Diverse Dør Torget eller hva skjer?

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Men hvis ingen vil kjøpe til den pris selger forlanger, er det like langt.... det er faktisk så enkelt at hva som helst er til enhver tid verdt det "noen" er villig til å betale... hvis ingen vil kjøpe, så blir det jo slik...?
Ja da må de jo gå ut og købe produktet nyt, vis de skal ha et sådant produkt, og det er jo helt op til køber, om han vil betale mer prisen, eller om han vil spare lidt penge.

Jeg har ihvertilfælde ikke tenkt mig at holde frelsens Hær butik, på eventuelle salg fra det sortimang som står her.

Kansje det er nettopp holdningen fra visse forum brugere, som er en medvirkende til at mange velger at ligge ting ut andre steder.

Nødhjelp er vel ikke Hifi relatert. ;)
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.958
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Joda - mange legger nok ut greiene sine på andre kanaler, men når man leser kommentarene her, så hjelper visst ikke det så mye...
Når man kikker litt på norske Finn, så er det mye rart å se og lese... for ikke å snakke om enkelte annonser på HiFiShark...:rolleyes:
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Ja ,ja led du bare videre, kan anbefale tråden Gode Hifi køb indeher, og i tilleg egen fan klub.
 
M

MarkusH

Gjest
Jeg er overrasket over hvor mye (brask) som jeg får solgt, enten det gjelder høyttalere, lp-samlinger, gamle biler eller hifi, samt delvis defekte ting. På finn.no forsvinner alt! ;) torget her har aldri fungert for meg, 14 dagers «liggetid» er alt for lite, er jo 2 måneder på finn.no og jeg har faktisk fått solgt ting som har ligget ute ei stund. For all del, sikkert noen som får solgt på torget her, men det er for mye jobb med å legge ut nye annonser etter 14 dager og mtp at responsen stort sett er langt dårligere enn på finn. Dette har resultert i at jeg ikke gidder å annonsere her lenger. ;)
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.515
Antall liker
9.285
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Bruker Torget da jeg egentlig ikke har lyst til å selge;), etter noen uker så kan jeg si til meg selv at pokker heller, jeg får sette det usolgte inn i et glasskap og nyte bare å ha det, eie det, se på det, også bortetter...
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.958
Antall liker
11.365
Sted
Ytterst i havgapet...
Det er vel såpass enkelt som at Finn har mange tusen brukere, mens HFS har noen få hundre aktive brukere med tildels nokså sære interesser....:cool:
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Stort sett helt enig, - men - jeg eier to hus, eller eiendommer for å være mer korrekt, og jeg ønsker sterkt å bli kvitt den ene, men rådende markedsforhold her i området gjør at jeg ikke er i nærheten av å få takstverdien som ble satt for to år siden, hvis jeg ikke vil selge med et solid tap.
Dermed blir det ikke noe salg før tidene evt bedrer seg, så da får jeg heller klare meg uten store HiFi-investeringer i stedet...:cool:
Kjøper om eiendommen er brukende til hestehold ;)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.973
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Problemet er vel også at det faktisk ikke finnes regler for bruktpris, - det er omtrent som en eiendomstakst.... verdien er det noen til enhver tid er villig til å betale. Hva man selv synes er nokså uvesentlig.
Tja,,,Litt avhengig av alder er 1/2 pris av ny veiledende en gjengs bruktpris. Å få 30% nedsatt pris på brukt når kampanjepris/stamkundepris for ny i butikk har samme avslag er ikke veldig fristende bruktkjøp.....
.
Får jeg ting til 1/3 av ny pris blir det fristende, da det kan selges videre uten tap om det ikke skulle passe.'
Mindre kurante ting er bare verdt 20%.
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Problemet er vel også at det faktisk ikke finnes regler for bruktpris, - det er omtrent som en eiendomstakst.... verdien er det noen til enhver tid er villig til å betale. Hva man selv synes er nokså uvesentlig.
Tja,,,Litt avhengig av alder er 1/2 pris av ny veiledende en gjengs bruktpris. Å få 30% nedsatt pris på brukt når kampanjepris/stamkundepris for ny i butikk har samme avslag er ikke veldig fristende bruktkjøp.....
.
Får jeg ting til 1/3 av ny pris blir det fristende, da det kan selges videre uten tap om det ikke skulle passe.'
Mindre kurante ting er bare verdt 20%.
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Det er jo ikke vanskelig. Kjøper har en høyeste pris han er villig til å betale. Selger har en laveste pris han er villig til å selge for. Dersom disse overlapper, bytter produktet eier. Hvis ikke, er enten produktet verdt mer enn kjøper tror eller mindre enn selger tror, men fasiten finnes ikke før det har blitt solgt.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Problemet er vel også at det faktisk ikke finnes regler for bruktpris, - det er omtrent som en eiendomstakst.... verdien er det noen til enhver tid er villig til å betale. Hva man selv synes er nokså uvesentlig.
Tja,,,Litt avhengig av alder er 1/2 pris av ny veiledende en gjengs bruktpris. Å få 30% nedsatt pris på brukt når kampanjepris/stamkundepris for ny i butikk har samme avslag er ikke veldig fristende bruktkjøp.....
.
Får jeg ting til 1/3 av ny pris blir det fristende, da det kan selges videre uten tap om det ikke skulle passe.'
Mindre kurante ting er bare verdt 20%.
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Det er jo ikke vanskelig. Kjøper har en høyeste pris han er villig til å betale. Selger har en laveste pris han er villig til å selge for. Dersom disse overlapper, bytter produktet eier. Hvis ikke, er enten produktet verdt mer enn kjøper tror eller mindre enn selger tror, men fasiten finnes ikke før det har blitt solgt.
At et produkt blir solgt til en eller annen pris er jo ikke noen fasit det heller, annet enn for den ene isolerte transaksjonen. Ellers enig.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Jeg tror danskene drekker opp penga sine isteden, og at det er derfor de har dårligere råd enn nordmenn. Ikke skyld på oljen.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.719
Torget vurderinger
1
Følger så klart med på antall visninger, og det er skremmende lave tall sammenligna med tilsvarende på Finn.
Er det rart?
Antall visninger på Torget viser kun visninger fra registrerte medlemmer, og 80% som følger med er ikke registrerte medlemmer, og de tallene vises ikke.

Logg ut - se på en annonse 100 ganger, og antall visninger øker ikke.

Vi har vurdert om vi skal endre på dette.

Mvh
Høvdingen
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Jeg tror danskene drekker opp penga sine isteden, og at det er derfor de har dårligere råd enn nordmenn. Ikke skyld på oljen.
Ohh hold nu kæft, der er ingen enlige Danske mødre m børn, som bor i hus og har bil.
Vilket absolutt ikke er helt uvanlig oppe her.

Eller du kan jo prøve at sammeligne bilparken, ect, ect.

Og alt Kan du takke den Svarte Økomomiske Guld for, det er sku utrolig at i ikke husker hvordan ting så ut da i var en fåreklipper nation.
Kansje tid til at ta en prat m Bestefar, kansje han husker hvordan det nu var! Dengang.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Jeg tror danskene drekker opp penga sine isteden, og at det er derfor de har dårligere råd enn nordmenn. Ikke skyld på oljen.
Ohh hold nu kæft, der er ingen enlige Danske mødre m børn, som bor i hus og har bil.
Vilket absolutt ikke er helt uvanlig oppe her.

Eller du kan jo prøve at sammeligne bilparken, ect, ect.

Og alt Kan du takke den Svarte Økomomiske Guld for, det er sku utrolig at i ikke husker hvordan ting så ut da i var en fåreklipper nation.
Kansje tid til at ta en prat m Bestefar, kansje han husker hvordan det nu var! Dengang.
Typisk dansk fyllerør dette, kan virker som jeg traff noen ømme tær med min treffsikre analyse av dansk økonomi. :)
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Jeg tror danskene drekker opp penga sine isteden, og at det er derfor de har dårligere råd enn nordmenn. Ikke skyld på oljen.
Ohh hold nu kæft, der er ingen enlige Danske mødre m børn, som bor i hus og har bil.
Vilket absolutt ikke er helt uvanlig oppe her.

Eller du kan jo prøve at sammeligne bilparken, ect, ect.

Og alt Kan du takke den Svarte Økomomiske Guld for, det er sku utrolig at i ikke husker hvordan ting så ut da i var en fåreklipper nation.
Kansje tid til at ta en prat m Bestefar, kansje han husker hvordan det nu var! Dengang.


Sludder og vrøvl... Norske reallønninger peaket i 1973 før oljeinflasjonen satte inn mener jeg å huske, dessuten var alt så meget bedre før....

Danskene pumper forøvrig selv olje som gale på egen sokkel....







 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Jeg tror danskene drekker opp penga sine isteden, og at det er derfor de har dårligere råd enn nordmenn. Ikke skyld på oljen.
Ohh hold nu kæft, der er ingen enlige Danske mødre m børn, som bor i hus og har bil.
Vilket absolutt ikke er helt uvanlig oppe her.

Eller du kan jo prøve at sammeligne bilparken, ect, ect.

Og alt Kan du takke den Svarte Økomomiske Guld for, det er sku utrolig at i ikke husker hvordan ting så ut da i var en fåreklipper nation.
Kansje tid til at ta en prat m Bestefar, kansje han husker hvordan det nu var! Dengang.
Typisk dansk fyllerør dette, kan virker som jeg traff noen ømme tær med min treffsikre analyse av dansk økonomi. :)
La mig sige det på denne måte, jeg tror du har indtaget for mye Heste Dope, overtid ;)
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.871
Antall liker
17.462
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Reglen, der gælder for brukt køb, er at prisen er,-den selger, ejer vil selge produktet for.

KØBER KAN ALDRIG BESTEMME PRIS PÅ NOGET SOM IKKE ER HANS, Magen til i....i skal man lede lenge efter:D
Det er slik dansker ser det. Når de har noe å selge.
Skal de kjøpe er det omvendt.
Gratis, minus 10%, som en danske bosatt i Norge sa til meg.
Nu er der lige så store forskelle på Dansken som som på Norsken, desuten er jeg nok miljø skadet, av at ha været oppe her for lenge;)

Spør til side, Danskerne er nok generelt ikke helt så velbeslående som Ola Norman, og det kan i takke Olien for, hvilket vil sige at de nok generelt har mindre at midler til rådighet for til luksus ting som hifi.

Mvh
Vel, dere ville jo ikke ha oljen. (Som var deres. ) Så da kjøpte vi den av dere. Billig :)
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Hehehe, det er nå deilig å være dansk i Norge, da! ;)

Yep, økonomisk er det jo det et rent Mirakel,
Udsikten er der heller ikke noget i veien med.
De Norske kvinder er jo også godt bygget.

Problemet er de Norske men, rene Dinasaure spør du mig:D
 

anderstollefsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
193
Antall liker
136
Sted
Ålgård
Torget vurderinger
3
har selv opplevd dette i en tid nå. har et par helt strøkne Dynaudio Conour S3.4 for salg på torget. ligger ute til 14.000,-
selv kan jeg nok la meg prutes ned en tusenlapp eller to, men det har vært helt dødt. 40-ish visninger og lite respons. Selv føler jeg disse høyttalerne er verd 13-14.000, og om en skal trekke inn nypris (noe jeg sjeldent gjør) som var 48.995,- paret bør jo dette være mye høyttaler for pengene?
 

Geiren

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.03.2005
Innlegg
1.304
Antall liker
1.436
Sted
Foten av Jotunheimen
Torget vurderinger
1
Hehehe, det er nå deilig å være dansk i Norge, da! ;)

Yep, økonomisk er det jo det et rent Mirakel,
Udsikten er der heller ikke noget i veien med.
De Norske kvinder er jo også godt bygget.

Problemet er de Norske men, rene Dinasaure spør du mig:D
Har du opplevd Kjæringer i overgansalderen, da snakker vi om Dinosaurer8)
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.266
Antall liker
9.056
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Torget er vel kansje ikke på tur til å dø, det er vel generelt en treig periode(som har vart litt).

Det jeg biter meg mest merke til er at det er en økende trend å legge inn bud som er så latterlige at de ikke kan kalles skambud engang..

Jeg legger alltid inn litt prutningsmonn i mine annonser, og oftes selges produktet til en pris jeg godtar og har forutsett.
Men på mine Olympica må jeg si at noen har frekkhetens nådegave.. Kansje jeg selv skal begynne med samme taktikk, plutselig kan man jo gjøre århundrets kupp..
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Så lenge torget på HFS oppleves som mer seriøst enn andre salgsfora, og da særlig Finn, har det livets rett og vil ikke dø ut. Fordelen med Torget er at jeg gjerne kjenner litt til selgerne, kan sjekke opp med eventuelle referanser/medlemmer som kjenner selger, og har muligheten til å advare andre dersom jeg føler at jeg virkelig skulle bli lurt. På Finn føler jeg at all verdens sjarlataner er ute for å lure meg.
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Så lenge torget på HFS oppleves som mer seriøst enn andre salgsfora, og da særlig Finn, har det livets rett og vil ikke dø ut. Fordelen med Torget er at jeg gjerne kjenner litt til selgerne, kan sjekke opp med eventuelle referanser/medlemmer som kjenner selger, og har muligheten til å advare andre dersom jeg føler at jeg virkelig skulle bli lurt. På Finn føler jeg at all verdens sjarlataner er ute for å lure meg.
ja det kan være et godt point, dermed ikke sagt at der bare ar banditter på Finn, men herinde blir vi jo lidt mere kendt m hinanden, overtid.

Mvh
 

Hi-rex

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2012
Innlegg
2.541
Antall liker
781
Sted
Etne
Torget vurderinger
4
Torget er vel kansje ikke på tur til å dø, det er vel generelt en treig periode(som har vart litt).

Det jeg biter meg mest merke til er at det er en økende trend å legge inn bud som er så latterlige at de ikke kan kalles skambud engang..

Jeg legger alltid inn litt prutningsmonn i mine annonser, og oftes selges produktet til en pris jeg godtar og har forutsett.
Men på mine Olympica må jeg si at noen har frekkhetens nådegave.. Kansje jeg selv skal begynne med samme taktikk, plutselig kan man jo gjøre århundrets kupp..

Ja det er klart at vis man leder lenge nok, vil man kunne finde et produkt ell to som er lagt ut som et absolutt nødsalg, Kansje fordi ejer er i vanskeligheter, eller fordi produktet er lagt ut av et familie medlem EFT, foreksempel dødfald, som ikke har peiling på verdien av objektet.

Det er da spørsmålet om har lyst at træde på folk som forveien ligger ned, eller ta røven på folk som i forveien har det svært.

Men det må jo bli op til den enkeltes moral, at avgøre hvor stort røvhul man ønsker at se på, når man for øje på eget speilbilde ;)
 

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Enig, Rex, selv om jeg kanskje hadde brukt et litt mindre blomstrende språk.:cool:

Jeg har opplevd flere her på sentralen som har vært særdeles fornøyde med bruktkjøp. Likeså har jeg møtt misfornøyde selgere. Dette er OK så lenge begge parter vet hva de driver med. Heldigvis har jeg ikke møtt noen som skryter av at de har lurt folk til å kjøpe crap eller selge til spottpris.

Blant samlere har jeg dessverre støtt på dette flere ganger. Et ganske grelt eksempel var en som lurte en sjømann som tilfeldigvis hadde kjøpt en av verdens tidligst produserte LP'er i en havnesjappe i New York før krigen. Det fantes kun 3 kjente eksemplarer av platen, og regnes som virkelig et "Collector's Item". Etter en tids jobbing og lureri endte det opp med at sjømannen ga fra seg platen - gratis. Mottakerens argument for å rettferdiggjøre seg selv var at "denne fyren visste ikke bedre, og da var det bedre at jeg fikk platen og kunne ta vare på den". Man skal høre mye før ørene faller av.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Fikk drømmeforsterkeren min her på Torget, kjøp/salg gikk raskt og som smurt med en kunnskapsrik og seriøs selger. Fra Finn får jeg mange merkelige reaksjoner på mine annonser, mistenker muffens eller svindlere på gang ,,, mye rare spørsmål og folk som ikke følger opp avtaler.
Har mest tillit til Torget her..
 

Sevald

Avviker.
Ble medlem
27.02.2005
Innlegg
7.104
Antall liker
17.047
Sted
Aksdal, Rogaland
Torget vurderinger
1
Lurer på om rekrutterer nye medlemer her på sentralen. Synes det blir for mye negativ fokus. Torget dør ikke. Om det blir omsatt mer eller mindre enn før betyr nada. Er på tide vi fremsnakker sentralen og hifi interessen.... Hmmm🙄 la nettopp merke til at mitt innlegg også var negativt ladet😟 Har blitt påvirket.
 
Sist redigert:

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2010
Innlegg
158
Antall liker
71
Torget vurderinger
2
Problemet med Torget er at det kun er overpriset driit der. ( Dvs ting jeg ikke har hørt om som koster mer enn jeg ønsker å betale for hifi. :cool: )
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.864
Antall liker
38.672
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Problemet med Torget er at det kun er overpriset driit der. ( Dvs ting jeg ikke har hørt om som koster mer enn jeg ønsker å betale for hifi. :cool: )
Det var da veldig, synes det ligger utrolig mye bra der for tiden og det at det går litt tregt om dagen skyldes vel at vi er i starten på året og folk har nok av andre utlegg?

mvh
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Hifimarkedet svinger med årstidene... 1 kvartal er preget lav omsetning etter julehandel og black fridag greier, om sommeren er det også liten interesse, men når høsten kommer øker det på fram mot jul...
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Hvor fører denne diskusjonen hen? Er det noe konklusjon i vente? Ting selges, ting står.. Torget/markedet er ikke noe tregere enn for 5 år siden. Så hvorfor diskutere dette, Torget lever. I ujevnt tempo ja, men slik vil det alltid være.. ;)
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.273
Antall liker
9.510
Torget vurderinger
2
Hadde jeg ikke nettopp handlet hadde jeg snust på ASR Emitter 1 til 1/5 av ny pris . Noen år på baken men prisen er det ikke noe å si på
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
553
Antall liker
285
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Nå er det mulig jeg blir noe upopulær her, men jeg ser ikke noe grunn til å annonsere på Hifisentralen. Alle legger vel ut det meste på Finn uansett og det er der jeg stort sett alltid har fått respons de gangene jeg har solgt noe tidligere.
 

northpole

Overivrig entusiast
Ble medlem
08.11.2010
Innlegg
650
Antall liker
553
Synes det blir mye negativt skrevet og det er det lov til.Personlig har jeg kjøpt en del gjennom Torget og har stort sett positive opplevelser her.Føler det er en betryggelse å handle fra en som har frekventert på HFS i årevis og som man kanskje har oppfattet som seriøs kontra å handle på finn fra en selger som har så mye skrivefeil og en produktomtale som får meg til å lure på hva personen egentlig skal selge.På torget har jeg ofte bare fordkuddsbetalt både vare og frakt uten problemer.
 
M

MarkusH

Gjest
Ganske dødt på finn.no om dagen nå også, må jo kjøre prisene helt ned i kjellern for å bli kvitt saker og ting. :| fortsatt bedre enn å "brenne inne med det" da, men når produkter som er 4 år gamle må helt ned i 1/3 av nypris da begynner det å svi å selge.
 

oes

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.01.2008
Innlegg
635
Antall liker
535
Torget vurderinger
7
Jeg foretrekker Torget på hfs fremfor finn.no pga mer seriøse kjøpere. Dvs at jeg slipper å kaste bort tid. Jeg har en Rega platespiller ute her nå. Fikk ikke respons i første runde, men har nå dialog med to seriøse interessenter etter at jeg reduserte prisen. Dersom dette ikke fører frem utvider jeg også til finn.no til samme pris. Jeg har erfart at både hfs og finn kan føre frem. Det handler mye om hva man skal selge og hvor mye styr man vil ta seg tid til. Hvis man vil ha raskt salg bør man vel bruke begge.
 

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Innlegg
2.810
Antall liker
566
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Har kjøpt og solgt i mange år her på Torget og har bare møtt seriøse folk. Men det har som regel alltid tatt litt tid. Man må regne med det hvis man ikke har et relativt nytt produkt som nettopp har fått gode tester og mange har lyst til å prøve. Vil man forkorte salgstiden, er det bare å sette prisene ned til smertegrensen med en gang man legger ut. Men det vil man jo ikke. Det har alltid vært klagd over skambud, men jeg mener det er en del av moroa når man legger ut noe på brukten. Hvorfor irritere seg over sånne småting?
 
Topp Bunn