Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Mens du ler, minner jeg om at Sterling kom i 1994, Ryan Air kom i 1998, og det samme gjorde Color Air her i Norge.

Alle markedsførte seg som lavprisselskaper.
    Men det husker du kanskje ikke, det er jo veldig lenge siden da. ;)
    Ja, men de virkelig billige billettene kom etter 9/11.
    Jeg ler enda.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Jeg har derimot ikke sett at du har ført noe som helst underlag for dine påstander om manglene ved vår sivilisasjon...
    Reis litt, så skjønner du det (Amsterdam feks). Vi er en utpost langt fra verdens navle og bærer preg av det.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Reis litt, så skjønner du det (Amsterdam feks). Vi er en utpost langt fra verdens navle og bærer preg av det.
    Er lei for å si det, Løkken, men dine innlegg her har en klart fallende kurve rent innholdsmessig.
    gidder ikke gjøre dette til en pissing contest, vil bare fastslå at jeg har reist litt. synes ikke norge er spesielt mye verre, eller spesielt mye bedre enn verdens nasjoner sånn totalt sett, bortsett fra at vi er tryggere enn de fleste på flere felter. Og akkurat det med å være trygg er faktisk en gave i seg selv.

Vil ellers påpeke at Stavanger er utpekt av EU's kulturministre til Europas kulturhovedstad 2008, og at dette ikke er første gangen Norge markerer seg i slike sammenhenger. Argumentene deres faller på egen urimelighet, og er mer et uttrykk for misnøye enn noe annet.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    Vi har det bra i Norge med vår rikdom og selvtilfredshet.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det står respekt av dine særdeles grundige undersøkelser og ikke minst prioriteringer! Det er ikke tvil om at dette gir grunnlag for å kalle byen "Europas Kulturelle Hovedstad"..
    Nå er jo ikke de det utsagnet basert på menneskelige rus regler da. Denne byen har noe for alle enten man er edru, nykter, eller hva det nå måtte være.

Musikk og utelivet i denne byen er fasinerende, med konserter, festivaler og happenings hele året. Byer er stappfull av gallerier og kunstmusereer. Den har nyskapende arkitektur utenfor de gamle bydelene. Den har et rikt liv i gater og på gatetun med kafeer og benker, åpne plasser etc med gjøglere og gatekunstnere. Den er full av små koslige butikker og utendørsmarkeder i alle varianter. Og du kan spise mat fra bokstavelig talt hele verden, og ganske bra og nyskapende mat på de beste restaurantene. Det er en universitstsby med hauger av studenter fra hele verde og alt det bringer med seg. etc. etc. Det er flotte velholdte og tilplantede parker og er en grønn og fin by. Dette er en by for levende mennesker, en by der mennesker får lov til å være anderledes uten at man blir harselert av den grunn.

Mange av disse tingene finner du jo selvsagt litt av i de fleste byer men Amsterdam er hele verden komprimert inn i en passelig stor by.

Derfor vil jeg kalle denne byen for Europas Kulturelle Hovedstad. Jeg vet ikke om andre byer som har det samme rike livet. København har litt av det samme, i hvertfall deler av den, og London og Berlin er jo artige musikkmessig. Paris og Roma har kafeene og gatelivet. etc. Amsterdam er en blandig av alle disse med Venezia 'thrown in for good measure'.

Så ikke vær nervøs for å reise til Amsterdam selv om du er hardbarket nykterist og avholdsmenneske. Her er noe for alle.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    794
    Torget vurderinger
    5
    .... Spør hvilken som helst utlending og du vil høre fra vedkommende at nordmenn er EKSTREMT nasjonalistiske.....
    Feil. Generalisering.

Jeg jobber sammen med en ire. Han har ikke denne meningen. Jeg tror en stor andel av innbyggerne i de fleste land er nasjonalistiske i mer eller mindre grad.
    Spør forresten hva iren mener om engelskmenn. ;) I hans øyne er de særdeles nasjonalistiske.

Holmium

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    794
    Torget vurderinger
    5
    Hva tror du er årsaken til billige flybilletter? Det skulle vel aldri være at det er økt konkurranse i luften?
    Å sammenligne konkurransen i kraftindustrien og flybransjen direkte blir litt vanskelig.

Ved kjøp av strøm betaler du for to tjenester, nettleie og strømmen. Dette har kraftselskapene begynt å utnytte. Nettleien øker slik at de ikke taper penger på at kundene bytter strømleverandør. Når det gjelder nettet har vi ikke noe valg.

Dette er grunnen til at jeg frykter at for stort frislipp, uten statlig regulering, vil føre til større totalutgifter for forbrukeren.

Denne typen problem har vi ikke på flyturer. Det er ikke slik at vi kjøper en billig billett hos selskap A, mens vi må betale masse til Selskap B for å at A skal får bruke rullebanen.

Jeg har troen på et balansert marked der noe er fritt, mens noe er statlig styrt og/eller regulert.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.015
    Torget vurderinger
    1
    Feil. Generalisering.

Jeg jobber sammen med en ire. Han har ikke denne meningen. Jeg tror en stor andel av innbyggerne i de fleste land er nasjonalistiske i mer eller mindre grad.
    Spør forresten hva iren mener om engelskmenn. ;) I hans øyne er de særdeles nasjonalistiske.
    Det som kanskje oppleves som særdeles frustrerende, er at de er over 6 milliarder utlendinger her på denne planeten. Hva alle disse utlendingene mener om Norge, er nærmest umulig å vite, ikke fordi det er umulig i seg selv, men fordi ingen har spurt dem alle sammen. Og jeg gidder ikke å begynne på den jobben en gang. Enda. ;D

Mvh.

W

wurst

Gjest
    -- synes ikke norge er spesielt mye verre, eller spesielt mye bedre enn verdens nasjoner sånn totalt sett, bortsett fra at vi er tryggere enn de fleste på flere felter. Og akkurat det med å være trygg er faktisk en gave i seg selv.
    Honkey
    Om Norge er verre eller bedre enn andre kommer an på hvem du sammenligner med. En kan finne belegg for det meste, bare en leter nok og velger sine funn med omhu. Ellers er jeg enig med deg i at det ikke nytter å sutre, hvis man vil noe annet får en forflytte seg eller brette opp ermene og prøve å gjøre noe med det en er misfornøyd med. Men et diskusjonsforum lever av at meninger spissformuleres slik at det blir debatt. Jeg antar det er få som tror at Off-Topic på HFS i nevneverdig grad vil være årsak til varige og dyptgripende forandringer i samfunnet. Derfor bør vel ikke dette sted (HFS) påkalle det store gravalvor, men heller ses på som en noe avansert form for underholdning.

Når det gjelder hvor trygt vi har hatt det i Norge til nå kan dette fort komme til å forandre seg. I går var det en sak på Dagsnytt som viser at vi bruker langt under halvparten så mye ressurser på forebygging av terror som Sverige og Danmark. Og Mullah Krekar figurerte i rettssalen igjen!

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    2. Flertallet i Norge er sneversynte og introverte bedrevitere som isolerer seg fra omverdenen og har bygdedyret som kjæledegge ved sine føtter. Til kvelds leser de jante. Jeg forbeholder meg retten til å være uenig med flertallet og å gå dem imot når det enn måtte passe meg.

Så ung, så bitter, Ivar ?

3. Rus har vært en essensiell del av alle kulturer siden menneskehetens barndom. Uten rus hadde platehyllene vært tomme, TV-stasjonene hadde kun sendt knusktørre dokumentarer om sauesyken Medi, alle kultursentra fulle av stormannsgalskapens praktbygg hadde vært erstattet av grå, livløse betongklosser. Uten rus og andre produkter av menneskets ufornuft, hadde verden vært så trist og grå at man like så gjerne kunne spasert rett i graven først som sist. Det er fornuften som holder oss i live, men det er ufornuften som gjør livet verdt å leve.
    Hvis du mener dette Ivar, er jeg rystet!

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Hvis du mener dette Ivar, er jeg rystet!
    Det skal vel godt gjøres å argumentere mot at populærmusikk ikke hadde vært det samme om det ikke hadde vært for rusmidler?

Pink Floyd, The Beatles, The Rolling Stones, Jimi Hendrix, Jefferson Airplane, The Grateful Dead, Byrds, The Doors, John Coltrane, Miles Davis, Beach Boys, Bob Dylan, Bob Marley, Black Sabbath, Eric Clapton, Janis Joplin, Led Zeppelin, Carlos Santana, The Ramones, Elvis Presley, The Velvet Underground, The Who, Ray Charles, Johhny Cash, Michael Jackson... Jeg sier ikke at disse er sunneste rollemodellene man kan ha, men de har da unektelig hatt en stor rolle i musikkhistorien? Alternative bevissthetstilstander ser ut til å ha en viktig rolle i mye kreativt arbeid. Carl Sagan var også en ivrig cannabisforkjemper.

Og dette er bare de jeg kommer på i farta, listen er mye lenger... :eek:

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Klassisk kunst likeså, Picasso, van Gogh, Hemingway etc.etc. drakk rikelig med absinth, som inneholder terpenoider nært beslektet med THC.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Bitter nei, men jeg er jo en desillusjonist. Hvis du er rystet bør du lese denne:

http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,869273,00.html
    Det kan høres ut for å være tatt på kornet det argumentet der.
    Historiene som ble nedtegnet for 1700-1800 år siden, som Det Nye Testamentet er basert på, har blitt utsatt for kraftig sensur og følgelig viktige utelatelser. Dødehavsrullene, De Gnostiske skrifter mm.
    Og det er sagt at flere skrifter forteller om Jesus sine år i østen. Blant annet India, Nepal og (dengang hovedstad for filosofisk religion) Tibet.
    Vi vet også at bruk av cannabis blir sett på som en nødvendig del av utviklingen mot å finne Nirvana. Selv i dag har prester i de nevnte land sine regjeringers velsignelse til å innta cannabis.

En annen ting i samme forbindelse er at det er forsket på adferdsendring i forbindelse med cannabis, og konklusjonen er at mennesker som er voldelige, blir langt mindre voldelige hvis de har brukt cannabis over en periode på 2 til 3 måneder, og de forblir mindre voldelige selv om de slutter inntaket.

Hvem har vel vært mer antivoldelig enn Jesus selv?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Alternativ bevissthet, Styx, det er å opphøye rusen til noe den ikke er. Det er ikke noe bevissthetsutvidende i en rus. Noe rus demper nervøse trekk, f.eks alkohol. Den gjør ikke noe mer enn det. Mange bruker rus som medisinering uten å være seg det bevisst. Det er folk som har psykiske lidelser. De vil som regel ikke innrømme dette.

En rus er en forgiftning. Det er vel det sanneste du kan si om rus.

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Alternativ bevissthet, Styx, det er å opphøye rusen til noe den ikke er. Det er ikke noe bevissthetsutvidende i en rus. Noe rus demper nervøse trekk, f.eks alkohol. Den gjør ikke noe mer enn det. Mange bruker rus som medisinering uten å være seg det bevisst. Det er folk som har psykiske lidelser. De vil som regel ikke innrømme dette.

En rus er en forgiftning. Det er vel det sanneste du kan si om rus.
    Og dette er vet du mye om eller? Har du lest noen bøker av Stanislav Grof, Albert Hofmann, Robert Masters, Terence McKenna, Rick Strassman eller Aldous Huxley?

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Alternativ bevissthet, Styx, det er å opphøye rusen til noe den ikke er. Det er ikke noe bevissthetsutvidende i en rus.
    Gjennom egen erfaring kan jeg si at dette ikke er sant. Jeg kan ikke overbevise deg, Gjest, men ta mine erfaringer med cannabis til etterretning.

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Det er rett og slett vanvittig sneversynt å fornekte et legitimt forskningsfelt av den enkle grunn at ens egne erfaring med rusmidler er begrenset til grøftefyll.

Gjest: visste du for ekspempel at LSD har blitt brukt til behandling av alkoholikere med så mye som 65% suksessrate?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Cannabis er ikke bevissthetsutvidende, det er en rus som kan gi indre opplevelser (eller sterke utslag av noia). Det er forgiftningen som slår ut på denne måten. Det er selvbedrag dere driver med, dere som sier at dette har noe med å utvide bevisstheten. Det som skjer i rus er at enkelte følelser forsterkes, mens andre følelser undertrykkes. Det kan være behagelig, men også jævlig.
    Forskningsfelt javel. Jeg visste at LSD har vært brukt i forsking og eksperimentering, bl,a på norske mentalsykehus. Man bruker ikke LSD lenger i mentalsykehusene.

Jeg goddtar ikke det at man må ha prøvd f.eks LSD for å mene noe om det.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    Ja,ja, da må vi vel igang med en revidert utgave av Bibelen da ;D
    Det var det med å være kritisk til sine kilder da?
    Å avta noe slikt, vil jo være det samme som å si at p.ga. at noe er utbredt, har alle brukt det/gjort det?
    Jesus ble riktignok beskyldt for å være en vindrikker og stor-eter, men ellers er dette kun spekulasjoner, og ja det er manger som vil bortforklare de mektige gjerningene han gjorde med å almindeliggjøre dem.
    Bitter nei, men jeg er jo en desillusjonist. Hvis du er rystet bør du lese denne:

http://www.guardian.co.uk/international/story/0,3604,869273,00.html

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Jeg sier ikke at du må ha prøvd LSD, men å faktisk faglig sette seg inn temaet som diskuteres er vel ikke for mye forlangt?

Grunnen til at LSD ikke forskes noe særlig på lenger er rett og slett at det har ble ulovlig før man fikk kartlagt de positive egenskapene i stor nok grad. Nok et eksempel på at et forbud gjør mer skade enn nytte. Det har imidlertid skjedd en del forandringer i det siste, og flere forskere har fått tilllatelse til å forske på psykedelia. Dette har blant annet resultert i artikler som denne, denne, denne, denne, denne og denne.

Men du vet kanskje best...

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Du undervurderer det arbeidet som ligger bak et forbud.

Om Syd Barrett hadde levd så kunne du spurt han hva han mener om LSD.

Synes du det er bra at det forskes mere på våpen, kjernekraft eller kunne du tenkt deg at noe forbys? Skal alt være tillatt?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.243
    Torget vurderinger
    2
    Du undervurderer det arbeidet som ligger bak et forbud.

Og alle som har fløyet ut av vindu.

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Og du overvurderer motivene som ligger bak et forbud.

Misbruk. Fryktelig trist. Syns du at enkelttilfeller av alkoholisme skal diktere lovgivningen rundt alkohol?

Jeg syns absolutt at det er positivt at det forskes på kjernekraft. Hadde det ikke vært flott om vi hadde tilgang på nærmest uendelige mengder energi uten forurensing? Er det ikke bra at man finner nye medisiner?

Du er veldig flink til å unngå spørsmålene mine og vri debatten i andre retninger, men utrolig dårlig til å debattere på saklig vis.

Nå stikker jeg på trening, ha en fin kveld!

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Ja,ja, da må vi vel igang med en revidert utgave av Bibelen da ;D
    Det var det med å være kritisk til sine kilder da?
    Å avta noe slikt, vil jo være det samme som å si at p.ga. at noe er utbredt, har alle brukt det/gjort det?
    Jesus ble riktignok beskyldt for å være en vindrikker og stor-eter, men ellers er dette kun spekulasjoner, og ja det er manger som vil bortforklare de mektige gjerningene han gjorde med alminneliggjøre dem.
    Det er ganske irrelevant, likesom en akkedering rundt hvilke positive og negative opplevelser du får av rusmiddel X. Slik jeg ser det er egentlig de to eneste relevante argumenter at:

a) Mennesket har siden sivilisasjonens barndom brukt rusmidler til rekreasjon og kulturell katalysering. Det er intet unaturlig i rusmidler, ei heller noe syndig eller tabuberettiget. Tabuene og syndigheten er skapt av det moderne sunnhetstyranniet. I fordums tider, enten det er Jesu' tid eller Hemingways tid, så fantes ikke noe sunnhetstyranni, da var ikke det å bruke rusmidler noe tegn på opprørstrang som i dag. Og det er latterlig at vi i denne såkalt opplyste tid fortsetter å konstruere tabuer. Tabuer er det motsatte av opplysthet, at det finnes så mange av dem i det norske samfunnet er mye av grunnen til mine spark dithen.

b) Staten eller statsmakten har etter min mening ingen berettigelse til å blande seg opp i hva folk velger å innta av stoffer, ei heller forby noen. Folk må få gjøre som de selv vil.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Syd Barrett skal ha hatt psykiske lidelser før han begynte med LSD. I tillegg konsumerte han enorme mengder av det. Ikke rart det gikk som det gikk.

Ønsker ikke med dette å gå inn for legalisering av LSD, bare komme med noen faktaopplysninger.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Du er veldig flink til å unngå spørsmålene mine og vri debatten i andre retninger, men utrolig dårlig til å debattere på saklig vis.
    Det kommer av at jeg ikke godtar at du setter premissene for debatten, jeg godtar ikke dine problemstillinger da de er ledende. Når det skjer setter du andre i endeløse bevissirkler.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    925
    Misbruk. Fryktelig trist. Syns du at enkelttilfeller av alkoholisme skal diktere lovgivningen rundt alkohol?
    Ja, når det er mange nok enkeltilfeller av alkoholisme bør det føre til forbud, slik det har gjort før i historien. Slik er det også med andre narkotika. Annen narkotika var lov i Norge helt til midten av 60 tallet. Da begynte problemene å komme, og forbud ble innført. Bra med demokrati.

O

OivindJ

Gjest
    Jeg sier ikke at du må ha prøvd LSD, men å faktisk faglig sette seg inn temaet som diskuteres er vel ikke for mye forlangt?

Grunnen til at LSD ikke forskes noe særlig på lenger er rett og slett at det har ble ulovlig før man fikk kartlagt de positive egenskapene i stor nok grad. Nok et eksempel på at et forbud gjør mer skade enn nytte. Det har imidlertid skjedd en del forandringer i det siste, og flere forskere har fått tilllatelse til å forske på psykedelia. Dette har blant annet resultert i artikler som denne, denne, denne, denne, denne og denne.

Men du vet kanskje best...
    Ja,.... selv sprengstoff er sunt nå om dagen:

http://forum.mesomorphosis.com/steroid-forum/how-not-fuck-up-2159.html

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Cannabis er ikke bevissthetsutvidende, det er en rus som kan gi indre opplevelser (eller sterke utslag av noia).
    Disse indre opplevelsene kan også oppleves som bevissthetsutvidende. Eller, de kan forårsake noia, eller psykotiske reaksjoner. Det tror jeg nok.

Det er forgiftningen som slår ut på denne måten.
    Du må gjerne kalle det forgiftning, vet ikke om jeg er helt med på det.

Det er selvbedrag dere driver med, dere som sier at dette har noe med å utvide bevisstheten.
    Nope. Sorry, Mack! Typisk utsagn fra en som ikke har personlig erfaring.

Det som skjer i rus er at enkelte følelser forsterkes, mens andre følelser undertrykkes. Det kan være behagelig, men også jævlig.
    Ja, dette er utvilsomt naturen til enhver form for rus, inkludert de som for tiden er lovlige i Norge.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    Og tenk på all den gode musikken som er skapt av:
    Pink Floyd, The Beatles, The Rolling Stones, Jimi Hendrix, Jefferson Airplane, The Grateful Dead, Byrds, The Doors, John Coltrane, Miles Davis, Beach Boys, Bob Dylan, Bob Marley, Black Sabbath, Eric Clapton, Janis Joplin, Led Zeppelin, Carlos Santana, The Ramones, Elvis Presley, The Velvet Underground, The Who, Ray Charles, Johhny Cash, Michael Jackson,
    når de var edrue!
    Eller er det sånn å forstå at det var kun når de var dopa at de kunne lage musikk?
    Mener dere at de var KONSTANT dopa når de lagde musikk?
    Er det sånn å forstå at det egentlig ikke er mulig å lage god musikk uten å være stein?

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Og Zomby_Woof, som hadde klart seg greit så langt i tråden, tyr også til personlige fornærmelser. Ærlig talt, bruk fantasien din litt og ikke heng deg opp i ett eksempel lomt kommer med!
    Herlig  :)

Tanken med innlegget var å prøve å få de som allerede ikke har skjønt det, at man skal fokusere på de GODE sidene ved livet når man ruser seg.
    Og at cannabis hjelper til å forsterke disse følelsene.

Men det har jo tydeligvis også noen negative sider... drittlukta :p

Hvordan tror du dine utbrudd oppfattes?
    Jeg hadde ingen problemer med å forutse at noen ville bli provosert av innlegget. Det var streng tatt meningen også.

Men ærlig talt.

Hvis sansene dine oppfatter omgivelsene negativt er det to muligheter:

#1 Det er omgivelsene det er noe galt med. Da må du forandre omgivelsene, ikke sløve ned eller manipulere sansene dine. Med mindre du har tenkt å forbli stein resten av livet, kommer det kjipe til være der når du blir nykter igjen.

#2 Det er sansene dine det er noe galt med. Da er du syk, og bør behandles av en lege. Man kan sikkert kose seg fælt med å 'disse' legestanden. Likevel bør en lege ha vesentlig mer kompetanse enn hele distribusjonsapparatet på plata til sammen.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    b) Staten eller statsmakten har etter min mening ingen berettigelse til å blande seg opp i hva folk velger å innta av stoffer, ei heller forby noen. Folk må få gjøre som de selv vil.
    Hva skjer i det øyeblikket dette individet som har fått gjøre som det vil, ikke lenger har kontroll, og må ha hjelp? Skal staten da bare trekke på skuldrene og si at:
    "Det er ditt ansvar, det var du selv som ville det, du får klare deg selv"
    Hvis du mener det, er jeg veldig glad for at du ikke sitter ved makta.
    Det er kynisme, men en naturlig konsekvens av den holdningen du gir uttykk for.

Hvis det derimot er slik som idag, at du får midler fra staten for å leve, i det øyeblikk du ikke kan forsørge deg selv lenger, da må staten ha regler og håndheve disse.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Disse indre opplevelsene kan også oppleves som bevissthetsutvidende. Eller, de kan forårsake noia, eller psykotiske reaksjoner. Det tror jeg nok.
    Enhver prest i India (som tror på Shiva, og dem er det millioner av) vil utifra egenerfaring påstå at cannabis ER bevissthetsutvidende.
    Jeg har selv diskutert mange aspekter rundt livet og bruken av cannabis med flere av dem, og kan si at ingen av dem kunne forbinde cannabis bruk med noia.

Det får meg til å tro at noia er et resultat av cannabispolitikken som føres her i vesten.
    For å skaffe seg det må man i kontakt med skumle undergrunnsmiljøer, med mange skremmende karakterer. Videre kan man nårsomhelst bli tatt av politiet, hvilket også blir en belastende faktor.

Noia er en følge av omstendighetene rundt narkopolitikken, og har ikke noe med rusen i seg selv å gjøre direkte

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    Syd Barrett skal ha hatt psykiske lidelser før han begynte med LSD. I tillegg konsumerte han enorme mengder av det. Ikke rart det gikk som det gikk.

Ønsker ikke med dette å gå inn for legalisering av LSD, bare komme med noen faktaopplysninger.
    Så en artikkel i Dagbladet, etter Syd Barrets død.
    Der hevdet hans søster at myten om hans sinnslidelse var skapt av musikkbransjen, som ikke likte at han hadde tatt et definitivt oppgjør med den og forlatt.
    Han ville ikke være en del av den kommersielle musikkindustrien, så han GIKK tilbake til hjemplassen(det var vist ganske langt). Der levde han et rolig liv og drev mest og malte bilder.
    Altså ikke innlagt eller sprøyte gal.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Så en artikkel i Dagbladet, etter Syd Barrets død.
    Der hevdet hans søster at myten om hans sinnslidelse var skapt av musikkbransjen, som ikke likte at han hadde tatt et definitivt oppgjør med den og forlatt.
    Vel, det var nytt for meg. Interessant.

Han ville ikke være en del av den kommersielle musikkindustrien, så han GIKK tilbake til hjemplassen(det var vist ganske langt). Der levde han et rolig liv og drev mest og malte bilder.
    Altså ikke innlagt eller sprøyte gal.
    Jeg har ikke sagt at han var innlagt eller sprøyte gal. Men han ble jo sparket ut av Pink Floyd fordi LSD-bruken hans førte til at han ikke fikset å spille konserter, og ellers mye merkelig oppførsel.
    Han skal visstnok ha bodd lenge hjemme hos sin mor. Om han ikke var sprøyte gal tror jeg nok likevel han var preget av den harde rusbruken.

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    517
    Gjest: visste du for ekspempel at LSD har blitt brukt til behandling av alkoholikere med så mye som 65% suksessrate?
    Den der var litt for drøy, ihvertfall altfor generell.

Unplugged

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Antall liker
    0
    Enhver prest i India (som tror på Shiva, og dem er det millioner av) vil utifra egenerfaring påstå at cannabis ER bevissthetsutvidende.
    Jeg har selv diskutert mange aspekter rundt livet og bruken av cannabis med flere av dem, og kan si at ingen av dem kunne forbinde cannabis bruk med noia.

Det får meg til å tro at noia er et resultat av cannabispolitikken som føres her i vesten.
    For å skaffe seg det må man i kontakt med skumle undergrunnsmiljøer, med mange skremmende karakterer. Videre kan man nårsomhelst bli tatt av politiet, hvilket også blir en belastende faktor.

Noia er en følge av omstendighetene rundt narkopolitikken, og har ikke noe med rusen i seg selv å gjøre direkte
    Personlig tror jeg at noiaen og psykosen mange får i hasjrus også kommer av at de ikke fikser den bevissthetsutvidende effekten av rusen. Enig i mye av det du skriver her, lomt.

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2003
    Antall liker
    4
    Personlig tror jeg at noiaen og psykosen mange får i hasjrus også kommer av at de ikke fikser den bevissthetsutvidende effekten av rusen. Enig i mye av det du skriver her, lomt.
    Uansett er det jo tukling med de naturlige prosessene i hjernen?
    Kjemisk utløsning av endorfiner osv.
    Istedet for å sitte å ruse dere , ta dere en joggetur, eller gå dere en tur på fjellet.
    Da får dere rusen på naturlig måte; velvære som følge av at hjernen pøser på med endorfiner.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn