Vi har hatt besøk fra Canada noen dager.
Begynte med 17. mai i Tigerstaden.
Vi fikk med oss HMK-garde på Universitetsplassen før vi gikk opp til slottet for å beskue kongefamilien.
Dette med monarkiet, og at vi til og med har valgt det, syntes kanadafolket er nokså rart. De har jo også kong Charles, men han er så langt unna Toronto, så det er nesten så han ikke finnes. De synes derfor det var litt stas å se kong Harald og familien.
En ekte konge, liksom.
Det ble dog litt nedtur da de fikk høre at han ikke nedstammet fra Hårfagre og hans nærmeste etterkommere, men derimot er av dansk - britisk blod. De så nok for seg noe mer saga-aktig.

Sjøl synes jeg det var bemerkelsesverdig å se at Sonja snart er så lita som ei teskje.
Molly tok hele oppstyret med en ro flere kan misunne henne. Hun sov mellom bena våre da barnetog og den ene ompamarsjen etter den andre passerte.
Dattera mi som eier Molly v sida av i bunad fra Gudbrandsdalen. Hennes mor, min ektefelle, er ekte Døl.
Gammel jegermarsj og 7nation army slo best an hos turistene fra Canada.
Den dyreste utepilsen de noensinne har smakt ble inntatt på Aker brygge, mens salutten dundret fra Akershus festning.
Ganske interessant å feire nasjonaldagen med folk som ser det hele med et annet blikk.

Morsomt for en gangs skyld, men jeg har minst like gode følelser for landet mitt om jeg går ut i naturen her i Blåskogen.