Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Felles for mange av de studiene som foreligger er at de ikke skiller mellom direkte effekter av pandemien og effekter av tiltak, kanskje bortsett fra effekten av isolasjon/karantene. Men det gjør det sommergave viste.
    Vel, jeg gidder ikke mer.
    At man i det hele tatt skal behøve å ha en diskusjon om det har negative effekter at vi i måned etter måned har de "strengeste tiltakene siden krigen" blir rett og slett for dumt.

    Men det er ikke bare jeg som er på bærtur:

    Melby har ikke skjønt at det blir bedre undervisning digitalt:

    Utdanningsdirektoraet vil heller ikke vise hvor bra det er med digital undervsining:

    Her er det også en del linker til ulike fagfolk som er på bærtur;:

    Dette er selvsagt feil, ingen grunn til bekymring.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Forsøker å forstå hva dere diskuterer. Er det noen som vil gi meg en rask innføring?

    Er det for eller imot tiltak?
    Mot uforholdsmessige tiltak, for forholdsmessige tiltak, mot idiotiske tiltak, for lure tiltak, mot importsmitte, for og i mot utenlandske soldater på øvelse, mot tall- som mangler tall, for de rette tallene, mot regjeringen, for regjeringen, for at vi skal være i mot langsiktige konsekvenser av før nevnte uforholdsmessige nasjonale tiltak, hvorvidt undertegnede etter dette havner på psyk eller ikke- som noen selvsagt støtter helhjertet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Samt stadige avstikkere til Sverige, som en avledning fra de som er for uforholdsmessige nasjonale tiltak, men derimot mot forholdsmessige. I tillegg hvorvidt tur med båt til Tyskland er lurt eller ikke, hvorvidt servitør Høie har en eller flere hjerneceller, om Solberg er en ulykke for de svake eller bare de aller svakeste, om man rekker å vaksinere alle 105- åringer før de dør av alderdom. Pluss om tallknusere benytter Casio eller Texas kalkulatore.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Takk!😊

    @lars_erik Hva er de mest uforholdsmessige tiltakene som er gjort og hva veies de opp i mot?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Takk!😊

    @lars_erik Hva er de mest uforholdsmessige tiltakene som er gjort og hva veies de opp i mot?
    Det mest uforholdsmessige er nasjonale tiltak i seg selv. Der hele landet behandles likt, uavhengig av smittetrykk. Det medfører unødvendige og uheldige konsekvenser- som arbeidsledighet, permiterte, at barn og unge ikke får drive aktiviteter, voksne som hindres i det samme, eldre som isoleres, konkurser, dårligere psykisk helse osv. Tiltak bør være differensierte etter de faktiske forhold i et område.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Vel, jeg gidder ikke mer.
    At man i det hele tatt skal behøve å ha en diskusjon om det har negative effekter at vi i måned etter måned har de "strengeste tiltakene siden krigen" blir rett og slett for dumt.

    Men det er ikke bare jeg som er på bærtur:

    Melby har ikke skjønt at det blir bedre undervisning digitalt:

    Utdanningsdirektoraet vil heller ikke vise hvor bra det er med digital undervsining:

    Her er det også en del linker til ulike fagfolk som er på bærtur;:

    Dette er selvsagt feil, ingen grunn til bekymring.
    Du ba meg komme med referanser som viser at restriksjoner ikke har så entydig negative helsemessige effekter som du og dine meningsfeller har hevdet i månedsvis. Nå har du fått det du ba om, men det er tydelig at du har store problemer med å akseptere forskningsbaserte konklusjoner som ikke rimer med dine egne antakelser og preferanser.

    Den røykgranaten du kaster ut her tar for seg helt andre effekter enn det som var tema nå.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Det mest uforholdsmessige er nasjonale tiltak i seg selv. Der hele landet behandles likt, uavhengig av smittetrykk. Det medfører unødvendige og uheldige konsekvenser- som arbeidsledighet, permiterte, at barn og unge ikke får drive aktiviteter, voksne som hindres i det samme, eldre som isoleres, konkurser, dårligere psykisk helse osv. Tiltak bør være differensierte etter de faktiske forhold i et område.
    Men landet behandles jo ikke likt. Jeg bor i Oslo, men har fast jobb i en kommune som nettopp åpnet svømmehallen og har hatt kulturhuset åpent for kino og konserter bortsett fra de to første ukene i januar.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Likefullt har vi nasjonale minimumstiltak. Som tilsier at innendørs aktiviteter er sterkt begrenset overalt. Som et eksempel.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Men landet behandles jo ikke likt. Jeg bor i Oslo, men har fast jobb i en kommune som nettopp åpnet svømmehallen og har hatt kulturhuset åpent for kino og konserter bortsett fra de to første ukene i januar.
    Hvis du leser deg bakover i tråden vil det ganske raskt bli klart hva de forskjellige mener her tror jeg ;)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Likefullt har vi nasjonale minimumstiltak. Som tilsier at innendørs aktiviteter er sterkt begrenset overalt. Som et eksempel.
    Ja, en-metersregelen og reiserådene er nasjonale og gir konsekvenser. Disse konsekvensene må veies opp mot et scenario der sykehuskapasiteten blir sprengt.

    Folkehelseinstituttet veier disse konsekvensene kontinuerlig. Mener nei-siden her at tiltakene gir uforholdsmessige store konsekvenser vektet mot at smitten kommer ut av kontroll?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.799
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Du ba meg komme med referanser som viser at restriksjoner ikke har så entydig negative helsemessige effekter som du og dine meningsfeller har hevdet i månedsvis. Nå har du fått det du ba om, men det er tydelig at du har store problemer med å akseptere forskningsbaserte konklusjoner som ikke rimer med dine egne antakelser og preferanser.

    Den røykgranaten du kaster ut her tar for seg helt andre effekter enn det som var tema nå.
    Ja, den artikkelen din fra UK i mai-juni i fjor svarer jo på alt det.

    Dette er et vanskelig og utrolig komplisert tema og jeg kan ikke se hvorfor du raljerer og slenger med leppa.
    Røykgranantene er det du som står for. Og personangrepene kommer også tett i innleggene dine.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Ja, en-metersregelen og reiserådene er nasjonale og gir konsekvenser. Disse konsekvensene må veies opp mot et scenario der sykehuskapasiteten blir sprengt.

    Folkehelseinstituttet veier disse konsekvensene kontinuerlig. Mener nei-siden her at tiltakene gir uforholdsmessige store konsekvenser vektet mot at smitten kommer ut av kontroll?
    Dette har man vel gått igjennom før. Det er altså 90 innlagte i hele landet tilsammen nå. Man har snart hatt ett år på seg til å øke kapasiteten ift kårånainnleggelser, men velger altså heller å gå for en strategi med å stenge ned landet. Det er ingenting som tyder på at det er sannsynlig at sykehuskapasiten vil bli sprengt med noe mindre inngripende tiltak. Den har heller ikke blitt sprengt på noe tidspunkt i Sverige, selv om det har vært tøft der i perioder.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Dette har man vel gått igjennom før. Det er altså 90 innlagte i hele landet tilsammen nå. Man har snart hatt ett år på seg til å øke kapasiteten ift kårånainnleggelser, men velger altså heller å gå for en strategi med å stenge ned landet. Det er ingenting som tyder på at det er sannsynlig at sykehuskapasiten vil bli sprengt med noe mindre inngripende tiltak. Den har heller ikke blitt sprengt på noe tidspunkt i Sverige, selv om det har vært tøft der i perioder.
    Ok, men hvordan mener du man skal øke kapasiteten ift kårånainnleggelser? Intensivbehandling krever utdanning og kompetanse og den tar flere år å bygge opp hvis man ikke skal ta kapasiteten fra andre syke og trengende.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Ok, men hvordan mener du man skal øke kapasiteten ift kårånainnleggelser? Intensivbehandling krever utdanning og kompetanse og den tar flere år å bygge opp hvis man ikke skal ta kapasiteten fra andre syke og trengende.
    Tja, det spørsmålet kan du kanskje til og med prøve å svare på selv, hva ville du ha gjort gitt ett år og helt fullstendig ubegrensede ressurser (som jo er det som gjelder når det kommer til kåråna)? Ett tips kan være å prøve å se og fokusere på muligheter, og ikke bare umuligheter;) Er det virkelig umulig å øke kapasiteten gitt disse forutsetningene?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.818
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tja, det spørsmålet kan du kanskje til og med prøve å svare på selv, hva ville du ha gjort gitt ett år og helt fullstendig ubegrensede ressurser (som jo er det som gjelder når det kommer til kåråna)? Ett tips kan være å prøve å se og fokusere på muligheter, og ikke bare umuligheter;) Er det virkelig umulig å øke kapasiteten gitt disse forutsetningene?
    Det er mye som er mulig, men det er tydeligvis en verdi i å ikke presse kapasiteten til 100 % også:
    Laake tror det kan ha spilt inn på de norske resultatene at Norge hele veien har evnet å slå pandemien tilbake og hatt bedre kontroll på smittespredningen i samfunnet.

    Helsevesenet i Norge har dermed klart å gi behandling etter etablerte rutiner hele veien.

    - At kapasiteten i norske sykehus ikke har vært utfordret slik som i andre land, har trolig vært viktig, men det er vanskelig å dokumentere, sier Laake.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Tja, det spørsmålet kan du kanskje til og med prøve å svare på selv, hva ville du ha gjort gitt ett år og helt fullstendig ubegrensede ressurser (som jo er det som gjelder når det kommer til kåråna)? Ett tips kan være å prøve å se og fokusere på muligheter, og ikke bare umuligheter;) Er det virkelig umulig å øke kapasiteten gitt disse forutsetningene?
    Jeg forsøker kun å forstå argumentet ditt. 😊
    Ingenting er umulig, men det er et stort uoversiktelig bilde som skal vektes. Jeg ser argumentet om kapasitet stadig, men kapasiteten er nok mer låst enn mange tror. De klarte det jo i Wuhan, men til hvilken pris.

    Hvilket land mener du jeg kan se til for å se mulighetene for å utvide intensivkapasiteten?
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Det er mye som er mulig, men det er tydeligvis en verdi i å ikke presse kapasiteten til 100 % også:
    Mulig det, men er det bedre å stenge ned landet og låse folk inne i hjemmene sine (i det minste foreslå det) på bortimot ubegrenset tid? Begynne å bøtelegge folk for å gå utenfor døra? Det er snakk om svært store inngrep i demokratiske friheter, som kan skape presedenser for fremtiden. Hva skal til for at man gjør dette igjen i fremtiden hver gang man står ovenfor noe noen mener er en krise av ett eller annet slag.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.818
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Tingen med noe som vokser eksponensielt er at det ikke hjelper så mye å øke kapasiteten. Hvis R er et sted rundt 2 vil antallet doble seg ca ukentlig. Hvis man på et eller annet vis greier å doble intensivkapasiteten kjøper man seg bare en uke tid. Eksponensialfunksjoner er scary business, så det er ikke mye vei utenom å forsøke å holde R<1.

    Nå er det ingen som har blitt låst inne i hjemmene sine eller bøtelagt for å gå utenfor egen dør, langt mindre fått døra sveist igjen, så det er ingen grunn til å overdrive tiltaksbyrden heller. Gitt høringsuttalelsene tror jeg ikke den hjemmelen for portforbud kommer til å bli vedtatt. Men med «hockeyutbrudd» av mutantvirus i Særp og Halden ligger det vel an til at Svinesund forblir stengt en stund, tror jeg.
     
    Sist redigert:

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Det er mye som er mulig, men det er tydeligvis en verdi i å ikke presse kapasiteten til 100 % også:
    I Manuas dør 80% av de intensivinnlagte, i Norge overlever 80%. Sverige har forsåvidt ca samme tall som Norge på akkurat den fronten.

    Portgual har man ikke hørt så mye om her i Norge men de har nå verdens høyeste (offisielle) smittetrykk og hele 7 intensivsenger ledig på fastlandet.
     
    Sist redigert:

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    Tingen med noe som vokser eksponensielt er at det ikke hjelper så mye å øke kapasiteten. Hvis R er et sted rundt 2 vil antallet doble seg ca ukentlig. Hvis man på et eller annet vis greier å doble intensivkapasiteten kjøper man seg bare en uke tid. Eksponensialfunksjoner er scary business, så det er ikke mye vei utenom å forsøke å holde R<1.

    Nå er det ingen som har blitt låst inne i hjemmene sine eller bøtelagt for å gå utenfor egen dør, langt mindre fått døra sveist igjen, så det er ingen grunn til å overdrive tiltaksbyrden heller. Gitt høringsuttalelsene tror jeg ikke den hjemmelen for portforbud kommer til å bli vedtatt. Men med «hockeyutbrudd» av mutantvirus i Særp og Halden ligger det vel an til at Svinesund forblir stengt en stund, tror jeg.
    Jeg skrev vel at portforbud er foreslått, ikke at det er innført. Men skal det innføres betyr det nettopp bøtestraff for å gå ut døren;)

    Når det gjelder mulig spredning i Norge har man vel vært inne på endel ganger at det er ganske andre naturlige forutsetninger her enn i de fleste andre land.

    Til dette kommet selvfølgelig at smitte i seg selv ikke er farlig, for de aller fleste er det ganske ufarlig. Det burde være mer logisk å beskytte rirsikogruppene enn å stanse hele samfunnet.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Hva om man individuelt kunne frasi seg all rett til intensivbehandling mot å leve som tidligere?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.472
    Antall liker
    9.605
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Du har fått med deg at hjemmeisolasjon er sunt for helsen?
    Fikk du med deg poenget? Som er at det ikke dreier seg om din helse, men primært om andres? Så da får du nesten også kreve at de du smitter også har frasagt seg retten til intensivbehandling slik at du kan leve som tidligere.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Litt som i Bodø, der ga man leftovers til folk i Teknisk Etat...


    Mistenker vaksinejuks i Sverige

    Det foreligger mistanker om vaksinejuks og feilprioriteringer knyttet til koronavaksinering i åtte av Sveriges regioner, ifølge TV4. Landets innenriksminister Mikael Danmberg kaller praksisen usolidarisk.


    Tidligere denne uken ble det avslørt flere eksempler på ledere innen eldreomsorgen som har gitt vaksiner til personer som ikke er prioriterte foran helsepersonell.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette er omtrent like relevant, som det stadige gnaget om Sverige og USA.


    NEW YORK (Nettavisen): Mannen foran meg i køen inn til legekontoret i Queens er svært aggressiv. Han roper ut til den kvinnelige sikkerhetsvakten på legekontoret.

    - Jeg vil ha vaksinen!

    Sikkerhetsvakten trekker raskt igjen døra, når mannen sparker etter henne. Idet han sparker mister han pizzastykket han har hånden. Det går rett i asfalten, med pizzafyllet først. Mannen snur seg og ser på meg der jeg står lettere sjokkert to meter unna.

    Les også: Vaksinert sykepleier sjokkert over kollegaer: - Det er jo helt vanvittig

    - Vi ringer politiet

    Jeg har på meg en maske og en buff over. Jeg er egentlig i karantene, fordi kona ligger hjemme i isolasjon, smittet av koronaviruset, mens de to gutta våre er i karantene på hvert deres soverom. Jeg trenger råd og hjelp, og siden legekontoret bare er et par kvartaler unna, og jeg også desperat trenger en luftetur, har jeg bestemt meg for å oppsøke legekontoret for å snakke med dem.

    Men der møtte jeg altså denne korte, svært aggressive latinamerikaneren, som krever å få en vaksine. På et legekontor som ikke tilbyr koronavaksine.

    Han ser på pizzastykket etter å ha plukket det opp fra asfalten. Så tar han seg en god bit, og river en annen bit fra stykket og kaster det på glassveggen inn til legekontoret.

    Den kvinnelige sikkerhetsvakten kommer tilbake til døren og åpner den på gløtt.

    - Jeg snakker ikke med deg før du får på deg en maske! sier hun til mannen.

    - Jeg vil ha vaksinen min!

    - Sir, hvis du ikke flytter deg, eller går bort, så ringer vi politiet!

    Så kommer det et nytt spark.

    Så ser den ustabile mannen at sikkerhetsvakten holder løftet sitt, hun trekker seg tilbake til resepsjonen og ringer politiet.

    - Mor tok livet av nyfødt baby

    Det er ikke bare koronaen de sliter med, disse newyorkerne. Jeg er ingen psykiater og skal vokte meg fra å stille noen diagnose, men denne fyren var åpenbart ikke helt i vater.

    Men han er ikke alene. New York har en stort problem med mentalt syke og hjemløse personer som går fritt rundt på gata. For det har aldri vært flere hjemløse i New York enn nå. De siste tallene fra Department of Homeless Services fra oktober i fjor, viser at det er 20.000 hjemløse i New York som enten bor på herberge eller på gata, 15.369 menn og 4841 kvinner.

    Les merDette oralsexbildet trekkes frem som et tegn på hva som er galt i bydelen akkurat nå

    Hundrevis av disse hjemløse er plassert inn på hotell rundt om i New York, men ordningen om å innlosjere hjemløse personer på hotell rundt om i byen er kontroversiell, og fører til stadige oppslag i avisene. Tirsdag denne uken ble de slått stort opp at en hjemløs kvinne som var innlosjert på et hotell like ved Times Square, tok livet av sitt to måneder gamle barn ved å slå barnets hodet mot en gjenstand.

    Moren ble arrestert og tatt hånd om av politiet, mens hennes eldste datter, som også bare er et småbarn, ble tatt hånd om av politiet.

    Åja; sier dere at det ikke er sammenlignbart? At det er ulike samfunnsforhold i USA og Norge?

    Javel 🤔

    Kanskje slutte med å forsvare regjeringens håndtering med Sverige og USA da?
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Fikk du med deg poenget? Som er at det ikke dreier seg om din helse, men primært om andres? Så da får du nesten også kreve at de du smitter også har frasagt seg retten til intensivbehandling slik at du kan leve som tidligere.
    De som er redde for smitte; hva skal de ut i samfunnet hvor det finnes smitte?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    De som er redde for smitte; hva skal de ut i samfunnet hvor det finnes smitte?
    Svært mange av de sitter alene i egen bil for tiden- med munnbind, selvsagt. De er nok aller mest redde for å smitte andre....

    Galehus.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    570
    Antall liker
    382
    Torget vurderinger
    1
    Svært mange av de sitter alene i egen bil for tiden- med munnbind, selvsagt. De er nok aller mest redde for å smitte andre....

    Galehus.
    Jeg er en av de. Av en eneste grunn, og det er at jeg ikke vil kaste engangsmunnbindet jeg bruker fordi jeg skal kjøre i 3 minutter til et annet sted i byen, for så å ta på et nytt et. Det er ikke sikkert alle sitter der med bindet på fordi de er idioter.

    Edit: når jeg er ferdig og skal hjem kaster jeg selvsagt munnbindet og kjører hjem uten.
     

    hogen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    2.358
    Torget vurderinger
    2
    De som er redde for smitte; hva skal de ut i samfunnet hvor det finnes smitte?
    Har foreslått før at de som føler de må ha vaksine kan sitte hjemme og vente til de får den, så kan vi andre drive samfunnet så lenge;)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg er en av de. Av en eneste grunn, og det er at jeg ikke vil kaste engangsmunnbindet jeg bruker fordi jeg skal kjøre i 3 minutter til et annet sted i byen, for så å ta på et nytt et. Det er ikke sikkert alle sitter der med bindet på fordi de er idioter.

    Edit: når jeg er ferdig og skal hjem kaster jeg selvsagt munnbindet og kjører hjem uten.
    Jeg snakker om både i by og på E6...
     

    alipax

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.03.2003
    Innlegg
    1.235
    Antall liker
    285
    Sted
    Herja
    Torget vurderinger
    2
    Mot uforholdsmessige tiltak, for forholdsmessige tiltak, mot idiotiske tiltak, for lure tiltak, mot importsmitte, for og i mot utenlandske soldater på øvelse, mot tall- som mangler tall, for de rette tallene, mot regjeringen, for regjeringen, for at vi skal være i mot langsiktige konsekvenser av før nevnte uforholdsmessige nasjonale tiltak, hvorvidt undertegnede etter dette havner på psyk eller ikke- som noen selvsagt støtter helhjertet.
    For nødvendige tiltak, MEN- den dagen- hvis det blir innført PORTFORBUD så vil jeg kanskje være den første til å kjøre til Oslo sentrum og sprade rundt med munnbind seff og blir jeg bøtlagt eller noe verre så værsågod- jeg vil ALDRI betale - heller sitte i ordinært fengsel.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Ja, den artikkelen din fra UK i mai-juni i fjor svarer jo på alt det.

    Dette er et vanskelig og utrolig komplisert tema og jeg kan ikke se hvorfor du raljerer og slenger med leppa.
    Røykgranantene er det du som står for. Og personangrepene kommer også tett i innleggene dine.
    Ta deg en kikk i speilet, du.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.149
    Antall liker
    801
    Beste eksemplet på munnbind er Europris lørdag ettermiddag i smågodtavdelingen. Gjerne litt i harnisk over at de titalls ungene der ikke holder 1 meters avstand.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn