Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Artikkelen har gode poenger, men forfatteren sitter fast i 70-tallsretorikk. Dette minner om det jeg leste i "Gateavisa" i 1977.

    Forfatteren mangler et pespektiv som er viktig: Enhver narkoselger må opparbeide et marked av avhengige for at det skal bli penger av dette. Hvis vi gjør som jeg har foreslått: å la legene ta seg av de avhengige, så vil det ikke bli et slikt marked. Samtidig kan et forbud opprettholdes for å verne de svake sjelene som kan fristes til å prøve.

    En liberal løsning vil medføre alt for mye elendighet. Bedre å verne om folk enn å gi de en misforstått og uintressant form for frihet. De pengene vi sparer på narkoomsorg og mindre kriminalitet kan vi bruke på gratis fritidstilbud og gratis utdanning. Stimulere det som er sunt og forby det som skader.
     
    K

    knutinh

    Gjest
    Gjest skrev:
    Knutinh: ikke noe poeng i å påstå at hasj er farligere enn alkohol. Begge disse rusgiftene er farlige nok som det er. Jeg synes ikke det er intressant å sammenligne.
    Så da vedkjenner du at hasj kanskje ikke er farligere enn alkohol, men at vi bør beholde forbudet av hasj fordi det rent pragmatisk lar seg gjøre? (mens alkohol er så kulturelt inngrodd at ingen politiker tørr å komme med et nytt forbud)?
    Din erfaring med mennesker deler jeg. Likevel har jeg motsatt syn: gruppe 2 greier seg fint (bedre) uten rus. Da er sjansen større for at det skal bli få som havner i gruppe 1. Friheten til å kjøpe rusgifter er unødvendig. Det er ingen som virkelig trenger disse giftene (med unntak fra de som har blitt avhengige, -men slikt har vi leger til)
    Jeg er i gruppe 2. For meg er rus (alkohol) en glede som jeg deler med mine venner når jeg føler for det, eller et glass cognac alene sammen med en god plate når jeg føler for det. Med hvilken rett setter du deg over min vurdering av at det hever min livskvalitet?

    Hvor mange mennesker tror du at det er i min gruppe? Hvis noen av oss gjør en feilvurdering og blir litt for full på julebordet og sier noen sannhetens ord til sjefen eller må skysses hjem i taxi, er det skjedd noen stor skade?

    Mitt inntrykk av menneskeheten, som er basert på livet jeg har levd så langt er at triste menneskeskjebner greier å få tak i ett eller annet rusmiddel uansett hva vi forbyr. Skokrem, løsemidler, narkotika lagd på kjøkkenbenken, hjemmebrent, smuglesprit... De greier også på utmerket måte å kjøre livet sitt regelrett på dunken i forhold til mine forventninger til livet. Jeg er åpen for å endre på så mange ting dersom det forbedrer situasjonen, og dersom det ikke endrer noe som helst så mener jeg at liberalisering bør være "default" (dersom det ikke skader noen så skal ikke staten forby det).

    -k
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjest skrev:
    Artikkelen har gode poenger, men forfatteren sitter fast i 70-tallsretorikk. Dette minner om det jeg leste i "Gateavisa" i 1977.

    Forfatteren mangler et pespektiv som er viktig: Enhver narkoselger må opparbeide et marked av avhengige for at det skal bli penger av dette.
    Etterspørselen er ikke noe som må opparbeides. Etterspørselen eksisterer i aller høyeste grad fra før. Det det hele handler om er til hvem man må henvende seg får å få dekket etterspørselen.

    1. De som har noen venner eller bekjente ordner seg stort sett. Lite problem her.

    2. De som ikke gjør det må i dag henvende seg til krimenielle dopmiljøer. Dette er ofte folk som er villig til å selge dem hva som hels for å tjene penger. Gjerne fordi de trenger store penger til å dekke egne behov av dop.

    3. For å hindre nummer 2 kan man innføre et regulert salg for å hindre denne kontakten med de kriminelle miljøene og den rekruttering til dopmiljøene som er svært uheldig både ovenfor personene deg gjelder og samfunnet for øvrig.






    Hvis vi gjør som jeg har foreslått: å la legene ta seg av de avhengige, så vil det ikke bli et slikt marked. Samtidig kan et forbud opprettholdes for å verne de svake sjelene som kan fristes til å prøve.
    Hvordan vil du verne dem da. De er jo ikke vernet i dag selv om vi bruker store ressurser på politi og rettsvesen. Vi må da kunne stille oss litt høyere mål enn å være fornøyd med dagens situsasjon.


    En liberal løsning vil medføre alt for mye elendighet.
    Dagen situasjon medfører alt for mye elendighet. Det er på tide å se på andre løsninger.

    De pengene vi sparer på narkoomsorg og mindre kriminalitet kan vi bruke på gratis fritidstilbud og gratis utdanning. Stimulere det som er sunt og forby det som skader.
    Det er dagens situasjon som skaper kriminaliteten. Hvis de avhengige slipper pengemaset og de rekreative brukerne slipper å bli kriminelle har vi kommet dit hen. Da har vi frigjort de ressursene som kan brukes på mye bedre måter.

    De eneste som blir skadelidende av denne liberaliseringen er de kriminelle miljøene.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjest skrev:
    Forfatteren mangler et pespektiv som er viktig: Enhver narkoselger må opparbeide et marked av avhengige for at det skal bli penger av dette.
    ???

    Butikkene gjør da fint penger på feks. godteri uten å spekulere i avhengighet. Noen blir vitterligen avhengige av godterier og spiser seg feite, ødelegger helsa, får diabetes og dør av infarkt. Tough shit, det er ikke butikkens feil og det rettferdiggjør ikke at alle skal frarøves lovlig tilgang til godterier, man kan ikke realisere et samfunn uten egenansvar. Tilsvaret blir sikkert at godterier ikke ikke er sammenlignbart med rusmidler, hvilket er sludder siden søtsaker nettopp trigger endorfiner og det er påvist at sukker er mer vanedannende en kokain. Ellers selger butikkene øl også, argmentet kan lett modifiseres. Dessuten er mange stoffer ikke vanedannende overhodet; LSD, flein, salvia, meskalin osv har null grad av avhengighet (nå står vel kanskje ikke meskalin og salvia på narkotikalisten, men det er "narkotika" i den forstand at det er psykoaktive stoffer), avhengighetsgraden til cannabis er høyst diskuterbar og trolig langt lavere enn alkohol, som butikkene selger, så dette er et tynt argument.

    En liberal løsning vil medføre alt for mye elendighet.
    Hvorfor er da Norge på Europatoppen i antall overdosedødsfall? Hvorfor er det fem ganger fler som dør av overdose i Oslo enn i Amsterdam? Hvorfor har Nederland mindre problemer med narkotikakriminalitet enn Norge? Hvorfor er Oslo den byen i vest-Europa med mest narkotikarelatert elendighet i forhold til innbyggertall?

    Stimulere det som er sunt og forby det som skader.
    Hva er det som ikke skader? Dette er helsetyranni, du har ingen rett til å bestemme hvordan andre skal leve sine liv.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Vi er grunnleggende uenig i en ting: at samfunnet skal regulere livet for menneskene. Det finnes ikke et samfunn som ikke gjør det. Du lever i en individualistisk utopi.

    Så det spekuleres ikke i avhengighet? Les deg opp på tobakkindustriens historie, eller på faget markedsføring. Målet med all markedsføring er gjenkjøp.

    Overdosene er mange, jeg tror det kommer av det usle livet mange misbrukere lever her. Hvis legene fikk gi metadon eller narkotika på resept ville det problemet bli borte.

    Det er ikke jeg som skal bestemme hvordan folk skal leve. Jeg er demokrat. Du er en frihetstyrann, en som ikke ser limet i samfunnet og som vil overlate folk til seg selv. Ingen kan leve uten at det er i et samfunn.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    (nå står vel kanskje ikke meskalin og salvia på narkotikalisten, men det er "narkotika" i den forstand at det er psykoaktive stoffer),
    Både mescalin og mescalinholdige planter som Peyote og San Pedro står på forbudslisten. Det samme gjelder Salvia divinorum. Men alle disse plantene er lovlig vare i Nederland og mange andre opplyste stater.

    Men det finnes lovlige psykoaktiva i Norge også.

    Man kan f.eks. spise knuste frø fra Ipomoea planten. De inneholder lysergsyreamider som er et virkningsfult forstadium til LSD-25. ca 50 frø i en mortar og blandet i vann kan gi en bytur en ekstra piff. Mange hagesentre og blomsterbutikker førere disse. Heavenly Blue er en god variant. Bare pass på at frøene ikke er beiset.



    Er man i DIY humør kan man trekke ut DMT (Dimethyltryptamin) ut av noen av våre valige gresstyper. Phalaris arundinacea. DMT er mye mer potent enn f.eks. LSD og fleisopp og er nok helst for dem som ønsker å besøke alveland. Jeg regner med at denne prosessen ikke er lovlig i Norge heller. Men er man en plass der det er lovlig er det jo lov å prøve.



     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjest skrev:
    Vi er grunnleggende uenig i en ting: at samfunnet skal regulere livet for menneskene. Det finnes ikke et samfunn som ikke gjør det.
    Det er jo et greit ugangspunkt. Men når noen reguleringer virker mot sin hensikt er det ingen grunn til å tviholde på dem. Da blir det bare personlig prestige på bekosting av mennseker. Flere og flere land går nå bort i fra nulltolereanseutopiene sine og prøver en mer pragmatiske linje. Vi får følge med hvordan det går og lære av dem om dette er en bedre vei enn vår. Viser det seg å være det er det nok bare et spørsmål om tid for forandringene når oss også.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Både mescalin og mescalinholdige planter som Peyote og San Pedro står på forbudslisten. Det samme gjelder Salvia divinorum. Men alle disse plantene er lovlig vare i Nederland og mange andre opplyste stater.
    Mescalin står visst på narkotikalisten ja (fikk ikke treff fordi jeg skrev med "k"). Salvia står på urtelisten under kategori LR, dvs. er det definert som reseptpliktig legemiddel. Blir reseptpliktige legemidler stoppet i tollen avkreves man resept, hvis man ikke kan fremvise sådan blir forsendelsen returnert til avsender.

    Litt snodig at Aloe også er kategori LR.
     

    roffe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    3.677
    Antall liker
    6
    Gjest skrev:
    Alkohol er den sterkeste nervegiften vi kjenner til.
    Du bør lære deg å nyansere argumentene og påstandene dine. Alkohol er IKKE den sterkeste nervegiften vi kjenner til.

    Ref:
    http://no.wikipedia.org/wiki/VX
    "Så lite som 200 mikrogram er nok til å drepe et gjennomsnittsmenneske avhengig av måten stoffet inntas."
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Både mescalin og mescalinholdige planter som Peyote og San Pedro står på forbudslisten. Det samme gjelder Salvia divinorum. Men alle disse plantene er lovlig vare i Nederland og mange andre opplyste stater.
    Mescalin står visst på narkotikalisten ja (fikk ikke treff fordi jeg skrev med "k"). Salvia står på urtelisten under kategori LR, dvs. er det definert som reseptpliktig legemiddel. Blir reseptpliktige legemidler stoppet i tollen avkreves man resept, hvis man ikke kan fremvise sådan blir forsendelsen returnert til avsender.

    Litt snodig at Aloe også er kategori LR.
    Ser riktig ut det ja. Da kan man sikkert bestille over internett. Det er nok ingen krav til at resepten skal være skrevet av en norsk lege. Finner man en Dr.Feelgood på nettet har man loven på sin side.

    http://www.salvia-divinorum.com/

    http://www.salvia-divinorum.com/trip-reports.htm



    Det kan vel være et lovlig alternativ så lenge marijuhana er forbudt. Iallefall for de ivrigste kosmonautaspirantene.

    http://www.marijuanaalternatives.com/
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    roffe skrev:
    Gjest skrev:
    Alkohol er den sterkeste nervegiften vi kjenner til.
    Du bør lære deg å nyansere argumentene og påstandene dine. Alkohol er IKKE den sterkeste nervegiften vi kjenner til.

    Ref:
    http://no.wikipedia.org/wiki/VX
    "Så lite som 200 mikrogram er nok til å drepe et gjennomsnittsmenneske avhengig av måten stoffet inntas."
    Er VX en nervegift? Jeg har påstanden min fra en venn som har hovedfag i biologi. Han bruker alkohol til å drepe insekter. Alkohol er iallefall farlig nok. Det ser vi på alle problemene knyttet til alkohol.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjest skrev:
    Er VX en nervegift? Jeg har påstanden min fra en venn som har hovedfag i biologi. Han bruker alkohol til å drepe insekter. Alkohol er iallefall farlig nok. Det ser vi på alle problemene knyttet til alkohol.
    Uææææ. Hvis du kan drepe et insekt ved å putte det i et drammeglass må man jo på det sterkeste advare mot denne livsfarlige nervegiften.

    Gå å tøm singelmalten i dass med en gang, før du havner i en vinduskarm med beina i været!
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Har hørt rykter om at sarin, sennepsgass, cyanid, DDT og diverse andre sprøytemidler muligens også kan være hakket hvassere mot nervesystemet enn et glass Braastad.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Hmmm, nå kan jeg vel drikke raddis-rødvin igjen. 8)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjest skrev:
    Hmmm, nå kan jeg vel drikke raddis-rødvin igjen. 8)
    Regner med det er rødbetjuice du sikter til nå. Ellers får du nok ta bind for øynene før du heller i glasset. :)

    Eller ha en slik for hånden. (for sikkerhets skyld)

     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Får komme ut fra skapet da. Jeg snuser og nyter alkohol! Jeg har aldri prøvd narkotikum bortsett fra det de putter i deg når du får narkose.

    Jeg var alikevell interessert i å finne mer ut om rusmiddler en periode for en tid tilbake og dumpet da inn på dette forumet her: http://www.freakforum.nu/forum/forumdisplay.php?s=6ab595f9dbb73c6008fc6fc1aa833d7f&f=70

    Jeg registrerte meg aldri, for jeg hadde uansett ikke noe å tilføre der, men jeg ble jo litt mer bevisst på både det ene og det andre.

    For min egendel ønsker jeg ikke å bli slave av flere "rusopplevelser" en det jeg er i dag. Man får f.eks ikke Heroinabstinenser dersom man aldri har prøvd det....

    Jeg legger merke til at Ron Paul som er den presidentkandidaten jeg håper vinner valget i 2008 i USA er positiv til medisinsk Cannabis, og det fra et ståsted som lege...
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Blir reseptpliktige legemidler stoppet i tollen avkreves man resept, hvis man ikke kan fremvise sådan blir forsendelsen returnert til avsender.
    Da kan man sikkert bestille over internett. Det er nok ingen krav til at resepten skal være skrevet av en norsk lege.
    Det hullet blir nok tettet, hvis det ikke er det allerede. Merkelig klassifisering forresten, hva slags lege skriver ut resept på noe som later til å sende folk til et annet univers? Nuvel, for meg er diskusjonen av prinsipiell og ikke praktisk art.

    Nostrum skrev:
    Jeg legger merke til at Ron Paul som er den presidentkandidaten jeg håper vinner valget i 2008 i USA er positiv til medisinsk Cannabis, og det fra et ståsted som lege...
    Er du også skeptisk til velferdsstat og overformynderi? Ron Pauls uttalte mål er jo å avskaffe den (mer).
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Slubbert skrev:
    Det hullet blir nok tettet, hvis det ikke er det allerede. Merkelig klassifisering forresten, hva slags lege skriver ut resept på noe som later til å sende folk til et annet univers? Nuvel, for meg er diskusjonen av prinsipiell og ikke praktisk art.
    Kanskje en lege som synes de har godt av å komme seg ut litt? Litt morro å lese slike trip reports. Men det hele er nå over og man er tilbake til baseline etter 15-20 minutter så det er vel mindre praktiske problemer forbundet med dette enn det meste annet.

    På en litt mer seriøs linje ser det også ut til at det har sine medisinske virkninger også:

    "Therapeutic potential

    Aside from individual reports of self-medicated use in the treatment of depression,[42][43] research suggests that Salvia divinorum, in line with the studied effects of other k-opioid agonists,[44] may have further therapeutic potential.

    Thomas Prisinzano, assistant professor of medicinal and natural products chemistry at the University of Iowa, has suggested that Salvia may help treat cocaine addiction - "You can give a rat free access to cocaine, give them free access to Salvinorin A, and they stop taking cocaine."[45]

    Professor Bryan L. Roth, director of the National Institute on Mental Health's Psychoactive Drug Screening Program, has said - "We think that drugs derived from the active ingredient could be useful for a range of diseases: Alzheimer's, depression, schizophrenia, chronic pain and even AIDS or HIV."[46]

    Clinical pharmacologist John Mendelsohn has also said - "There may be some derivatives that could be made that would actually be active against cancer and HIV [...] At the present time, there are a lot of therapeutic targets that have many people excited." An ABC news story which reported on this went on to suggest "the excitement could vanish overnight if the federal government criminalizes the sale or possession of salvia, as the Drug Enforcement Agency is considering doing right now."[43] A proposed Schedule I classification would mean (among other things) that there's no "currently accepted medical use" as far as the United States government is concerned.[47] Scientists worry that such legislation would restrict further work.[48][49] Mendelsohn said scheduling Salvia could scare away a great deal of research and development into Salvia's therapeutic promise.[43]" - wikipedia
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Nostrum skrev:
    Er du også skeptisk til velferdsstat og overformynderi? Ron Pauls uttalte mål er jo å avskaffe den (mer).
    Javisst er jeg det! Det begynner etter hvert å nærme seg en grense... http://www.bt.no/innenriks/article439364.ece?start=1
    Ser ikke helt sammenhengen mellom velferdsmotstand og flyplasskontroller..
    [/quote]

    Nei men den er der Gjestemedlem ;). Kan gjerne diskutere det mer i en annen tråd en denne forsåvidt. Men driver å sjekker litt info som du ga i en annen tråd atm.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Nostrum skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Nostrum skrev:
    Er du også skeptisk til velferdsstat og overformynderi? Ron Pauls uttalte mål er jo å avskaffe den (mer).
    Javisst er jeg det! Det begynner etter hvert å nærme seg en grense... http://www.bt.no/innenriks/article439364.ece?start=1
    Ser ikke helt sammenhengen mellom velferdsmotstand og flyplasskontroller..
    Nei men den er der Gjestemedlem ;). Kan gjerne diskutere det mer i en annen tråd en denne forsåvidt. Men driver å sjekker litt info som du ga i en annen tråd atm.

    [/quote]
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Trodde ikke du hadde behov for meningsfeller, inividualistisk som du er...
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Er det noen som gjør det da, eller har du fått "noia" av cannabisdebatten? ;D
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Neida, men det virker som forbud og påbud er noens løsninger på alt.
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Jeg foreslår jo at legene skal kunne skrive ut på resept. Det er faktisk et trekk i slubberts retning. Videre mener jeg at dagens lovgiving ellers er ok, bortsett fra at bevillingspolitikken er for liberal. Vi har altfor mange skjenkesteder, og det er lovløse tilstander i restaurantbransjen. Færre bevillinger og strengere krav til driver er nødvendig. Selv RBL mener jo det (reiselivsbedriftenes landsforbund) og de representerer driverene i bransjen.

    Folk leser det de tror jeg mener, selv om teksten viser noe annet.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gjest skrev:
    Jeg foreslår jo at legene skal kunne skrive ut på resept. Det er faktisk et trekk i slubberts retning. Videre mener jeg at dagens lovgiving ellers er ok, bortsett fra at bevillingspolitikken er for liberal. Vi har altfor mange skjenkesteder, og det er lovløse tilstander i restaurantbransjen. Færre bevillinger og strengere krav til driver er nødvendig. Selv RBL mener jo det (reiselivsbedriftenes landsforbund) og de representerer driverene i bransjen.

    Folk leser det de tror jeg mener, selv om teksten viser noe annet.
    Da er du vel snill og poster en link til der RBL der de tar til orde for færre bevilgninger og at det er for mange skjenkesteder? Slik at vi kan se om teksten viser noe annet eller om du har minforstått noe igjen.Jeg har søkt litt og teksten du snakker og den er ikke lett å finne. Jeg har sett at de er tilhengere av ordnede forhold og kontroller av lover og regler, men aldri for kutt i antall skjenkesteder og bevilgninger. Så jeg mistenker deg for å trekke dine egne konlusjoner nå, og ta dem til inntekt for ditt sin på ubegrunnet grunnlag.

    Men jeg kan jo ta feil selvsagt. Så jeg venter på referansene dine i spenning.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Gjest skrev:
    Vi har altfor mange skjenkesteder
    Færre sjenkesteder vil garantert føre til mindre gatevold, for er det noe fulle folk liker så er det å stå i kø...
     

    Gjest.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Innlegg
    5.757
    Antall liker
    512
    Slubbert: spør Politiet.

    Deph:Jeg kommer tilbake til dette. Rekker ikke nå.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Alt misbruk av rusmidler er skadelig, men finner man sin egen middelvei, så går det nok bra!

    Se bare på lykke piller som skal være helt ufarlig, og uten noen form for farlig substans, søppel spør du meg!
     

    lomt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2005
    Innlegg
    1.475
    Antall liker
    3
    Sted
    Stavanger
    f skrev:
    Alt misbruk av rusmidler er skadelig, men finner man sin egen middelvei, så går det nok bra!

    Se bare på lykke piller som skal være helt ufarlig, og uten noen form for farlig substans, søppel spør du meg!
    Lykkepiller er jo ikke misbruk, de blir jo forskrevet av en doktor ;D

    Det er jo bare de som ikke evner å rundsnakke doktorene som er narkomane
    De som ble mobbet og spyttet etter i barndommen og ikke evnet å forsvare seg

    Hvem var de "flinkeste" mobberne?
    I flere tilfeller i min omgangskrets, de som var rike og "vellykkede", de som hadde doktorer som foreldre.
    Mange trenger noen å se ned på for å stadfeste sin egen "vellykkedhet"
    De beste offerne for voksne mobbere er de narkomane
    "Alle" synes at de nakomane er utskudd, uønsket, ekle, skitne
     

    Unplugged

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.02.2002
    Innlegg
    989
    Antall liker
    0
    lomt skrev:
    f skrev:
    Alt misbruk av rusmidler er skadelig, men finner man sin egen middelvei, så går det nok bra!

    Se bare på lykke piller som skal være helt ufarlig, og uten noen form for farlig substans, søppel spør du meg!
    Lykkepiller er jo ikke misbruk, de blir jo forskrevet av en doktor ;D

    Det er jo bare de som ikke evner å rundsnakke doktorene som er narkomane
    De som ble mobbet og spyttet etter i barndommen og ikke evnet å forsvare seg

    Hvem var de "flinkeste" mobberne?
    I flere tilfeller i min omgangskrets, de som var rike og "vellykkede", de som hadde doktorer som foreldre.
    Mange trenger noen å se ned på for å stadfeste sin egen "vellykkedhet"
    De beste offerne for voksne mobbere er de narkomane
    "Alle" synes at de nakomane er utskudd, uønsket, ekle, skitne
    Enig. De narkomane er vår tids spedalske. De som vi ønsker å unngå for enhver pris.
     

    flinkjente

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Innlegg
    238
    Antall liker
    1
    Rikdom i overflod, men å hjelpe de svakeste!, det har vi ikke råd til?

    Ganske vanlig i den kapitallistiske verden, først meg skjøl, så meg skjøl :'(.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn