Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Mitt råd til alle er PCen som skal brukes skal KUN brukes til Audiolense....
    Lag egen innlogging så du ikke har Mona sin onedrive å ta hensyn til... Den tror jeg lager trøbbel... Du har kanskje logget på med hennes mail osv, iom at det er hennes maskin??
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Har en liten plan i morgen:

    Slette alt
    Opprette egen innlogging på laptopen
    Legge inn Topping på nytt med siste firmware og siste driver (siste driver har en mulighet for å mute individuelle kanaler fra fjernkontrollen og det kan være en årsak til død kanal?)
    Legge inn AL på nytt og passe på at den ikke havner i onedrive
    IKKE installere UMIK men plugge den inn, åpne AL og se om den henger seg på automatisk

    Takk for i kveld :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.597
    Antall liker
    3.136
    Torget vurderinger
    0
    Har en liten plan i morgen:

    Slette alt
    Opprette egen innlogging på laptopen
    Legge inn Topping på nytt med siste firmware og siste driver (siste driver har en mulighet for å mute individuelle kanaler fra fjernkontrollen og det kan være en årsak til død kanal?)
    Legge inn AL på nytt og passe på at den ikke havner i onedrive
    IKKE installere UMIK men plugge den inn, åpne AL og se om den henger seg på automatisk

    Takk for i kveld :)
    Du har for høyt tempo til å få brikkene på plass....
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Tja. Rota til mye nå. Slettet ALT. Opprettet ny bruker. Blitt en del kluss med min personlige epost hvor det varlses at det skjer noe skummelt om en mnd ??

    På ny bruker skal ALT legges inn på nytt og jeg må konse 1000% på at ikke noe havner i onedrivee.

    Jeg konser også på at lydkort, Umik-2 og AL lisens ikke havner på bruktbørsen før jeg skal lage pizza i kveld.


    I frykt for å rote til ting igjen. Hva gjør jeg her?

    65355BAB-5093-4096-90B5-50A70BC2383D.jpeg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Det var egentlig dette jeg prøvde å forklare emokid&co inngående at jeg for enhver pris ønsket å unngå 😂

    To PCer hjemme og ørten manualer samt hundre notater:

    F2E55C04-0F82-4A8C-9FF5-318A3A24AB0A.jpeg
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Jeg setter en grense på 20 timer av min egen tid. Får vi ikke opp et tonesveip da er det over. I tillegg har SteinarR brukt en del tid og ArneM masse tid. Hoium HiFi er på banen. Topping i Kina snart. Pluss alle dere andre hvor jeg påfører Audiolense tråden kronisk utmattelsessyndrom.

    Jeg har vel brukt 5-6 timer hittil.

    Ny økt i ettermiddag 15-16 tiden
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Du trengte sysselsetting sa du, nå har du fått det! :)
    Kulan helt ned, så ser du sammenhengen etterhvert, i det Roon bildet så ser det ut som du skal legge til musikkfilene dine.
    Om du f.eks har disse på en egen disk så kobler du den til, og legger til folderen der musikken er.
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.539
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    du må ha kontroll på samplingsfrekensene mann . Dersom sveip er satt til 48 og dac til 44.1 så blir programvaren forvirret og feiler.'
    Virker ikke som om det er annet en konfigureringsfeil hos deg men hvem vet - aldri testet det dessverre.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    du må ha kontroll på samplingsfrekensene mann . Dersom sveip er satt til 48 og dac til 44.1 så blir programvaren forvirret og feiler.'
    Virker ikke som om det er annet en konfigureringsfeil hos deg men hvem vet - aldri testet det dessverre.
    Det hsr vi prøvd ørten ganger UMIK-2 og Topping dacen lever sitt eget liv og selv om frekvenser settes så blir det noe annet.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Du trengte sysselsetting sa du, nå har du fått det! :)
    Kulan helt ned, så ser du sammenhengen etterhvert, i det Roon bildet så ser det ut som du skal legge til musikkfilene dine.
    Om du f.eks har disse på en egen disk så kobler du den til, og legger til folderen der musikken er.
    Roon er minste problemet...
    Først få mic/lydkort til å funke...
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Tja. Rota til mye nå. Slettet ALT. Opprettet ny bruker. Blitt en del kluss med min personlige epost hvor det varlses at det skjer noe skummelt om en mnd ??

    På ny bruker skal ALT legges inn på nytt og jeg må konse 1000% på at ikke noe havner i onedrivee.

    Jeg konser også på at lydkort, Umik-2 og AL lisens ikke havner på bruktbørsen før jeg skal lage pizza i kveld.


    I frykt for å rote til ting igjen. Hva gjør jeg her?

    Vis vedlegget 875823
    Onedrive er helt supert hvis DU er innlogget.... Og ikke Mona..
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Jeg svarte først i tråden til oks, trodde jeg var i audiolense-tråden. Dette hører mer hjemme her.

    Jaja, jeg tenker om Audiolense manualen hadde vert oppdatert så hadde en fra børjan fått bedre utbytte av programmet.
    Så dersom @Bx hadde oppdatert med forklaring med Schrøder frekvens, tilnerming mot anekoisk korreksjon over, lang korreksjon under, og gode eksempler fra brukerne så hadde ting blitt mye bedre. For hele greia er egentlig fryktelig likt det en gjør i DEQX, og fårsåvidt manuelt også.

    For brukerne benytter ikke Audiolense slik som det står i manualen, men slik som Toole & Co har mast om i alle dager.
    Jeg er uenig i alt dette.

    Det finnes ikke én korrekt måte å bruke audiolense på, slik du synes å tro. Og det korrigeres som oftest ikke "slik som Toole & Co har mast om i alle dager".

    De fleste som bruker Audiolense får andre resultater enn det man kan få til med mer manuelle metoder. Mange får f.eks. en tilnærmet perfekt step-respons.

    Oppover i frekvens er det stort sett høyttalerkorreksjon det dreier seg om, men ikke kun det. Det gjøres en psykoakustisk tolkning av frekvensresponsen som det korrigeres for. OG det viser seg stadig vekk at rombidraget kan farge lyden tildels langt over schroeder.

    Kvasi-anekoisk respons oppå ufiltrert respons all inclusive.
    Vis vedlegget 875828

    Den blå kurven over er nok så godt som refleksjonsfri over ca 4 kHz. Under blir den påvirket av refleksjoner i økene grad nedover.
    Kun høyttalerkorreksjon i dette tilfelle i toppen vil føre til for mye energi fra 2-3 kHz og oppover. Det er mye energi i den delen av kamfilteret som ligger over den blå kurven, og denne hører vi. Det foregår romforsterkning også på høye frekvenser. Og det er ikke gitt at denne er frekvensnøytral.

    Den røde kurven under viser hva Audiolense baserer frekvenskorreksjonen på. Den ligger høyere oppe i kamfilteret enn den kvasi-anekoiske.
    Vis vedlegget 875829

    I første generasjon av Audiolense var det den den blå kurven (over) som det ble korrigert mot. Det fungerte ganske bra i mange tilfeller, men så dukket det opp noen der høyttalerne helt klart ble voicet feil. Så ble den psykoakustiske kurven (rød kurve, figur nr 2) implementert. Den fikset problemene der den blå kurven ikke fungerte, men det ble litt bedre lyd jevnt over, skal man dømme etter de som var med på overgangen. Og jeg er enig. Denne kurven er dels basert på forskning, men ikke Toole sin forskning.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg setter en grense på 20 timer av min egen tid. Får vi ikke opp et tonesveip da er det over. I tillegg har SteinarR brukt en del tid og ArneM masse tid. Hoium HiFi er på banen. Topping i Kina snart. Pluss alle dere andre hvor jeg påfører Audiolense tråden kronisk utmattelsessyndrom.

    Jeg har vel brukt 5-6 timer hittil.

    Ny økt i ettermiddag 15-16 tiden
    Jeg føler med deg. Ingenting irriterer meg mer enn brukerfiendtlig mannskit. Så lenge man involverer Windows er det 1000 ting som kan gå galt. Når det er sagt, straks man finner ut av problemet og Audiolense er oppe og går er det ekstremt enkelt og kvikt å dille med korreksjoner og fikling.

    Vet ikke hvor mange timer jeg dillet med Windows/Audiolense greier før riktig sekvens med avhukinger ble gjort, men det var på nippet til at tv, pc og anlegg gikk gjennom ruta. Lykke til! ❤
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.793
    Antall liker
    5.348
    Sted
    oslo
    Det hsr vi prøvd ørten ganger UMIK-2 og Topping dacen lever sitt eget liv og selv om frekvenser settes så blir det noe annet.
    om 44.1khz er max for topping dac'en, så må du vel sette AL og micen ned til 44.1 også for at det matcher.

    har koblet bort windows maskinen siden jeg oljer gulv, så kan ikke gi noe mer teknisk fjernhjelp her med det første, men mistenker som sagt tidligere at det er her problemet ligger.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    da setter dere feil -- for de filene du får har med utganger å gjøre og ikke mikrofonen
    SteinarR sa at jeg skulle avinstallere UMIK
    Da skulle du kanskje hørt på det jeg sa. Kjør GS og test global AL oppå med et enkelt oppsett.
    Stoler på dere om at AL drar det et hakk eller to lenger i øvre bass/midbass. Og det er der systemet mitt kunne trengt ørlite ekstra artikulasjon. Dersom resten låter like bra uten gladpack artifakter et det verdt bryet.

    Måtte bare «lufte» meg litt i et innlegg hihi
     

    Steinar_R

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    54
    Antall liker
    14
    Jeg setter en grense på 20 timer av min egen tid. Får vi ikke opp et tonesveip da er det over. I tillegg har SteinarR brukt en del tid og ArneM masse tid. Hoium HiFi er på banen. Topping i Kina snart. Pluss alle dere andre hvor jeg påfører Audiolense tråden kronisk utmattelsessyndrom.

    Jeg har vel brukt 5-6 timer hittil.

    Ny økt i ettermiddag 15-16 tiden
    Det er synd hvis frustrasjon fører til at du legger Audiolense på hylla, jeg tror du vil oppnå gode resultater hvis du bare er tålmodig.De problemene du opplever nå er det manges som har hatt og funnet løsninger på.
    Du har jo kommet så langt at du får testsignal på de rette plassene før du skal måle så den biten fungerer, Utfordringen er Umik2 og det ordner seg helt sikkert det også.Jeg bruker gjerne litt tid på support jeg hvis det kan hjelpe men det er nok andre her inne som har bedre greie på dette enn meg.

    Er det noen i "nærområdet" som har en Umik1 du kunne prøvd kanskje,bare for å sjekke ut ?

    Mvh
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Jeg svarte først i tråden til oks, trodde jeg var i audiolense-tråden. Dette hører mer hjemme her.


    Jeg er uenig i alt dette.

    Det finnes ikke én korrekt måte å bruke audiolense på, slik du synes å tro. Og det korrigeres som oftest ikke "slik som Toole & Co har mast om i alle dager".

    De fleste som bruker Audiolense får andre resultater enn det man kan få til med mer manuelle metoder. Mange får f.eks. en tilnærmet perfekt step-respons.

    Oppover i frekvens er det stort sett høyttalerkorreksjon det dreier seg om, men ikke kun det. Det gjøres en psykoakustisk tolkning av frekvensresponsen som det korrigeres for. OG det viser seg stadig vekk at rombidraget kan farge lyden tildels langt over schroeder.

    Kvasi-anekoisk respons oppå ufiltrert respons all inclusive.
    Vis vedlegget 875828

    Den blå kurven over er nok så godt som refleksjonsfri over ca 4 kHz. Under blir den påvirket av refleksjoner i økene grad nedover.
    Kun høyttalerkorreksjon i dette tilfelle i toppen vil føre til for mye energi fra 2-3 kHz og oppover. Det er mye energi i den delen av kamfilteret som ligger over den blå kurven, og denne hører vi. Det foregår romforsterkning også på høye frekvenser. Og det er ikke gitt at denne er frekvensnøytral.

    Den røde kurven under viser hva Audiolense baserer frekvenskorreksjonen på. Den ligger høyere oppe i kamfilteret enn den kvasi-anekoiske.
    Vis vedlegget 875829

    I første generasjon av Audiolense var det den den blå kurven (over) som det ble korrigert mot. Det fungerte ganske bra i mange tilfeller, men så dukket det opp noen der høyttalerne helt klart ble voicet feil. Så ble den psykoakustiske kurven (rød kurve, figur nr 2) implementert. Den fikset problemene der den blå kurven ikke fungerte, men det ble litt bedre lyd jevnt over, skal man dømme etter de som var med på overgangen. Og jeg er enig. Denne kurven er dels basert på forskning, men ikke Toole sin forskning.
    Du får mene akkurat hva du ønsker og vil. :)
    Men det er helt ordinære og enkle ting som utføres med Audiolense. Det er ikke mystisk.
    Bare fortsett å lage produktet så skal vi alltids klare å få det til å funke hjemme.
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Du får mene akkurat hva du ønsker og vil. :)
    Men det er helt ordinære og enkle ting som utføres med Audiolense. Det er ikke mystisk.
    Bare fortsett å lage produktet så skal vi alltids klare å få det til å funke hjemme.
    Kjekt at du har svaret OKS, skulle nesten tro du visste hva du snakker om....Høres nesten ut som du har ditt eget alternativ snart... Med storebror Snickers?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Kjekt at du har svaret OKS, skulle nesten tro du visste hva du snakker om....Høres nesten ut som du har ditt eget alternativ snart... Med storebror Snickers?
    Det blir fort litt triveligere om du vil diskutere sak istedenfor person :)
    Nei, jeg har ingen intensjon om å produsere noe som helst med noen som helst!
    Snickerser klarer seg nok helt fint uten meg som support.
    Vil tro Audiolense klarer seg enda bedre om ikke du skal gå rundt å være vaktbikkje og kjøre oneliner peronangrep, noe som enkelte har hintet til at de ikke gidder forholde seg til i nettopp denne tråden.

    Over & out for min del.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.305
    Antall liker
    16.379
    Sted
    Østfold
    Kjekt at du har svaret OKS, skulle nesten tro du visste hva du snakker om....Høres nesten ut som du har ditt eget alternativ snart... Med storebror Snickers?
    Jeg har fulgt tråden lenge. Det er påfallende hvor frekk du er og hvor lite du velger å bidra med. Når det omtrent utvikler seg lynsjestemning blant folk som bruker produktet fordi de er lite tilfredse med funksjonalitet, kompatibilitet, support, manual, brukervennlighet osv, jeg har ikke bidratt en millimeter til dette, og allikevel er du frekk nok til å skylde på meg!
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.043
    Antall liker
    2.256
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Jeg har fulgt tråden lenge. Det er påfallende hvor frekk du er og hvor lite du velger å bidra med. Når det omtrent utvikler seg lynsjestemning blant folk som bruker produktet, jeg har ikke bidratt en millimeter til dette, og allikevel er du frekk nok til å skylde på meg!
    Du har mange ganger blitt bedt av Bernt å forlate tråden... Men det sklir ikke inn...
    Det er vel nok å si om deg...
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Herregud for en barnehage. Skjerp dere

    Jeg er så glad jeg ikke er Bernt, og forstår godt at det ikke er så lystbetont å legge ut svar i denne tråden slik klimaet har blitt. OKS har frem til nå fremstått som litt lite nyansert og overkritisk, men har nå tatt et steg i å bidra sterkt til at diskusjonen penser over på enda bedre forklaringer på hva programmet faktisk gjør slik at flere kan bemntte seg av dette på en god måte.

    Akuratt nå ArneM, bidrar du til det stikk motsatte.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Skjønner godt at man som Audiolense bruker kan føler litt stress i topplokket jeg???

    Er på om en time eller to. Må bare ta en del trenings og tøye øvelser for en svært vond nakke. Faktisk helt sant.

    Lurer på om det har forverret seg etter at jeg begynte å frekventere denne tråden?
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Herregud for en barnehage. Skjerp dere

    Jeg er så glad jeg ikke er Bernt, og forstår godt at det ikke er så lystbetont å legge ut svar i denne tråden slik klimaet har blitt. OKS har frem til nå fremstått som litt lite nyansert og overkritisk, men har nå tatt et steg i å bidra sterkt til at diskusjonen penser over på enda bedre forklaringer på hva programmet faktisk gjør slik at flere kan bemntte seg av dette på en god måte.

    Akuratt nå ArneM, bidrar du til det stikk motsatte.
    Jeg liker Audiolense jeg når har funnet ut hvordan alt fungerer og en kan ha kontroll og bruke det som en selv finner det fornuftig :)
    Bare dumt det ikke kommer helt frem hva en egentlig gjør for noe for det er ikke mystisk i det hele tatt.
    Det er bare et spørsmål om antall perioder gating. :)
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.717
    Torget vurderinger
    1
    Istedenfor å hakke på hverandre -> er det ikke bedre å komme frem til hvordan Audiolense kan brukes på best mulig måte, og evnt. hva det ikke bør/kan brukes til.

    Dere er alle godt voksne folk, og en hyggelig tone mot hverandre selv ved uenigheter bør ikke by på noe problem.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    Har opprettet en ekstra bruker på den kliss nye PCn og nå er det enda mere trøbbel. Får ikke installert AL igjen og det ligger eksisterende mapper igjen på PCn selv om jeg slettet programvaren under innstillinger. Mulig jeg gjør ting vondt verre med ekstra bruker.

    Kunne tenke meg å slette den ekstra brukeren og starte helt fra begynnelsen av?
     

    Dalemark

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.02.2018
    Innlegg
    429
    Antall liker
    213
    Sted
    Søgne
    Torget vurderinger
    2
    Nå var det veldig trist stemning her. Tror flere må puste med magen før de skriver og trykker 'svar'.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    I beste mening Hornlyd
    Du har selv valgt å gå for et setup som ingen har prøvd før og dermed gjort deg selv avhengig av mye hjelp.
    Dette har du tatt i åpent forum ved hver ensete korsvei. Noe som har ført til at mange har etter beste evne prøvd å hjelpe men ettersom ingen av de som har erfaring i bruk av AL har gått din vei tidligere blir det mye frem og til bake.
    Det har i sin tur ført til diskusjoner om enkelt produkter ikke minst AL som i grunn ikke har vært produktive.
    Emokid har sagt det på sin måte og jeg på min.
    Om det primær målet var å finne ut om AL ville bringe lydmessige forbedringer i ditt system skulle du ha valgt noe som var kjent og du hadde fått lyd på en time.
    I beste mening.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.855
    Antall liker
    10.690
    Torget vurderinger
    10
    I know. Litt stress å belaste så mange.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Til syvende og sist sitter du med belastningen selv.
    Det som jeg synes kan være litt problematisk med en runddans som denne er at det kan fremstå som umulig å komme i gang med AL. Det er det åpenbart ikke.
    Ettersom du selv har valgt å pløye en ny vei synes jeg at du skulle vært litt mer tålmodig, litt mer diskre og ikke proklamert at dette er for alt for vanskelig i flere tråder samtidig.
     

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.785
    Antall liker
    11.273
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Skal det bli fremdrift kan en ikke henge seg opp i skulle ha gjort, skulle ha kjøpt og stress.
    Fokus og målrettet jobbing med aktuelle problemstillinger.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Det kan du godt si.
    Men velger man upløyd mark bør man vise litt tålmodighet og diskresjon mener jeg.
    Jeg synes noen av spørsmålene stilt og problemene drøftet kan vise litt mangel på fokus og målrettet fremgangsmåte.
    La det vær sagt at jeg kritiserer ikke Hornlyd sine valg, de får han stå for.
    Jeg bare sier at mye av dette hadde kunne blitt unnveket hadde det kun vært lyd som var første prioritet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn