Audions disipler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Å, du hildrande, det så heftig ut.... :p
    Bare å gratulere så masse mye!

    Hvordan opplever du lyden, og hva er spec`sene på blokkene?
    Skulle tro det ville funke greit med LV, ja, ut fra tidligere opplevelser.
    Er det PP eller SET du har fått kloa i?

    Velkommen i "klubben"!

    mvh
    Proffen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Proffen skrev:
    Å, du hildrande, det så heftig ut.... :p
    Bare å gratulere så masse mye!

    Hvordan opplever du lyden, og hva er spec`sene på blokkene?
    Skulle tro det ville funke greit med LV, ja, ut fra tidligere opplevelser.
    Er det PP eller SET du har fått kloa i?

    Velkommen i "klubben"!

    mvh
    Proffen

    Takker for gratulasjoner!
    Lyden kan jeg dessverre ikke beskrive enda ;)
    De er ikke ankommet heimen. Jeg har akkurat kjøpt dem, og i påsken er det jo som kjent ikke så mye som skjer.
    Disse Black Shadow 845 er SET, 2x25w klasse A :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    det er ikke noe som heter pp når man snakker om et trioderør i utgang pr. kanal.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Gago skrev:
    det er ikke noe som heter pp når man snakker om et trioderør i utgang pr. kanal.
    ....bare jeg som har fått mer enn min dose uberhyggelig familiekos i påsken.... ;D

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    FallenA skrev:
    Forøvrig så har jeg fått vite at det er nye Shuguang 845B som følger med forsterkeren. Smårørene aner jeg ikke noe om. Dere som har hatt Audion en stund... Kom gjerne med noen anbefalinger på disse :)



    http://www.positive-feedback.com/Issue15/845.htm
    Kan jo ikke annet enn på det varmeste å anbefale Valvo E88CC som alternativ til 6922-røret.
    Tror jo også Kjoenik vil skrive under på det samme....
    Men om det er et rør som matcher din lydmessige preferense, det er jo en annen femmer...
    Telefunken, Siemens Halske, Amperex Bugle Boy, eller evt de litt fetere Mullard-aktige rørene kan jo være alternativer....

    mvh
    Proffen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Takker for tips!
    Av disse ecc88/6922 etc. har jeg en god del forskjellig liggende. Mullard, Tesla NOS, Tesla NOS Goldpin ++
    Når det kommer til 5687 rørene så har jeg ingenting, så her må jeg vel ut og "shoppe" litt ;)

    Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, og vente på at ampene skal ankomme.
    Lite som skjer i påsken dessverre.

    Om noen har noe lesestoff om disse ampene så tar jeg mer enn gjerne i mot tips, linker, og PDFer :)
    Må jo ha noe å glo på mens jeg venter.... Lytterommet er helt tømt for elektronikk, og høyttalere.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    FallenA skrev:
    Takker for tips!
    Av disse ecc88/6922 etc. har jeg en god del forskjellig liggende. Mullard, Tesla NOS, Tesla NOS Goldpin ++
    Når det kommer til 5687 rørene så har jeg ingenting, så her må jeg vel ut og "shoppe" litt ;)

    Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet, og vente på at ampene skal ankomme.
    Lite som skjer i påsken dessverre.

    Om noen har noe lesestoff om disse ampene så tar jeg mer enn gjerne i mot tips, linker, og PDFer :)
    Må jo ha noe å glo på mens jeg venter.... Lytterommet er helt tømt for elektronikk, og høyttalere.
    Hei!
    Av 6922 har jeg testet både Tesla og Tesla gold pin, men ingen av de kommer opp mot Valvo IMHO. De rekker Valvo`ene knapt til anklene.... ;D Da skjønner du kanskje hvor godt jeg liker Valvoene, for Tesla er ikke dårlige rør, egentlig.... At Valvo`ene koster noe mer, betyr bare at de er verdt prisforskjellen og vel så det....

    Av 5687 er det vel bare å hive seg på Tung Sol NOS.... Har de jeg og, og de er forholdsvis rimelige i innkjøp....
    Skal "etter sigende" være noe av det grommeste mht 5687........

    mvh
    Proffen
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med en nydelig og interessant forsterker. Har du kjøpt den brukt i Sverige? Lurer på om jeg selv stod å siklet på den. I så fall har du nok fått en pent brukt og god amp til en bra pris. Hva slags preamp har du planer om?
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Foreløpig har jeg planer om å drive blokkene direkte med en MUSE TEN. Mulig det blir en pre litt frem i tid, men jeg har ikke bestemt meg for noe konkret.
    Synes det er greit å høre blokkene direktekoblet med MUSE først for å bli kjent med klangsignatur, etc.
    Vi får se ;)
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg har Shuguang 845A og Shuguang 845M (tror jeg de heter). I tillegg har jeg Tung Sol (1951), Bendix 6900 og andre 5687 rør som vi kan teste når du får utstyret på plass, FA:)

    Lf
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ELEL6200 skrev:
    Jeg har Shuguang 845A og Shuguang 845M (tror jeg de heter). I tillegg har jeg Tung Sol (1951), Bendix 6900 og andre 5687 rør som vi kan teste når du får utstyret på plass, FA:)

    Lf
    Det kan bli spennende! :)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Det begynner å nærme seg.
    Nå venter jeg bare på at TNT (Rotekopper) skal greie å samle/finne alle kolliene, så¨har jeg høyttalerne på plass også ;)





     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    velkommen i klubben. ;D
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Grattis Fallen, de der kunne jeg godt tenkt meg og prøve.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Ser lekre ut!
    Blir nok bra sammen med LV.

    Kunne forøvrig godt tenke meg den nye drømmeforsterkeren som hagto linker til... ::)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Legger ut disse dilemmaene her også jeg. Det kunne jo hende at noen av dere hadde de samme problemene?!

    Jeg plages av en liten smule "trafo støy/brum".
    Nå kjører jeg anlegget uten ekstern "pre". Muse Ten spilleren min har innebygget "pre". Forøvrig så er ikke selve forsterker internt jordet ("pinnen" i nettbrønn er ikke koblet til noen jordingskabel). Det er forøvrig en "ground lift" switch. Denne brukes til å koble inn/ut chassis jord, men jeg merker ikke noen endring med denne inn/utkoblet.

    Edit:
    Nye rør gjorde susen :)


    En annen utfordring jeg har, er at høyttalertapningene ikke er merket med aktuell motstand. Kun fargene sort-rød-rød-rød.

    Svaret fra Audion gjør meg ikke så veldig mye klokere heller ;)

    Depending on which model you have you will have either Black (0 ohms) red (2 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) or alternatively black (0 ohms) red (4 ohms) red (8 ohms) red (16 ohms).

    I suspect that yours is probably 0 - 2 - 4 - 8 , so Black and opposite end red make up the 8 ohm pair.
    Kom gjerne med noen tips i den anledningen også!! :)

    Living Voice OBX-r2 er jo stabile på 6 Ohm, så det spiller antakelig ikke så stor rolle om jeg velger 4/8 ohm. Men 2/16 ohm er nok ikke like optimalt ;)
     

    Vedlegg

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    jeg vil tippe den røde nærmest 0 ohm( sort) er 2(den første røde vsa den sorte) så er det å telle seg oppover...

    Espen
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    ssm skrev:
    jeg vil tippe den røde nærmest 0 ohm( sort) er 2(den første røde vsa den sorte) så er det å telle seg oppover...

    Espen
    Om det er tilfelle (lager de virkelig røramper med tapning for 2 ohm :eek:) Så spiller det altså best i 8 ohms tapen.
    Virker mer oppløst og autoritært på denne måten. ;)
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    FallenA skrev:
    ssm skrev:
    jeg vil tippe den røde nærmest 0 ohm( sort) er 2(den første røde vsa den sorte) så er det å telle seg oppover...

    Espen
    Om det er tilfelle (lager de virkelig røramper med tapning for 2 ohm :eek:) Så spiller det altså best i 8 ohms tapen.
    Virker mer oppløst og autoritært på denne måten. ;)
    Andre som har gjort samme erfaring, i arbeidet med å prøve seg frem på 2, 4 og 8ohmstappningene?

    mvh
    Proffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.579
    Antall liker
    2.772
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Noen tips til hvilke 300B som kan være verdt å sjekke ut?
    Regner med at det vil "ramle inn" høyrøstede anbefalinger om å gå for WE... ;D Og kanskje er det det beste røret, hva vet jeg... Jeg er likevel nyfiken på følgende:
    Fyll gjerne ut med beskrivende info om styrker og evt svakheter ved ulike fabrikater, og dra gjerne sammenlikninger til andre rør?...

    mvh
    Proffen
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Nå er det ting på gang.
    Jeg er i dialog med Audion om oppgradering av mine amper og muligens pre-ampen.
    Det som jeg skal ha gjort er å få mine monoblokker oppgradert til MK2. Jeg trodde jeg hadde MK1, men jaggu viser det seg at jeg har en enda eldre variant, classic.
    Nå blir det hardwire og nye, større utgangstransformatorer.
    Dette koster 710,-gbp

    Men etter dette blir det komplisert.

    Jeg kan få pre-ampen oppgradert til 2-chassis versjonen i "golden" design som ampene, med ekstern power supply for 640,-gbp.

    Videre er de tre mest populære oppgraderingene for Silver Night blokkene
    1) Silver signal path, 398,-gbp
    2) Copper/silver-foil in oil, hhv 424,-gbp og 1936,-gbp
    3) Silver wired input 99,-gbp

    Det er også mulig å få pre-ampen hard-wired, i tillegg til de fleste oppgraderingene som finnes for ampene.

    Og det er ingen problemer å gå amokk i oppgraderingene...output transformer,totally silver wired, 4000,-gbp.

    Hva tror dere gir mest for pengene?
    Hvis jeg lar pre-ampen være som den er, er det da tullete disse tre oppgraderingene som er nevt ovenfor?
    Blir pre-ampen da en flaskehals.

    Kan sende en excel-fil med alle mulige oppgraderinger hvis dere trenger den for å gi de beste råd.
     

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    kjoenik, generelt ville jeg ha lagt en god del av budsjettet på en pre, rett og slett fordi min erfaring til nå er at dette er "hjertet og motoren" i systemet(så får disse passiv pre-gutta hyle så mye de vil)

    ellers kan du jo sjekke hva denne karen mener om de beste pre han vet om: http://www.high-endaudio.com/RC-Preamplifiers.html
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Nido skrev:
    kjoenik, generelt ville jeg ha lagt en god del av budsjettet på en pre, rett og slett fordi min erfaring til nå er at dette er "hjertet og motoren" i systemet(så får disse passiv pre-gutta hyle så mye de vil)

    ellers kan du jo sjekke hva denne karen mener om de beste pre han vet om: http://www.high-endaudio.com/RC-Preamplifiers.html
    Skal lese artikkelen nå.

    Da er altså ett alternativ å hardwire og oppgradere utgangstransformatorene på ampene (oppgradere blokkene til MK2) , og legge til ekstern powersupply til pre-ampen, og kanskje også hardwire..?!?!

    Hvordan er det med slitedeler i en amp?
    Mine amper er fra '94.
    Hvor lang levetid har kapasitatorer og resistorer, og andre komponenter i ampen?
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Spennende dette her Kjoenik. Oppgraderinger på gammelt utstyr blir alltid en avveining kost-nytte. Her er det imidlertid ikke snakk om enorme summer, så jeg tror jeg ville forsøkt noe av dette.

    Enig med Nido's vurderinger at pre er viktig. En god ekstern PS er alltid en fordel (støy) spesielt når du har innebygd RIAA. Chassiset i samme utførelse som mon'ene vil jo også bli lekkert. Fjernkontroll?

    Ville også oppgradert effekttrinnene med større utg trafoer. Dette tror jeg vil gi betraktelig bedre kontroll på bassgjengvelsen fra LV'ene.

    Det blir selvfølgelig litt synsing fra min side, men for £1350 tror jeg disse oppgraderinger gir god value for money.

    mvh
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    SOA skrev:
    Spennende dette her Kjoenik. Oppgraderinger på gammelt utstyr blir alltid en avveining kost-nytte. Her er det imidlertid ikke snakk om enorme summer, så jeg tror jeg ville forsøkt noe av dette.

    Enig med Nido's vurderinger at pre er viktig. En god ekstern PS er alltid en fordel (støy) spesielt når du har innebygd RIAA. Chassiset i samme utførelse som mon'ene vil jo også bli lekkert. Fjernkontroll?

    Ville også oppgradert effekttrinnene med større utg trafoer. Dette tror jeg vil gi betraktelig bedre kontroll på bassgjengvelsen fra LV'ene.

    Det blir selvfølgelig litt synsing fra min side, men for £1350 tror jeg disse oppgraderinger gir god value for money.

    mvh
    Ditt forslag innebærer
    Monoblokker
    1) Hard wiring
    2) Større utgangstransformatorer
    Altså oppgradere til dagens MK2 modell.

    Pre-amp
    1) Ekstern PSU
    2) "Golden" chassis som på monoblokkene

    For 200,-gbp kan pre-ampen hardwires. Dette vil jeg nok også gå for.

    Da er jeg oppe i 1550 pund. Så langt føler jeg at kost/nytte er fornuftig relatert.

    Hvis jeg skal ha noen av disse andre oppgraderingene på ampene blir det fort mye dyrere

    1) Silver signal path, 398,-gbp
    2) Copper/silver-foil in oil, hhv 424,-gbp og 1936,-gbp
    3) Silver wired input 99,-gbp
    4) Tantalum resistors, 72,-gbp

    Jeg har absolutt null erfaringsgrunnlag for å si om disse siste oppgraderingene er verdt kronene ::)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Sendte også en slik forespørsel for en stund siden angående mine Black Shadow blokker.
    Mye man kunne tenke seg, og noe som svir på "pungen"!
    Men for all del....... dette er noe jeg skal gjøre om ikke lenge. Nå må jeg bare bestemme seg for hva (ikke umulig jeg følger Audions anbefalinger (sitert)).

    ........ We do offer upgrades for the Blackshadow as you can see on the included pricelist. We recommend to go for better signal caps, tantalum resistors and stepped attenuators. These 3 things would give you the biggest "bang for buck" as they say...

    Best regards,
    Registrerer jo at en del av dette antakelig kan gjøres selv også, men de fleste tingene tror jeg er en jobb for "proffene".

    Jeg har prislisten som inneholder potensielle oppgraderinger og priser for de fleste av Audions modeller.
    Så om noen ønsker kan jeg maile den over. (send meg en PM).

    Oppgraderinger for Audion Black Shadow 845

    - Hard Wired = Hard wired as standard
    - Cathode bias capacitors to Black Gates Level 0, = £113,40
    - Cathode bias capacitors to Black Gates Level 1, = £382,76
    - PSU capacitor upgrade to Black Gates = £1622,44
    - O/P tube heater supply to Black Gates = £336,80
    - 1) Signal capacitors to Copper Foils = £424,56
    - 2) Signal Capacitors to V-Caps = £960,00
    - 3) Signal capacitors to Silver Foils = £1936,88

    - Resistors in signal path to Tantulum's = £144,00
    - Volume control to Alps high quality = Fitted as standard
    - 1) Volume control to stepped attenuators level 0 = £196,00
    - 2) Volume control to stepped attenuators level 1 = £228,00
    - 3) Volume control to stepped attenuators level 2 = £298,00


    Disse er vel neste obligatoriske når man først skal sende den inn på oppgradering... Eller?

    - Silver plated RCA sockets = £18.00³
    - Silver plated speaker terminals = £72,00
    - Silver wired input = £99,00


    - Silver wired signal path (except O/P transformer) ** = £649,00
    - Output transformer: Silver wired secondary = £2200,00
    - Output transformer: totally silver wired = £5200,00
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har testet Audion step-up'en i noen dager nå, sammen med riia-trinnet i Audion pre-amp'en min. Det spiller utrolig bra, og lyden er så god at jeg ville kjøpt den uten tvil hadde det ikke vært for støyen.
    Det er rett og slett fortvilende. Fantastisk lyd, helt etter min smak, men desverre så mye støy at jeg synes det er forstyrrende.
    Jeg har også byttet rør og gjort endel normale tiltak (kabelhygiene osv.) uten effekt. Dette er ikke 50Hz brum, men vanlig susestøy.

    Jeg er i dialog med Audion pga den forestående oppgraderingen, og da jeg fortalte at jeg skulle teste step-up'en nevnte de at den hadde endel støy.

    Uten så mye støy hadde den vært knallgod, ihvertfall med Audion sin egen riia.
    Jeg har reagert på at den har svært mye gain. Phonotrinnet i pre-ampen har 46dB gain og step-up'en har 63dB gain. Det blir 109dB gain :eek:
    Er det den høye gainen som gjør trinnet så dynamisk og hurtig, med støyen som prisen man må betale...?

    Skal stille dette spørsmålet til Audion. Får de fikset dette, skal jeg stå først i køen når MKII versjonen kommer!
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    63 db gain på en step up?
    i alle dager...
    passer vel best med en passiv preamp, da.

    btw, du er vel hypp på et par golden dream snart, kjoenik?
    ikke mine, altså! ;D

    ps! sjekk pm.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Gago skrev:
    63 db gain på en step up?
    i alle dager...
    passer vel best med en passiv preamp, da.

    btw, du er vel hypp på et par golden dream snart, kjoenik?
    ikke min, altså! ;D
    Hehe, du skal ikke bytte dem ut da...helt sikker??
    Det er klart. Golden Dream er drømmen (drømmer om BP, Kondo og Shindo også...).
    Oppgraderer mine egne og tror nok det vil tilfredstille oppgraderingshungeren en stund.
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    kjoenik skrev:
    Jeg har testet Audion step-up'en i noen dager nå, sammen med riia-trinnet i Audion pre-amp'en min. Det spiller utrolig bra, og lyden er så god at jeg ville kjøpt den uten tvil hadde det ikke vært for støyen.
    Det er rett og slett fortvilende. Fantastisk lyd, helt etter min smak, men desverre så mye støy at jeg synes det er forstyrrende.
    Jeg har også byttet rør og gjort endel normale tiltak (kabelhygiene osv.) uten effekt. Dette er ikke 50Hz brum, men vanlig susestøy.

    Jeg er i dialog med Audion pga den forestående oppgraderingen, og da jeg fortalte at jeg skulle teste step-up'en nevnte de at den hadde endel støy.

    Uten så mye støy hadde den vært knallgod, ihvertfall med Audion sin egen riia.
    Jeg har reagert på at den har svært mye gain. Phonotrinnet i pre-ampen har 46dB gain og step-up'en har 63dB gain. Det blir 109dB gain :eek:
    Er det den høye gainen som gjør trinnet så dynamisk og hurtig, med støyen som prisen man må betale...?

    Skal stille dette spørsmålet til Audion. Får de fikset dette, skal jeg stå først i køen når MKII versjonen kommer!

    :)

    Prøv et par alukapper over rørene. Var støy på Audio riaaen jeg har her til test også. Ble mye bedre med disse alukappene.

    Mvh Roar
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Hva er alukapper for noe?
    Rørdempere?
     

    RP

    Medlem
    Ble medlem
    13.05.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    2
    Hei.

    Er det noen som vet om det riaatrinnet og mc step-up`n er det samme som står i den quattro preampen?

    Mvh.
    Petter
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    kjoenik skrev:
    Hva er alukapper for noe?
    Rørdempere?


    :)

    Vet ikke hvor mye støy du har,men hos meg hjalp det ganske mye. Ble så bra at en ble bestilt.(Riaa)

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Slorbak skrev:
    kjoenik skrev:
    Hva er alukapper for noe?
    Rørdempere?


    :)

    Vet ikke hvor mye støy du har,men hos meg hjalp det ganske mye. Ble så bra at en ble bestilt.(Riaa)

    Mvh Roar
    Rart at det ble støy i den når den kom til deg. Ikke noe støy i den her.

    De alukappene er vel helst hvis det skulle være mikrofoni de?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kappene fjerner ikke mikrofoni.
    Men de hindrer stråling begge veier, riia er var for støy som du vet.

    Jaggu få tak i ett par sånne kapper sjøl.

    Gratulerer igjen, begge to :)

    /jan
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Slorbak skrev:
    kjoenik skrev:
    Hva er alukapper for noe?
    Rørdempere?


    :)

    Vet ikke hvor mye støy du har,men hos meg hjalp det ganske mye. Ble så bra at en ble bestilt.(Riaa)

    Mvh Roar
    Har ikke så mye støy fra riia-trinnet, men når step-up'en forsterker signalet med 63dB blir det endel støy ja.
    Hadde vært spennende å prøve disse alu-kappene. Tror det kunne hjulpet litt, men ser ikke for meg at det kunne løst hele prolemet.
    Er ikke plaget med støy fra riia i audion pre når jeg bruker thorhauge batteridrevet aktiv step-up.

    RP skrev:
    Hei.

    Er det noen som vet om det riaatrinnet og mc step-up`n er det samme som står i den quattro preampen?

    Mvh.
    Petter
    Iflg Audion er det en "enklere" versjon av riia og step-up i quattro.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Jeg hadde sus og støy fra ampen her tidligere. Lodda inn AN tantalum motstandere og støyen forsvant. Dempa 10db om jeg ikke husker helt feil. Går kanskje an og gjøre noe sånt på step-upen også?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn