Roysen skrev:
KW skrev:
Husk at det kun dreier seg om å ikke vite hva som blir brukt.
Det kan da ikke være meget stressende imo :

Mvh.KW
Det virker da som om de som påstår at blindtester er den eneste virkelig gode metoden for å vurdere ulikehter på (bortsett fra målinger) ikke våger å sette testen på prøve. Det kan vel tyde på at det er temmelig stressende
Det virker ikke som om noen kommer til å ta denne testen. Kanskje vi da skal konkludere med at blindtester ikke er egnet fordi halvparten av de audiofile ikke har tro på testen og den andre halvparten ikke våger å benytte den?
PS! Jeg kan stille en dyr signalkabel til rådighet, men den er balansert (Stealth Audio Indra).
Mvh
Roysen
Hei Roysen!
Vi er nok en tanke uenig i dette emnet ja.
Jeg sier "tanke" ut i fra at det (kanskje) kan sies å være uegnet dersom forskjellene er svært små, men dersom noen sier at forskjellene er svært tydelige++, så tilsier fornuften min at de (forskjellene) ikke bør bli borte dersom en sitter på samme sted med øynene åpne uten skjerf rundt hue og kun at en annen person svitsjer (sort plate foran lysene som viser inngang) mellom kablene.
Nå har jeg dessverre ikke balansert ut i fra min MFKW cd.rigg
Og så må du ikke glemme at jeg er av den mening at det er forskjeller (om enn kanskje ikke store).
Det er jo her RoDa etter min mening gjør et greit trekk, nemlig å "snu" bevisførselen av hvor godt egnet abx test er for kabler.
Jeg er forsåvidt enig i Fush sin anmerkning om at de som mener/tror det ikke er forskjell på ickabler, lett kan "ødelegge" forsøke med nullresultat (hvis de vil) eller rett og slett ikke greier det.
Men da hadde det jo (eventuelt) vært ekstra morsomt om (vi) gullørene i etterkant kunne ha vist til (kanskje) har litt gull i ørene og ikke bare andre mer vanlige steder ;D.
Nevner til slutt at jeg tror det forholder seg slik at det er en blanding av placebo og reelle lydforskjeller.
Da forstått slik at dersom det er forskjeller (som jeg mener det er) at styrkegraden av opplevde forskjell (meget stor til svært liten)
avhenger av hvor mye/sterk placeboeffekten er (les godfølelsen).
Dette er min egen subjektive mening/tro på hordan dette forholder seg.
Til slutt vil jeg be alle om å lese innlegget ti snickers-is (herregud for et komplisert nick ;D ) en gang (til) om hvor han skisserer hvor mye og omstendelig det vil være å foreta en slik test uten at det skal kunne stilles spørsmålstegn til hvorvidt den er riktig gjennomført.
Kanskje nettopp derfor så mange (i begge ) leiere "kvier" seg og ikke gidder.
Her er jeg da helt på linje med knutinh, som sier at i det øyeblikk noen hevder at noe er bedre/anderledes (særlig meget bedre) så må de gjerne mene/hevde det så lenge det er ja, for eget bruk, men i det øyeblikk de hevder det som en udiskuterbar sannhet i det offentlige rom så må en godta at det vil bli tatt som synsing og dermed risikere å kunne bli motargumentert av en del. Slik jeg har forstått det.
Mvh.KW