Medisin og helse Covid 19, min erfaring og advarsel

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Det må da være måte på å synes synd på folk. Redd og hysterisk -da må du tro om igjen. Har ikke vært redd om det hadde vært mye smitte her heller. Hvorfor så mye smitte i Oslo og Bergen -noen som vet .
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Det må da være måte på å synes synd på folk. Redd og hysterisk -da må du tro om igjen. Har ikke vært redd om det hadde vært mye smitte her heller. Hvorfor så mye smitte i Oslo og Bergen -noen som vet .
Det er på grunn av at smittede folk uten munnbind flyr rundt og harker og hoster der andre folk ferdes. Tror du folk bruker munnbind for å unngå å bli smittet?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.472
Antall liker
7.394
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
En ting som det er altfor lite fokus på i Norge er at munnbind alene virker best for og ikke smitte andre....... altså ikke at man ikke blir smittet selv, men hvis man er smittet så sprer man smitten man bærer på minimalt ved bruk av munnbind. Kombinationen munnbind OG tette briller/ansiktsskydd er derimot den beste comboen, dette fordi en av de enkleste måtene man kan bli smittet på er vi øynene....... covid finner raskt veien via tårekanalene og inn i luftveiene. I østen er det i mange land og byer påbudt med faceshield og munnbind. Jeg kjenner litt til hva og hvordan ting gjøres på Filipinene og de klarer merkelig nok og holde smitten ganske lav selv i slummen takket være nedstenginger og totaliært krav om bruk av faceshield og munnbind........ etter og ha sett en del statestikker på hvordan covid smitter så går i allfall jeg ikke ut uten og ha på meg briller og maske, både for og ivareta meg selv, men også for og respektere mine medmennesker HVIS jeg skulle være en smittebærer uten og vite om det selv.

Jeg ønsker trådstarter god bedring og krysser fingrene for at du ikke får noen senskader og at alt kommer tilbake til normalen for deg og din kone så snart som mulig.
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.474
Sted
Sunndalsøra
God bedring til trådstarter og kone :) Får virkelig håpe at du ikke får noe varig men. Dette viser bare hvor farlig dette viruset er. Forståelig at myndighetene vil stenge ned i påsken. I min kommune har vi vært heldig med minimalt med smitte. Enkelte virksomheter har hatt pålagt bruk av munnbind lenge. Fikk også høre at det nå er påbudt med munnbind på Cirkel-K. Hvordan det er med Coop Extra vet jeg ikke, men betjeningen har brukt det leng. Det er bare være forberedt nå i påsken.
 
Sist redigert:

johnblund

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2015
Innlegg
576
Antall liker
1.846
Sted
Noreg
Hei igjen. Jeg har i dag fått vite at jeg ikke bør beregne utskrivelse før tidligst neste fredag. Formen blir gradvis bedre.
Ser det har kommet inn noen kommentarer fra nettopp slike personer jeg ønsket å nå frem til. Ser ikke ut til at budskapet har nådd frem. Har andre ting å bruke energien min på.
Tusen takk for alle ønsker.

Mvh

John
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
God bedring til dere begge😃
Takk for at du deler, vi trenger å bli påmint hvor lunefullt dette «ufarlige viruset» er!
Selv om det ikke når fram til de som trenger påminnelsen🙄
 

KjellR

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.07.2008
Innlegg
3.336
Antall liker
3.247
Sted
Moss (eller enda bedre - Rygge!)
God bedring til dere begge😃
Takk for at du deler, vi trenger å bli påmint hvor lunefullt dette «ufarlige viruset» er!
Selv om det ikke når fram til de som trenger påminnelsen🙄
Beskjeden er nok registrert hos enkelte "bortkomne" sjeler - men de velger å se bort fra dette ubehagelige faktum ;)
 

Absolutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.06.2013
Innlegg
1.028
Antall liker
330
Sted
Kristiansand
Torget vurderinger
7
Har det blitt tatt blodprøver av deg, hvor bla vitamin D nivået er blitt sjekket?
Litt interessant mtp tendensene mot at folk med mangel på d vitamin kan få verre sykdomsforløp.
 
C

Cyber

Gjest
Jeg har ikke tatt lett på dette, men loggen din ble en virkelig reality-check for min del.

@johnblund - er det mutert variant du er smittet med?
 
Sist redigert av en moderator:

budda

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
440
Antall liker
173
Sted
Mandal
Torget vurderinger
8
Hei igjen. Jeg har i dag fått vite at jeg ikke bør beregne utskrivelse før tidligst neste fredag. Formen blir gradvis bedre.
Ser det har kommet inn noen kommentarer fra nettopp slike personer jeg ønsket å nå frem til. Ser ikke ut til at budskapet har nådd frem. Har andre ting å bruke energien min på.
Tusen takk for alle ønsker.

Mvh

John
Man kan aldri nå alle,men du nådde hverfall meg.Takk for innlegget.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Det må da være måte på å synes synd på folk. Redd og hysterisk -da må du tro om igjen. Har ikke vært redd om det hadde vært mye smitte her heller. Hvorfor så mye smitte i Oslo og Bergen -noen som vet .
Her trengs det kraftig skjerping!
Kanskje lurt å lese over det du skriver en ekstra gang, før du poster slike utsagn?

mvh
Proffen
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Ikkenoe farlig og gå ut -bruk munnbind og hold helst 4m avstand så skulle det være greit . For å si det sånn så har jeg aldri brukt munnbind -nesten aldri holdt 2m avstand og er frisk som før. Man må også spørre seg hvorfor man ble smittet .Har dette noe med at folk har veldig dårlig immunforsvar . Man må ikke bli helt hysterisk heller.
Det kan like så gjerne være at lykken er større enn forstanden!
Jeg kan vanskelig lese ditt innlegg som annet enn rimelig navlebeskuende.........

mvh
Proffen
 

steinost

Æresmedlem
Ble medlem
22.01.2004
Innlegg
11.240
Antall liker
8.200
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
2
Går med munnbind konstant på jobb, blir testet en gang i uka på jobb.
Blitt pålagt dette nå, arbeidsgiver svir av flere hundre tusen for å sikre oss så godt de kan.
Smitten skal stoppes så fort det er mulig er mottoet nå.
God bedring.

PS.
Til dere som ikke forstår alvoret.
Prøv å tenk på andre en dere selv:=(
 

Motorhome

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.06.2018
Innlegg
1.611
Antall liker
1.474
Sted
Sunndalsøra
Desverre,så klarer også ikke undommen å følge påbud om å bruke munnbind i butikk(Kiwi). Stod tydelig på inngangsdøren. All betjeningen brukte. Jeg vill ikke forsvare ungdommen hvis det blir slik.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Det er som regel unge som ikke bruker munnbind av det jeg ser i butikker, med ett og annet unntak blant voksne.
 

Hardingfele

Æresmedlem
Ble medlem
25.10.2014
Innlegg
22.556
Antall liker
15.589
Torget vurderinger
2
God bedring. Har en bekjent som beskriver opplevelsen slik du gjør og som nå knapt kan bevege seg over stuegulvet uten å bli andpusten.

Hva var årsaken til at din fastlege var sen på avtrekkeren? At termometeret ditt viste for lav temperatur?
 

kasol

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.03.2005
Innlegg
4.287
Antall liker
3.439
Torget vurderinger
4
Takker også for en veldig nyttig oppvekker. God bedring🙂
 

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
For å si det sånn .Jeg hadde vel det kanskje like tøft som John Blund det siste halvåret før min alvorlige hjerteklaffoperasjon spessiellt med pusteproblemer og smerter i brystet i2018 og komplikasjoner etter operasjonen 3-4 mndr . Men jeg hadde ikkenoe behov for å utbrodere hele sykdomsforløpet -sykdomsbildet her på Hifisentralen . Jeg viste at andre folk hadde det verre enn meg -noe jeg både så og hørte på Sykehuset . Så takk for oppmerksomheten .
 

johnblund

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.04.2015
Innlegg
576
Antall liker
1.846
Sted
Noreg
For å si det sånn .Jeg hadde vel det kanskje like tøft som John Blund det siste halvåret før min alvorlige hjerteklaffoperasjon spessiellt med pusteproblemer og smerter i brystet i2018 og komplikasjoner etter operasjonen 3-4 mndr . Men jeg hadde ikkenoe behov for å utbrodere hele sykdomsforløpet -sykdomsbildet her på Hifisentralen . Jeg viste at andre folk hadde det verre enn meg -noe jeg både så og hørte på Sykehuset . Så takk for oppmerksomheten .
Tror kanskje du har misforstått noe vesentlig her. Tråden ble ikke opprettet for å få personlig sympati, men for å belyse sykdommen. Målet var å forsøke å åpne noen øyne. Det er alt for mange som bagatelliserer covid 19. Jeg har skrevet det jeg ønsker angående dette. At du tolker dette som mitt behov for personlig trøst og sympati synes jeg bare er trist
 

joha

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
864
Antall liker
461
Torget vurderinger
1
For å si det sånn .Jeg hadde vel det kanskje like tøft som John Blund det siste halvåret før min alvorlige hjerteklaffoperasjon spessiellt med pusteproblemer og smerter i brystet i2018 og komplikasjoner etter operasjonen 3-4 mndr . Men jeg hadde ikkenoe behov for å utbrodere hele sykdomsforløpet -sykdomsbildet her på Hifisentralen . Jeg viste at andre folk hadde det verre enn meg -noe jeg både så og hørte på Sykehuset . Så takk for oppmerksomheten .
Djeezes, hvor patetisk går det an å bli!?
 

pjdrums

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.09.2010
Innlegg
68
Antall liker
25
Jeg tror det beste nå er at de som har forståelse for det opprinnelige budskapet , kan fortsette å kommentere, og så kan de andre la saken hvile. Det vil muligens roe ned temperaturen for alle parter.
Mvh
 

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
7.904
Antall liker
19.799
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Jeg tror det beste nå er at de som har forståelse for det opprinnelige budskapet , kan fortsette å kommentere, og så kan de andre la saken hvile. Det vil muligens roe ned temperaturen for alle parter.
Mvh
Der er ikke noen oppskrudd temp. her, men om du leser det sidste innlegget fra @hvalross:
Djeezes, hvor patetisk går det an å bli, ikke overhovedet at forstå formålet med tråden, og så alligevel blive ved å skrive??
 
Sist redigert:

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Innlegg
1.072
Antall liker
142
Torget vurderinger
3
Du er skikkelig pån nå ,hasse basse . Vet nå ikke om du er noe bedre.
 

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Innlegg
10.842
Antall liker
17.346
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Hei John. Dette var skikkelig tøft å lese. Jeg er glad for at dere er på bedringens vei og ønsker dere lykke til videre.
 
Sist redigert:

Kingsington

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2020
Innlegg
1.253
Antall liker
1.482
Sted
Mo i Rana
C
Tror kanskje du har misforstått noe vesentlig her. Tråden ble ikke opprettet for å få personlig sympati, men for å belyse sykdommen. Målet var å forsøke å åpne noen øyne. Det er alt for mange som bagatelliserer covid 19. Jeg har skrevet det jeg ønsker angående dette. At du tolker dette som mitt behov for personlig trøst og sympati synes jeg bare er trist
Coronaen er en prøvelse som bekjempes best i fellesskap. Stå på, hold ut.😁
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.158
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Tror vi må innse, som en del forskere hevder, at den ny varianten er betydelig mer luftbåren. Holder ikke med avstand lenger så lenge man er i samme rom, buss eller hva det skal være. Tror det sitter langt inne for myndighetene å innrømme dette da det vil ha dramatisk innvirkning på tiltak. Det har gått prestisje i å holde skolene åpne koste hva det koste vil.

Sjekk denne: https://www.vg.no/spesial/2021/smitterisiko/?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row61_pos1
 
Sist redigert:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
For å si det sånn .Jeg hadde vel det kanskje like tøft som John Blund det siste halvåret før min alvorlige hjerteklaffoperasjon spessiellt med pusteproblemer og smerter i brystet i2018 og komplikasjoner etter operasjonen 3-4 mndr . Men jeg hadde ikkenoe behov for å utbrodere hele sykdomsforløpet -sykdomsbildet her på Hifisentralen . Jeg viste at andre folk hadde det verre enn meg -noe jeg både så og hørte på Sykehuset . Så takk for oppmerksomheten .
Har du tenkt over at det kanskje kunne ha noe å gjøre med at hjerteklaffene dine ikke kunne smitte andre og at det dermed ikke har særlig almen interesse ut over evt å søke litt sympati for din situasjon?

Ikke det nei.

God bedring til trådstarter som ikke var ute etter sympati, og takk for en verdifull påminnelse.
 
Sist redigert:
I

Ikke33206

Gjest
Ikke den værste dagen å komme hjem fra sykehuset. Covid19 er overvunnet. God påske alle sammen.
Så bra!
Fortsatt god bedring:)
Husk å være litt tålmodig fremover.
Fikk Covid i desember og var først nå i mars tilbake i full jobb.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.412
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Gratulerer og fortsatt god og rask bedring!
 

atlechri

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
494
Antall liker
159
Sted
Undrumsdal
Takk for at du deler John! Budskapet blir sterkt når det er personlig. Du når frem til mange på denne måten, og noen tenker seg sikkert om en eller to ganger etter å ha lest dette.
God bedring, og så håper jeg på at du slipper noen senskader!
Mvh Atle
 
Topp Bunn