Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.530
    Torget vurderinger
    4
    Noen må tenke litt på "order of magnitude" :)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    For ordens skyld, jeg påstår ikke at ADE er et problem. Jeg bare påpeker at ingen skråsikre drittsekker her inne vet at ADE ikke kan bli et problem når ting tar seg opp mot vinteren.
    Man behøver ikke være drittsekk for å se at 5 milliarder : 0 = OK
    La oss si at det popper opp et og annet ADE-tilfelle i løpet av vinteren, sånn at på den tiden ser vi kanskje 6 milliarder : 14. Hva så?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    En dermapathologist som jeg postet en video fra for en tid tilbake hevdet at man ikke har obdusert vaksinerte som omkommer etter vaksinering. Om man vil finne ut hvorfor folk dør så er obduksjon normalt veien å gå. Om det er noe man ikke vil finne, eller man har bestemt seg for at det ikke finnes, så vil man naturligvis ikke se etter dette. Noen som har en formenining om hvorfor man ikke obduserer omkomne vaksinerte? Har man undersøkt om ADE er et fenomen hos vaksinerte? Er det bevist at ADE ikke er et fenomen hos vaksinerte? Kanskje. Jeg vet ikke. Så intill videre holder jeg muligheten åpen for at ADE kan skape problemer for vaksinerte.
    Om ADE inntreffer er det ikke noe man påviser ved obduksjon. Det vil være et statistisk mønster i at vaksinerte får mer alvorlige symptomer og høyere dødelighet enn uvaksinerte. Eventuelle dødsfall vil se ut som alle andre dødsfall fra covid, men det blir fler av dem. Det mest relevante verktøyet er statistisk analyse, og så langt er det overveldende data på at vaksinerte er godt beskyttet mot alvorlig sykdom, også med delta-varianten, dvs det motsatte av hva man skulle forvente om ADE var et problem.

    Hvorfor mener du en hudlege er en relevant autoritet, forresten?
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    En dermapathologist som jeg postet en video fra for en tid tilbake hevdet at man ikke har obdusert vaksinerte som omkommer etter vaksinering. Om man vil finne ut hvorfor folk dør så er obduksjon normalt veien å gå. Om det er noe man ikke vil finne, eller man har bestemt seg for at det ikke finnes, så vil man naturligvis ikke se etter dette. Noen som har en formenining om hvorfor man ikke obduserer omkomne vaksinerte? Har man undersøkt om ADE er et fenomen hos vaksinerte? Er det bevist at ADE ikke er et fenomen hos vaksinerte? Kanskje. Jeg vet ikke. Så intill videre holder jeg muligheten åpen for at ADE kan skape problemer for vaksinerte.
    Hudspesialisten* du refererer til hadde forhåpentligvis tatt med i sine beregninger at så å si alle som døde relativt kort tid etter vaksinering, uansett levde i randsonen for liv, lenge før vaksinen ble satt. Det var faktisk en av innvendingene i mot prioriteringene av vaksine, at 90-åringer med langt fremskreden alzheimer, kreft og emfysem fikk vaksine i det hele tatt.

    *
    Dermatopathologists are doctors who use microscopes to look at samples of skin, hair, and nails to diagnose diseases. Their specialty, dermatopathology, is a combination of "dermatology," the study of the skin, and "pathology," the study of disease.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Mine bekymringer bygger på uttalelser fra folk med kunnskap om mRNA teknologien. Jeg har ikke noe annet å bygge på.

    Jeg vet ikke om 5 milliarder vaksineskudd har gitt 0% ADE. Jeg antar at ingen har leitet etter fenomenet. Øker dødstallene mot vinteren, så kan det tyde på ADE.

    De som er omkommet etter vaksinering er så vidt jeg vet ikke obdusert. I norge ble Astra vaksinen stoppet, bare for å bli sendt til et annet land. Noen burde reflektere over hva dette betyr.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    The vaccine is still believed to help prevent severe illness in those who do become infected, though some Israeli data suggests the possibility of an increased risk of severe disease among those who received early vaccinations.

    Hva betyr så dette i klartekst ? Bare at vaksinen taper effekt om det et lenge siden man fikk den, 6mnd+. Det står altså ikke at vaksinen øker faren eller alvorligheten i forhold til uvaksinerte ..
    God natt og farvel
    På den ene siden tror de den hjelper fortsatt, og på den andre siden...tror de den hjelper fortsatt men ikke like mye som før? Jeg kan ha misforstått, men i så fall enkelt å misforstå..
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Hudspesialisten* du refererer til hadde forhåpentligvis tatt med i sine beregninger at så å si alle som døde relativt kort tid etter vaksinering, uansett levde i randsonen for liv, lenge før vaksinen ble satt. Det var faktisk en av innvendingene i mot prioriteringene av vaksine, at 90-åringer med langt fremskreden alzheimer, kreft og emfysem fikk vaksine i det hele tatt.

    *
    Dermatopathologists are doctors who use microscopes to look at samples of skin, hair, and nails to diagnose diseases. Their specialty, dermatopathology, is a combination of "dermatology," the study of the skin, and "pathology," the study of disease.
    Dermatopathologister er enten patologer eller hudleger med tilleggsutdanning. Uansett hvilken vei han har inn i gebetet så kan han sikkert betydelig om patologi enn ekpertene i denne tråden.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke om 5 milliarder vaksineskudd har gitt 0% ADE. Jeg antar at ingen har leitet etter fenomenet. Øker dødstallene mot vinteren, så kan det tyde på ADE.
    Hvorfor antar du det?
    Det som eventuelt tyder på ADE er at vaksinerte får mer alvorlig sykdom og høyere dødelighet enn uvaksinerte. All verdens helsemyndigheter vil sette himmel og jord i bevegelse om det mønsteret oppstår. Tingen er bare at dette ikke skjer, og at datagrunnlaget viser det stikk motsatte.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Virker som enkelte tror de kan forme realitetene bare ved å skrive mange nok innlegg, lange nok innlegg, og velformulerte nok innlegg. Og ved å finne hull i CV`en til de doktorene/ professorene som uttaler seg.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Dermatopathologister er enten patologer eller hudleger med tilleggsutdanning. Uansett hvilken vei han har inn i gebetet så kan han sikkert betydelig om patologi enn ekpertene i denne tråden.
    Så når noen referer til råd fra en bilselger om å mekke bil, så skal alle de som har dokumentasjon fra flere bilmekanikere om at det er feil holde kjeft?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dermatopathologister er enten patologer eller hudleger med tilleggsutdanning. Uansett hvilken vei han har inn i gebetet så kan han sikkert betydelig om patologi enn ekpertene i denne tråden.
    Jeg har doktorgrad i anvendt statistikk og sannsynlighetsregning (operasjonsanalyse). Det er jeg ganske sikker på at hudlegen ikke har, og tillater meg å mene at det er langt mer relevant i denne sammenhengen enn å ha sett på eksemprøver under mikroskop.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML
    K

    Khanate

    Gjest
    Hvorfor antar du det?
    Det som eventuelt tyder på ADE er at vaksinerte får mer alvorlig sykdom og høyere dødelighet enn uvaksinerte. All verdens helsemyndigheter vil sette himmel og jord i bevegelse om det mønsteret oppstår. Tingen er bare at dette ikke skjer, og at datagrunnlaget viser det stikk motsatte.
    Jeg antar fortsatt at ingen har leitet etter fenomenet. Men, jeg vet ikke. For alt jeg vet setter de himmel og jord i bevegelse for å skjule fenomenet.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Jeg har doktorgrad i anvendt statistikk og sannsynlighetsregning (operasjonsanalyse).
    Og du har ennå ikke funnet feil med mine statistiske resonnementer? Det er betryggende.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.727
    Antall liker
    9.363
    Sted
    Trondheim
    Fenomenet ville vist seg ganske raskt i statistikken. Hvis ADE var et problem ville man se store mengder fullvaksinerte som utviklet alvorlig sykdom. Imidlertid ser vi det motsatte - fullvaksinerte kan bli syke, men de får et langt mildere sykdomsforløp enn ikke-vaksinerte.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Virker som enkelte tror de kan forme realitetene bare ved å skrive mange nok innlegg, lange nok innlegg, og velformulerte nok innlegg. Og ved å finne hull i CV`en til de doktorene/ professorene som uttaler seg.
    Jo høyere kvalifikasjoner man har, jo mer relevant blir ordtaket "skomaker, bli ved din lest". Jeg har en filosofisk doktorgrad, og det er veldig mange filosofiske temaer og spørsmål jeg ikke kan uttale meg om med særlig tyngde.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Jeg antar fortsatt at ingen har leitet etter fenomenet. Men, jeg vet ikke. For alt jeg vet setter de himmel og jord i bevegelse for å skjule fenomenet.
    LES: Jeg antar det verste på bakgrunn av mine egne destruktive tanker og jeg henter info der det måtte passe meg for å styrke mitt noe mørke syn.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg har doktorgrad i anvendt statistikk og sannsynlighetsregning (operasjonsanalyse). Det er jeg ganske sikker på at hudlegen ikke har, og tillater meg å mene at det er langt mer relevant i denne sammenhengen enn å ha sett på eksemprøver under mikroskop.
    Om folk dør etter vaksinering så kan man finne dødsårsaken ved obduksjon. Dette kan jeg hevde uten å ha noen som helst utdannelse på tema. Om du er utdannet lege og atpåtil spesialisert på å se på prøver under mikroskop så klarer du sikkert si noe om hva man kan finne ved obduksjon. Eller er patplogi en hermetisk lukket avdeling i legevitenskapen som fremstår som et mysterium for uten tittelen patolog?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Hadde det ikke vært fint om vaksinerte som omkommer kort tid etter vaksinering ble obdusert slik at man finner dødsårsaken og eventuelt kan bestemme hva som er årdaken og hva som ikke er årsaken? Ikke det nei. Tenkte meg det.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Mine bekymringer bygger på uttalelser fra folk med kunnskap om mRNA teknologien. Jeg har ikke noe annet å bygge på.

    Jeg vet ikke om 5 milliarder vaksineskudd har gitt 0% ADE. Jeg antar at ingen har leitet etter fenomenet. Øker dødstallene mot vinteren, så kan det tyde på ADE.

    De som er omkommet etter vaksinering er så vidt jeg vet ikke obdusert. I norge ble Astra vaksinen stoppet, bare for å bli sendt til et annet land. Noen burde reflektere over hva dette betyr.
    Det er ganske mange som reflekterer over akkurat dette med Astra.
    Merk at dette er en "konvensjonell" vaksine (ikke mRNA), som viste seg å ha en svært sjelden bivirkning som Norge mente var en litt for stor risiko allikevel. At andre nasjoners fagfolk vurderte risiko mot nytte litt annerledes, må vi bare ta til etterretning. Alle har hatt tilgang til samme opplysninger og tallmateriale.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det ikke vært fint om vaksinerte som omkommer kort tid etter vaksinering ble obdusert slik at man finner dødsårsaken og eventuelt kan bestemme hva som er årdaken og hva som ikke er årsaken? Ikke det nei. Tenkte meg det.
    Hvordan vet du at dette ikke gjøres? Ref hva som skjedde da AZ-vaksinen ble satt på pause etter en håndfull påfallende tilfeller. Man ga seg ikke før man kom til bunns i det.
    Ved obduksjon, begjært av Folkehelseinstituttet, ble dødsårsaken bekreftet å være stor intrakranial blødning. Det ble ikke funnet tegn til aneurisme i området der blødningen startet. Det ble heller ikke funnet tegn til synlige tromber i andre store kar, inkludert lyskearterier, og det var normale organfunn. I lys av flere lignende tilfeller (1) gjorde man senere nye undersøkelser og fant små tromber av fersk karakter i sinus transversus, pannelapper og i arteria pulmonalis. Det ble også påvist antistoffer til platefaktor 4.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Just a reminder:
    Trump was asked by a reporter about a video Trump shared on Twitter that went viral across social media platforms that claimed hydroxychloroquine is “a cure for Covid” and “you don’t need a mask” to slow the spread of coronavirus. The video was later labeled as containing misleading information and has since been taken down.
    “I wasn’t making claims,” Trump said of his tweet, noting that he was passing along recommendations from other people, including doctors.
    “Many doctors think it is extremely successful, the hydroxychloroquine coupled with the zinc and perhaps the azithromycin,” he said. “Many doctors think it’s extremely good, and some people don’t.”
    He acknowledged that support for the drug has become political, largely because he’s touted it in the past.
    “I happen to believe in it. I would take it. As you know, I took it for a 14-day period. And as you know, I’m here. I happen to think it works in the early stages,” he said.
    Trump insisted the drug was safe, saying he had “no problems.”

    “It’s safe, it doesn’t cause problems,” he said. “I had no problems, I had absolutely no problems. I felt no different. I didn’t feel good, bad or indifferent ... and I tested, as you know, it didn’t get me.”
    Noen er i godt selskap her inne.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Hadde det ikke vært fint om vaksinerte som omkommer kort tid etter vaksinering ble obdusert slik at man finner dødsårsaken og eventuelt kan bestemme hva som er årdaken og hva som ikke er årsaken? Ikke det nei. Tenkte meg det.
    Jo, og i de tilfeller der det oppstår en helt uventet død uten kjent årsak, og som korrelerer i tid med vaksinasjon, så blir det definitivt foretatt en obduksjon.
    En 90-åring i dødens forgård som får vaksine og dør to uker senere... nei, det er ikke rimelig å foreta en obduksjon i et slikt tilfelle.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.275
    Antall liker
    9.514
    Torget vurderinger
    2
    Hadde det ikke vært fint om vaksinerte som omkommer kort tid etter vaksinering ble obdusert slik at man finner dødsårsaken og eventuelt kan bestemme hva som er årdaken og hva som ikke er årsaken? Ikke det nei. Tenkte meg det.
    Herregud mann følger du ikke med i virkeligheten i det hele tatt?? , se Asbjørns svar på innlegget ditt og les det 100 ganger å se om det går inn.

    Dette demonstrer med all tydelighet at du overhodet ikke følger med eller bare forkaster enhver informasjon som ikke ikke bekrefter din forutinntatte vrangforestilling.

    Det må være vanskelig å ta til seg lærdom på den måten
     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.952
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kommer dere noe nærmere i å omvende vaksinemotstanderne? Mitt inntrykk er at de blir bare mer og mer overbeviste, dess mer man argumenterer mot de.

    I Norge er de så få, at det knapt har noe å si - annet enn for de selv.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Herregud mann følger du ikke med i virkeligheten i det hele tatt?? , se Asbjørns svar på innlegget ditt og les det 100 ganger å se om det går inn.
    Dette demonstrer med all tydelighet at du overhodet ikke følger med eller bare forkaster enhver informasjon som ikke ikke bekrefter din forutinntatte vrangforestilling.
    Det må være vanskelig å ta til seg lærdom på den måten
    Men det er jo veldig enkelt da, de som ikke lar seg vaksinere får da også begrensede muligheter til hvor de kan ferdes. Så det er jo til det aller beste uansett.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.275
    Antall liker
    9.514
    Torget vurderinger
    2
    Kommer dere noe nærmere i å omvende vaksinemotstanderne? Mitt inntrykk er at de blir bare mer og mer overbeviste, dess mer man argumenterer mot de.

    I Norge er de så få, at det knapt har noe å si - annet enn for de selv.
    Ja du sier noe, kanskje jeg heller skulle bruke tiden til å diskutere kabler siden jeg uansett er sengeliggende idag.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Men det er jo veldig enkelt da, de som ikke lar seg vaksinere får da også begrensede muligheter til hvor de kan ferdes. Så det er jo til det aller beste uansett.
    Det du tar opp der, er en interessant diskusjon.
    Jeg mener det er urimelig å nekte folk bevegelsesfrihet i forbindelse med vaksinenekt. Det kan muligens være av interesse for forsikringsselskaper å innføre visse begrensninger i f.eks. reiseforsikring, men så lenge man foretar seg et frivillig og informert valg om å avstå fra vaksine, så blir det etter min oppfatning helt feil å innføre statlige sanksjoner.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Det du tar opp der, er en interessant diskusjon.
    Jeg mener det er urimelig å nekte folk bevegelsesfrihet i forbindelse med vaksinenekt. Det kan muligens være av interesse for forsikringsselskaper å innføre visse begrensninger i f.eks. reiseforsikring, men så lenge man foretar seg et frivillig og informert valg om å avstå fra vaksine, så blir det etter min oppfatning helt feil å innføre statlige sanksjoner.
    Hvor mange informerte valg vil du si en konspirasjonsteoriker og en religiøs fanatiker tar?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    I mens, i den virkelige verden, er det nå godkjent en antistoffbasert behandling etter grundig testing. Trump selv var en av prøvekaninene for dette da det var eksperimentell behandling.

    Ikke mye bekymringer for ADE, ser det ut til. Det er også mye mer på vei:
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Virker som enkelte tror de kan forme realitetene bare ved å skrive mange nok innlegg, lange nok innlegg, og velformulerte nok innlegg. Og ved å finne hull i CV`en til de doktorene/ professorene som uttaler seg.
    Jeg er redd det med å finne huller i CVn hos meningsmotstandere, eller å finne en eller annen ubetydelig detalj man kan henge seg opp i, eller rett og slett forfatte et karakterdrap på fagfolk som har "feil" oppfatning er dessverre blitt et yrke. Pressens faktasjekkere lever av å drive med dette, og dermed er journalistene opphøyd til yppersteprestene som skiller mellom rett og galt i vitenskapen. Trikset er å aldri møte kritiske røsters påstander, men i stedet så tvil om deres troverdighet. Dette fungerer godt, og derfor blir det også gjort i stor omfatning. Verden vil bedras. Folk flest er ubekvemme med at det ikke er 100% konsensus i enhver sak, derfor omfavner de faktasjekkerne. Alt er fastspikret bortom enhver tvil, og dårlig vitenskap og propaganda tilhører fortiden.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn