Diverse Cannabis..?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Biasert, ja det var bare det som manglet nå. Dette er altså seriøse fagfolk som jobber ut fra de vitenskapelige kriterier som er anerkjent.
    Et gammelt retorisk triks å hevise til anonyme "eksperter" som har uttalt eller skal et eller annet som passer deg. :-\

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Ærlig talt gjest...Hvordan er det du leser ??? Der ikke rart du er på hogget når du missforstår Deppens innlegg så totalt. Gå og fyr deg en jonnas før du legger inn flere innlegg her. ;)
    Han skriver da vitterlig att DU er biasert, og ikke folk han aldri har pratet med.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Gjestemedlem skrev:
    Gjest skrev:
    Biasert, ja det var bare det som manglet nå. Dette er altså seriøse fagfolk som jobber ut fra de vitenskapelige kriterier som er anerkjent.
    Et gammelt retorisk triks å hevise til anonyme "eksperter" som har uttalt eller skal et eller annet som passer deg. :-\
    De er ikke anonyme. Det er snakk om et helt fagmiljø, og ikke "såkalte eksperter". Du kan henvende deg til lege når som helst. Det kan se ut som du bør gjøre det.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jaerbu skrev:
    Ærlig talt gjest...Hvordan er det du leser ??? Der ikke rart du er på hogget når du missforstår Deppens innlegg så totalt. Gå og fyr deg en jonnas før du legger inn flere innlegg her. ;)
    Han skriver da vitterlig att DU er biasert, og ikke folk han aldri har pratet med.
    Jeg refererer til etablert vitenskap, og det er det motsatte av å være biasert.

roffe

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Antall liker
    7
    Gjest skrev:
    Jaerbu skrev:
    Jeg refererer til etablert vitenskap, og det er det motsatte av å være biasert.
    Så langt er den eneste håndfaste referansen du har kommet med en tabloidisert nyhetsartikkel i NRK Rogaland.

O

OivindJ

Gjest
    Gjest skrev:
    Ja, så sjekk referansen på artikkelen!
    Det er alltid de værste eksemplene.

Og til resten: Det tyngste missbruket får selvsagt konsekvenser.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Det er så mange måter å skade seg på. Sikkert like mange som det er måter å kose seg på.

En kvestelse i en eller annen krig er høyverdig, og kanskje attpåtil heltemodig. En psykisk knekk p.g.a overdreven bruk av stoffer er "skittent" og nærmest til pass. En idrettsskade kan ødelegge liv på samme måte, men det er liksom ok for det er jo sundt. osv...
    Jeg synes de som har en forkjærlighet for sine plantevekster må få lov til å nyte disse i ro og mak uten innblanding av samfunnet forøvrig. Folk som skal pirke på andres gjøren og laten er i mine øyne utrolig irriterende. Jeg tenker ikke nå på å sørge for lov og orden, men heller det att alle skal kun gjøre det som er akseptert av de som er mest fordømmende og sneversynte.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Kardemommeloven er fin den. Narko byter med kardemommeloven, siden det fører til så mange skader og koster samfunnet så mye. Ellers så kan folk få gjøre som de vil for meg.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Gjest skrev:
    Kardemommeloven er fin den. Narko byter med kardemommeloven, siden det fører til så mange skader og koster samfunnet så mye. Ellers så kan folk få gjøre som de vil for meg.
    Ja, Narko er no dritt, og bør ikke forveksles med cannabisplanter. Narkotika ER ett stort problem. Og spørsmålet om hvordan vi skal fikse det blir gjenntatt i det uendelige. Svaret er somregel: "Narkotika er ulovlig, og dette skal vi ikke ha noe av. Bare se på hvor mye skade det gjør." Jaja.... *gjesp*

Må nesten legge til her for ordens skyld; Selv om jeg kanskje ser slik ut er jeg ikke en ihuga cannabisrøyker. Har jeg vært det i min grønne ungdom? You bet! :)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Cannabis er klassifisert som narkotika i den etablerte vitenskapelige medisin, og med god grunn.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Ja nettopp der ligger mye av problemet. I vitenskapelig sammenheng er det narkotika, og derfor også i norsk lovgivning. Vitenskapen kan også få ett øre til å vokse på en mus. Hvor mye DET har med virkeligheten å gjøre kan kanskje andre en meg svare på. :p
    Cannabisplanten er hverken mer eller mindre...ja du gjettet riktig..En plante. All verdens vitenskap kan ikke forandre det faktum.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Alle vet at det er en plante. Hva så? Tror du legevitenskapen har oversett dette faktumet?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Da bør du sette deg bedre inn i sakene du skriver om!

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Nei, se det føler jeg ikke noe behov for gitt. Hvis du tviler på mine kunnskaper er det bare å spørre vettu. Sånn som normale folk gjør, under normale omstendigheter. Slik at de, normalt sett, faktisk kanskje lærer noe.
    Har du lyst har du lov. ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jeg trenger ikke spørre deg om dette. Jeg har kilder med flere hundre års vitenskaplige tradisjoner på fagområdet bak seg. På tide at du skjønner det.

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Vel, ett par tusen års praksis skal en vel ikke kimse av heller? ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Det forklarer jo noe. Med så lang praksis må du være senil!
    :)

Jaerbu

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Antall liker
    611
    Jeg MÅ være svært lite her i verden. Men en smule avbalansert synes jeg det er viktigt å være. Hm, kanskje jeg skulle gå til den fantastiske legestanden å få noen piller? nah, dropper det tror jeg.

Hva slags narkotika er det dama di pusher ut til pasientene sine forresten? Vet du navnet på de, og hva de gjør med sinnet? Har du noen navn på noen riktig gode og effektive greier? Slike som de elsker å gi ut for de er så bra?
    Forresten, du trenger ikke svare på det. Jeg mistenker att legestanden er mer eller mindre kjøpt og betalt av farmasøytindustrien, slik att anbefalinger derfra er mildt sagt tvilsomt. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
    Mye tomprat og tull i tråden nå. På tide å gjøre den litt mer trivelig ved å snakke litt om det saken handler om, cannabis. Litt positive vibber.

Det norske marked er pga. myndighetenes beskyttelse stort sett dominert av dårlig og kjedelig hash fra Marokko. Men det finnes jo så mye mer spennende saker man kan røyke, iallefall hvis man er på besøk en plass der frie mennesker bor og det er lovlig å være glad.

1. Indisk Charas - Stor stas for røykere når dette dukker opp. Det gir en klar fin virkning der man er våken og oppstemt og uten den segenhet og slapphet mørk hash av og til har. Den perfekte hasjen for sosiale sammenhenger.

2. Vil man sige hen i drømmeland for en selv, lytte til ambient musikk eller ligge i en hengekøye en fin sommerdag og slappe av er Nepalske Tempelballer helt utmerket. Disse gir en lett søvndyssende og drømmeaktig tilstand. Barneys Breakfast bar i Amsterdam har vanligvis svært gode slike. Noe av verdens beste hasj lages i Nepal.

3. For en artig men potent opplevelse kan man ved sitt Amsterdambesøk sikke innom Grey Area. De fører et fantastisk produkt som kalles Grey Mist Crystals. Dette er rene THC krystaller som er ristet av plantene og dyttet lett sammen til en løs klump. Den er utrolig lett i vekt og smuldrer lett gjennom fingrene. Strø litt i en joint og du er klar for en anderledes bytur. men som altid, ikke overdriv hvis du ikke vet hva du gjør på.

Ønsker man seg en ennå litt mer anderledes opplevelse kan man stikke innom det velkjente blomstermarkedet på en av kanalene i sentrum. Her finner man, hvis man leter litt, et utvalg som mange norske hagesentre han misunne dem. Og inne i mellom dekorasjonsbotanikken finner man peyote og San Pedro kaktuser. Dette er meskalinholdige kaktuser som naturligvis er helt lovlig å selge og spise i dette deilige landet. Har man lest sin Castaneda aner man hva man har i vente. Headshopsene er ogå full av sopper og annet morro fra naturen som kan gjøre ferien til en minneverdig opplevelse.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jaerbu: "Dama mi" "pusher" ingenting. Hun ønsker å behandle uten medikamenter så langt det lar seg gjøre.

Deph: Tompratet kan du stå for selv. Ikke mye futt igjen?

Det skal noe til å stå imot flere hundre år med legevitenskap - særlig når du møter det med lettvintheter

Eivind E

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2007
    Antall liker
    3
    Gjest skrev:
    Det skal noe til å stå imot flere hundre år med legevitenskap - særlig når du møter det med lettvintheter
    Det samme ser vi jo i muslimsk-fanatiske miljøer, de fornekter jo også all vitenskap og medisinsk forskning.
    Det er klare fellestrekk mellom de religiøst fanatiske og de pro-cannabis fanatiske.
    Begge gruppene er rett og slett hjernevaskede over lang tid og skjønner det ikke selv.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Deph: Tompratet kan du stå for selv. Ikke mye futt igjen?
    Blir litt mye tullete krangling dette. Litt som to små barn i en sandkasse som krangler om hvem sin pappa som er sterkest. Og jeg begynner å bli litt trett av å drive voksenopplæring også, iallefall uten å kunne fakturere for det. ;)

Her er en god link til videre egenstudier:

http://www.google.com/

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Jeg er ikke så imponert over linkene dine heller...

V

villov

Gjest
    Psykiatrien bruker en masse dritt i form av dop piller. Kan nevne dem i fleng. Mange av dem er sterkt avhengighetskapende, og mye av dette kunne man brukt cannabis istedenfor.

Men folk vet ikke bedre..

Visstnok ligger Norge på europatoppen når det gjelder piller i forhold til antall innbyggere, og ventelisten på psykisk hjelp er voldsomt lang.
    Min overbevisning er at legalisering av cannabis ville ha forkortet disse ventelistene betraktelig.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    Godt at du vet bedre da, villov. Hvorfor er ikke du psykiater eller lege når du vet så godt?

flinkjente

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.09.2005
    Antall liker
    1
    Dere burde røyke noe god tempel shit fra f.eks. Nepal, da får nok pipa en annen lyd.

Prøv noe kashmir, som nesten ikke er å oppdrive i Norge, da vil dere skjønne hva god hashisj er.

Den søppla som selges i Norge i dag, er nesten ikke vært å røyke!

Har ingen erfaring med dagens marked, med husker at svart pakistaner (grønn inv.), hvit kashmir, god marrokaner, god tyrker, god afghan, var noe av det bedre, men når de begynte å blande PVC i god sakene, da var det ikke noe moro lenger :'(, og når tørr marrokaner tok over markedet, da var løpet kjørt :'(.

O

OivindJ

Gjest
    Pvc ?

Hva er det?

Kan det eventuelt ha forekommet at det ble blandet inn i mariuana også?

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    Er ikke cannabis en naturlig fremstilt substans fra naturen?

På lik linje som tran?

Mvh

En som har troen på naturen

JEJ

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.09.2006
    Antall liker
    49
    oddgeir skrev:
    Og tran drikkes naturligvis fra drammeglass.
    Enig, halvliter glass med tran blir kvalmende!

Alt med måte, var det en eller annen som sa!

O

OivindJ

Gjest
    OivindJ skrev:
    oddgeir skrev:
    Tenkte på det, men: blandet inn? (Tenkte kanskje det kunne være noe annet )
    Prøver igjen:

Noen som vet hva for noe dritt som kan ha vært blandet inn i mariuana, om en føler at en har fått litt mere enn det en strengt talt har betalt for?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    JEJ skrev:
    Er ikke cannabis en naturlig fremstilt substans fra naturen?

På lik linje som tran?

Mvh

En som har troen på naturen
    Kokain er ekstrakt fra coca blader, heroin er raffinert fra opiumsvalmuen, alkohol dannes under gjæring av ulike naturlige råstoffer. Det er mye "naturlig" du kan ruse deg med.

En underlig argumentasjon: "det som kommer fra naturen er ufarlig". Hva med fleinsopp, toppfrukt fra potetplanten eller fluesopp. Det må jo være bra, det er jo fra naturen.

:p

G

Gjestemedlem

Gjest
    Gjest skrev:
    Kokain er ekstrakt fra coca blader, heroin er raffinert fra opiumsvalmuen, alkohol dannes under gjæring av ulike naturlige råstoffer. Det er mye "naturlig" du kan ruse deg med.

En underlig argumentasjon: "det som kommer fra naturen er ufarlig". Hva med fleinsopp, toppfrukt fra potetplanten eller fluesopp. Det må jo være bra, det er jo fra naturen.

:p
    Kanskje bortsett i fra potetplanten, så er de andre greie lege- eller rusmidler hvis de blir brukt riktig og med omhu. Når det gjelder rød fluesopp er det svært viktig å tørke denne først, før man lager uttrekk av den. Ellers kan man bli dårlig av den.

Fleisopp er fin og graits og mye greiere enn fluesopp. Men man skal være forsiktig med doseringen her og ta hensyn til alder og kropsvekt og situasjon. en 20-30 kan være en passelig dosering hvis man bare er litt nyskjerrig og befinner seg en plass det er lovig å spise disse. De som vil drønne spiser gjerne et par hundre, men det er ikke å anbefale hvis man ikke har testet dem ut i mye lavere doseringer tidligere og kjenner virkningen.

Coca blader er en helt legitim oppkvikker i Sør Amerika og selges i vanlige butikker.

Etnobotanikk er et spennende felt.

K

knutinh

Gjest
    Gjest skrev:
    Deph er tydeligvis en av disse kuule helgerøykerene. En som ikke forstår annet enn egne behov.

Hvorfor kan ikke alle gjøre som meg - tenker Deph.
    Er det ikke stikk motsatt?

"Hvorfor kan ikke alle gjøre som meg - tenker Gjest"

"Hvorfor kan ikke alle gjøre akkurat som de vil - tenker Gjestemedlem"

Det overrasker meg at du ikke ser at det er du som er fordømmende og Gjestemedlem som er liberal i denne diskusjonen.

Hvem som har fakta på sin side får dere bare krangle videre om. Jeg ser ikke at du har kommet med et vettugt ord, og jeg har for stor respekt for kroppen min til å ta sjansen på at Gjestemedlem har rett.

-k

O

OivindJ

Gjest
    knutinh skrev:
    Hvem som har fakta på sin side får dere bare krangle videre om.
    De har nok fakta på sin side begge to. Deph refererer til hobby bruk(håper jeg), mens Gjest refererer til eksempler fra tungt missbruk.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn