker og personskader som i landbruket....
Det er det mange som har jobbet hardt med det siste halve året. Ikke rart resten av verden latterligjør oss :pengesluk skrev:Helt klart, og de fleste selvmord skjer med kniv og gaffel..
Tøft, Otto! Ble det skikkelig godt?? Jeg har vært med på å kjerne smør selv, under oppveksten. Sommerferiene på en gård i Hardanger... Jeg kan enda huske den utrolige smaken... Men vi tok selvsagt melka rett fra dagens produksjon så råvarene var jo absolutt topp, med kyr som gikk ute hele dagen og spsite seg feite og fine på vestlandske havnære gress- og urteslag.ottone skrev:Nå har vi vaska golvet, og vi har børi ved, og vi har satt opp fuggelband..
Neida, det var tull, men jaggu har kjerringa faktisk laga smør. Trudde aldri jeg skule få se dette.
Da glemmer vi alt om kjøpesmør for i år, og har laget oss en ny juletradisjon.
Smaker godt gjør det og.
Har vel aldri vært så lite krise som nå her i gården ;D
Jeg liker spissformuleringen i artikkelen: "Variert kosthold er hva barna skal ha, ikke drikke baconfett."lars_erik skrev:Gudene må være splitter pine gale.
Foreldrene til disse barna likeså.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10024652
Spørs hvor smart det er å la folk flest oppdage hvor lett det er å lage sitt eget smør, ved å prioritere salg av fløte ...Asbjørn skrev:Jeg må innrømme litt skadefryd over hvordan Tine har stelt seg. Nå struper de ned smørproduksjonen for å unngå ny leveringskrise på fløte før jul:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Halverer-produksjonen-av-smr-6725856.html
Lav-karbo eller ikke lav-karbo, dette er ikke veldig imponerende håndtert av det selskapet som har fått Kgl. Allene Privilegium til å "regulere" markedet.
Det ble faktisk veldig godt. Sånn at flere av oss kjører smør på brødet som aldri før.pengesluk skrev:Tøft, Otto! Ble det skikkelig godt?? Jeg har vært med på å kjerne smør selv, under oppveksten. Sommerferiene på en gård i Hardanger... Jeg kan enda huske den utrolige smaken... Men vi tok selvsagt melka rett fra dagens produksjon så råvarene var jo absolutt topp, med kyr som gikk ute hele dagen og spsite seg feite og fine på vestlandske havnære gress- og urteslag.ottone skrev:Nå har vi vaska golvet, og vi har børi ved, og vi har satt opp fuggelband..
Neida, det var tull, men jaggu har kjerringa faktisk laga smør. Trudde aldri jeg skule få se dette.
Da glemmer vi alt om kjøpesmør for i år, og har laget oss en ny juletradisjon.
Smaker godt gjør det og.
Har vel aldri vært så lite krise som nå her i gården ;D
Les denne du, få med deg de medisinske studiene, og de mange innspillene fra ledende medisinske forskere om hva som er i ferd med å skje når det gjelder hva vi bør spise.lars_erik skrev:Jeg ser at noen her prøver å beskrive de helsemessige fordeler ved lav-karbo. I følge leger jeg har pratet med, er dette en katastrofal feiltolkning. Det eneste det fører til, er flere hjerteinfarkt. Med alt dette fettet, er jo det helt innlysende. At nordmenn er en saueflokk, både i mentalitet og inteligens, viser denne galskapen til fulle. Sukkerinntaket kan man da faktisk redusere uten å spise fett til årene tettes.
Slanking bør muligens gjøres på andre måter enn å tette årene med fett. Med eskalerende hyppighet av hjerteinnfarkt som et av resultatene. Trim og allsidig kosthold for eksempel.vredensgnag skrev:Les denne du, få med deg de medisinske studiene, og de mange innspillene fra ledende medisinske forskere om hva som er i ferd med å skje når det gjelder hva vi bør spise.lars_erik skrev:Jeg ser at noen her prøver å beskrive de helsemessige fordeler ved lav-karbo. I følge leger jeg har pratet med, er dette en katastrofal feiltolkning. Det eneste det fører til, er flere hjerteinfarkt. Med alt dette fettet, er jo det helt innlysende. At nordmenn er en saueflokk, både i mentalitet og inteligens, viser denne galskapen til fulle. Sukkerinntaket kan man da faktisk redusere uten å spise fett til årene tettes.
http://www.kostdoktorn.se/matrevolutionen
Men det er da ingen som driver og tetter årene sine med fett - hadde du fulgt litt med, ville du oppdaget at kolesterolverdiene forbedres, det gode fettet øker, det dårlige minker, folk går ned i vekt, blir mer opplagte, og opplever større livskvalitet. Og så legger de vekk medisinene ... og dette skjer ved at de altså utfordrer det oppleste og vedtatte når det gjelder sunt kosthold.lars_erik skrev:Slanking bør muligens gjøres på andre måter enn å tette årene med fett. Med eskalerende hyppighet av hjerteinnfarkt som et av resultatene. Trim og allsidig kosthold for eksempel.vredensgnag skrev:Les denne du, få med deg de medisinske studiene, og de mange innspillene fra ledende medisinske forskere om hva som er i ferd med å skje når det gjelder hva vi bør spise.lars_erik skrev:Jeg ser at noen her prøver å beskrive de helsemessige fordeler ved lav-karbo. I følge leger jeg har pratet med, er dette en katastrofal feiltolkning. Det eneste det fører til, er flere hjerteinfarkt. Med alt dette fettet, er jo det helt innlysende. At nordmenn er en saueflokk, både i mentalitet og inteligens, viser denne galskapen til fulle. Sukkerinntaket kan man da faktisk redusere uten å spise fett til årene tettes.
Din konklusjon er det en del strid om. For å si det forsiktig. Legge bort medisinene kan man jo også oppnå med et sunt, allsidig kosthold. Og trim.vredensgnag skrev:Men det er da ingen som driver og tetter årene sine med fett - hadde du fulgt litt med, ville du oppdaget at kolesterolverdiene forbedres, det gode fettet øker, det dårlige minker, folk går ned i vekt, blir mer opplagte, og opplever større livskvalitet. Og så legger de vekk medisinene ... og dette skjer ved at de altså utfordrer det oppleste og vedtatte når det gjelder sunt kosthold.lars_erik skrev:Slanking bør muligens gjøres på andre måter enn å tette årene med fett. Med eskalerende hyppighet av hjerteinnfarkt som et av resultatene. Trim og allsidig kosthold for eksempel.vredensgnag skrev:Les denne du, få med deg de medisinske studiene, og de mange innspillene fra ledende medisinske forskere om hva som er i ferd med å skje når det gjelder hva vi bør spise.lars_erik skrev:Jeg ser at noen her prøver å beskrive de helsemessige fordeler ved lav-karbo. I følge leger jeg har pratet med, er dette en katastrofal feiltolkning. Det eneste det fører til, er flere hjerteinfarkt. Med alt dette fettet, er jo det helt innlysende. At nordmenn er en saueflokk, både i mentalitet og inteligens, viser denne galskapen til fulle. Sukkerinntaket kan man da faktisk redusere uten å spise fett til årene tettes.
Hva er sunnest? Å spise seg frisk, eller å fortsette å spise seg syk ved å lydig følge feil råd?
Visst er det strid. Konsekvensen av at det ev. er gjort en feilvurdering i kostholdsrådene de seneste 35 årene er temmelig store, og den innrømmelsen sitter langt inne - men bevismengden hoper seg opp, og de to studiene som hele kostholdspyramiden ble bygd på (USA) viser seg å ha flere hull enn et veiskilt i Rendalen.lars_erik skrev:Din konklusjon er det en del strid om. For å si det forsiktig. Legge bort medisinene kan man jo også oppnå med et sunt, allsidig kosthold. Og trim.vredensgnag skrev:Men det er da ingen som driver og tetter årene sine med fett - hadde du fulgt litt med, ville du oppdaget at kolesterolverdiene forbedres, det gode fettet øker, det dårlige minker, folk går ned i vekt, blir mer opplagte, og opplever større livskvalitet. Og så legger de vekk medisinene ... og dette skjer ved at de altså utfordrer det oppleste og vedtatte når det gjelder sunt kosthold.lars_erik skrev:Slanking bør muligens gjøres på andre måter enn å tette årene med fett. Med eskalerende hyppighet av hjerteinnfarkt som et av resultatene. Trim og allsidig kosthold for eksempel.vredensgnag skrev:Les denne du, få med deg de medisinske studiene, og de mange innspillene fra ledende medisinske forskere om hva som er i ferd med å skje når det gjelder hva vi bør spise.lars_erik skrev:Jeg ser at noen her prøver å beskrive de helsemessige fordeler ved lav-karbo. I følge leger jeg har pratet med, er dette en katastrofal feiltolkning. Det eneste det fører til, er flere hjerteinfarkt. Med alt dette fettet, er jo det helt innlysende. At nordmenn er en saueflokk, både i mentalitet og inteligens, viser denne galskapen til fulle. Sukkerinntaket kan man da faktisk redusere uten å spise fett til årene tettes.
Hva er sunnest? Å spise seg frisk, eller å fortsette å spise seg syk ved å lydig følge feil råd?
Akkurat det samme skulle jeg til å skrive. Om dette er folk som går på medisiner i utgangspunktet så er det ikke et normalt kosthold som har skylden for det. På meg virker de som om folk prøver å gjøre alt for å unngå å leve aktivt med naturlig mat og mosjon. I stedet skal sære kostholds- og mosjonsregimer være nøkkelen til bedre helse.lars_erik skrev:Din konklusjon er det en del strid om. For å si det forsiktig. Legge bort medisinene kan man jo også oppnå med et sunt, allsidig kosthold. Og trim.
Det er ganske søtt med alle disse innvendingene. Mennesket har spist lavkarbo siden det kravlet ned fra trærne i Afrika og til det begynte å dyrke avlinger. Det blir mange tusen generasjoner der det var liten grunn til å betvile "kvaliteten", Lars Erik.lars_erik skrev:De må bare stå på med tøvet. Kom over denne nå. Det er mange gode grunner til lavkarbo. Jada :
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10024654
Leger flest kan vel egentlig ganske lite om ernæring. I følge min legesøster er det i alle fall en svært liten del av medisinstudiet og hun har heller aldri vært borti det i jobben siden.lars_erik skrev:Den dagen en samlet legestand ....