Bryston

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nikko1966

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2018
    Innlegg
    56
    Antall liker
    15
    har bda 3 knall dac, kurant m hdmi inn4 stk, tror du må betale en god del mer for å høre merkbar bedre lyd. kjører m usb fra intel nuc pc
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.299
    Sted
    Oslo
    Blir det ikke rimelig varmt i den benken? Gratulerer med heftig amp ! :D
     
    T

    TLN

    Gjest
    Blir det ikke rimelig varmt i den benken? Gratulerer med heftig amp ! :D
    Den blir knapt lunken, så det går bra. Det er mer luft enn hva det ser ut på bildet også.

    Ampen er i hvertfall helt suveren [emoji16]

    Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer så masse, TLN! Kan underskrive på at 14B3 er heftige saker:)

    Min erfaring er imidlertid at det blir bra med varme, særlig over forsterkeren. Selv når den står uvirksom, men påslått over tid. Jeg har vel ca 15 cm friluft over og et 3-4 cm frirom til begge sider. Helt åpent foran og bak. Selv det er vel ikke helt iht rådene i brosjyren. Merker varmen godt, men har ikke opplevd at det blir overopphetet. Så hvis du opplever bare en liten lunk, lurer jeg litt på hva som gjør den forskjellen på ellers identiske maskineri:confused:

    Men uansett: lykke til med masse godlyd;)
     
    T

    TLN

    Gjest
    Gratulerer så masse, TLN! Kan underskrive på at 14B3 er heftige saker:)

    Min erfaring er imidlertid at det blir bra med varme, særlig over forsterkeren. Selv når den står uvirksom, men påslått over tid. Jeg har vel ca 15 cm friluft over og et 3-4 cm frirom til begge sider. Helt åpent foran og bak. Selv det er vel ikke helt iht rådene i brosjyren. Merker varmen godt, men har ikke opplevd at det blir overopphetet. Så hvis du opplever bare en liten lunk, lurer jeg litt på hva som gjør den forskjellen på ellers identiske maskineri:confused:

    Men uansett: lykke til med masse godlyd;)
    Jeg hadde en 4B SST2 før 4B3, og den ble meget varm, selv med massevis av luft 5-6 cm over og under. Byttet til 4B3 med samme plassering og den ble ikke varm i det heletatt. Nå har 14B3 overtatt plassen. Jeg har satt noen gummi knotter på 2,5 cm på ampen som hylla hviler på, så det er ikke mye luft, men det virker å være nok.

    Jeg er mer bekymret for PS Audio DSJ DAC over, som blir varm uansett. Den har nå litt lite luft over seg, så skal følge med på tempen der. Hvis ikke må det bare møbeleres om.

    Uansett 14B3 var ett meget hyggelig bekjentskap.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.299
    Sted
    Oslo
    Har skjema for hvordan man justerer bias. Monoblokker har ligget i noen uker nå hos Lyric og fikk nettop beskjed om at det tar 3 uker til... Jeg har ikke tolmodighet til å vente i 1 måned for å ordne en så liten feil. Om noen her inne har lyst til å hjelpe meg så send pm.
     
    T

    TLN

    Gjest
    LydKarl skrev:
    Hei

    Eg hadde ein 4B SST kobla opp hjå meg i mars. Dette gav meirsmak, men eg er eg redd den har ein bruktpris som ligg litt på sida av mitt budsjett. Er det nokon av dykk som kan fortelle om lydmessige inntrykk av ulikhetene mellom 4B SST og forgjengaren 4B ST?

    Mvh. Karl
    Veldig vanskelig å si noe om. Jeg har hørt begge, men med mange års mellomrom, og på veldig forskjellig utstyr. Begge lytteseansene er av typen som man husker på grunn av godlyden, så du gjør ikke noe galt om du kjøper en 4B ST. Men jeg kan ikke huske å ha sett 4B ST på bruktbørsen på aldri så lenge, så å få tak i en brukt blir nok så ikke lett i praksis.

    På Brystons hjemmesider finner du forøvrig, under "Reviews", en del omtaler av 4B ST. De kan kanskje gi deg en pekepinn.
    Antar at det er du som har de 28B SST blokkene som ligger der da?

    Hvis det kun er justering av Bias og ikke utskiftning av noen som helst deler skulle man ho tro at Håvard fikset det på noen minutter...

    Så de lå der da min 14B3 endelig hadde kommet i sort
     

    haber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.06.2006
    Innlegg
    790
    Antall liker
    279
    Sted
    Nesoddtangen
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har nylig gått til anskaffelse av en Bryston BCD-3. Mitt første bekjentskap med Bryston. Fornøyd med spilleren så langt.
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.570
    Antall liker
    1.299
    Sted
    Oslo
    LydKarl skrev:
    Hei

    Eg hadde ein 4B SST kobla opp hjå meg i mars. Dette gav meirsmak, men eg er eg redd den har ein bruktpris som ligg litt på sida av mitt budsjett. Er det nokon av dykk som kan fortelle om lydmessige inntrykk av ulikhetene mellom 4B SST og forgjengaren 4B ST?

    Mvh. Karl
    Veldig vanskelig å si noe om. Jeg har hørt begge, men med mange års mellomrom, og på veldig forskjellig utstyr. Begge lytteseansene er av typen som man husker på grunn av godlyden, så du gjør ikke noe galt om du kjøper en 4B ST. Men jeg kan ikke huske å ha sett 4B ST på bruktbørsen på aldri så lenge, så å få tak i en brukt blir nok så ikke lett i praksis.

    På Brystons hjemmesider finner du forøvrig, under "Reviews", en del omtaler av 4B ST. De kan kanskje gi deg en pekepinn.
    Antar at det er du som har de 28B SST blokkene som ligger der da?

    Hvis det kun er justering av Bias og ikke utskiftning av noen som helst deler skulle man ho tro at Håvard fikset det på noen minutter...

    Så de lå der da min 14B3 endelig hadde kommet i sort
    Det stemmer. De har ligget der i 2 uker og nå skal han plutselig på ferie i 3uker. Jeg kommer til å levere dem til service hos noen andre og sende faktura til han. Kommer aldri til å handle bryston igjen. Ikke fordi produktet er dårlig, men pga treg service.

    Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk
     
    Sist redigert:

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.166
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Merkelig; jeg har fått fikset ting på under timen hos dem tidligere (som også inkluderer utbytting av deler).
     

    Volund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    308
    Antall liker
    114
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    12
    Hei, litt nysjerrig på streaming fra Bryston og lurer på om noen har erfaringer med BDP Pi eller noen av de andre streamerne fra bryston.
     

    R.Y

    Medlem
    Ble medlem
    11.07.2009
    Innlegg
    24
    Antall liker
    6
    Sted
    Ørland. Sør-Trøndelag
    Noen som har erfaring med både BP17 cubed og BP26 med MPS-2? Har 28B3 blokkene, BDA-3 og BDS-3. Så nå må jeg finne ut hvilken av de forforsterkerne jeg skal velge.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Lyric bør vel kunne svare på dette. Jeg syntes BP26/MPS-2 spilte veldig bra med 4BSST2, men kjenner ikke BP17.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Noen som har erfaring med både BP17 cubed og BP26 med MPS-2? Har 28B3 blokkene, BDA-3 og BDS-3. Så nå må jeg finne ut hvilken av de forforsterkerne jeg skal velge.
    Jeg har dessverre ikke noe erfaring med BP26 utover å ha hørt den hos Lyric. Men selv endte jeg opp med å kjøpe BP17-3 blandt de to. Den gjorde akkurat det en pre skal gjøre, kun dempe/høyne signalforholdet mellom kilde og effekt uten å trekke fra noe eller tilføre noe (annet enn svak svak sus) Det var i ett oppsett jeg hadde med Tannoy Arden og Bryston 4B3 effekt. Etter å ha prøvd 2 stk endte opp med å kjøre PS Audio DirectStream rett i effekt og alt ble stille som natten og svært transparent. Det skal sies at det ikke er noen andre enn meg som har lagt merke til den nevnte susingen når det helt stille, som i ikke noe signal. Den overgikk Parasound P5 med høye kneløft.
     
    T

    TLN

    Gjest

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.272
    Antall liker
    3.301
    Torget vurderinger
    49
    Noen som har erfaring med både BP17 cubed og BP26 med MPS-2? Har 28B3 blokkene, BDA-3 og BDS-3. Så nå må jeg finne ut hvilken av de forforsterkerne jeg skal velge.
    Her er en lang tråd som tar for seg det meste ang BP26 vs BP17 3.
    https://www.audiocircle.com/index.php?topic=151889.0
    Etter å ha lest der er det nok flere som "sliter" med litt støy fra den. Jeg er nå istedenfor lykkelig eier av Athem STR Preamplifier :)
    Hadde ikke godtatt støy fra et så nytt produkt, så smart valg.
    Min B26 Mps2 var helt støyfri.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Noen som har erfaring med både BP17 cubed og BP26 med MPS-2? Har 28B3 blokkene, BDA-3 og BDS-3. Så nå må jeg finne ut hvilken av de forforsterkerne jeg skal velge.
    Her er en lang tråd som tar for seg det meste ang BP26 vs BP17 3.
    https://www.audiocircle.com/index.php?topic=151889.0
    Etter å ha lest der er det nok flere som "sliter" med litt støy fra den. Jeg er nå istedenfor lykkelig eier av Athem STR Preamplifier :)
    Hadde ikke godtatt støy fra et så nytt produkt, så smart valg.
    Min B26 Mps2 var helt støyfri.
    Hva slags støy snakker vi om her, sus eller trafodur, eller kanskje noe annet? Jeg husker jeg plagdes med noe trafobrum på MPS-2, men det ble manet i jorden ved å justere på spenningen inne i MPS-2, ganske enkelt ved å bytte om på plasseringen av noen ledninger. Kanskje hjelper det på BP-17 også, hvis det er trafodur som er problemet. Dette kjenner vel i så fall Lyric til.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Noen som har erfaring med både BP17 cubed og BP26 med MPS-2? Har 28B3 blokkene, BDA-3 og BDS-3. Så nå må jeg finne ut hvilken av de forforsterkerne jeg skal velge.
    Her er en lang tråd som tar for seg det meste ang BP26 vs BP17 3.
    https://www.audiocircle.com/index.php?topic=151889.0
    Etter å ha lest der er det nok flere som "sliter" med litt støy fra den. Jeg er nå istedenfor lykkelig eier av Athem STR Preamplifier :)
    Hadde ikke godtatt støy fra et så nytt produkt, så smart valg.
    Min B26 Mps2 var helt støyfri.
    Jeg prøvde ut 2 stk BP17-3. Riktignok er støyen (sus) minimal, men det skal være helt fritt for sus i min verden.
     
    T

    TLN

    Gjest
    Etter å ha lest der er det nok flere som "sliter" med litt støy fra den. Jeg er nå istedenfor lykkelig eier av Athem STR Preamplifier :)
    Hadde ikke godtatt støy fra et så nytt produkt, så smart valg.
    Min B26 Mps2 var helt støyfri.
    Hva slags støy snakker vi om her, sus eller trafodur, eller kanskje noe annet? Jeg husker jeg plagdes med noe trafobrum på MPS-2, men det ble manet i jorden ved å justere på spenningen inne i MPS-2, ganske enkelt ved å bytte om på plasseringen av noen ledninger. Kanskje hjelper det på BP-17 også, hvis det er trafodur som er problemet. Dette kjenner vel i så fall Lyric til.
    Kun svak sus, veldig svak sus. Men det er nok til å irritere meg når jeg først har lagt merke til det. Ingen form for trafodur. Nå var det ganske høy følsomhet på HT, så det kan være flere ting som spiller inn her. Det var sånn at det måtte være stille for å høre det, som sagt var det ingen andre som tenkte over det hos meg enn meg selv. Men det ble helt stille når jeg koblet DAC rett i 4B3. Så jeg er helt sikker på hvor det stammer fra.

    Den første ble byttet inn, fikk en ny som var noe bedre, men ikke perfekt.
     

    svale

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.08.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    114
    Hei.
    Er BRYSTON 14B³ en god kombinasjon med Respons Grand høyttalere?
    Mvh
    Svale
     

    Slam Dancer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.10.2014
    Innlegg
    579
    Antall liker
    371
    Sted
    Porsgrunn
    F90E2970-44D9-4229-9462-AAB725D01B45.jpg
    Introducing the new BDA-3.14!
    Stream + DAC + Digital Pre!
    DD184A8E-6326-453D-A6C0-69AF93CCD36D.jpg
    6FDA0584-CE99-41B1-9BCB-1EE1E43A658D.jpg
    36998BD9-FFD2-45F6-AF29-B3385213FA1B.jpg



    What Listeners Have Been Asking For
    Everyone knows Bryston makes great digital audio players, DACs, and preamplifiers. Until now, Bryston only made separates. But with the launch of the BDA3.14, you can have a full digital front-end all in one unit thereby dramatically reducing the cost of entry yet still sounding amazing. Details are below!

    Retains all the features of the BDA-3 and adds streaming via built-in Raspberry Pi (BDA 3.14, get it?)
    Runs a modified version of our Manic Moose software.
    Includes Qobuz, Tidal, Roon, and more plus NAS connectivity, Internet Radio, and you can still connect drives with music loaded.
    Price is only $400 more than standard BDA-3! (Retail: $4195)
    Includes remote control (will be in stock later this year - we'll send out free remotes once they arrive)
     

    borglein

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2013
    Innlegg
    731
    Antall liker
    361
    Torget vurderinger
    22
    Er det enkelt å skifte gain på BP26? Ser i manualen at den er justerbar.
     

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Er nå lykkelig eier av BDA-1. Er det noen som tilfeldigvis har en BCD-1 til overs jeg kan få kjøpe? Bor i Akershus.

    Mvh,
    Andreas
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.083
    Antall liker
    1.063
    Torget vurderinger
    10
    Er det enkelt å skifte gain på BP26? Ser i manualen at den er justerbar.
    Jeg mener fremgangsmåten er blitt forklart tidligere i denne tråden. Slet med en del trafobrum på min BP26, men etter justeringen ble dette borte.

    Mulig jeg misforsto hva du mente med spørsmålet. Mitt svar gjelder valget mellom 220 og 240 v inne i MPS-2.
     
    Sist redigert:

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en BR-2 til overs? Får snart i hus BCD-1 til å pares med min BDA-1, og da er det smooth med en fjernkontroll som funker på begge.

    Har noen forresten erfaring med bruk av 12v-triggerne? Noen påvirkning på lyden? Skulle ikke tro det, dog. Bryston skjermer vanligvis slikt meget godt.

    Mvh,
    Andreas
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en BR-2 til overs? Får snart i hus BCD-1 til å pares med min BDA-1, og da er det smooth med en fjernkontroll som funker på begge.

    Har noen forresten erfaring med bruk av 12v-triggerne? Noen påvirkning på lyden? Skulle ikke tro det, dog. Bryston skjermer vanligvis slikt meget godt.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har ikke bare gode erfaringer med bruk av 12v triggere. Fjernet f eks akkurat en sånn for påslåing av Bryston 14B3 fra min Classe Pre. Opplevde at Brystonen plutselig slo seg av, uten noen åpenbare grunner. Så nå har jeg gått tilbake til manuell på- og avslåing. Fungerer greit og uten uønskede powercut. (Kan selvsagt være Classeen sin feil, men gidder ikke forske mer på det).
     

    Lofoting

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.04.2019
    Innlegg
    86
    Antall liker
    43
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har en BR-2 til overs? Får snart i hus BCD-1 til å pares med min BDA-1, og da er det smooth med en fjernkontroll som funker på begge.

    Har noen forresten erfaring med bruk av 12v-triggerne? Noen påvirkning på lyden? Skulle ikke tro det, dog. Bryston skjermer vanligvis slikt meget godt.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har ikke bare gode erfaringer med bruk av 12v triggere. Fjernet f eks akkurat en sånn for påslåing av Bryston 14B3 fra min Classe Pre. Opplevde at Brystonen plutselig slo seg av, uten noen åpenbare grunner. Så nå har jeg gått tilbake til manuell på- og avslåing. Fungerer greit og uten uønskede powercut. (Kan selvsagt være Classeen sin feil, men gidder ikke forske mer på det).
    Takk for svar, Harald! Tror jeg dropper trigger da. Er jo ikke mange knappene å trykke på uansett, og har bare godt av litt mosjon =)
     
    T

    ThomasN

    Gjest
    Noen som har en BR-2 til overs? Får snart i hus BCD-1 til å pares med min BDA-1, og da er det smooth med en fjernkontroll som funker på begge.

    Har noen forresten erfaring med bruk av 12v-triggerne? Noen påvirkning på lyden? Skulle ikke tro det, dog. Bryston skjermer vanligvis slikt meget godt.

    Mvh,
    Andreas
    Jeg har ikke bare gode erfaringer med bruk av 12v triggere. Fjernet f eks akkurat en sånn for påslåing av Bryston 14B3 fra min Classe Pre. Opplevde at Brystonen plutselig slo seg av, uten noen åpenbare grunner. Så nå har jeg gått tilbake til manuell på- og avslåing. Fungerer greit og uten uønskede powercut. (Kan selvsagt være Classeen sin feil, men gidder ikke forske mer på det).
    Takk for svar, Harald! Tror jeg dropper trigger da. Er jo ikke mange knappene å trykke på uansett, og har bare godt av litt mosjon =)
    Jeg har brukt 12v trigger på 4B SST2, 4B3 og nå 14B3 uten noen som helst problemer. Så vil si at du trygt kan bruke det.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.320
    Antall liker
    3.483
    Torget vurderinger
    4
    Noen som Har BP173 og 14B3 her ? Erfaringer og resten av utstyret ? mvh KAS Har hatt BP26 og 14B2. Noe av det beste jeg har hatt.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Noen som Har BP173 og 14B3 her ? Erfaringer og resten av utstyret ? mvh KAS Har hatt BP26 og 14B2. Noe av det beste jeg har hatt.
    Jeg har en 14B3 sammen med resten av oppsettet som du ser i signaturen. Siden i fjor sommer. Veldig godt fornøyd, men kan ikke vurdere i forhold til annet Bryston-utstyr. Dette er min første fra den produsenten. Er forøvrig godt fornøyd innen canadiske og britiske utstyrspakker. B3-en erstattet en Classe Ca-D200. Syns kanskje Classeen var hakket vassere og stram i bass og slagverk. Men med B3 fikk jeg laaangt mer dypbass, så det var tydelig at i mitt lytterom måtte ht-ene ha mye kraft for å trives.

    Jeg er svært langt fra å vurdere noen annen effekt framfor Brystonen. Så den blir stående i uoverskuelig framtid;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn