.
Grace på avveier!
Her befinner man seg sannelig i ukjent farvann,- men vel;- tar chansen på et kontraproduktivt innslag:- har alltid interessert meg for felger og dekk,- i utgangspunktet antagelig pga en fortid som motorsyklist;- når man kjørte mc var det naturlig å være oppmerksom på dekk i et sikkerhetsperspektiv. Da man av praktiske årsaker gikk over til kjøring på fire hjul, ble interessen for dekk videreført. Da første bil ble anskaffet var 70 profil noe nytt og radikalt;- efterhvert er det blitt flatere og flatere dekk;- i dag kjører jeg med 35 profil på 19 tommere sommer som vinter,- Michelin sommer,- Hakka pigg om vinteren. Dette er naturligvis hårde dekk, og det støyer;- det er imidlertid stor forskjell på slike dekk hva komfort angår,- min erfaring faller entydig ut til fordel fo Michelin. Felger er viktig;- man må ikke spare her;- for det er ikke alltid lett å få lavprofildekk perfekt ballansert. Beveggrunner:- kort og godt kjøreegenskaper;- et 19" lavprofildekk gjør utrolig forskjell fra f.eks. et mer normalt 16" alternativ;- man får en helt annen styrefølelse,- langt mindre krenging,-og kortere bremselengder;- dette må bare oppleves. Tyske bilseter er dessverre tilpasset selvpiskere,- min løsning er en spesiell pute til bruk i rullestoler,- slike puter finnes i en masse størrelser og konsepter;- er man interessert i slike puter vil man finne en mengde informasjon på internet;- slike puter kjøpes eventuelt direkte fra produsent, eller importør;- lokale Hjelpemiddelsentraler vet forøvrig alt om dette.
Grace,- som ikke slipper opp noe særlig i svingene.
.