Da er hoppsporten død for min del!

Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

• Ja, noe annet ville være R..slikking!

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, dette er for viktig!

• Hæ, who cares?

• Totalt antall stemmer
    0

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
VilhelmW skrev:
Godt sagt, Spiralis! Jeg har forresten fått voldsomt sansen for curling og ishockey etter dette OL'et. Særlig curling - det er en skikkelig gentlemans sport.
;D mvh. VilhelmW
Curlig er nok det nye nå ja! Så får hulemennene ha sin hoppsport i fred for meg!

Det som skjedde i Canada var at folk uten kunnskap om sporten slapp in på tribunene. Det ble buuing da en med tåkelur prøvde å fortyrre den norske skippen. Det ble dessverre starten på en nedtur da almuen fikk anledning til å komme inn på slike tilstellninger. "The great unwashed" burde holde seg til sin foppall, og nå også skihopp.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.502
Spiralis skrev:
Nordfra? Tror "nordlendingene" vil protestere på den beskrivelsen. Er trønder jeg. Bor bare i nord for å bibringe landsdelen litt kultur og sivilisasjon. Som en slags misjonær på en måte! ;D ;D ;D ;D
Du har hevet nivået ang. kultur og sivlisasjon i begge regioner da. ;D

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Spiralis skrev:
Trane skrev:
Og det misjonsoppdraget har en trønder påtatt seg? Trøste og bære ! :eek:
Ingen andre hadde guts til å prøve!! Det krever sin mann skal jeg si deg!
Om man lykkes i sine forsetter?? Nei er redd det ikke går så bra det der prosjektet. ;D
Har forståelse for at det MÅ gå dårlig. En trønder som skal "kultivere" oss fra bl.a. kulturell bainnskap med ....karsk og barta!! Det er vel omtrent det trønderan har bidratt med siden vikingetida.. ;D Til og med noen vindmøller på den forblåste trøndelagskysten, er de imot!
Forresten, han revykongen på Høylandet er jo trønder - han er en bra mann. Og Hans Rotmo. Neida, trøndera er bra folk, det...

Æ synes at Arthur Arntzen burde være første hopper utafor kollen..som for øvrig burde ligge i Lofoten og ikke i flatbygdene på Østlandet. Vi har da såpass med fjell at man kunne spart seg over-rennet!!!

Nu ska vi la Anette fly. Uansett så kommer ho til å sette den første offisielle bakkerekorden i Den Nye Kollen. Det skal jeg skåle for i aften, kanskje med en god kaffekarsk!

Og dermed avslutter jeg denne debatten fra min side. Æ må nemlig klargjøre skreimølja!

;D Mvh. VilhelmW

up

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2002
Antall liker
5
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

bambadoo skrev:
Og under den offisielle åpningen skal vel Romøren være hopper nr2. Om det er tilskuere der så spørs det da om det blir pipekonsert?

Kommer til å slå sammen kommentarer i disse 2 trådene om kollen. Blir uoversiktlig med 2 tråder.
Ja, dette synes jeg var irriterende og burde boikottes. Men, Sagen selv synes visst det var helt greit ?
Håper allikevel de fremmøtte buer... leeeenge og vel når Romøren hopper.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Sagen er biff, sagen er ertesuppe, Romøren var først.

Siterer Espen Bredesen; "Nå kan de bare drite i det!"..

8) 8) 8)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Media har nok en gang klart å skape orkan i et eggeglass.
Dette er en ikkesak.

R

Roysen

Gjest
Det er litt latterlig å gjøre noe så lite til noe så stort. At noen (jeg inkludert) i det hele tatt gidder å forbrenne kalorier på dette når det samtidig nettopp har vært et kraftig jordskjelv i Chile som har resultart i en menge dødsfall er intet annet enn idioti.

Jeg skjemmes også på egne vegne over at jeg benytter energi på å skrive dette innlegget.

Et spørsmål for å klaregjøre betydningsløsheten i dette - er det noen som husker i dag hvem som hoppet først i det opprinnelige Holmenkollen anlegget?

Mvh
Roysen

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.502
Hva galt har Romøren gjort VG? Har han nektet å stille til intervju? ???

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Nei, han har vært en nyttig idiot og latt seg bruke av bakmenn.

Men bakmannen selv, han i KollenHopp, nei han viste INGENTING.
Snakk om å vise oss liten respekt....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Før var det viktigste å hoppe lengst og med stil - har det nå plutselig blitt å hoppe først og med riktig kjønn?

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
BT skrev:
Før var det viktigste å hoppe lengst og med stil - har det nå plutselig blitt å hoppe først og med riktig kjønn?
Nei, det viktigste er fortsatt å oppføre seg redelig og med god sportsånd.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
BT skrev:
Hoppsportens gubbevelde har i alt for langt tid holdt jentene tilbake. Slik bakker og teknikk har blitt er det stadig mindre som skulle tilsi at jenter ikke kan stille på like linje med gutta (Strek under gutter, fordi det er jo ikke mye mandig over de tolvvåringskroppene der). Min niese på 11 setter mange jevnaldrende gutter på plass. Det vil jeg tro hun også vil gjøre når hun er 17, 20 og 30.
Nå hadde gubbene en mulighet til å vise at de hørte hjemme i egen tid og gi litt oppreisning for dusteriet som har preget tilnærmingen til kvinnehopping så langt. Når jeg i stad skrev at Sagen burde hoppe netto, så var det for å understreke at forskjellene vi har snakket om i hoppsporten er noen ganske få cm her og der, ikke reel le problemstillinger knyttet til ferdigheter styrke etc. Hva er det Romøren har som ikke Sagen har? Jo…

Mvh
Sniff

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Sniff skrev:
Hva er det Romøren har som ikke Sagen har? Jo…

Mvh
Sniff
Verdensrekord i skiflyging?

Edit:
Snakk om å bli slått på målstreken av nb. ;)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
nb skrev:
Sniff skrev:
Hva er det Romøren har som ikke Sagen har? Jo…
Mellom annet verdensrekorden i skiflygning;)
Cèst ca. Men, når skulle Anette Sagen fått satt verdensrekord? Den eneste skiflygningsbakken hun har fått hoppe i er Vikersund (så vidt jeg vet). Der går det ikke an å sette verdensrekord (ja ja. jeg vt hun falt, men det er det mange andre som gjør også.).

Mvh
Sniff

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg er en sånn gubbe som langt på veg mener at jenter bør holde seg unna denne anorektiske idrettsgrenen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.028
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Jeg er en sånn gubbe som langt på veg mener at jenter bør holde seg unna denne anorektiske idrettsgrenen.
Ut i fra det rent mannsegoistiske SYN er jeg på langt vei enig BT ;)

Men som noen har uttalt:
Tåka ligg ofte lavt i Kollen!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
emotikon skrev:
BT skrev:
Ut i fra det rent mannsegoistiske SYN er jeg på langt vei enig BT ;)

Men som noen har uttalt:
Tåka ligg ofte lavt i Kollen!
Nå tenkte jeg mer på hensynet til jentene jeg da. Men dette er naturligvis også et godt argument.
Hopping er en av få idrettsgrener jeg ville nektet min datter å begyne med.

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
8.231
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Syns de skulle sendt Eddie "The Eagle" Edwards ut først. Det kunne vært underholdene....

G

Gjestemedlem

Gjest
Skihopping for kvinner er like meningsløst som kvinnefotball, håndball for menn eller synkronsvømming for landmineofre. :-\

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.602
Torget vurderinger
0
Jeg driter egentlig tynt i hvem som burde ha hoppet først. Det er ikke det saken handler om for min del. Det er et spørsmål om moral, og her er det noen ( Kollenhopp og Romøren ) som driver umoral, de jukser ! Jukser!!

De følger ikke spillereglene som er satt opp, og for meg er det jamngodt med om de blir tatt for doping! En juksemaker er en juksemaker! Om han heter Mülegg eller Romøren er ett fett. Juks er juks, og da er det et jævlig dårlig forbilde!!

Og til de som hevder at dette var et "hendelig uhell", hvorfor ble både VG og Dagbla' ringt opp på forhånd og bedt om å komme for å dekke det faktum at Romøren skulle hoppe først? Juksemakere in action !

Og den straffen Romøren får. Får ikke lov til å delta. det er ikke noen straff, hoppledelsen sparer ham fra å bli buuet ut når han skulle ha hoppet! Selv der "fusker" hoppgjengen, skjønt akkurat det forstår jeg og skal innrømme at det var et smart trekk, om ikke helt på topp etisk. Publikum får ikke sagt sitt til Romøren, men ledelsen ønsker ro om arrangementet. Og det får de nok, og den "straffede" Romøren får lov til å dra til Planitza for å ende på en 32de. plass!

Jeg kommer uansett ikke til å se på, for hopp er man ferdig med her i huset !

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Skjønner ikke hvorfor folk maser sånn, Romøren har hoppet som ei kjerring hele sesongen.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
300
Wergeland skrev:
Skjønner ikke hvorfor folk maser sånn, Romøren har hoppet som ei kjerring hele sesongen.
Nå er det snart duket for Anettes "første" hopp i nye kollen. Håper inderlig at hun hopper over 111 meter......

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
realist skrev:
Wergeland skrev:
Nå er det snart duket for Anettes "første" hopp i nye kollen. Håper inderlig at hun hopper over 111 meter......
Det blir nok sørget for extra fart for kvinnemennesket ikveld så hun seiler nok et stykke lenger enn 111.
Hopping my ass.

:-X

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
liker på en måte hvordan det andre kjønn blir omtalt. Forteller ganske mye om avsender og hvor skapet står.

mvh
hobbysykkelog Eros.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Wergeland skrev:

Bra poeng. Det er jo nesten formildende :p

Mvh. RS

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Er kameramannen på NRK1 full? Han greide faktisk ikke å følge Anette ned over kulen med kameraet!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
106 meter visstnok.

Kameramannen var ikke fra TV-sporten, det var tydelig.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
106 meter visstnok.

Noen som vet hvor høy fart hu hadde på hoppkanten evt. hvilken avsats som ble brukt.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Griffenfeldt skrev:
Er kameramannen på NRK1 full? Han greide faktisk ikke å følge Anette ned over kulen med kameraet!
Mulig han er på HFS vøtt, er oppfostret på lavpotent hobbyrock og like forutintatt som enkelte her. Kamera var vel fokusert på kulen tenker jeg. morsomt. :D

mvh
Eros uten psykkel

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Tor Nado skrev:
oddgeir skrev:
106 meter visstnok.

Noen som vet hvor høy fart hu hadde på hoppkanten evt. hvilken avsats som ble brukt.
Fra db.no:

— Anette Sagen vil ikke ha noen problemer med å hoppe i denne bakken, men vi måtte forsikre oss om at hun ikke lander på kulen under åpningen live på TV. Etter å ha hoppet fra avsats 20—26 i dag, vet vi at Sagen må hoppe fra avsats 28 eller 29 ettersom hun trenger mer fart, sier Nordby.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Wergeland skrev:
Tor Nado skrev:
oddgeir skrev:
106 meter visstnok.

Fra db.no:

— Anette Sagen vil ikke ha noen problemer med å hoppe i denne bakken, men vi måtte forsikre oss om at hun ikke lander på kulen under åpningen live på TV. Etter å ha hoppet fra avsats 20—26 i dag, vet vi at Sagen må hoppe fra avsats 28 eller 29 ettersom hun trenger mer fart, sier Nordby.
Jeg postet det før idag, men tenkte at når nesten hele norges berme har gått bananas for et prøvehopp
så ville de gi litt extra fart for å få henne langt ned i bakken.

Vi bør slutte å kritisere muslimer som går bananas for en tegning.

Gratis tøfler til Eros (gjerne rosa)

Jeg spilte Cramps plater mens du gikk i bleier.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Tor Nado skrev:

;D

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
oddgeir skrev:
Tor Nado skrev:

;D
;D

kan jeg få rosa tøfler med dusker? 8)

og når det gjelder Cramps. Alder er uansett ingen garanti for "god" smak. Vet ihvertfall å sette pris på musikk med potens, også fra før og under mitt bleiestadie. 8) 8) 8)

du er ikke tilfeldigvis det vesenet (kjønn ukjent) i spraglete kjole som danser på scenen her?? Jeg er ihvertfall for ung (tross grått hår av idag) :-* :-* :-*

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Tor Nado skrev:
Det betyr vel bare èn ting: At du havner i bleier på nytt igjen før Eros. ::) ;D ;D

Topp Bunn