Bluesound's samband

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • knarfar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Innlegg
    2.440
    Antall liker
    2.320
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Min erfaring er at lydkvaliteten blir dårligere spesielt hvis du havner to hakk under blått signal. Kablet forbindelse er absolutt å foretrekke.
     

    montesi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Innlegg
    1.629
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    7
    Det finnes en oversikt over hva node`n klarer å oppgi av oppløsning utifra hvilken signalstyrke den har, så helt klart fordeler ved å ha styrken på "blått", ja ;) Har ikke mulighet for kabling, men når den er på excellent, så tenker jeg at den ikke trenger kabel.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.649
    Antall liker
    58.436
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hvis man vil utnytte lydpotensiale i Bluesound bør man bruke kabel.
    Det er ganske stor hørbar forskjell på lydkvalitet.
    Det er viktig med best mulig kilde, for det får man ikke gjort noe med lenger ut i kjeden.
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.771
    Antall liker
    14.566
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Noen som har formeninger om hva som låter best av toslink og coax? Alt er pakket ned for øyeblikket, så jeg får ikke testet. Har Node 2.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.513
    Antall liker
    9.271
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Jeg hører ikke forskjell på coax og optisk, men andre mener at coax er best, bruker derfor den.:)
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Remote service error

    Andre brukere som har problemer med Tidal via Bluesound i kveld?
    Får stadig feilmelding om feil. Usikker på om det er hos Tidal eller Bluesound feilen er.

    Edit: gikk inn direkte i Tidal, og der fungerer avspilling. Og etter å ha gått tilbake ril Tidal via Bluesound fungerer det visst der også. Merkelig....
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Før i tiden var alt som hadde med data og software å gjøre mystiske saker.
     

    SvenO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    86
    Antall liker
    45
    Sted
    Eydehavn/ Arendal
    Andre brukere som har problemer med Tidal via Bluesound i kveld?
    Får stadig feilmelding om feil. Usikker på om det er hos Tidal eller Bluesound feilen er.

    Edit: gikk inn direkte i Tidal, og der fungerer avspilling. Og etter å ha gått tilbake ril Tidal via Bluesound fungerer det visst der også. Merkelig....
    Oppførte seg dårlig i går også, både på bluesound og TIDAL gjennom Pioneer N-70EA og PC :-(
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Bare for å nevne det så har det vært problemer på internet de siste dagene og det er ikke utenkelig at det kan ha påvirket Tidal også.
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Noen flere enn whathifi som har testet både node 2 og node 2i? Jeg har node2i, og synes den hallelujaanmeldelsen virket i overkant.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Noen flere enn whathifi som har testet både node 2 og node 2i? Jeg har node2i, og synes den hallelujaanmeldelsen virket i overkant.
    Ja, det er vel litt forbedringer på DAC'en. Lyden ut skal visstnok være litt bedre. Men har du en Node 2 så ville jeg ikke gått for 2i. Har selv Vault 2, og 2i versjonen er litt forbedret på DAC'en den også. Jeg jeg bruker ekstern DAC og ser ikke behovet.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har levd med 2 og 2i uten å teste DAC'en ingående. Det lille jeg testet ifm DAC, detekterte jeg ganske raskt det samme som Watthifi påpekte. Syntes DAC'en fortsatt ikke holdt mål for meg. Brukte Benchmark DAC3 som er milevis bedre på alle områder uansett.
    Ellers syntes jeg sånn med en gang at 2i var litt lysere og åpnere, da ifm DAC3. Når jeg nå spiller med 2i kan jeg ikke si at jeg har noe mer eller mindre en 2'en. Tipper dette har med innspilling å gjøre.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Har de 3 siste ukene spilt på 2i som streamer og DAC. Må dementere i stor grad min tidligere hurtige beslutning om 2i som DAC. Raske A/B tester som overbeviser der og da, er ikke rette metoden å treffe konklusjoner via. Så feil kan man ta.

    Etter en lengere periode med innspilling og tilvenning, kan jeg nå stå inne for hva Watthifi påpekte om 2i totalt sett også som DAC. DAC'en holder ikke samme supre nivået som streameren. Heller ikke nivået som mange av de meget avslørende egenskapene til en topp audiophile DAC. Dette kan vi vel heller ikke forvente oss til den nette som av 5000,- I så fall hadde det vært en regelrett sensasjon.

    Spørsmålet er heller: Hvem trenger egentlig en topp audiophile DAC? For å dra en parallell med rørforsterkere. Er rørforsterkere egentlig audiophile på den audiophile korrekte måten. Eller har dem bare «musikaliteter» og en «kommunativ» naturlig tilnærming. Det er stor mulighet at du foretrekker nettopp dette på litt sikt?

    Jeg dro frem Benchmark DAC3, og sammenlignet denne mot 2i. Dette blir feil da 2i og DAC3 er to helt forskjellige produkter og egentlig har forskjellig hensikt. DAC3 er laget for å avsløre på monitornivå og 2i er laget for folket med krav til god lyd. Det er akkurat dette som kommer ut av 2i. God lyd. Noe «Kant» i musikken er noe avslepet, men resultatet er allikevel godt nok for de aller aller fleste.

    Min konklusjon er er at det ligger veldig mye god lyd i Bluesound 2i pakken.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    For dem som stiller litt høyere krav vil likevel se på en separat DAC-løsning.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Bare for å si det sånn, så foretrakk jeg 2i ifm enkelte innspillinger. 2i hadde en slags "helsebringende" effekt på disse litt dårlige innspillingene. :)
     

    Lilac1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.03.2011
    Innlegg
    153
    Antall liker
    33
    Noen flere enn whathifi som har testet både node 2 og node 2i? Jeg har node2i, og synes den hallelujaanmeldelsen virket i overkant.
    Ja, det er vel litt forbedringer på DAC'en. Lyden ut skal visstnok være litt bedre. Men har du en Node 2 så ville jeg ikke gått for 2i. Har selv Vault 2, og 2i versjonen er litt forbedret på DAC'en den også. Jeg jeg bruker ekstern DAC og ser ikke behovet.
    Kjøpte 2i pga airplay, har ikke testet den interne dacen enda, så det går i den innebygde i22 dacen som etter alle solemerker er "sånn høvelig" i forhold til prisen.
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Ny stor oppdatering i går.. noen som har funnet konsertene?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Er i gang med å oppdatere her.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke NUGS.net begrenset til 30 dager hvis man registrerer seg?

    Ripper plater i kveld. Går ikke fort -men biblioteket vokser.
     

    Dalix

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Innlegg
    121
    Antall liker
    47
    Kom opp på bluos controller ja, NUGS osv.. det har jeg ikke sjekket ut.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Nå sliter jeg med å finne Vault'en i nettverket mitt. Noen andre som har problemer med det? OS er Windows 10.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    OK, fikset. Tilkoblet.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Det var ei plate her jeg måtte bruke PC'n på med EAC for å få has på den. Vault'en spyttet den hele tiden ut, så det endte med at jeg måtte ta hardhanskene på. Etter å fått rippet den til FLAC og tagget alt som tagges skal så var det å laste den over nettverket.
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.957
    Antall liker
    5.545
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Noen som bruker multirom mulighetene?
    Ja, jeg har en Node100 på kjøkkenanlegget og en Node2 i hovedriggen. Synes det fungerer greit og kan ikke høre at det er noen «forsinkelser». For meg virker det som lyd er synkron.

    Har hatt noen ganger hvor Node100 har falt ut og da må jeg opprette gruppeavspilling på nytt i appen. Men stort sett fornøyd med muligheten til å spille samme musikk på to anlegg.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Det var ei plate her jeg måtte bruke PC'n på med EAC for å få has på den. Vault'en spyttet den hele tiden ut, så det endte med at jeg måtte ta hardhanskene på. Etter å fått rippet den til FLAC og tagget alt som tagges skal så var det å laste den over nettverket.
    Men, noe artwork vil ikke vises som det skal. Irriterende.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.349
    Antall liker
    5.830
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Koblet i dag CD spiller inn i node 2i gjennom optisk inngang. Dette da TV allerede er koblet i ekstern dac’s inngang. Node 2i er koblet til med coax i dac. Jeg kunne ikke høre noe problemer som avbrudd i lyd. Så skal gi dette litt tid å mere lytting. Men første lytt virker lovende.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk ikke tenkt på den muligheten.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Har købt (brugt) Vault 2, har en Node i forvejen men tænkte at rokere lidt rundt på husets streaming + få cd samlingen over på HD.

    Et spørgsmål til Bluesound App / Libriary: Jeg fik Vault'en med en håndfuld rippede cd'er fra gamle eier, disse ligger i en mappe. Havde forestillet mig det skulle være muligt at oprette nye mapper, feks Samling, Jazz osv - men finder ikke ud af det ?????? Nogle gode råd fra folket?

    ps: brugt en del tid på nett, you tube, and what not, men finder intet. Ikke engang en systematisk manual på app'en (?!)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Det enkleste er å opprette nettverksforbindelse mellom PC (Mac?) og overføre via nettverket.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Hmm ok, det ville jeg helst undgå. Lidt af pointet med Vault'en forsvinder syns jeg.

    Uanset: takker for svar! :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.206
    Torget vurderinger
    1
    Altså: du kan flytte filer mellom PC og Vault.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn