Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Om du står i et klasserom og direkte oppfordrer til å bryte lov, er du en større idiot enn jeg trodde. Det er selvsagt greit å si sin mening på en sterk måte, men pass på den balansen.
    Aldri i klasserommet 🤘

    Bryte hvilken lov? De har ingen begrensninger på antall i buss eller ute.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    hvorfor skal ikke en ungdom få bedrive «selvvaksinering», når styresmaktene ikke vil gi dem vaksine på linje med andre friske, og samtidig skal gi de som har vaksine og gjennomgått sykdom en form for normalitet tilbake?

    intet er mer rasjonelt for en ungdom enn å bedrive «selvvaksinering». det er uansett lenge siden dugnaden ble avskaffet. en skal heller ikke se bort fra at ungdommen selv vil ta visse forholdsregler i forhold til sine eldre slektinger.

    (det er kanskje liten fare for resten av familien, de er sikker på utenlansdsferie. ;) )
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.713
    Antall liker
    13.199
    det er uansett lenge siden dugnaden ble avskaffet.
    Har ikke fulgt pressekonferansene fra regjeringen i det siste, men har inntrykk av at selv Erna har sluttet å bruke det ordet nå, eller er det bare noe jeg innbiller meg? På ett eller annet tidspunkt ble det kanskje, selv for politikere, bare for dumt å omtale dette som en dugnad. Noe dette som kjent ikke har et eneste fellestrekk med sånn ca.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er jo unektelig svært festlig å observere sterk moralsk fordømmelse over noe som er følgene av en villet politikk. Alt ansvar har vært veltet over på barn og unge, og når de nå muligens endelig har fått nok- da skal de sannelig fordømmes igjen. Og sannelig skal man fordømmes for å påpeke det totalt åpenbare også; konsekvensene er selvsagt at de gir faen. Coronapass vil sementere a og b- lag.

    Fest som dere aldri, noensinne har gjort før. Premie for hver sydenreise dere hindrer 🤘
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    noen som kjenner rasjonalet bak at det er spiseplikt for å kunne ta en øl ute, når en likevel bare blir servert ved bordet? er det bare nok en idioti, eller er det kunnskapsbasert?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Krf har to seire under corona; skjenkestopp/ spiseplikt og at det tillates flere personer i kirken enn ved andre innendørs arrangement.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Krf har to seire under corona; skjenkestopp/ spiseplikt og at det tillates flere personer i kirken enn ved andre innendørs arrangement.
    KrF fikk 122 797 stemmer ved forrige stortingsvalg. Antall registrerte corona smittede på 14 mnd. er 115 629. Unødvendig å komme med mørketall argumentet, KrF er jo definisjonen mørket.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Russen tar til motmæle. Som om det kommer til å trenge inn.


    Jeg er helt enig i at helsepersonell, gamle og syke bør komme før oss i vaksinekøen. Jeg skjønner at det er kamp om vaksinene, og at det er mange som fortjener dem. Likevel vil jeg argumentere for at russen også gjorde det.

    Flere russ uttalte før feiringene startet at de var redde for at festingen kunne gå over styr, og var enige om at en vaksinering av russen kunne forhindre en ny smittebølge. Dette gikk så langt som å bli vurdert av FHI, ifølge VG 21. april, men ble ikke gjort noe med.

    28. april ble 5643 personer vaksinert med første dose, bare i Rogaland. Dagen etter var tallet 4601 (FHI 5.5.21) Hadde alle disse blitt gitt til russen, hadde det tatt mindre enn én dag å vaksinere oss alle.

    Lydig oppfølging
    Vi avlyste landstreffene mange har gledet seg i flere år til. Jeg var i ekstase da jeg hørte at selveste Macklemore skulle komme. Jeg lærte meg de mest kjente rap-ene hans ord for ord, klar til å brøle dem ut i en hoppende folkemengde, omringet av mine medelever. Vi avlyste uten én klage i mediene da det ble klart at arrangementet ikke var gjennomførbart.

    Russedåpen, som vanligvis gjennomføres på musikkpaviljongen midt i Stavanger, ble foretatt på Zoom i små kohorter. De aller fleste var utendørs, og mange avlyste helt for å sitte alene hjemme i sofaen med familien og følge med på de andre på snapchat.

    Vi byttet lydig ut fysisk oppmøte og sosialisering på skolen for undervisning på Teams og ensomhet i fjor mars. Samtidig klagde sinte voksne på 40 pluss over at de ikke fikk dra på hytta og at Vinmonopolet var stengt.

    Vi avlyste 18-årsdagene våre, mens Erna samlet 14 stykker i en leilighet for å feire at hun ble 60.

    Vi måtte utestenge og ekskludere venner vi helst ville treffe, da vi bare kunne møte den ene «klemmevennen» vår, og alle arrangementer og aktiviteter vi hadde gledet oss til forsvant.

    Skremmende få grenser
    Nå blir vi hengt ut av de over 60 på Facebook. De som dro på busstur uten å holde meteren. De som dro på ferie til Spania sist sommer for å få sol på kroppen. Hvordan føles det for dere når jeg nå skjærer dere alle over én kam – dere som roper ut at «jeg dro ikke til Spania, jeg holdt meg hjemme, slik Bent sa!»? Det er slik dette føles for de fleste av oss.

    Jeg får fysisk vondt i magen av å lese alt dere skriver om oss russ som er «egoistiske dredunger» som «burde ha lært mer etter 12 års skolegang.»

    Smitten som nå har blitt spredd kommer fra et mindretall. Russekullet i år er på 2500 elever. Til nå har kun 28 av dem fått påvist smitte [torsdag kveld var tallet steget til 79; red.mrk.]. De fleste av oss har holdt alle anbefalinger myndighetene har gitt, men likevel rammer kritikken av russen oss alle. Vi kan prøve å heve oss over den, men kommentarene hagler fra alle kanter. Det er skremmende få grenser for hva voksne mennesker kan nedverdige seg til å si til oss 18- og 19-åringer.

    Jeg er selvfølgelig enig i at det mange russ gjorde i helgen var uansvarlig. Jeg forsvarer ikke vill festing og brudd på alle restriksjoner. Jeg synes heller ikke at russedressen er en «biohazard dress».

    Jeg ønsker ikke at vi russ skal få frie tøyler, og jeg har full forståelse for at vi bør holde oss til våre små kohorter, slik kommunen har anbefalt. Det jeg reagerer på er alle disse voksne menneskene som sitter bak en skjerm og hater oss. Disse sure pensjonistene uten munnbind jeg møter på butikken, som stirrer stygt på meg der jeg stolt går rundt og viser frem russedressen jeg har brukt flere uker på å personliggjøre. Helt tilfeldige mennesker som drar opp mobilen og filmer oss i tilfelle vi skulle gjøre noe galt.

    Samholdet, opplevelsen
    En Facebook-bruker kommenterte at russen ikke burde «applauderes frem for å holde en tre ukers alkoholeskapade».

    Men det jeg hadde gledet meg aller mest til som russ, var ikke alkoholdrikkingen. Det var samholdet russedressene skaper blant ungdom landet over. Å utføre morsomme knuter med gode venner, mens folk betrakter oss, humrer litt i skjegget og mimrer tilbake til sin egen russetid. Å se barneansikt lyse opp og løpe mot deg med hendene utstrakt for å få et russekort. Gleden av å gi.

    Nå oppfordres småbarnsforeldre til å be barna sine holde seg unna russen, på Facebook.

    For meg og mange andre er dette direkte sårende. Jeg var ikke verken i Mekjarvik eller på Vaulen i helgen. Jeg har ikke vært på rulling, jeg har ikke brutt noen anbefalinger. Likevel opplever jeg at foreldre drar barna sine litt tettere inntil seg, når de passerer meg i dressen min.

    Jeg får lyst til å sette et skilt på hodet der det står: «Jeg er ikke i karantene!» Hadde jeg vært i karantene, hadde jeg selvfølgelig holdt meg hjemme.

    Jeg kunne tatt av meg dressen, men jeg velger å gå med den. Som så mange kommenterer, er vi bare «russ én gang i livet», og jeg har alle intensjoner om å gjøre det beste ut av det. En av tingene dette innebærer, er å få lov til å gå med dressen min og å være stolt av det.
     
    Sist redigert av en moderator:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dersom det er slik at unge sprer mest smitte etter jul; hvorfor i helvete blir ikke ungdom vaksinert?

    Svar; moralisme og egoisme, fra foreldregenerasjonen, besteforeldre og en- fortsatt, evneveik regjering!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.419
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kommer til å fortsette å gnåle om det også, vær du sikker.

    At slikt amatørskap fra regjeringen fører til at vi er der vi er, er rett og slett utilgivelig.

    Derfor sier jeg også; Heia russen!
    Ikke mindre enn et særdeles merkelig argument
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Apropos. This just in.

    Når krybben er tom, bites hestene.

    En ligger ikke an til noen Nobelpris for å gjette seg til at det faktisk hadde vært best om alle hadde blitt vaksinert.
    Manglende vaksiner er det grunnleggende problemet, og den internasjonale og intranasjonale fordelingskampen vi ser nå er en følge av det.

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Når krybben er tom, bites hestene.

    En ligger ikke an til noen Nobelpris for å gjette seg til at det faktisk hadde vært best om alle hadde blitt vaksinert.
    Manglende vaksiner er det grunnleggende problemet, og den internasjonale og intranasjonale fordelingskampen vi ser nå er en følge av det.

    mvh
    Det handler vel litt om "etikk" også. 105- åringer ble prioritert først....
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det handler vel litt om "etikk" også. 105- åringer ble prioritert først....
    Kanskje "poletikk".

    Jeg tillater meg å tvile på at noen norsk statsleder, om navnet var Erna, Jonas eller Bjørnar, ville ha prioritert annerledes. Prisen for å prioritere annerledes hadde vært en drivjakt på vedkommende som "ofret bestemor for at ungdommen skulle kunne få feste".

    mvh
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kanskje "poletikk".

    Jeg tillater meg å tvile på at noen norsk statsleder, om navnet var Erna, Jonas eller Bjørnar, ville ha prioritert annerledes. Prisen for å prioritere annerledes hadde vært en drivjakt på vedkommende som "ofret bestemor for at ungdommen skulle kunne få feste".

    mvh
    Jeg bryr meg ikke det døyt om noe, alt eller ingenting hadde vært annerledes med en annen regjering. Hjernedød er uansett hjernedød.

    Da er det beste alltid å la gjenoppliving være.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.221
    Antall liker
    9.459
    Torget vurderinger
    2
    Ja ja viktigperen Raymond måtte ut må markere seg ved å åpne opp raskere enn FHI og sin egen medisinske stab råder.
    Så får vi en fjerde bølge i Oslo. Håper det er det som må til for å kverke dusten politisk . det var jo riktig vellykket å gå i mot rådene forrige høst...
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Ok.

    Min bestemte mening er at barn og unge har vært nødt til å ta de tyngste følger av tiltak. Når man da i tillegg presterer å åpne grensene uten kontroll, med vedtak fra 12.juni i fjor- med den følge at smitte gradvis tar seg opp igjen, er det hele komplett (skulle man tro). Følgen var at barn og unge måtte fortsette å ta støyten- etter foreldrenes og besteforeldres sydenreiser. I tillegg hadde vi arbeidsinnvandring, også fullstendig uten kontroll. Utover høsten og vinteren ble det bare verre og verre, selvsagt.

    Nå er det altså snakk om Coronapass, der barn og unge nok en gang må ta støyten. Da er det hele komplett.

    Derfor;

    Heia russen. Fest som aldri før. Gi faen, siden de fleste av de "beskyttede" hele tiden har gitt fullstendig faen i dere. Sørg for at i sommer må andre ta støyten 🤘
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.419
    Antall liker
    17.115
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Ok. osv
    Derfor;
    Heia russen. Fest som aldri før. Gi faen, siden de fleste av de "beskyttede" hele tiden har gitt fullstendig faen i dere. Sørg for at i sommer må andre ta støyten 🤘
    :rolleyes:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.570
    Antall liker
    27.613
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ok.

    Min bestemte mening er at barn og unge har vært nødt til å ta de tyngste følger av tiltak. Når man da i tillegg presterer å åpne grensene uten kontroll, med vedtak fra 12.juni i fjor- med den følge at smitte gradvis tar seg opp igjen, er det hele komplett (skulle man tro). Følgen var at barn og unge måtte fortsette å ta støyten- etter foreldrenes og besteforeldres sydenreiser. I tillegg hadde vi arbeidsinnvandring, også fullstendig uten kontroll. Utover høsten og vinteren ble det bare verre og verre, selvsagt.

    Nå er det altså snakk om Coronapass, der barn og unge nok en gang må ta støyten. Da er det hele komplett.

    Derfor;

    Heia russen. Fest som aldri før. Gi faen, siden de fleste av de "beskyttede" hele tiden har gitt fullstendig faen i dere. Sørg for at i sommer må andre ta støyten 🤘
    Det er klart at de beste stråmenn er de man bygger selv...........

    Andre tar støyten!

    1) Jeg er svært bekymret for min datter, som ble alvorlig syk, karret seg opp av rullestolen og klarte å fullføre- hold deg fast- hotellfagskolen i Stavanger. Hun er arbeidssøkende på andre året nå, hotelljobber finnes jo ikke.....

    2) Jeg synes veldig synd på Madammen. Hun har ikke noe krypinn i Nice, men hun har datter og barnebarn i Berlin. Hun lengter seg nesten syk etter å få se dem igjen, men tross fullvaksinering (hun er sykepleier) får hun ikke reise ned og se dem uten å tilbringe 10 dager på koronahotell.

    3) Jeg synes synd på min 96-årige mor. Jeg kjørte over til Østlandet for å besøke henne sist helg. Da jeg var kommet til Seljord, en liten time unna målet, ringte hun meg opp og sa at de hadde fått corona på pleiehjemmet, så hun fikk ikke ta imot besøk.....

    For egen del går det greit. Jeg ser flere sauer enn folk for tiden, og særlig sosialt anlagt har jeg nå aldri vært.

    Mvh
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Intet er som en herlig dose med moralsk forargelse 😁

    Det er vel fortjent for russen å feste. Fest til folk begynner å se på seg selv, i stedet for alle andre. Fest til 50,60 og 70- åringer blir pålagt å ikke dra til syden, hytta, ferie osv, slik at tiltak endelig kan ramme den gruppen også. Fest regjeringen ut av kontorene. Fest hysteriet ut av et land som aldri har vært i spesielt stor fare- grunnet lav befolkningstetthet, godt helsevesen og levestandard. Fest til moralistene tar ansvar for seg selv, i stedet for å skylde på moralsk forfall blant de unge.

    Heia russen 🤘
    Helt greit for såvidt. Men du frir til en generasjon som er så godt vant at de griner på nesen av melk og honning ( og jeg er en av de medansvarlige, bare så det er sagt). Jeg tror de fleste har godt av å oppleve noe som er viktigere enn egen umiddelbar lykke. For mange er det første gangen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helt greit for såvidt. Men du frir til en generasjon som er så godt vant at de griner på nesen av melk og honning ( og jeg er en av de medansvarlige, bare så det er sagt). Jeg tror de fleste har godt av å oppleve noe som er viktigere enn egen umiddelbar lykke. For mange er det første gangen.
    Helt enig. Men de skal heller ikke være nødt til å oppleve at de som er eldre enn de får alle fordelene. Coronapass var der det skjæringspunktet lå- for meg og forhåpentligvis mange andre.

    En totalt feilslått politikk ligger til grunn.

    Nok er nok!

    (dette kan vel også ses på som et svar til tkr)
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    vi skal høre på fagfolk, men også tenke selv. fagfolk er ikke gud. direktoratet er etter alle solemerker en skummel instans. de er vel mest å betrakte som fagfolk med politiske aspirasjoner, henimot klam i hakket med tanken på litt portforbud i verktøykassa.

    og så er det vi sytere (aka klarsynte), som pr. def. (når empirien ankommer) alltid viser seg å ha rett. uansett:

     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Russen tar til motmæle. Som om det kommer til å trenge inn.


    Jeg er helt enig i at helsepersonell, gamle og syke bør komme før oss i vaksinekøen. Jeg skjønner at det er kamp om vaksinene, og at det er mange som fortjener dem. Likevel vil jeg argumentere for at russen også gjorde det.

    Flere russ uttalte før feiringene startet at de var redde for at festingen kunne gå over styr, og var enige om at en vaksinering av russen kunne forhindre en ny smittebølge. Dette gikk så langt som å bli vurdert av FHI, ifølge VG 21. april, men ble ikke gjort noe med.

    28. april ble 5643 personer vaksinert med første dose, bare i Rogaland. Dagen etter var tallet 4601 (FHI 5.5.21) Hadde alle disse blitt gitt til russen, hadde det tatt mindre enn én dag å vaksinere oss alle.

    Lydig oppfølging
    Vi avlyste landstreffene mange har gledet seg i flere år til. Jeg var i ekstase da jeg hørte at selveste Macklemore skulle komme. Jeg lærte meg de mest kjente rap-ene hans ord for ord, klar til å brøle dem ut i en hoppende folkemengde, omringet av mine medelever. Vi avlyste uten én klage i mediene da det ble klart at arrangementet ikke var gjennomførbart.

    Russedåpen, som vanligvis gjennomføres på musikkpaviljongen midt i Stavanger, ble foretatt på Zoom i små kohorter. De aller fleste var utendørs, og mange avlyste helt for å sitte alene hjemme i sofaen med familien og følge med på de andre på snapchat.

    Vi byttet lydig ut fysisk oppmøte og sosialisering på skolen for undervisning på Teams og ensomhet i fjor mars. Samtidig klagde sinte voksne på 40 pluss over at de ikke fikk dra på hytta og at Vinmonopolet var stengt.

    Vi avlyste 18-årsdagene våre, mens Erna samlet 14 stykker i en leilighet for å feire at hun ble 60.

    Vi måtte utestenge og ekskludere venner vi helst ville treffe, da vi bare kunne møte den ene «klemmevennen» vår, og alle arrangementer og aktiviteter vi hadde gledet oss til forsvant.

    Skremmende få grenser
    Nå blir vi hengt ut av de over 60 på Facebook. De som dro på busstur uten å holde meteren. De som dro på ferie til Spania sist sommer for å få sol på kroppen. Hvordan føles det for dere når jeg nå skjærer dere alle over én kam – dere som roper ut at «jeg dro ikke til Spania, jeg holdt meg hjemme, slik Bent sa!»? Det er slik dette føles for de fleste av oss.

    Jeg får fysisk vondt i magen av å lese alt dere skriver om oss russ som er «egoistiske dredunger» som «burde ha lært mer etter 12 års skolegang.»

    Smitten som nå har blitt spredd kommer fra et mindretall. Russekullet i år er på 2500 elever. Til nå har kun 28 av dem fått påvist smitte [torsdag kveld var tallet steget til 79; red.mrk.]. De fleste av oss har holdt alle anbefalinger myndighetene har gitt, men likevel rammer kritikken av russen oss alle. Vi kan prøve å heve oss over den, men kommentarene hagler fra alle kanter. Det er skremmende få grenser for hva voksne mennesker kan nedverdige seg til å si til oss 18- og 19-åringer.

    Jeg er selvfølgelig enig i at det mange russ gjorde i helgen var uansvarlig. Jeg forsvarer ikke vill festing og brudd på alle restriksjoner. Jeg synes heller ikke at russedressen er en «biohazard dress».

    Jeg ønsker ikke at vi russ skal få frie tøyler, og jeg har full forståelse for at vi bør holde oss til våre små kohorter, slik kommunen har anbefalt. Det jeg reagerer på er alle disse voksne menneskene som sitter bak en skjerm og hater oss. Disse sure pensjonistene uten munnbind jeg møter på butikken, som stirrer stygt på meg der jeg stolt går rundt og viser frem russedressen jeg har brukt flere uker på å personliggjøre. Helt tilfeldige mennesker som drar opp mobilen og filmer oss i tilfelle vi skulle gjøre noe galt.

    Samholdet, opplevelsen
    En Facebook-bruker kommenterte at russen ikke burde «applauderes frem for å holde en tre ukers alkoholeskapade».

    Men det jeg hadde gledet meg aller mest til som russ, var ikke alkoholdrikkingen. Det var samholdet russedressene skaper blant ungdom landet over. Å utføre morsomme knuter med gode venner, mens folk betrakter oss, humrer litt i skjegget og mimrer tilbake til sin egen russetid. Å se barneansikt lyse opp og løpe mot deg med hendene utstrakt for å få et russekort. Gleden av å gi.

    Nå oppfordres småbarnsforeldre til å be barna sine holde seg unna russen, på Facebook.

    For meg og mange andre er dette direkte sårende. Jeg var ikke verken i Mekjarvik eller på Vaulen i helgen. Jeg har ikke vært på rulling, jeg har ikke brutt noen anbefalinger. Likevel opplever jeg at foreldre drar barna sine litt tettere inntil seg, når de passerer meg i dressen min.

    Jeg får lyst til å sette et skilt på hodet der det står: «Jeg er ikke i karantene!» Hadde jeg vært i karantene, hadde jeg selvfølgelig holdt meg hjemme.

    Jeg kunne tatt av meg dressen, men jeg velger å gå med den. Som så mange kommenterer, er vi bare «russ én gang i livet», og jeg har alle intensjoner om å gjøre det beste ut av det. En av tingene dette innebærer, er å få lov til å gå med dressen min og å være stolt av det.

    Russesutring...

    Man skulle tro vi ikke hadde noe viktigere å snakke om.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Russesutring...

    Man skulle tro vi ikke hadde noe viktigere å snakke om.
    Ja, feks når kan de som er fullvaksinerte reise på vintur uten å måtte sitte i karantene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Det skrives en del innlegg av russen. Det er forståelig at de er skuffet. Jeg ville tenkt det samme om jeg var 40 år yngre. Men mange innlegg bærer preg av at de aldri har hatt motstand i livet. Vel ... nå møter de noe som er viktigere enn egen umiddelbar nytelse. Noen vil ha godt av det.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.914
    Antall liker
    19.768
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Deilig med russesutring. Mye bedre enn middelaldersutring over hvor skrekkelig ungdommen er, som ikke tar hensyn.

    Stakkars middelaldrene; er russen slemme mot de? Huffe luff 🤘
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Det skrives en del innlegg av russen. Det er forståelig at de er skuffet. Jeg ville tenkt det samme om jeg var 40 år yngre. Men mange innlegg bærer preg av at de aldri har hatt motstand i livet. Vel ... nå møter de noe som er viktigere enn egen umiddelbar nytelse. Noen vil ha godt av det.
    Nå er vel dagens russ den første generasjonen som ikke kan forvente å få det bedre i livet enn sine foreldre. Og din generasjon er vel den generasjonen i verden som har opplevd størst velferdsøkning i sin livstid. Litt usikker på om du skal være den som disser ungdommen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn