Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Jeg bruker ekstern, rørutgangen på Lm Audio 502ca.
     

    Henrik.326

    Medlem
    Ble medlem
    09.10.2018
    Innlegg
    46
    Antall liker
    15
    Sted
    Kongsberg
    Hei!

    Jeg gikk til anskaffelse av en Node2i i dag, den spiller overraskende bra under streaming, men jeg klarer ikke å få lyd fra TV gjennom den.

    Har koblet TV inn på optisk inn, satt TV på riktig lydutgang og PCM som «språk». I BS appen velger jeg optisk, og den viser en slags avspiller som teller tid, uten å vise mer informasjon.
    Tv-en er en nyere LG.

    Noen ideer?
    Jaggu fungerte det etter nyeste oppdateringen!
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Hører ikke noe forskjell jeg :(
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Til dere som hører forbedringer, bruker dere deres Bluesound som ren strømmeboks med ekstern DAC eller bruker dere den interne DACen?
    Sorry, det glemte jeg å nevne. Jeg henter musikk via ethernet fra en Synology NAS. Bruker så en Benchmark DAC3 via optisk.

    Jeg er ikke i tvil om forbrdringene. Satt og spilte kjente kutt i flere timer i går.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Til dere som hører forbedringer, bruker dere deres Bluesound som ren strømmeboks med ekstern DAC eller bruker dere den interne DACen?
    Sorry, det glemte jeg å nevne. Jeg henter musikk via ethernet fra en Synology NAS. Bruker så en Benchmark DAC3 via optisk.

    Jeg er ikke i tvil om forbrdringene. Satt og spilte kjente kutt i flere timer i går.
    Spennende. Min Node 2 er for øyeblikket pakket ned grunnet oppussing, forhåpentligvis blir det lyd igjen om en drøy måned. Vet jeg ikke vil huske nøyaktig hvordan det låt sist, men selv med null forbedring er jeg fortsatt strålende fornøyd med boksen.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen med synspunkter/formeninger om hva en evt lydmessig oppgradering vil inneholde, dersom man går fra å streame via Sonos Connect ifht BS Node 2?
    Frister litt å prøve ut, selv om man egentlig kunne tenkt seg å prøve ut Auralic Aries.... Den vil gjerne være enda et evt hakk opp i kvalitet....?

    mvh
    Proffen
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Auralic Aries har en slappere presentasjon en Node2i. Kanskje mer "behagelig". hvis en kan bruke det ordet. Node2i er mer hifi. Jeg syns node2i har mer innsikt.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.554
    Antall liker
    2.738
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Blir uansett spennende å koble opp en Node 2 og sammenlikne med Sonos..... ;-)

    mvh
    Proffen
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Har anskaffet en Bluesound Node 2i :) Hva er den beste måten å koble til en ekstern harddisk? Bør jeg plugge den inn i usb-porten på baksiden eller via usb-inngangen på GET-routeren? Hvordan går jeg i så fall fram for å få opp harddisken? Det er en Western Digital My Book med musikk i apple lossless-format.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.345
    Antall liker
    5.819
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har anskaffet en Bluesound Node 2i :) Hva er den beste måten å koble til en ekstern harddisk? Bør jeg plugge den inn i usb-porten på baksiden eller via usb-inngangen på GET-routeren? Hvordan går jeg i så fall fram for å få opp harddisken? Det er en Western Digital My Book med musikk i apple lossless-format.
    Om den er formatert i fat32 kan den kobles rett i node2!
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    377
    Antall liker
    452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Du må bare velge stien til der musikken din ligger i Bluesound setup.
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Det skjedde ingenting da jeg koblet i direkte, så da er den kanskje ikke formatert i FAT32. (Harddisken ble brukt med en Mac tidligere.)
    Har nå plugget den i GET-routere, må jeg da inn i settings og network shares? Finner ikke noe der...
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Ett steg nærmere :) Har i stedet for direkte tilkobling plugget den eksterne harddisken i Macen igjen og konfigurert fildeling med Node 2i via det trådløse nettverket. Dette burde i teorien ha funket, men Noden starter ikke automatisk med reindeksering, det skjer heller ingenting når jeg trykker på reindex music collection. Forsøkte å resette rettigheter på harddisken, uten at det gjorde noen forskjell.
    Noen tips til hvordan dette kan løses? Kan det skyldes størrelsen på iTunes-biblioteket - virker som det ligger en begrensning der?
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    377
    Antall liker
    452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Mac filformat leses kun av Apple produkter. Er den formatert som MacOS får du ikke lest den med de enhetene du beskriver.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden
    Jeg ville ha kopiert over alle sangene til Macen din; re-formatert disken til fat-32, lagt tilbake alle sangene på disken, og så koblet den direkte til Blusounden ... Tror det er det enkleste hvis du ikke vil gå veien om en NAS-løsning (som er det beste...).
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.321
    Torget vurderinger
    5
    Mac filformat leses kun av Apple produkter. Er den formatert som MacOS får du ikke lest den med de enhetene du beskriver.
    Ok, da er det forklaringen - harddisken er formatert Mac OS Extended.
    Hvis jeg forstår dette riktig så vil det fungere både via fildeling og koblet rett i Bluesound dersom jeg får biblioteket kopiert over på en FAT32-formatert disk? Ettersom den eksterne disken er langt større enn den interne på Macen, får jeg prøve å legge over musikken direkte til en ny disk. Selve lagringsformatet, alac, bør Noden i hvert fall kunne lese.
     

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    377
    Antall liker
    452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Ja det stemmer. Bluesound leser Flac, Alac, mp3, mp4. Filformatet på disken må være Fat32 for at den skulle lese det.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Amir har testet Node 2i, og jeg ble ikke veldig imponert. hmm. Jeg er veldig fornøyd med min Node 2 kun brukt som streamer, men denne testen ga meg noe å tenke på.

    https://www.audiosciencereview.com/...surements-of-bluesound-node-2i-streamer.6631/
    Ikke akkurat top notch, nei. Bruker ikke toslink inn så har ikke hørt dropouts eller støy. Noen som har opplevd det? Ikke imponerende signal-til-støyforhold heller.
    Jeg bruker ikke analog ut, men coxial til ekstern DAC og optisk ut til en MD spiller, jeg har ikke merket noen drop outs som skyldes Noden i løpet av de årene jeg har hatt den.
     
    Sist redigert:

    trondav

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Innlegg
    377
    Antall liker
    452
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    17
    Jeg var av den oppfatning at Coax er å foretrekke framfor optisk i alle tilfeller der det er mulig. Optisk er kun om det ikke lar seg gjøre med Coax i andre enden.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg var av den oppfatning at Coax er å foretrekke framfor optisk i alle tilfeller der det er mulig. Optisk er kun om det ikke lar seg gjøre med Coax i andre enden.
    Jeg har prøvd begge deler og jeg tror ikke jeg hadde greid å høre forskjell i en blindtest. Men så har jeg heller ikke lenger gullører:p
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg bruker båre optisk og RCA fra NODE2i til Benchmark DAC3. Aldri hatt noen som helst problemer. Klarer nesten ikke på skille RCA fra Optisk. Kimber Optisk og AQ Carbon RCA.
     

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Som ren streamer er Noden like god som dac`en den er koblet til, ifølge testen. Er vel sånn de fleste her bruker den.
     

    yosh81

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.04.2013
    Innlegg
    2.063
    Antall liker
    931
    Sted
    Flisa
    Torget vurderinger
    10
    Er vel den optiske inngangen på denne enheten som byr på problemer i testen.
    Resten er da ikke så ille.
    Og bruker man den som ren streamer og kobler den til en god dac, så funker den ganske så bra.
     
    Sist redigert:

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Som ren streamer er Noden like god som dac`en den er koblet til, ifølge testen. Er vel sånn de fleste her bruker den.
    Hvis jeg leser testen riktig, så får den vel ikke akkurat kjempeskryt når brukt på denne måten heller. Plenty med jitter og ikke imponerende SINAD.
    Men er jo pen å se på da :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg valgte mellom NODE2i og Auralic Aries. Beholdte NODE2i. Hadde et par andre streamer-løsninger før dette igjen.

    Det er så mye fjas i denne bransjen etterhvert.
     

    P226

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2015
    Innlegg
    275
    Antall liker
    224
    Sted
    Hallingdal
    Som ren streamer er Noden like god som dac`en den er koblet til, ifølge testen. Er vel sånn de fleste her bruker den.
    Hvis jeg leser testen riktig, så får den vel ikke akkurat kjempeskryt når brukt på denne måten heller. Plenty med jitter og ikke imponerende SINAD.
    Men er jo pen å se på da :)
    SINAD med Topping d30 er 104 så som ren streamer gjør den ingenting galt
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hurtigt spørsmål, beklager hvis det er besvaret tidligere (eller let at finde på annen vis).

    Vault 2: hvor mange CD cirka kan man gemme på de 2 TB, i bedste kvalitet (Flac?).
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Jaja søg og du skal finde.. Mente ellers jeg havde taget google runden tidligere, men fandt dette på et forum i løbet af 2 minutter:

    Quote Originally Posted by souwalker View Post
    Hi
    I am gradually ripping my CD collection into FLAC. I have about 850 cds. Will 1TB be enough?
    Yes, you should get around 3 CDs per gigabyte. A terabyte is enough for about 3000 CDs. I have 4800 CDs on a 1.5TB drive and it's not full yet.

    Regards,
    Kim
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.254
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Node 2 har stått støtt her i 3år nå.. kjører den på Wi-Fi. Har kjørt den optisk inn i noen dacer, men som oftest bare med rca og intern DAC..

    Lydmessig har jeg ingenting å klage på.. brukermessig helt topp. Liker appen osv.
    Selv på vårt relativt treige nett så har jeg aldri opplevd dropouts, stopp eller nøling..

    Alt i alt super happy. Node 2i er absolutt mulig kommer inn.. men jeg skulle ønske de hadde Wi-Fi på vault2i
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Vault 2, og ser ikke den helt store "oppgraderingen" i i-versjonen. Men det kunne godt vært Wi-Fi bygget inn.
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.083
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Da Vault 2i kom så var jeg bortom Hifi-klubben og spurte om det var noen oppgradering lydmessig fra Vault 2. Tilbakemeldingen var at streaming og dac var bedre på i versjonen. Siden jeg primært bruker Vault 2 som HD så var det ingen forskjell.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Har satt min Node 2i på to gummiføtter(2cm) og vippet den lenger ut på kanten av racket, altså nærmere fri luft både oppover og utover i rommet. Resultatet ble 10db høyre signalstyrke :) Bare et tips!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Har satt min Node 2i på to gummiføtter(2cm) og vippet den lenger ut på kanten av racket, altså nærmere fri luft både oppover og utover i rommet. Resultatet ble 10db høyre signalstyrke :) Bare et tips!
    Bruker du den i fixed volume eller justerer du volumet på Noden i appen eller på selve boksen?
    Jeg bruker fixed volume på min Node 2 og etter forrige oppdatering for noen uker siden så ble volumet ca. 10 db høyere...
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.909
    Antall liker
    8.202
    Torget vurderinger
    1
    Jeg benytter fixed volume. Synes det er bedre å justere lydnivået på forsterkeren.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Bruker alltid "fixed vilume", men tenkte på signalstyrke, ikke volumstyrke :)
     

    knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det er det samme med min Node 1. Den må skråstilles for å få Max signal (blåfarget signalstyrke).
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.507
    Antall liker
    9.253
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bruker alltid "fixed vilume", men tenkte på signalstyrke, ikke volumstyrke :)
    Bruker nettverkskabel her, merket du noen forskjell når du fikk kraftigere signal? Jeg tenker mest på drop-outs og slike ting. Lydkvaliteten er vel den samme....
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn