Diverse Dør Torget eller hva skjer?

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Kanskje ikke helt fair sammenligning, men likevel relevant... Hva får man for en bil til 700.000 tre å etter nykjøpet?
Ja, biler er dårlig sammenligning. Vi vet alle at en kabel er akkurat like god etter 5 år. Så prisen behøver ikke vare 1/3 av denne grunn.
Kabelen er like god, rent teknisk, etter 5 år. Men den som kjøper en 5 år gammel kabel i en litt høyere prisklasse, risikerer å kjøpe et produkt som - om det ikke allerede er faset ut fra produsentens side - kanskje blir faset ut ganske snart. Hvilket medfører at når kabelen en eller annen gang skal selges videre, er kabelen muligens passé i markedets øyne, og må selges til en langt lavere pris enn det som ellers ville ha vært "rimelig". Det er denne forventede videresalgsrisikoen som gjør at en kjøper av en brukt kabel - eller noe annet brukt, for den saks skyld - kvier seg for å strekke seg veldig langt m.h.t. pris. Det blir jo noe annet for objekter som kan karakteririseres som klenodier - men det meste som kjøpes og selges er tross alt ganske alminnelige greier. som markedet har glemt om noen få år - når produsentene har kommet med nye modeller og varianter.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.508
Antall liker
102.785
Torget vurderinger
23
Et interessant punkt som kanskje ikke er så mye påaktet - men dagens hifiprodukter er i mye større grad kortlevde og ferskvarer enn for et par tre tiår siden. Mere og enklere verktøy (databasert) for produktutvikling i alle former og fasonger, inntreden av Kina som hovedunderleverandør av rimelige komponenter og kabinetter osv.
Og ikke minst alt av utstyr som er basert på digital signaloverføring - får du rødt lys på vei hjem fra butikken så kan du like gjerne dra rett på Teknisk Museum og levere produktet der da det i mellomtiden har kommet både .1 og .2 versjoner som er hårreisende mye bedre!
Prisen på slikt utstyr brukt blir da gjerne deretter. Litt (mye) ufortjent men slik fungerer hønseflokken, rykter, myter og fordommer samt denne sykelige hangen til alltid å måtte ha det nyeste.... summen av dette er dominerende nok til å ha presedens over sunn fornuft og evnen til å lytte, evaluere og stole på egne ører.
 
C

cruiser

Gjest
Hva er egentlig alt dette skrammelet på torget og hvor går grensa for når noe er skrammer og når det er HiFi.. altså når det ikke er passende å selge dette på torget men må gies bort?
 
Sist redigert av en moderator:

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Skrammelet er vel det alle andre selger, kanskje?
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
BTW, sjekk hva brukte (eller for så vidt ubrukte også) bøker går for - DA snakker vi dårlig investering!! 10-30 kr. for en bok som er kjøpt i bokhandel for 250-350,- kanskje bare noen uker i forveien... Kjøpte nettopp 11 flotte innbundne relevante og aktuelle bøker for kr. 100,- (!) - måtte riktignok helt ut i Sandvika dor å hente men de 20 min. var verdt det :D
Jøss Sluket. Kommer "bøker" som er lest med Venstrehånden med skinninnbinding altså? Det er bare å innræmme at du har vært å kjøpt flere årganger med Aktuel raport og Cats.
 

EirikV

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2006
Innlegg
341
Antall liker
158
Torget vurderinger
1
Hva er egentlig alt dette skrammelet på torget og hvor går grensa for når noe er skrammer og når det er HiFi.. altså når det ikke er passende å selge dette på torget men må gies bort?
Jeg har kikket litt etter skrammel til å gi nort til nieser eller billig lydanlegg til å ha på min mekkeplass. I fjor sommer ble en niese så glad at hun begynte å gråte, da broren min litt senere på kvelden fikk koblet de fine System Audio høyttalerne på en eldre tidligere svindyr Pioneer TV hun hadde fått. TVen er såpass moderne at musikken overføres fra mobilen. Høyttalerne betalte jeg 400 kr for. Kjekt at onkelen kan bidra til mye glede for så lite penger. De høyttalerne dukket opp på en facebook-gruppe samme kveld som hun hadde nevnt for meg at hun ønsket bedre lyd oppe på loftet. Samme plass som jeg hadde mine første stereoanlegg og har hatt utallige gode lyd- og musikkopplevelser sammen med gode venner.

Skal snart ta i bruk et rimelig stort Sony alt-i ett anlegg i verkstedet mitt. Ganske store basshøyttalere. Kjøpt for 350 kr. Gleder meg til mer trøkk enn det lille anlegget kan spille i dag. Fint å ha et rimelig anlegg stående f.eks for dem som har garasje eller mekkebod.

Ellers har jeg fulgt med på et forum i Danmark i det siste. Fant selv høyttalere som jeg har kjøpt der nede og som skal bringes "hjem" til Østerrike. Det ligger utstyr der og som ikke blir solgt. En del av utstyret er litt dyrere enn hos oss. Men en Madrigal forsterker som er omtrent identisk med en Mark Levinson forsterker får han ikke 9.000 Dkr for. Nettopp vært på service og byttet kondiser m.m for 5.000 kr. Den forsterkeren hadde jeg kjøpt hvis jeg skulle ha et anlegg og bare bruke en forsterker.
 

Kondis

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.02.2013
Innlegg
911
Antall liker
708
Sted
Okkaby
Torget vurderinger
13
Solgte et par Merlin VSM MXM i dag,,ikke her på HFS,,,men på audiomarkt.de,annonsen min står ennå der som reservert,,,utrolig rart at de samme høytalere som er annonsert her på sentralen ikke blir solgt,med tanke på den latterlig lave prisen de er annosert for....
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Det er naturlig at biler synker raskt i verdi, rust og slitasje gjør sitt. Men at hifi som har levet sitt liv i en norsk stue nærmest må gis bort finner jeg litt vanskeligere å akseptere. Nye produkter er stort sett heller ikke noe bedre, selvfølgelig med noen unntak.
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Morsom debatt:) tror jeg snart skal legge ut litt halvnytt skramlete ARC utstyr for salg og kjøpe meg flunke nytt klasse A transe utstyr som sikkert er skrammel etter et år det også..Fikk solgt Merlinene mine men ikke her på forumet. Sier det samme som Kondis. Spinnvilt at ingen så verdien i disse til den prisen de lå ute for..

jakr
 
2

2xJ

Gjest
Hifisentralen og dets snevre marked er ekstremt trendbasert. Når noe blir poppis så er det alltid en gjeng som kjøper dette.. og så kommer nye slager om et år.. og da skal disse selge det dem kjøpte for et års siden... til samme tid... sier seg selv at det ikke gir gode riser eller er salgs verdig / fornuftig.
Vi er en gjeng... men vi er delt inn en mengde mindre klikker... og det syntes utrolig godt når enn ser hva som diskuteres... Helt ok.....
Men så var det dette med salg da... folk som velger utradisjonelt får faktisk raskere solgt sine sære ting enn det som skal selges i mengder.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.929
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
Det hadde vært interesant å høre fra de som mener at Torget funker så dårlig, hva de selv mener er "riktig pris" og hva som ligger til grunn for vurderingen. Priser fra Ebay og HiFIShark er tvilsomme rettesnorer, da ting ofte er priset hinsides all fornuft.. ref feks en amerikaner som forlangte ca 15.000 USD for et sett nyere Tandberg...
 

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Innlegg
756
Antall liker
111
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
Det er vel ikke så vanskelig. Riktig pris er det markedet er villig til å betale. En får bedre priser utenlands på spesielt utstyr men da må en være villig til å ta en større risk ved salget, eller selge gjennom anerkjente kanaler.
Men på nytt utstyr får vel mange 15-25% i avslag og da er det vel greit med halv pris av veiledende skulle jeg tro som utgangspunkt. Jeg tror en får mindre avslag på veiledende jo dyrere et produkt blir fordi det ofte produseres direkte for salg og alle ledd må se en nytte i å frembringe utstyret til kjøper. Så er det det vel også det at en må treffe på en likesinnet som kunne ønske seg akkurat det du skal selge og det til riktig tid. Ikke sikkert det klaffer..Da er det bare å ta tiden til hjelp, det blir solgt til slutt, om ikke ungene vil ha det da.

jakr
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hvor lenge holder kondensatorer og trafoer og annet mikk makk på en godt bygget og pent brukt amp som er laget for å vare?
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.929
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
Stort sett alt unntatt lytter har tilnærmet ubegrenset levetid ( ikke rør selvsagt), men det avhenger en del av konstruksjonen, hvor stor varmebelastning ting får, - i særdeleshet gjelder dette lytter.... samtidig er det også slik at lytter i apparater som er i jevnlig drift har det bedre enn ting som står avslått over lengre tid...
Men så er det dette med feilstatistikk.... MTBF som det gjerne het før, i alle fall....
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.907
Antall liker
1.497
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
30 år eller mere for kvalitets bygget stæsj , men på bevegelige deler må du regne med noe service .

Men om det lenger bygges ting i dag som vil vare så lenge er jeg noe i tvil om .
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
30 år eller mere for kvalitets bygget stæsj , men på bevegelige deler må du regne med noe service .

Men om det lenger bygges ting i dag som vil vare så lenge er jeg noe i tvil om .
Har noe Tandberg fra ca 1970 som fortsatt spiller om jeg ikke tar helt feil. Skiftet noen transistorer i 1998 da den ene kanalen falt ut. Men jeg er som andre her på forumet blitt litt skeptisk når jeg leser om hva som kan skje over tid.....
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.701
Antall liker
7.941
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
BTW, sjekk hva brukte (eller for så vidt ubrukte også) bøker går for - DA snakker vi dårlig investering!! 10-30 kr. for en bok som er kjøpt i bokhandel for 250-350,- kanskje bare noen uker i forveien... Kjøpte nettopp 11 flotte innbundne relevante og aktuelle bøker for kr. 100,- (!) - måtte riktignok helt ut i Sandvika dor å hente men de 20 min. var verdt det :D
Eg har nokre bøker. Nynorske.
Bytast mot vinylplater, gjerne på nynorsk, dei og.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.929
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
30 år eller mere for kvalitets bygget stæsj , men på bevegelige deler må du regne med noe service .

Men om det lenger bygges ting i dag som vil vare så lenge er jeg noe i tvil om .
Har noe Tandberg fra ca 1970 som fortsatt spiller om jeg ikke tar helt feil. Skiftet noen transistorer i 1998 da den ene kanalen falt ut. Men jeg er som andre her på forumet blitt litt skeptisk når jeg leser om hva som kan skje over tid.....
Nå er det vel et betydelig større innslag av diverse nevroser uten teknologisk begrunnelse i dette miljøet enn ellers innen diverse profesjonelle elektronikkmiljøer.... :cool:
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.428
Antall liker
12.517
Sted
Sørlandet
Jeg syns det er helt unaturlig at hver nettside/nettsamfunn skal drifte sin egne lille marked. Når vi har et av Europas beste kjøp/salg tjenester.
Nettstedet du mener er et av Europas beste er under sterkt press og da spesielt fra Facebook. Dem prøver desperat å holde på kundene ved å tilpasse seg med gratisannonser osv men opplever kundeflukt.

Torget dør ikke men det er fryktelig lite spennende når de samme tre-fire-fem personene dominerer. Og med hjelp av den automatiske tidsfunksjon er det enkelt for dem med mange annonser å bumpe tilbake til start.

Mvh
-BB-
 

Tears

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2018
Innlegg
134
Antall liker
64
Sted
Grimstad
Torget vurderinger
0
Det er helt klart at de er under press av Facebook ja. Her trekker jeg litt paralleller med det som skjedde med mCash og Vipps, der over hundre småbanker i Norge forstod at det ikke nyttet å slåss om å få den største mobilbetalingstjenesten i Norge. De relevante problemene er Facebook, Apple og Google.

Hvis vi i Norge ønsker beholde et Norsk bruktmarked tror jeg at vi for lengesiden burde styrt all annonsering til en bestemt plass.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg syns det er helt unaturlig at hver nettside/nettsamfunn skal drifte sin egne lille marked. Når vi har et av Europas beste kjøp/salg tjenester.
Nettstedet du mener er et av Europas beste er under sterkt press og da spesielt fra Facebook. Dem prøver desperat å holde på kundene ved å tilpasse seg med gratisannonser osv men opplever kundeflukt.

Torget dør ikke men det er fryktelig lite spennende når de samme tre-fire-fem personene dominerer. Og med hjelp av den automatiske tidsfunksjon er det enkelt for dem med mange annonser å bumpe tilbake til start.

Mvh
-BB-
Mener du torget er dominert av privatpersoner eller butikker?
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.428
Antall liker
12.517
Sted
Sørlandet
Jeg syns det er helt unaturlig at hver nettside/nettsamfunn skal drifte sin egne lille marked. Når vi har et av Europas beste kjøp/salg tjenester.
Nettstedet du mener er et av Europas beste er under sterkt press og da spesielt fra Facebook. Dem prøver desperat å holde på kundene ved å tilpasse seg med gratisannonser osv men opplever kundeflukt.

Torget dør ikke men det er fryktelig lite spennende når de samme tre-fire-fem personene dominerer. Og med hjelp av den automatiske tidsfunksjon er det enkelt for dem med mange annonser å bumpe tilbake til start.

Mvh
-BB-
Mener du torget er dominert av privatpersoner eller butikker?
Jeg mener at det til tider er vanskelig å se forskjell.

-BB-
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jeg syns det er helt unaturlig at hver nettside/nettsamfunn skal drifte sin egne lille marked. Når vi har et av Europas beste kjøp/salg tjenester.
Nettstedet du mener er et av Europas beste er under sterkt press og da spesielt fra Facebook. Dem prøver desperat å holde på kundene ved å tilpasse seg med gratisannonser osv men opplever kundeflukt.

Torget dør ikke men det er fryktelig lite spennende når de samme tre-fire-fem personene dominerer. Og med hjelp av den automatiske tidsfunksjon er det enkelt for dem med mange annonser å bumpe tilbake til start.

Mvh
-BB-
Mener du torget er dominert av privatpersoner eller butikker?
Jeg mener at det til tider er vanskelig å se forskjell.

-BB-
Ok, butikker og privatpersoner som mer eller mindre driver butikk? Jeg har annonsert en del her inne de siste årene, kanskje i overkant mye, så jeg vet ikke om jeg omfattes av dette. Uansett, pga. særdeles tregt marked har jeg nå besluttet å holde meg langt unna. Pruting og bytteforslag er heller ikke noe for meg.
 

kleine freiheit

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2018
Innlegg
111
Antall liker
81
Det er vel slik at det er i næringsøyemed hvis man kjøper noe med sikte på videresalg. Gråsoner er nok der.

Men det er noen som opptrer som private selger her som ser ut til å importere helt nye produkter i tillegg til store mengder av andre brukte, men identiske produkter i store mengder.

Nå har jeg ikke kjøpt noen av disse nyvarene, men disse skal vel betales mva for og selges med garanti?
Det kan godt være at det finnes et registrert firma, betales mva etc, men da burde det vel ikke annonseres som privat?
 

Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
Ble medlem
10.11.2011
Innlegg
1.531
Antall liker
1.054
Sted
Lund, Krs
Torget vurderinger
183
Det var i alle fall overraskende mye respons her, og det var jo en god ting. Ser argumentet om annonser uten pris og sånt, og der har jeg blitt flinkere sjøl.
Før lot jeg ofte annonser stå uten pris, og opplevde ganske bra respons likevel. Så føler at markedet har endra seg til det verre her inne til tross for at jeg har blitt flinkere til å legge prisantydning. Følger så klart med på antall visninger, og det er skremmende lave tall sammenligna med tilsvarende på Finn.
Synes det er synd, for jeg foretrekker som andre sier her helt klart både å selge og kjøpe her inne kontra Finn.
Her er folk mer kunnskapsrike og veloppdragne, og man slipper med mye mindre flåsebud og unødvendige spørsmål.
Ser også at bytteannonser genererer litt mer interesse. Men for egen del så er grunnen for salg som oftest at jeg har noe spesifikt anna i kikkerten, eller så er det kommet erstatter i hus allerede. Ikke har man verken budsjett eller plass til ymse bytteobjekter til å stå på lur heller.
Slike annonser gjør meg skeptisk:
Selger utrolig flott og vellydende forsterker som ikke er mer enn ett par-tre måneder gammel. Kjøpt ny av meg.

Les gjerne den strålende testen av den i Stereo+

Max spilt 60-70 timer på.

Selvfølgelig strøken, i original emballasje og med kvittering.

Kan evt ta delvis innbytte på nyere forsterker av kurant merke.

Bytte i nyere når den er 3 mndr?? Var den så dårlig??
 

Loui

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.08.2007
Innlegg
190
Antall liker
113
Sted
Skudeneshavn
Torget vurderinger
13
Noen ganger kjøper man etter å har lest masse tester og tror det kommer til å bli kjempe bra. Men blir det en nedtur og man ønsker å kvitte seg med produktet.
Dette er konsekvensen av at det er få forhandlere som tilbyr hjemlån av produkter, det er min teori.

kjøpte selv en forsterker den 18/12-18 og byttet den inn den 6/2-19 uten å tape noe på handelen.
 

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Hifiklubben mfl.?? har 30 dagers åpent kjøp.Da skulle det vere mulig å danne seg et bilde av produktet.
Om man ikke får greiene på hjemlån,IKKE kjøp om du ikke kjenner produktet.
Bruktkjøp er jo noe annet såklart.
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.086
Antall liker
16.981
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Det var i alle fall overraskende mye respons her, og det var jo en god ting. Ser argumentet om annonser uten pris og sånt, og der har jeg blitt flinkere sjøl.
Før lot jeg ofte annonser stå uten pris, og opplevde ganske bra respons likevel. Så føler at markedet har endra seg til det verre her inne til tross for at jeg har blitt flinkere til å legge prisantydning. Følger så klart med på antall visninger, og det er skremmende lave tall sammenligna med tilsvarende på Finn.
Synes det er synd, for jeg foretrekker som andre sier her helt klart både å selge og kjøpe her inne kontra Finn.
Her er folk mer kunnskapsrike og veloppdragne, og man slipper med mye mindre flåsebud og unødvendige spørsmål.
Ser også at bytteannonser genererer litt mer interesse. Men for egen del så er grunnen for salg som oftest at jeg har noe spesifikt anna i kikkerten, eller så er det kommet erstatter i hus allerede. Ikke har man verken budsjett eller plass til ymse bytteobjekter til å stå på lur heller.
Slike annonser gjør meg skeptisk:
Selger utrolig flott og vellydende forsterker som ikke er mer enn ett par-tre måneder gammel. Kjøpt ny av meg.

Les gjerne den strålende testen av den i Stereo+

Max spilt 60-70 timer på.

Selvfølgelig strøken, i original emballasje og med kvittering.

Kan evt ta delvis innbytte på nyere forsterker av kurant merke.

Bytte i nyere når den er 3 mndr?? Var den så dårlig??
Bomkjøp trenger jo ikke bety at produktet er dårlig. Kanske det ikke passet inn i resten av anlegget. Men en kan bli skeptisk når mange hyper opp et produkt, får å så dumpe på brukten etter noen uker.
 

Stigimon

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.02.2005
Innlegg
522
Antall liker
304
Sted
Hommersåk
Torget vurderinger
26
Det var i alle fall overraskende mye respons her, og det var jo en god ting. Ser argumentet om annonser uten pris og sånt, og der har jeg blitt flinkere sjøl.
Før lot jeg ofte annonser stå uten pris, og opplevde ganske bra respons likevel. Så føler at markedet har endra seg til det verre her inne til tross for at jeg har blitt flinkere til å legge prisantydning. Følger så klart med på antall visninger, og det er skremmende lave tall sammenligna med tilsvarende på Finn.
Synes det er synd, for jeg foretrekker som andre sier her helt klart både å selge og kjøpe her inne kontra Finn.
Her er folk mer kunnskapsrike og veloppdragne, og man slipper med mye mindre flåsebud og unødvendige spørsmål.
Ser også at bytteannonser genererer litt mer interesse. Men for egen del så er grunnen for salg som oftest at jeg har noe spesifikt anna i kikkerten, eller så er det kommet erstatter i hus allerede. Ikke har man verken budsjett eller plass til ymse bytteobjekter til å stå på lur heller.
Slike annonser gjør meg skeptisk:
Selger utrolig flott og vellydende forsterker som ikke er mer enn ett par-tre måneder gammel. Kjøpt ny av meg.

Les gjerne den strålende testen av den i Stereo+

Max spilt 60-70 timer på.

Selvfølgelig strøken, i original emballasje og med kvittering.

Kan evt ta delvis innbytte på nyere forsterker av kurant merke.

Bytte i nyere når den er 3 mndr?? Var den så dårlig??
Vet ikke helt hvor høflig jeg skal svare på dette.
Les testen i Stereo+ f.eks.
Ganske useriøs kommentar imho. Bare for å sabotere?

Absolutt ingenting feil eller dårlig med forsterkeren. Er utrolig fornøyd med den, men er blitt arbeidsledig pga omorganisering og nedbemanning, og ønsker ikke å ha riktig så mye penger oppbundet i hifi akkurat nå.
Svar godt nok? Selv om du har absolutt nada med det å gjøre..
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Poenget er å vite hva man skal ha før man handler brukt. Om produktet blir solgt fordi selgeren er misfornøyd, spiller det ingen rolle for meg så lenge jeg får det jeg vil ha, og varen ikke har mangler. Har selger kjøpt utenlands, er jeg gjerne litt skeptisk fordi muligheten til reklamasjon da er begrenset.
 

666

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2013
Innlegg
2.511
Antall liker
6.121
Torget vurderinger
14
Haha, 3 mnd da hadde den stått lenge hos meg.
Her i huset er de tournaround fortere en svint.
Men det betyr ikke at noe er galt/feil med produktet.
Jeg tror jeg kan si at alle som har kjøpt av meg ikke er
direkte lei seg.
Hifi skal være gøy.
Lasse
 

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Innlegg
254
Antall liker
179
Sted
stavanger
Enig med at markedet er på vei nedover ja... ser spesielt det på finn ivertfall..har ute en sjelden marantz vintage forsterker fra 1978 til salgs,har 2000 visninger på den på kort tid,prisen ligger noen tusen under det den stort sett går for de gangene den dukker opp i det store utland..alikevel,jeg har enda ikke snakket med 1 eneste person om denne på tross av 2000 visninger,det sier litt,opp gjennom åra har jeg fått flust med tilbud om å selge denne,nå vil plutselig ingen ha den..hadde dette vært for 10-15 år siden hadde den vært avgårde på 10 minutt..jeg valgte finn for å selge denne for de gangene jeg har hatt noe her for salg,har det ikke vært noe respons.. merkelige tider ja :)
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.971
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Må ikke glemme alle de med manglende impulskontroll når de ser noe lekkert! Kjenner flere av dem..desverre er jeg i denne gruppen kjøpere som ikke kan gå inn i en godtebutikk, være seg HiFi eller andre fristelser :rolleyes:
Da kan ting bli avertert fort igjen.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.246
Antall liker
9.478
Torget vurderinger
2
Problemet er vel også at det faktisk ikke finnes regler for bruktpris, - det er omtrent som en eiendomstakst.... verdien er det noen til enhver tid er villig til å betale. Hva man selv synes er nokså uvesentlig.
Tja,,,Litt avhengig av alder er 1/2 pris av ny veiledende en gjengs bruktpris. Å få 30% nedsatt pris på brukt når kampanjepris/stamkundepris for ny i butikk har samme avslag er ikke veldig fristende bruktkjøp.....
.
Får jeg ting til 1/3 av ny pris blir det fristende, da det kan selges videre uten tap om det ikke skulle passe.'
Mindre kurante ting er bare verdt 20%.
 
Sist redigert:

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Problemet er vel også at det faktisk ikke finnes regler for bruktpris, - det er omtrent som en eiendomstakst.... verdien er det noen til enhver tid er villig til å betale. Hva man selv synes er nokså uvesentlig.
Tja,,,Litt avhengig av alder er 1/2 pris av ny veiledende en gjengs bruktpris. Å få 30% nedsatt pris på brukt når kampanjepris/stamkundepris for ny i butikk har samme avslag er ikke veldig fristende bruktkjøp.....
.
Får jeg ting til 1/3 av ny pris blir det fristende, da det kan selges videre uten tap om det ikke skulle passe.'
Mindre kurante ting er bare verdt 20%.
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.929
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
Men hvis ingen vil kjøpe til den pris selger forlanger, er det like langt.... det er faktisk så enkelt at hva som helst er til enhver tid verdt det "noen" er villig til å betale... hvis ingen vil kjøpe, så blir det jo slik...?
 

Johannesen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2012
Innlegg
254
Antall liker
179
Sted
stavanger
Da står ting veeeldig gått i hylla helt til noen ER villig til å gi forlangende pris,vist den er i de fornuftige rammer da
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.929
Antall liker
11.338
Sted
Ytterst i havgapet...
Stort sett helt enig, - men - jeg eier to hus, eller eiendommer for å være mer korrekt, og jeg ønsker sterkt å bli kvitt den ene, men rådende markedsforhold her i området gjør at jeg ikke er i nærheten av å få takstverdien som ble satt for to år siden, hvis jeg ikke vil selge med et solid tap.
Dermed blir det ikke noe salg før tidene evt bedrer seg, så da får jeg heller klare meg uten store HiFi-investeringer i stedet...:cool:
 
Topp Bunn