Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Z

Zomby_Woof

Gjest
    [...](kroppen har en utrolig evne til å filtrere det meste. Bor man ved siden av en motorvei, tar det ikke mange dagene før man ikke hører bilene mer, eller om man går på dass og legger en kabel.. det lukter dritt i kanskje ett minutt, så er filteret aktivt. Men om man går ut et minutt og så inn på dass, ja da lukter det dritt ennå).[...]
    Det du sier er altså:
    Hvis jeg røyker ei bønne, så kan jeg glede meg over støy fra motorveien og drittlukt på dass lengre enn vanlig?

Hipp hurra!

Dette burde ikke bare være tillatt. Det burde vært subsidiert av staten.

Jeg hadde egentlig lovt meg selv å slutte å poste sånt, men here goes:

DUST!!!!

W

wurst

Gjest
    For øvrig:
    Kjennsgjerning gir drøyt 3000 treff på Sesam, mens Kjensgjerning gi drøyt 10000 treff. Jeg konkluderer med at den mest benyttede og mest korrekte form er KJENSGJERNING.
    Which is besides the point anyway. Fortell meg så hva problemet er med vår sivilisasjon, Wurst! For mye pedanteri, kanskje?? ;)Honkey
    Jeg forbeholder meg retten til å mene at "kjennsgjerning" som synonym for "belegg" er feilskrevet i den linken du henviser til. Du får heller ingen treff på "kjennsgjerning" ellers i ordbøkene. At du får 3000 treff på Sesam betyr ikke annet enn at folk stadig skriver det feil. Det heter "kjensgjerning" og kommer av at ting er kjent.
    Hvis jeg ellers skulle liste opp alle forhold som taler for at Norge er et u-land på enkelte - mange! -områder ville det blitt en skinnbarlig avhandling! Det gidder jeg virkelig ikke nå etter en bedre middag, etter norske forhold. Hovedsaken er at jeg opplever det slik, samtidig som jeg for diskusjonens skyld setter det noe på spissen. ;) Hvis det er unødvendig pedanteri å lære folk å skrive korrekt norsk, er denne holdningen en ypperlig bekreftelse på mitt poeng.
    Jeg hørte forresten akkurat nå i radioen at regjeringen vil innføre egenandel på influensavaksine, noe som vil gjøre oss til det dårligste landet i Vest-Europa i så henseende. Overrasket? Neppe.

T

Thomas1

Gjest
    Det du sier er altså:
    Hvis jeg røyker ei bønne, så kan jeg glede meg over støy fra motorveien og drittlukt på dass lengre enn vanlig?
    ;D ;D

Det er litt rart å høre at det øker sansene i syn og hørselsnervene, for de hasjrøykerene jeg kjenner, sover til kl 15 på ettermiddagen. De kan jo sove seg mellom trafikkstøy og vekkerklokker.

Mens jeg er nykter og står opp kl 07 hver morgen.

Hasj røykere er IKKE kreative vesen med gode sanser!!

De er sløve og tiltaksløse. Er det noen som har røyket Møllers tran istedenfor Cannabis tro?

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Også er det på'n igjen med fornærmelser, generalisering og drittslenging. Hva faen er vitsen med å komme med grovt generaliserende og nedsettende påstander? Hvor mange hasjrøykere kjenner du siden kan generalisere så grovt, Thomas1? At kompisene dine er late slasker gir deg ingen rett til å gre alle andre over én kam.

Og Zomby_Woof, som hadde klart seg greit så langt i tråden, tyr også til personlige fornærmelser. Ærlig talt, bruk fantasien din litt og ikke heng deg opp i ett eksempel lomt kommer med!

Jeg syns det er interessant å se hvordan det er de helvetes late, dagdrivende narkisene og de skitne potheadsa uten noen fremtid som faktisk klarer å oppføre seg her. Hrmpf! :mad:

T

Thomas1

Gjest
    He he. Jeg har bare slaskete venner...( nesten tilfelle )

Det må jo bare bli et generaliserende svar når noen påstår at sansene skjerpes v hasjrøyking når vi begge vet at det ikke er tilfelle. Nå prater jeg om vanerøykere, ikke de som røyker mindre enn ett par gram i året.

Sett deg ned, eller få en av vennene dine til å røyke seg igjennom en hel natt, skal vi se hvor mye sansene blir stimulert til det bedre.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2006
    Antall liker
    1
    Hvis jeg ellers skulle liste opp alle forhold som taler for at Norge er et u-land på enkelte - mange! -områder ville det blitt en skinnbarlig avhandling! Det gidder jeg virkelig ikke nå etter en bedre middag, etter norske forhold.
    Og til middag var det vel en wiener wurst? Høykultur og næring hånd i hånd? ;)

Jeg hørte forresten akkurat nå i radioen at regjeringen vil innføre egenandel på influensavaksine, noe som vil gjøre oss til det dårligste landet i Vest-Europa i så henseende. Overrasket? Neppe.
    Er det vaksinen vi blir dårlige av, eller er det egenandelen? Hvis vi blir så dårlige, hvorfor skal vi vaksineres?

W

wurst

Gjest
    Og til middag var det vel en wiener wurst? Høykultur og næring hånd i hånd?  ;)
    Wienerwurst, takk! Gilde/Prior røkte kjøttpølser (på tilbud på ICA), ertestuing fra pose og poteter. En blir da mett på et vis - - -.

Er det vaksinen vi blir dårlige av, eller er det egenandelen? Hvis vi blir så dårlige, hvorfor skal vi vaksineres?
    Tja, si det! :)

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    He he. Jeg har bare slaskete venner...( nesten tilfelle )

Det må jo bare bli et generaliserende svar når noen påstår at sansene skjerpes v hasjrøyking når vi begge vet at det ikke er tilfelle. Nå prater jeg om vanerøykere, ikke de som røyker mindre enn ett par gram i året.

Sett deg ned, eller få en av vennene dine til å røyke seg igjennom en hel natt, skal vi se hvor mye sansene blir stimulert til det bedre.
    Jeg tror for å være helt ærlig at du ikke aner hva du snakker om. Har du brukt cannabis selv? Hvis ikke må man vel ty til ordentlig dokumentasjon for å finne ut hva effektene er, og ifølge Erowid er effektene blant annet:

* increased appreciation of music. More aware of, deeper connection to music.
    * increased awareness of senses. (eating, drinking, smell)

I alle dager, det ser ut til at lomt har rett! :eek:

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    Når såpass gjennomdokumenterte fenomener som dette med korrelasjon tilgang-forbruk ser ut til å være i endring, er det nok viktig å ha litt is i magen, og la det komme litt fler undersøkelser som viser at dette ikke er tilfelle lengre.
    Greit nok det, jeg mener uansett ikke at regulering av varetilgang og livsførsel er statsmaktens mandat, hvilket uvesentliggjør hele problemstillingen.

Det Norge kanskje har mer av enn andre, er først og fremst mindreverdighetskomplekser ;)
    Det ser vi jo tydelig her..
    Mindreverdighetskompleks? Nordmenn som har løsningen på alle verdens problemer vi ikke har noe med, som fordømmer alle som ikke gjør som Norge ville ha gjort (Israel, USA...), som er for gode for EU (som om vårt styresett er noe bedre enn resten av Europas), som elsker å høre utlendinger snakke om Norge, som går av skaftet for en artikkel som den jeg linket til (98% av kommentarene i en ENGELSK avis kom fra nordmenn og gikk stort sett på hvor mye bedre alt er her bare man setter seg inn i det)? Spør hvilken som helst utlending og du vil høre fra vedkommende at nordmenn er EKSTREMT nasjonalistiske. Og ikke bare det, vi stoler fullt og helt på vår egne ufeilbarlige statsmakt og mener at våre politikere skal ha løsningen på alt og ordne absolutt alt, bare vi overlater ansvaret for våre liv til dem. Hver gang noe ikke er som det skal, så er det politikernes feil. For de skal jo løse ALT, det er staten som har ansvaret for ALT. Latterlig, grunnen til at mange forhold er bedre i andre land er ikke at de har bedre politikere, men at politikerne ikke blander seg inn i ting de ikke har noe med.

Hasjrøykere er IKKE kreative vesen med gode sanser!!
    Og alle som drikker alkohol er villmenn som denger kjerringa.

W

wurst

Gjest
    Mindreverdighetskompleks? Nordmenn som har løsningen på alle verdens problemer vi ikke har noe med, som fordømmer alle som ikke gjør som Norge ville ha gjort (Israel, USA...), som er for gode for EU (som om vårt styresett er noe bedre enn resten av Europas), som elsker å høre utlendinger snakke om Norge, som går av skaftet for en artikkel som den jeg linket til (98% av kommentarene i en ENGELSK avis kom fra nordmenn og gikk stort sett på hvor mye bedre alt er her bare man setter seg inn i det)? Spør hvilken som helst utlending og du vil høre fra vedkommende at nordmenn er EKSTREMT nasjonalistiske. Og ikke bare det, vi stoler fullt og helt på vår egne ufeilbarlige statsmakt og mener at våre politikere skal ha løsningen på alt og ordne absolutt alt, bare vi overlater ansvaret for våre liv til dem. Hver gang noe ikke er som det skal, så er det politikernes feil. For de skal jo løse ALT, det er staten som har ansvaret for ALT. Latterlig, grunnen til at mange forhold er bedre i andre land er ikke at de har bedre politikere, men at politikerne ikke blander seg inn i ting de ikke har noe med.
    En psykologisk tolkning kan være at dette er et omvendt mindreverdighetskompleks beheftet det norske folk, nemlig selvgodhet. Et brautende folk som absolutt må hevde seg for til stadighet å styrke sin usikre selvfølelse.

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    Jeg tror for å være helt ærlig at du ikke aner hva du snakker om. Har du brukt cannabis selv? Hvis ikke må man vel ty til ordentlig dokumentasjon for å finne ut hva effektene er, og ifølge Erowid er effektene blant annet:

* increased appreciation of music. More aware of, deeper connection to music.
    * increased awareness of senses. (eating, drinking, smell)

I alle dager, det ser ut til at lomt har rett! :eek:
    Om du blar deg ned til side 15 her, så finner du info om cannabis

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00000/Fakta_om_narkotiske_st_916a.pdf

Langtidsvirkninger: Likegyldighet, apati, nedsatt konsentrasjonsevne osv

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.12.2006
    Antall liker
    2
    En psykologisk tolkning kan være at dette er et omvendt mindreverdighetskompleks beheftet det norske folk, nemlig selvgodhet. Et brautende folk som absolutt må hevde seg for til stadighet å styrke sin usikre selvfølelse.
    Nordmenns ubegrensede apetitt på overformynderi tyder på dårlig selvfølelse, ja.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Nordmenns ubegrensede apetitt på overformynderi tyder på dårlig selvfølelse, ja.
    Jeg synes du er selvgod i den måten du snakker nedlatende om det norske folk på jeg. Du er norsk selv, men distanserer deg veldig fra den jevne mann og kvinne. Hva er så spesielt med deg da Løkken?

styx

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.12.2004
    Antall liker
    3
    Om du blar deg ned til side 15 her, så finner du info om cannabis

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00000/Fakta_om_narkotiske_st_916a.pdf

Langtidsvirkninger: Likegyldighet, apati, nedsatt konsentrasjonsevne osv
    Men kjære deg Komponenten, hva er poenget ditt? Her er det snakk om langtidsvirkninger; effekter som oppstår etter lang tids kronisk bruk. Lang tids kronisk bruk av rusmidler er selvfølgelig en dårlig idé, det håper jeg ikke du trenger Rusmiddeldirektoratet til å fortelle deg! Syns du det er riktig å si at alle som røyker hasj lider av disse påståtte langtidsvirkningene? Lider alle som tar seg en pils eller to i helgen av skrumplever, Korsakows psykose og hjertesvikt? Brosjyren innrømmer faktisk selv at det er usikkert om disse effektene faktisk er forårsaket av cannabis eller ei:

Det er imidlertid vanskelig å skille mellom hva som skyldes stoffet og hva som skyldes miljøfaktorer - bl.a. "gjengens spilleregler" for ønsket adferd og livsstil.
    Amotivasjonssyndromet er faktisk langt ifra et allment godtatt fenomen. Hvis du virkelig er interessert i å lære om dette kan du lese litt om det her og her. Men du vil kanskje heller kalle dette liberalistisk, hasj-forherligende propaganda og klamre deg til mytene fra 60-tallet?

B

Back_Door

Gjest
    Jeg synes du er selvgod i den måten du snakker nedlatende om det norske folk på jeg. Du er norsk selv, men distanserer deg veldig fra den jevne mann og kvinne. Hva er så spesielt med deg da Løkken?
    Ja, hva er det spesielle ved oss?
    Dersom "Gjest" var Per Olaf Lundteigen, kunne Ivar Løkken vært Jens Bjørneboe..

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Jeg sier som Ambjørnsen: jeg beundret Bjørneboe da jeg var ung, men etterhvert som jeg får mere livserfaring har jeg blitt mere tvilende til en del av det han står for.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Kraftbransjen er ikke privatisert, det offentlig eier bortimot 90% av produksjonsselskapene og nettet. Dette har vært diskutert tidligere i enn annen tråd.

Ok, men de driver konkurranse, dette som skal gjøre alt så billig og effektivt. Problemet er at konkurransen ikke virker pga endel sideeffekter som markedsfundamentalisetene ikke (vil?) kjenner til. F. eks at folk ikke vil bruke livet sitt til å finne det som til enhver tid er det beste tilbudet.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.10.2006
    Antall liker
    1
    Med så mange rimelige tilbud på enveis flybilletter ut av landet, er det litt underlig at de som er grunnlegende misfornøyde med rikets tilstand, ikke benytter muligheten til å komme seg vekk fra "problemene".

KLM har tilbud til Amsterdam f.eks. ;D

JonnYb

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2005
    Antall liker
    0
    "En blues tar aldrig slutt..." Synger ofte en kompis utover i dem sene nattetimer. Han røyker ikke. For den som lurte på det.

Vil bare si at ja cannabis og musikk er en match made in heaven, uansett hvordan man ser det. Var det ikke noen som lurte på det i starten av denne tråden? Dermed blir vel innlegget slettet også.. Ikke bra med slik reklame.

Alle andre konsekvenser som all slags missbruk fører med seg blir en evig diskusjon jeg ikke orker å byne å argumentere for eller imot.

Har røyka, røyker ikke nå, vil antagelig røyke igjen evt. slutte for godt. For godt er det når vibben er positiv :) Og dødskjipt når det går andre veien. Hehe, that's life you know

Men det bør være grønt og økologisk, akkurat slik dem beste grønnsakene på torget er.

Cannabis har vel en sjel. Den forenkler forståelsen av ordet "soul" hvertfall.

Svært dum i hue kan man bli av den rusen også, eller evt lurere enn man egentlig er ;D

Så ingen fasit fra denne kanten

W

wurst

Gjest
    Med så mange rimelige tilbud på enveis flybilletter ut av landet, er det litt underlig at de som er grunnlegende misfornøyde med rikets tilstand, ikke benytter muligheten til å komme seg vekk fra "problemene". KLM har tilbud til Amsterdam f.eks.  ;D
    Hva tror du er årsaken til billige flybilletter? Det skulle vel aldri være at det er økt konkurranse i luften?

SOEDAL

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Antall liker
    511
    Jeg for min del synes det er sørgelig med den posisjonen rusmidler har i samfunnet vårt i dag. Jeg tror det kan være greit med noen skiller mellom de forskjellige rusmidlene, men ønsker vel mer at man i større grad skal gjøre seg noen refleksjoner rundt bruk av rusmidler generelt. Kan det være slik at diskusjonen rundt legalisering og bruk av narkotiske stoffer har bidratt til å gjøre noe med folks syn på alkoholbruk? Jeg synes det er tragisk at rusmidlene har fått en slik posisjon som i dag, hvor de rusfrie arenaene og de rusfrie miljøene er på vikende front. Det er skremmende å se hvordan alkoholkonsumet blandt de unge øker. Hvorfor må rusen være en så viktig bestanddel i våre liv?

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Vel... ettersom det er en KJENNSGJERNING, så er det åpenbart noe jeg har gått glipp av. Kunne du opplyse meg om nøyaktig HVA som er U-lands preget med vår sivilisasjon? Her har jeg definitivt noe å lære!

Honkey
    Norge oppfører seg som et u-land fordi vi selger råvarer, og kjøper tilbake ferdigforedlet. Nettopp det samme som u-land, og hovedgrunnen til at u-land aldri kommer seg ovenpå.
    Men, heldigvis, så har vi så masse råvarer som er veldig ettertraktet, olje og fisk, at vi likevel håver inn nok til å klassifiseres som i-land

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Vil det si at du foretrekker monopolløsninger?
    Det avhenger av formålet. Jeg har sansen for vinmonopolet, som arbeider etter en sosialpolitisk målsetting, men har samtidig sansen for markedsløsninger i hifibransjen. Den økonomiske modellen må passe til varen/tjenesten som skal selges, og egenskapene til kundene. Hifi er uviktig moro, og her kan markedet herje uten for mye skalde. Det er verre med strøm, den er folk avhengig av.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    Det du sier er altså:

Hipp hurra!

Dette burde ikke bare være tillatt. Det burde vært subsidiert av staten.

Jeg hadde egentlig lovt meg selv å slutte å poste sånt, men here goes:

DUST!!!!
    Herlig :)

Tanken med innlegget var å prøve å få de som allerede ikke har skjønt det, at man skal fokusere på de GODE sidene ved livet når man ruser seg.
    Og at cannabis hjelper til å forsterke disse følelsene.

Men det har jo tydeligvis også noen negative sider... drittlukta :p

Det er ingens feil hvor dust eller uintelligente de er, det er medfødt uten at man hadde noe valg.
    Hvem som er den største dusten av oss kan jeg ikke avgjøre før vi eventuelt hadde tilbrakt noen uker eller måneder sammen. Men det er lite aktuelt ;D

Det går an å prøve å forstå hva andre mener med det de skriver, og det går an å gjøre hva man kan for å misforstå for deretter å slenge om seg med usakligheter

Hvordan tror du dine utbrudd oppfattes?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Hva tror du er årsaken til billige flybilletter? Det skulle vel aldri være at det er økt konkurranse i luften?
    De billige flybillettene kom som en konsekvens av 9/11. Flyselskapene mistet kunder, og måtte avbestille mange fly. Noen flyselskap gikk konk. Flyprodusentene ble sittende med ferdigproduserte fly, og som følge av det falt prisen på fly dramatisk. Det benyttet Ryanair til å kjøpe billige fly (=lave finanskostnader), og satse offensivt. Kuttet alt de kunne av kostnader, og lavprisfly var en realitet. Det er et tidsspørsmål hvor lenge dette kan vare. Det er ikke billigtilbud på fly fra produsentene lenger.

lomt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    ;D ;D

Det er litt rart å høre at det øker sansene i syn og hørselsnervene, for de hasjrøykerene jeg kjenner, sover til kl 15 på ettermiddagen. De kan jo sove seg mellom trafikkstøy og vekkerklokker.

Mens jeg er nykter og står opp kl 07 hver morgen.

Hasj røykere er IKKE kreative vesen med gode sanser!!

De er sløve og tiltaksløse. Er det noen som har røyket Møllers tran istedenfor Cannabis tro?
    En sideeffekt av at hjernen går på høygir en stund (mens man er ruset) er at den også trenger ekstra hvile når rusen er over.
    Men de som sover til 15 dagen etter har nok overdrevet inntaket en smule, eller blitt sittende opp til morgengry (kanskje fordi det var så kjempegøy ;) )

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    De billige flybillettene kom som en konsekvens av 9/11. Flyselskapene mistet kunder, og måtte avbestille mange fly. Noen flyselskap gikk konk. Flyprodusentene ble sittende med ferdigproduserte fly, og som følge av det falt prisen på fly dramatisk.
    Dette er veldig bra gjest. Du sprenger stadig nye grenser. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Med å vise egen kunnskapsløshet. Det er jo jeg som ler.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Med å vise egen kunnskapsløshet. Det er jo jeg som ler.
    Mens du ler, minner jeg om at Sterling kom i 1994, Ryan Air kom i 1998, og det samme gjorde Color Air her i Norge.

Alle markedsførte seg som lavprisselskaper.
    Men det husker du kanskje ikke, det er jo veldig lenge siden da. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Med så mange rimelige tilbud på enveis flybilletter ut av landet, er det litt underlig at de som er grunnlegende misfornøyde med rikets tilstand, ikke benytter muligheten til å komme seg vekk fra "problemene".

KLM har tilbud til Amsterdam f.eks.  ;D
    Amsterdam er en fin by, selv om høsten, eller kanskje spesielt da hvis man er ute etter gode røykesaker. Nå er årets høst i havn og utsalgene bugner av godsaker. I November avholdes Cannabis Cup her, det er en artig opplevelse med konserter sammenkomster mm. og kåring av de beste røykesaken i byen og beste kaffistove. Man kan melde seg på som dommer her hvis man vil ta det helt ut.

Ellers kan man nyte byens mange fasiliteter uten alt for mange turister på denne tiden.

Amsterdam er Europas Kulturelle Hovedstad.

Av gode kaffistover kan jeg nevne Barney Breakfast Bar som serverer fabelaktikige nepaslke tempelballer og gode hanburgere. Gray Area er også verdt et besøk hvis de har Grey Mist Crystals på menyen.

Ellers kan man ta seg en tur på blomstermarkedet. Her selges San Pedro og Peyote kaktuser hvis man har lyst til å oppleve dette. Ikke ulovlig i denne deilige byen.

Det er billige billetter nå om dagen og hvis man ikke treffer på noen store arrangementer så er det lett å få tak i rimelige hotelsenger. Min favoritt her er The Greenhouse Effect sentralt i RLD. Her kan man få en to etasjers suitte for 4-6 personer for 1200 - 1500kr pr natt. Ikke helt så flott som det høres ut, litt slitt men koselig og meget sentralt.

Til dere andre som ikke finner noe morro her kan det vel være bedre med en tur til Salt Lake City, Teherean elller Ulvik.

God Tur :)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2006
    Antall liker
    0
    Jeg forbeholder meg retten til å mene at "kjennsgjerning" som synonym for "belegg" er feilskrevet i den linken du henviser til. Du får heller ingen treff på "kjennsgjerning" ellers i ordbøkene. At du får 3000 treff på Sesam betyr ikke annet enn at folk stadig skriver det feil. Det heter "kjensgjerning" og kommer av at ting er kjent.
    Hvis jeg ellers skulle liste opp alle forhold som taler for at Norge er et u-land på enkelte - mange! -områder ville det blitt en skinnbarlig avhandling! Det gidder jeg virkelig ikke nå etter en bedre middag, etter norske forhold. Hovedsaken er at jeg opplever det slik, samtidig som jeg for diskusjonens skyld setter det noe på spissen. ;) Hvis det er unødvendig pedanteri å lære folk å skrive korrekt norsk, er denne holdningen en ypperlig bekreftelse på mitt poeng.
    Jeg aksepterer at dette er en feilstaving, jeg antar at jeg flere ganger i livet kommmer til å stave et eller annet feil. Og det lever jeg i grunn greit med.

Jeg har derimot ikke sett at du har ført noe som helst underlag for dine påstander om manglene ved vår sivilisasjon, jeg velger å avfeie disse påstandene som vrøvl fra en som mer opptatt av å se se trøbbel enn muligheter.
    Lomt har kommet deg til unnsetning, for øvrig, han har et bra poeng i sin beskrivelse av Norges særskilte stilling som ren råvareleverandør, og minimale foredlingsindustri.

Honkey

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    De billige flybillettene kom som en konsekvens av 9/11. Flyselskapene mistet kunder, og måtte avbestille mange fly. Noen flyselskap gikk konk. Flyprodusentene ble sittende med ferdigproduserte fly, og som følge av det falt prisen på fly dramatisk. Det benyttet Ryanair til å kjøpe billige fly (=lave finanskostnader), og satse offensivt. Kuttet alt de kunne av kostnader, og lavprisfly var en realitet. Det er et tidsspørsmål hvor lenge dette kan vare. Det er ikke billigtilbud på fly fra produsentene lenger.
    Du tar feil!. Sjekk priser på ruter i Norge hvor SAS har monopol og ruter der et er konkurranse mellom sas og norwegian.

B

Back_Door

Gjest
    Amsterdam er en fin by, selv om høsten, eller kanskje spesielt da hvis man er ute etter gode røykesaker. Nå er årets høst i havn og utsalgene bugner av godsaker. I November avholdes Cannabis Cup her, det er en artig opplevelse med konserter sammenkomster mm. og kåring av de beste røykesaken i byen og beste kaffistove. Man kan melde seg på som dommer her hvis man vil ta det helt ut.

Ellers kan man nyte byens mange fasiliteter uten alt for mange turister på denne tiden.

Amsterdam er Europas Kulturelle Hovedstad.

Av gode kaffistover kan jeg nevne Barney Breakfast Bar som serverer fabelaktikige nepaslke tempelballer og gode hanburgere. Gray Area er også verdt et besøk hvis de har Grey Mist Crystals på menyen.

Ellers kan man ta seg en tur på blomstermarkedet. Her selges San Pedro og Peyote kaktuser hvis man har lyst til å oppleve dette. Ikke ulovlig i denne deilige byen.

Det er billige billetter nå om dagen og hvis man ikke treffer på noen store arrangementer så er det lett å få tak i rimelige hotelsenger. Min favoritt her er The Greenhouse Effect sentralt i RLD. Her kan man få en to etasjers suitte for 4-6 personer for 1200 - 1500kr pr natt. Ikke helt så flott som det høres ut, litt slitt men koselig og meget sentralt.

Til dere andre som ikke finner noe morro her kan det vel være bedre med en tur til Salt Lake City, Teherean elller Ulvik.

God Tur :)
    Det står respekt av dine særdeles grundige undersøkelser og ikke minst prioriteringer! Det er ikke tvil om at dette gir grunnlag for å kalle byen "Europas Kulturelle Hovedstad"..

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    904
    Du tar feil!.   Sjekk priser på ruter i Norge hvor SAS har monopol og ruter der et er konkurranse mellom sas og norwegian.
    Nei, jeg skriver om lavprisflyene (Ryanair o.l.). Konkurransen innad Norge er ikke på samme måte, og prisene er betydelig høyere.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn