Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.894
    Antall liker
    3.224
    Hvordan du klarer å forkvakle dette er meg uforståelig....
    Forstår det sådan på dig.
    Hvis man ikke beskytter borgerne med super restriktive foranstaltninger, er man lidt ligeglad med befolkningen og dermed ond.
    Australske betjente griber til voldsom vold mod egen befolkning, hvis de ikke overholder de voldsomme restriktioner til punkt og prikke.
    Er det sådant et samfund du mener er det bedste?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Før man begynner med å sette på små barn i Norge, som jo er helt forventet at snart kommer, er det muligens greit å stoppe opp og tenke en smule.

    Smitten øker i Norge; dødsfall er totalt fraværende. Dermed er det ingen som helst grunn til å sette vaksiner på småbarn.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Det er fremtiden, med full kontroll av individet OVERALT som er drivkraften. Det hele er politisk. Neste steg: " Minority Report "

    (ikke kødd med folie-hatten min...)
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.894
    Antall liker
    3.224
    Før man begynner med å sette på små barn i Norge, som jo er helt forventet at snart kommer, er det muligens greit å stoppe opp og tenke en smule.

    Smitten øker i Norge; dødsfall er totalt fraværende. Dermed er det ingen som helst grunn til å sette vaksiner på småbarn.
    Da jeg var barn i Norge fik jeg alle vaksiner. Hvad skulle problemet være i det? Bedre at forebygge end at helbrede.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Om noen ennå ikke har oppfattet, eller bare glemt; Kvaxx som brukes for/mot corona, er et EKSPERIMENT. Det er pr. definisjon ikke en vaksine. Den er ikke testet/utprøvd/godkjent. Tideligere vaksiner brukte gjerne 10-15 år på å bli godkjent. Og selv da, slapp noe "xxxx" gjennom, som senere ble tilbake-trukket.

    Og om noen husker, inntil 2020, var det ABSOLUTT forbud mot GMO, f.ex var det total-forbud å importere en genmodifisert potet, men nå skal hele befolkningen gen-manipuleres...
     
    Sist redigert:

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.894
    Antall liker
    3.224
    Jowjow jeg har hørt det adskillige gange Cobra. Hvad er værst af to onder? Blive vaccet eller stadige coronatest? Jeg valgte det sidste. Absolut ingen bivirkninger.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.418
    Antall liker
    35.192
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Om noen ennå ikke har oppfattet, eller bare glemt; Kvaxx som brukes for/mot corona, er et EKSPERIMENT. Det er pr. definisjon ikke en vaksine. Den er ikke testet/utprøvd/godkjent. Tideligere vaksiner brukte gjerne 10-15 år på å bli godkjent. Og selv da, slapp noe "xxxx" gjennom, som senere ble tilbake-trukket.

    Og om noen husker, inntil 2020, var det ABSOLUTT forbud mot GMO, f.ex var det total-forbud å importere en genmodifisert potet, men nå skal hele befolkningen gen-manipuleres...
    Vaksinene er testet, utprøvd og godkjent. Det er ingen ting i vaksinene som genmanipulerer befolkningen. Hvor har du det fra? Det er jo bare tull.

     
    K

    Khanate

    Gjest
    Hva kan det bero på?



    1635325193684.png
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Kan det være at kosten ble forandret Mars 20, mer drittmat og mer i ro? Sluttet med tran? Det kan da vel ikke være vaksinen? Ikke vet jeg.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Pharmakon var i antikkens Hellas navnet på en syndebukk. Den overtok byens synder og ble jagd fra byen. På den måten ble syndebukken både gift (byens synder) og medisin (når den ble jagd, ble byen helbredet).

    Man kan jo gjerne si at all moderne medisin er pharmakon. Navnet farmasi kommer fra det ordet, og enhver medisin har en toksisitetsgrense. Overdose med medisin blir giftig for kroppen.

    Men å prøve å få en vaksine der toksisitetsgrensa er kjent, og som er ekstremt mye mindre toksisk enn sykdommen, til å bli verre enn sykdommen selv, krever en standhaftighet og vrangvilje som er helt utrolig. Det holder ikke å bare ikke helt skjønne det, man må aktivt gå inn for å misforstå og kontinuerlig forverre misforståelsen.

    De siste par innleggene viser ikke bare at det er noen misforståelser ute og går, men at man har bestemt seg for hvordan det "faktisk" henger sammen uten å stille et eneste spørsmål ved grunnlaget for ens egen overbevisning. Jeg forstår rett og slett ikke at man kan ha slik selvtillit og lurer veldig på hvordan det føles. Hvis alle er dummere enn en selv må man vel bli totalt misantropisk, føle seg misforstått og rett og slett miste litt gnisten? Det virker helt forjævlig.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.073
    Antall liker
    2.533
    Hva kan det bero på?



    Vis vedlegget 758536
    Regner med du har abb og kan paste ut artikkelen i sin helhet her? De fleste av oss har nok ikke abb på den avisen
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.418
    Antall liker
    35.192
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan det være at kosten ble forandret Mars 20, mer drittmat og mer i ro? Sluttet med tran? Det kan da vel ikke være vaksinen? Ikke vet jeg.
    Hypotesen fra forskerne er kombinasjonen av skotsk kosthold (frityrstekt sjokolade til fish&chips, anyone?) og økt stress som følge av pandemien.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Grunnen for å vaksinere småbarn må være at det vil forhindre alvorlig sykdom og død, ikke for å hindre smitte. Alvorlig sykdom er stabilt, mens død er fraværende. Derfor finnes det ingen grunn til å vaksinere denne gruppen av befolkningen.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hypotesen fra forskerne er kombinasjonen av skotsk kosthold (frityrstekt sjokolade til fish&chips, anyone?) og økt stress som følge av pandemien.
    Det var et forsøk på ironi fra min side. Når man har jobbet med skotter her, der og andre plasser i over 40 år så har man inngående kjennskap til det skotske kostholdet. Mest imponert over at det ikke er flere som kneler. Og når man kommer med chips leftovers fra middagen i en stor bolle sammen med en nesten like stor bolle med brun saus og øs, samt suppetallerker og setter det på bordet til pausen senere på dagen....da går jeg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er vel like før tiltak overalt settes inn igjen....

    HELSEMINISTEREN: DET KAN BLI AKTUELT MED NASJONALE TILTAK

    – Pandemien er ikke over, og vi ser nå at smittetallene øker flere steder. Hvis det kommer en stor økning i smittespredningen lokalt eller nasjonalt som gir høy belastning på heletjenestene, må kommunene være forberedt på å begrense smittespredningen gjennom lokale tiltak. Det kan også bli aktuelt å innføre nasjonale tiltak, skriver helseminister Ingvild Kjerkol i et brev som er sendt til kommunene.
    I “En normal hverdag med økt beredskap” er myndighetenes strategi å hindre at pandemien fører til en betydelig sykdomsbyrde, og dermed sikre kapasiteten i kommunehelsetjenesten og i sykehusene, samtidig som befolkningen opplever en normal hverdag. Det er også et mål at andre offentlige tjenester skal kunne ytes på forsvarlig nivå og at økonomien beskyttes.
    – For å nå dette målet, må kommunene, helsetjenesten og statlige etater ha beredskap for å sette i verk tiltak som kan bremse epidemien eller mildne konsekvensene ved behov, slik at antall pasienter er håndterbart og alle er sikret faglig gode tjenester, sier Kjerkol.
    Regjeringen har varslet pressekonferanse om coronasituasjonen torsdag klokken 13.

    .......

    Det er ikke bra at det første man griper til, er å begrense folks liv. Hver gang. Og at det aldri kan gå opp for de at smitte i seg selv er uten betydning, da alvorlig sykdom og død må styre dette. Og da utifra HVOR i landet dette eventuelt blir et problem. Og dermed ikke som nasjonale tiltak.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke bare Erna og Bent altså 🤣 Vi som trodde alt skulle bli bedre bare de tenkende og logiske vant valget.
    Du er og blir en raring.

    Solberg og Høie ledet dette tidligere, ergo fikk de kritikken. Nå leder andre det, og får selvsagt også kritikk- når det er fortjent.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.558
    Antall liker
    10.111
    Om noen ennå ikke har oppfattet, eller bare glemt; Kvaxx som brukes for/mot corona, er et EKSPERIMENT. Det er pr. definisjon ikke en vaksine. Den er ikke testet/utprøvd/godkjent. Tideligere vaksiner brukte gjerne 10-15 år på å bli godkjent. Og selv da, slapp noe "xxxx" gjennom, som senere ble tilbake-trukket.

    Og om noen husker, inntil 2020, var det ABSOLUTT forbud mot GMO, f.ex var det total-forbud å importere en genmodifisert potet, men nå skal hele befolkningen gen-manipuleres...
    Litt usikker, ettersom jeg har lest så mye dumt i mitt liv, men jeg heller i retning av at dette er det aller dummeste.
    Anbefaler igjen boka om kritisk tenkning, skrevet av ekteparet Tunstad.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.894
    Antall liker
    3.224
    Smitten eksploderer I Danmark. Kommer nok masser af restriktioner igen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.706
    Antall liker
    13.195
    Da har VG.no fått kåråna-o-meteret sitt tilbake på førstesiden. Jeg trodde en stund at corona-desken var omskolert til å skrive om strømpriser, men vi får se hvordan de løser floken med to paralelle sakskomplekser som skal dekkes jevnlig.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Stor nedgang i antall innlagte de siste dagene. Da bør nok nasjonale tiltak innføres snarest.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Smitten stiger kraftigt i Danmark.
    Det er da helt som forventet. Samme som i Norge. Det er også uviktig, da det er press på helsevesenet som er regneenheten. Og med sterk nedgang i antall innlagte her i landet, er det bare å ta livet med ro.

    Likevel vet vi jo alle hva både lokale og sentrale myndigheter kommer til å gjøre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rygtet siger at vi skal begynde med masker igen.
    Ansiktsbleie er jo selve vidundermedisinen mot smitte, så det må vi sterkt regne med. Da særlig der smitte knapt finnes.

    Nå har folk smakt på frihet en stund. Kan nok vise seg vanskelig å få befolkningen med på nasjonale tiltak igjen.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Så vidt jeg har fått med meg overlates eventuelle "tiltak" til den enkelte kommune. Ikke noe nasjonalt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Så vidt jeg har fått med meg overlates eventuelle "tiltak" til den enkelte kommune. Ikke noe nasjonalt.
    Vår nye helseminister, Ingvild Kjerkol, var ute med trusler om nasjonale tiltak i dag. Det er selvsagt helt på sin plass, siden Tromsø har mye smitte. Samt at antall innlagte på landsbasis går kraftig ned.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da har FHI og Helsedirektoratet vært proaktiv, og satt Ingvild Kjerkol på plass.

    - Coronautbruddet er ikke lenger et alvorlig utbrudd av allmennfarlig smittsom sykdom. Det skriver FHI og Helsedirektoratet i faglig grunnlag overlevert til Helse- og omsorgsdepartementet.

    Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet anbefaler samtidig at covid-19 fremdeles defineres som en allmennfarlig smittsom sykdom.

    Covid-19 ble definert som en allmennfarlig smittsom sykdom 31. januar 2020 og innført på listen i forskrift om allmennfarlige smittsomme sykdommer. Sykdommen ble 3. mars 2020 også erklært å være et alvorlig utbrudd av allmennfarlig smittsom sykdom.

    Helsedirektoratet og Folkehelseinstituttet vurderer at covid-19 viruset og utbruddet ikke lenger er et alvorlig utbrudd av allmennfarlig smittsom sykdom og at beslutningen om
    dette derfor bør endres.

    .....

    Etter dette har helseministeren gått ut og sagt at nasjonale tiltak er uaktuelt.

    På spørsmål fra NRK om hvilke kriterier som må oppfylles for at det skal bli aktuelt, svarer Kjerkol:

    – Da ser man på helheten mer enn smittetall: Antall sykehusinnleggelser, press på den lokale helse- og omsorgstjenesten. Det er flere kriterier som fagfolk har god oversikt over. De sier i dag at det ikke er behov for nasjonale, mer inngripende tiltak, på nåværende tidspunkt. Det er vi glade for.

    Hvor lenge denne innsikten vil vedvare, gjenstår selvsagt å se.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.838
    Antall liker
    8.810
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    I går brukte Kjerkol argumentet om faren for de uvaksinerte. Vi skal også oppleve nye nasjonale tiltak, for å "ta vare på" de som nekter å vaksinere seg.

    Jada.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.901
    Antall liker
    19.745
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    – Vi bor i et demokrati. Vi skal ha så stor grad av frihet som overhodet mulig, og det å stenge ned samfunnet for å hindre dødelighet i de aller mest utsatte gruppene, det rammer hele befolkningen på en måte som jeg mener ikke er forsvarlig, sier forskeren.

    – Er vi nå der at vi må akseptere at folk dør?

    – Ja, det er en del av livet, og vi har en befolkning hvor majoriteten av de voksne er fullvaksinerte med to doser. De eldste som er i en ekstra utsatt risikogruppe får tilbud om en tredje vaksinedose, så de er også godt beskyttet.

    – Derfor er samfunnet nå så beskyttet som vi egentlig kan forvente, sier Grødeland.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn