Back_Door skrev:
La oss ta en litt annen vinkling:
Er det ikke utrolig at mange vil bruke store penger på elementer som fører til så liten lydforskjell at store deler av andre musikkinteresserte ikke klarer å høre forskjell i det hele tatt?
Det er et fritt land, og en hver gjør som han vil. Skal jeg personlig prioritere en kostnad på mange titals tusen,skal det i alle fall medføre en så tydelig forandring at det ikke genererer en diskusjon om det forefinnes en forandring eller ikke..
Hei!
I dine øyne er det det (antagelig allerede ved langt lavere summer) i mine øyne så er det også (langt på vei) utrolig at det lar seg gjøre å selge kabler for slike summer til hvem det måtte være, men mindre utrolig jo nærmere normalnivå en kommer i prisnivå.
Jeg ser selvfølgelig ikke bort i fra fenomenet at en del blir påvirket av "reklamepratet", prisnivået og dermed "eierglede" i troen på at dette er kabelen over alle kabler.
Jeg ser heller ikke bort i fra at den kan være nettopp det.
Jeg ser heller ikke bort i fra at en annen gitt kabel i samme system kan gi en så lik og lite skillbar forskjell at den vil være svært vanskelig å detektere.
Jeg ser heller ikke bort i fra at jeg kunne funnet funnet andre alternativer til tydelig lavere pris enn det jeg ga for mine AU 24 (forøvrig klart min dyreste kabel til nå) med en lydgjengivelse jeg ville ha vanskelig for å skille i fra.
Noen ganger så velger man, enkelt og greit.Da ut i fra hva man tror kan være fordeler/ulemper ut i fra hva man leser av omtaler/tester der man måtte finne slikt.
Valget taes vel i utgangspunktet ut i fra at en mener det er forskjell og dermed fester litt lit til hva som blir skrevet/fortalt.
Tror man det ikke er forskjeller, så fester man lit til de som hevder det ikke er forskjell og da trenger man (som oftest) kun å kjøpe ht, kabler, de andre følger som oftest med (om ikke så burde en lett få tak i de)
Problemet er bare at jeg har opplevd at personer som har påstått at de spiller på lampeledninger, slettes ikke gjorde det når jeg kom dit.
Jeg har fortsatt mine EKKJ gratis til utdeling, for de som f.eks. er omvendte til "ikke forskjell", så kan de (dersom de har) selge sitt å kjøpe cder i stedet.
Bruker du medfølgende (first market)? neiiiii! nå glemte jeg meg igjen, du hører jo forskjell du, så du har vel kanskje noe secondmarket. Hva med de andre i tråden som sier det ikke er forskjell?

Plutselig så er jeg der vet dere ;D
Mvh.KW