- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 926
Det er ikke en håndfull. Vi har mange slike institusjoner med mange slike pasienter.
Hvordan vet du at det er en kausal sammenheng mellom hasjrøyking og lidelsene til disse pasientene? Kan det ikke være at disse pasientene har brukt hasj og andre rusmidler for å døyve de oppblomstrende psykiske lidelsene?Johny_Bravo skrev:Jeg har jobbet snart 10 år på et psykiatrisk sykehus. Mesteparten av pasientene 8på avdelingen min) er der på bakgrunn av rus. (De har en dobbelt diagnose som det heter, de har et rusproblem i tillegg til at de har f.eks. en schizofreni lidelse, ofte kommer denne lidelsen av for mye narkotika) Mange av de har "bare røyka litt hasj". Dette har uansett fått store konsekvenser for disse menneskene, og mesteparten av pasientene vil aldri klare seg i samfunnet. Til det er de for syke.
Hm, er det ikke lett å surre seg bort i årsakssammenhengene her?Johny_Bravo skrev:Jeg har jobbet snart 10 år på et psykiatrisk sykehus. Mesteparten av pasientene 8på avdelingen min) er der på bakgrunn av rus. (De har en dobbelt diagnose som det heter, de har et rusproblem i tillegg til at de har f.eks. en schizofreni lidelse, ofte kommer denne lidelsen av for mye narkotika) Mange av de har "bare røyka litt hasj". Dette har uansett fått store konsekvenser for disse menneskene, og mesteparten av pasientene vil aldri klare seg i samfunnet.
Observasjoner av en nåtilstand i en psykiatrisk institusjon er ikke nok for å avgjøre den kausale sammenhengen har, altså om:Gjest skrev:Forsking vet du...
Dett er en vanlig kommentar når man ikke har "noe" å si.Gjest skrev:Ja, du vet mere enn det helsepersonellet som jobber med disse problemene daglig. Er det lege og forsker du er?
Mulig det, men slik jeg forstår det, har du også "bare lest", og det har jo de folkene du jobber med, mest sannsynlig også.Gjest skrev:Eller når du er lei av folk som "har lest", og som vet bedre enn de som virkelig møter problemene.
Det tror jeg du har helt rett i....Gjestemedlem skrev:Du har nok større sjanse for å vinne 8 rette i lotto enn å havne på galehus som følge av å røyke en fjodde.
Eivind E skrev:Cannabis er betydelig mer kreftfarlig enn tobakk
Hongkong (NTB-Reuters): Cannabisrøyking er betydelig mer kreftframkallende enn sigarettrøyking, slår forskere på New Zealand fast.
Én joint tilsvarer 20 vanlige sigaretter når det kommer til kreftrisiko, og forskerne advarer nå mot en «epidemi» av lungekreft som følge av cannabisbruk.
Tidligere forskning har avdekket at cannabis kan forårsake kreft, men forskerne ved Medical Research Institute of New Zealand er de første til å fastslå hvor stor kreftrisikoen virkelig er.
All røyking er skadelig, enten det er tobakk, canabis eller andre urter. Det er en økning i kreftfaren og det er økning i rissikoen for andre lunge og åndedrettssykdommer.Eivind E skrev:Pussig nok er det bare side opp og side ned med svada fra cannabisrøykerne, ingen av de kommenterer kreftfaren som det opplyses om.
Så sant, så sant!Slubbert skrev:Alt man gjør i livet er forbundet med en viss risiko. Det er opp til folk selv å bedømme hvilke risiki de vil utsette seg for, ikke staten. Det eneste som er sikkert er at man skal dø av ett eller annet.
Røkning dreper. Hvis du blir drept mister du en viktig del av livet ditt.Gjest skrev:Noen ganger begynner jeg å lure...
Dette blir helt feil. Hvor mange dør av røyking? ...tenk over det. Så kan du tenke på at cannabisrøyking angivelig er 20 ganger mer kreftfremkallende. Lykke til med kols og kreft!Gjestemedlem skrev:Der er sinnsykt mye farligere å spise kjeks og pommes frites enn det er å røyke cannabis. Så hvorfor, mon tro, er det ikke mer fokus og samme oppaselse rundt dette.
Det er da faktisk litt verre å dø av blodpropp enn å bli litt for skev noen timer, eller å le for mye av noe som slett ikke er morsomt for nyktre mennesker.
Rundt 50 000 borgere i EU dør hvert år av for tidlig hjertedød fordi de har spist matvarer med industrielt fremstilte transfettsyrer.
har vi helt totalt feil fokus når det gjelder helsespørsmål her i landet?
Månen er også angivelig laget av gul ost, 20 ganger mindre kolesterolhevende enn stilton i brun krukke.Eivind E skrev:Dette blir helt feil. Hvor mange dør av røyking? ...tenk over det. Så kan du tenke på at cannabisrøyking angivelig er 20 ganger mer kreftfremkallende. Lykke til med kols og kreft!Gjestemedlem skrev:Der er sinnsykt mye farligere å spise kjeks og pommes frites enn det er å røyke cannabis. Så hvorfor, mon tro, er det ikke mer fokus og samme oppaselse rundt dette.
Det er da faktisk litt verre å dø av blodpropp enn å bli litt for skev noen timer, eller å le for mye av noe som slett ikke er morsomt for nyktre mennesker.
Rundt 50 000 borgere i EU dør hvert år av for tidlig hjertedød fordi de har spist matvarer med industrielt fremstilte transfettsyrer.
har vi helt totalt feil fokus når det gjelder helsespørsmål her i landet?
Tipper du baserer den uttalelsen på at "en joint har samme kreftrisiko som 20 sigaretter". Men tror du virkelig at dersom man legaliserer cannabis i de mildeste formene og kontrollerte doser at bruksmønsteret er det samme som for sigaretter? Jeg tror at en legalisering vil gi de fleste et alternativ til dagens legale rusmiddel, nemlig alkohol, og det nytes som regel sjeldnere enn røykere nyter sin sigarett. Videre deles gjerne en joint mellom flere, og da blir jo dosen per person enda mindre...Eivind E skrev:Dette blir helt feil. Hvor mange dør av røyking? ...tenk over det. Så kan du tenke på at cannabisrøyking angivelig er 20 ganger mer kreftfremkallende. Lykke til med kols og kreft!
Kan det være at røyking i det hele tatt ikke er så ytterst, ytterst dødelig som vi har blitt fortalt....? Nei nei, det kan ikke være mulig, for da må jo årevis med anti-røyk prop...eh...informasjon være basert på mangefull eller villedende forskning. Og det kan jo ikke være sant.Gjestemedlem skrev:"Large Study Finds No Link between Marijuana and Lung Cancer"
Tja si det, Pattaya?Lille_Adam skrev:Hvor selger de den på det nederste bildet?
Ja, denne er helt konge! Irak krigen var kanskje planlagt allerede i 2004 for å sikre USA oljereresurser..Lille_Adam skrev:Noen skulle aldri ha steget ut av lagunen sin. Nr. 10 på lista er jo en klassiker og vil forhåpentligvis bli husket til evig tid.
Tja sammenligningen din lider litt. Jeg får rette den opp:Gjest skrev:Fornuftig argumentasjon her:
Siden det antas å være mere skader av usunn mat i europa enn av cannabis, så er cannabis unnskyldt. (Dette fra et innlegg av Gjestemedlem.)
Samme logikk anvendt på et annet tema:
Det store antall trafikkdrepte kan vi glemme da det er et større antall som dør for egen hånd. Ikke lag tryggere trafikk.
Men du ønsker jo at Kosovo skal invaderes av militæret?Gjestemedlem skrev:Det blir vel mer som å fengsle og forfølge syklister.......En kan jo så spørre seg om det hele gir de ønskede resutater for den generelle allmentilstand i befolkningen og om dette er en optimal prioritering av ressurser.