Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Og som tidligere nevnt...
    Nå var det ikke det han sa, da.
    FALSE: A Bayer pharmaceutical executive admitted that messenger RNA vaccines are cell and gene therapies.
    Explanation: Oelrich did not say that mRNA vaccines against the COVID-19 are a gene or cell therapy. What he did point out is that mRNA-based vaccines are an example of technological innovation, just as the gene and cell therapy proposed by Bayer are an example of technological innovation.
    Og om han hadde sagt noe slikt ville det jo ikke blitt sant av den grunn. Vaksinene er jo ikke genterapi, uansett hvem som måtte påstå det motsatte.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Er i Berlin nå. Ser veldig rart ut med folk med munnbind på kollektivtransport. Er en lokal regel i Berlin men det er såpass slapp at selv ikke tyskere bryr seg i veldig stor skala. Merkelig fenomen at covid fortsatt er en greie enkelte steder.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Er i Berlin nå. Ser veldig rart ut med folk med munnbind på kollektivtransport. Er en lokal regel i Berlin men det er såpass slapp at selv ikke tyskere bryr seg i veldig stor skala. Merkelig fenomen at covid fortsatt er en greie enkelte steder.
    Som Meland avsluttet kommentaren sin i VG for noen dager siden;

    -Men den pakken med hurtigtester du har liggende?
    Ingen grunn til å kaste dem. For alt jeg vet møtes vi med munnbind igjen til høsten.

    Noen vil at det skal være en greie.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Når DU først har tatt livet av den... spiller det da noen rolle hvem som pirker i liket?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Herregud, Malone nå igjen.
    Hvor mange ganger har det blitt forklart deg hva han er for en fyr? Det er som å prate med en umalt vegg.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Herregud, Malone nå igjen.
    Hvor mange ganger har det blitt forklart deg hva han er for en fyr? Det er som å prate med en umalt vegg.
    Jeg driter i hva slags fyr det er, jeg skal ikke gifte meg med ham. MEN; han har en viss innsikt... siden han b.l a. har patenter innen mrna...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Jeg driter i hva slags fyr det er, jeg skal ikke gifte meg med ham. MEN; han har en viss innsikt... siden han b.l a. har patenter innen mrna...
    Så har du med andre ord ikke lest noe om ham. Nei, han har ikke noen patenter innen mRNA.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.692
    Antall liker
    2.294
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.753
    Antall liker
    13.243
    Empirien for de "fantastiske" resultatene ved bruk av munnbind på kollektivtransport, ellers ikke i det hele, er vel rimelig entydig. Det gir ingen mening. At noen fortsatt har stor tro på frelsen som ligger i å bruke disse tøystykkene i enkelte sammnhenger har jeg vanskelig for å skjønne.

    I Norge har i det minste (helse)myndighetene etter hvert hatt guts nok til å si at å meningsfult skulle hindre spredning av Omikron-variantene vil måtte medføre så omfattende tiltak at det ikke vil være hensinktsmessig, og følgelig ble stort sett alt droppet til slutt. Ingen grunn til å late som om man driver med noe for syns skyld. Og nå drives det også en del forventingsstyring der det klare signalet fra øvrigheita er at planen ikke er å gjøre spesielt mye utover å eventuelt tilby en fjerde vaksinedose til de over 65 og eventuelt de som ellers vil.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Det er ingen bombe at dette er blitt endemisk. La oss leve med det, så godt det går. tilvenningsprosessen kan bli litt svett, men faen heller.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Tilvenning pågår: siste 2 dager: Naboen fikk det, barn, barnebarn og svigerbarn fikk det, kollega fikk det, nær venn fikk det,,, når er det min tur mon tro?

    Fatter forøvrig ikke allergien mot munnbind eller påstand om at munnbind ikke virker, når ting smitter ved dråpesmitte og man begrenser dråpespredning er det selvinnlysende at det har en funksjon. At folk klenger og kliner og ikke vasker hendene og så blir smittet av den grunn eller av ditt og datt er ikke munnbindetskyld.
    Skal man la tannlegen eller kirurgen kutte ut munnbind?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    «At this stage, we do not know if DNA reverse transcribed from BNT162b2 is integrated into the cell genome.»
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Men du leste ikke det du selv la ut, tydeligvis.
    Malone var med på å forfatte noen papers i en svært tidlig fase i den spede begynnelse av utviklingen av mRNA-teknologien.
    Jeg gjentar at INGEN av Malones patenter og -søknader har særlig relasjon til dagens mRNA-vaksiner. Alle som har fortsatt denne forskningen, og utviklet dette til dagens nivå, tar sterk avstand fra det Malone hevder i dag. Og dette har tidligere vært forklart deg ved et par anledninger, uten at det ser ut til å feste særlig bedre enn vann på ei nyvaska gås.
    Les dette her, så får du noe mer peiling: https://www.nature.com/articles/d41586-021-02483-w
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Det bygger seg opp..

    SUS i grønn beredskap men ikke først og fremst pga covid men eldrebølgen! Nå er det bare å vente på vaksinen mot alderdom, det er på tide den kommer nå etter alle disse årene med leting og forsøk.

    Ahus var og er underdimensjonert og underbemannet , Det manglet ikke på advarsler, men det ble lagt inn usannsynlige og grunnløse effektivitetsforbedringer som gjorde kapasiteten for liten i utgangspunktet INTET hensyn til pasientutvikling( eldre befolkning, beredskap) En morsom anekdote er at Sykehuset er ikke bygget for å behandle pasienter , men for å avvise dem .., . Ellers så skrøt utbygger/planlegger om at dette sykehuset ikke trengte brede korridorer fordi de ikke kom til å ha korridorpasienter …. Slik ble det ikke og det viste alle unntat de som hadde ansvar for utbyggingen . Men bonus og millionlønn fikk de ansvarlige sikkert…
    Legg merke til at begrensingene nå er uten særlige covid pasienter, bare vanlige folk, og ferieavviklingen er ikke begynt ennå
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    811
    Fra den ene krisen til andre; VG har funnet gjenbruk for korona-tickeren:

    8BAF05A9-9E61-467A-8590-DFC845E0441E.png
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Ahus var og er underdimensjonert og underbemannet , Det manglet ikke på advarsler, men det ble lagt inn usannsynlige og grunnløse effektivitetsforbedringer som gjorde kapasiteten for liten i utgangspunktet INTET hensyn til pasientutvikling( eldre befolkning, beredskap) En morsom anekdote er at Sykehuset er ikke bygget for å behandle pasienter , men for å avvise dem .., . Ellers så skrøt utbygger/planlegger om at dette sykehuset ikke trengte brede korridorer fordi de ikke kom til å ha korridorpasienter …. Slik ble det ikke og det viste alle unntat de som hadde ansvar for utbyggingen . Men bonus og millionlønn fikk de ansvarlige sikkert…
    Legg merke til at begrensingene nå er uten særlige covid pasienter, bare vanlige folk, og ferieavviklingen er ikke begynt ennå
    Her også. De lærte noe under pandemien. Lurer på hva som skjer med de 550 sårede Ukrainske soldatene de har lovet å ta seg av.

     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.858
    Antall liker
    8.855
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, man blir rett og slett målløs.

    En ting var om vi ikke hadde hatt penger, men når oljefondet er på 11 500 000 000 000,- og en investering i skikkelig utstyr og bygningmasse trolig kan gi lavere driftskostnader - så er dette altås så høl i huet at jeg skjønner ingenting.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212




    30 sekunder på google
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    OK, ser agendaen din.
    Jeg også. Realitetsorientering.
    Det å fremme repeterbar vitenskap, er for øvrig ikke en "agenda" per se, annet enn å få folk til å slutte å spre løgner, fantasier og konspirasjoner, da dette medfører en økende fare for menneskeliv og vår felles framtid over tid.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    Sykehusene har begynt å justere beredskapen sin og sier at det ikke er pga covid. Da lurer jeg på hva som skjer når den neste smittebølgen kommer. Noen spiller et spill her.
     
    Sist redigert:

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    Blir bra i Oslo når vi får et nytt sykehus i høyhus på Gaustad uten muligheter til å utvide med en eneste ekstra kvadratmeter om behov skulle endre seg senere. Og sykehuset er vel dimensjonert for behovene for ti år siden og ikke på en økende og aldrende befolkning i Oslo.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Jeg også. Realitetsorientering.
    Det å fremme repeterbar vitenskap, er for øvrig ikke en "agenda" per se, annet enn å få folk til å slutte å spre løgner, fantasier og konspirasjoner, da dette medfører en økende fare for menneskeliv og vår felles framtid over tid.
    Og det klarte du å få lirt av deg...



    OG jeg fortsetter med å advare... siden jeg ble ødelagt av "epidimien" i 2009 , og INGEN hadde noensinne blitt skadet av en skvett kvakksine...
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Og det klarte du å få lirt av deg...



    OG jeg fortsetter med å advare... siden jeg ble ødelagt av "epidimien" i 2009 , og INGEN hadde noensinne blitt skadet av en skvett kvakksine...
    Dette er gammel og velkjent kunnskap. For øvrig er sideeffekter og ettervirkninger av selve sykdommen betydelig verre, så hva vil du fram til?
    Det er ingen, noensinne, som har hevdet at vaksine eller medisin er uten potensielle bivirkninger eller faremomenter. Det man alltid må vurdere er kost/nytte. I dette tilfellet er det overhodet ingen tvil om at nytteeffekten er laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt høyere enn alle bivirkninger til sammen. Og det er også ugjendrivelig bevist.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Ptoblemet her er at det ikke er sant. mRNA er IKKE genterapi, da det er fysisk umulig at det kan påvirke det menneskelige genmaterialet.


    Jeg kan fortsette i det uendelige.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Kan ikke skjønne at du er her, og ikke blandt verdens beste forskere...siden du er så sikker....
    ---
    Skade-registeret...som nesten er oppdatert...og får registrert et sted mellom 1 og 10% av reelle "bivirkninger".

    Fra kvakksinen. Ikke sykdom.
     

    Vedlegg

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    Kan ikke skjønne at du er her, og ikke blandt verdens beste forskere...siden du er så sikker....
    ---
    Skade-registeret...som nesten er oppdatert...og får registrert et sted mellom 1 og 10% av reelle "bivirkninger".

    Fra kvakksinen. Ikke sykdom.
    Jeg er sikker fordi samtlige av verdens anerkjente medisinske miljøer, institusjoner og ledende forskere er unisont enige om hvordan verden ser ut. At noen "dropouts" fremmer en eller annen dårlig underbygget påstand, som gjentatte ganger blir motbevist, endrer selvsagt ikke det faktum.

    Så jeg er ingen forsker, det er det nok av andre som er, men jeg er åpnbart bedre på kildekritikk enn deg, bare. Det er det ene punktet der du har et klart forbedringspotensiale.

    Og til din bivirkningsliste er det å si at den er overbevisende i seg selv; bivirkningene er i all hovedsak bagatellmessige i forhold til sykdommen. Jeg hadde selv de "normale" bivirkningene etter vaksine, som jeg for øvrig har hatt på så å si en hver vaksine jeg har tatt i mitt liv. Og siden jeg har reist mye og jobbet med litt spesielle prosesser i mitt liv, har det blitt en del vaksiner etter hvert. Covid utmerker seg ikke på noen måte i den saken.

    EDIT: I Norge er det distribuert drøyt 12 millioner vaksinedoser. Rapporterte bivirkninger ca. 60 000, den absolutte majoritet er neglisjerbare bivirkninger som er mindre alvorlige enn enn opplevelsen etter ei rotbløyte. Dvs. at vi snakker om 5 promille som fant det bryet verdt å si noe om negative effekter av sprøytestikket.
    Så å si samtlige som fikk smitten, hadde negative effekter av det. Noen i liten eller moderat grad, men de fleste fikk seg en sjau de sjelden glemmer.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.722
    Antall liker
    1.951
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    I takt med smitteøkningen er det deilig å registrere økt aktivitet i tråden.
    Fortsatt er de fleste overbevist om at vaksinen funker bra og at covid er skummelt.
    Blir spennende å se hvor mange som skal ta sin booster dose nr 3,4,5 for å beskytte seg mot denne skumle sykdommen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.212
    I takt med smitteøkningen er det deilig å registrere økt aktivitet i tråden.
    Fortsatt er de fleste overbevist om at vaksinen funker bra og at covid er skummelt.
    Blir spennende å se hvor mange som skal ta sin booster dose nr 3,4,5 for å beskytte seg mot denne skumle sykdommen.
    Jeg har en venn i Hellas, veltrent, hardt arbeidende, en flott kar. Han havnet på sykehuset i sist vinter med Covid-19. På rom med to andre på hans egen alder, alle mellom 45 og 50 år, alle uvaksinerte. Min venn ble på sykehuset i 6 uker, mistet halve muskelmassen, og er fortsatt ikke restituert på noe vis, han sliter med å jobbe mer enn to dager i strekk, og han må ta oftere pauser. De to andre han lå på rom sammen med, kom ikke ut av sykehuset i live.
    Det spennende her, er at min venn fortsatt er vaksinemotstander, fordi han tror det er noe lureri her. Sykdommen farlig? Sikkert ikke.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.529
    Torget vurderinger
    4
    Tar gjerne en booster til høsten hvis det trengs :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.432
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Blir spennende å se hvor mange som skal ta sin booster dose nr 3,4,5 for å beskytte seg mot denne skumle sykdommen.
    Du kan ihvertfall regne med meg allerede. Det er jo som influensavaksine, en bra men tidsbegrenset beskyttelse mot alvorlig sykdom. Immunsystemet glemmer og viruset muterer, og influensavaksine kommer hver høst. Vi kaller det ikke "booster", bare årets vaksine. Som noen av oss har forventet hele veien. Endemisk virus og årlig vaksine for eldre og andre utsatte grupper. Etterhvert blir vel influensa- og coronavaksinen kombinert, slik at det er årets vaksine mot årets bølge av hvilke varianter det nå enn er. Det er ikke noe merkelig med det.

    Om hvis vaksinen var genterapi, som noen ser ut til å ha snødd inn på, så skulle man vel tro at den gjorde en permanent endring i genene og ikke bare lot immunsystemets T- og B-celler glemme det hele etter et år eller to?
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.289
    Antall liker
    9.138
    ooops..



    -Inkassotoppen minner om at den utsatte corona-skatteregninga kommer på toppen av alt annet som også skal betales.

    - Det bygges opp til en trippelsmell av en skummel cocktail. Høye strømregninger, utsatt moms og skatt som skal betales samtidig som den ordinære momsen, og med veldig høye renter på den utsatte. Mange av disse bedriftene som sliter litt, har også vanlige lån, advarer Grindland
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn