Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Takk. Ja fornøyd blitt med rommet. Men hvorfor er min så rough’n tough i forhold til the shy sin? Er ikke misunnelig bare så det er sagt :D kun akademisk interesse
    Det går hovedsaklig på akustikk og lytteavstand.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Du vet jo at jeg opererer på ekstremt lave nivåer ;)

    Denne målingen ble tatt på lavt nivå. Kanskje 60-70dB som er stortsett høyt for meg og mine sarte ører. Kan det være forklaringen?
    Det kan ha med nivå i diskanten å gjøre, men hovedforskjellen her er nok hvor høyt simuleringen havner i frekvenskartet, noe som ikke sier noe om lyden. Shy sin kommer høyt fordi den ukorrigerte målingen er ganske jevn. Da havner målingen høyere i frekvenskartet, og simuleringen også.
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Da forstod jeg meldingen din riktig. Gleder meg til de vises tolkning.
    Og Getz med baker er ikke flinkis jazz:cool:
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Det kan ha med nivå i diskanten å gjøre, men hovedforskjellen her er nok hvor høyt simuleringen havner i frekvenskartet, noe som ikke sier noe om lyden. Shy sin kommer høyt fordi den ukorrigerte målingen er ganske jevn. Da havner målingen høyere i frekvenskartet, og simuleringen også.
    Ja jeg har for øyeblikket håpløs gainstruktur som kan være årsaken. Mellomtonehornet ligger minst 6dB over diskant og midbasser. Hvis noen gang det franske postvesenet får huet opp fra froskeleggene så løses det innen kort tid da det er noe hett og trendy inngående ;)
     

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    @Zerostat Godt tips å prøve en annen utenhet! Valgte Jriver som utenhet, da åpnet Jriver seg da jeg trykte Play i Audirvana, og lyd! Merket meg litt klikk og støy, og så at i Audio properties for Audirvana sto det 16 kanaler. Jriver rapporterte også 16 kanaler inn (og 10 ut, som er riktig). Rettet til Stereoi Audirvana istedet for 16 kanaler, og da ble det riktig. Prøvde så å starte AL-convolver på forhånd, og valgte så Audiolense som utenhet i Audirvana. Suksess! Men her rapporterte Audirvana om 128 kanaler... Rettet dette til Stereo, og alt ser ut til å fungere fint. Det står fortsatt Jriver som utenhet i Windows, men lyden går ikke innom Jriver, såvidt jeg kan se. Jeg kan skjønne at @ArneM liker Audirvana. Spesielt for lokale filer fungerer det mye bedre enn Jriver. Søkemulighetene er bedre, du kan gå tilbake et eller flere steg uten å søke på nytt osv. Synes også integreringa mot Tidal fungerer bra. Når en søker kan en velge om det er et lokalt søk, eller Tidal. Jeg har hatt et problem med å spille av Master-filer i Tidal Desktop appen. Kan spille normalt kanskje halve sangen, og deretter kommer masse støy. Kan pause og da kan jeg av og til spille normalt en stund til. Dette fungerer bedre nå, men fortsatt hører jeg støy, men mye mindre, og gjerne gjennom hele sangen. Kanskje jeg kan overlate MQA-dekodinga til Audirvana og se om det hjelper? Det er ingen innstillingsmuligheter for Tidal i Audirvana, såvidt jeg kan se, men en kan sette passthrough MQA i Tidal desktop-appen. Vet ikke om dette "huskes". CPU, minne og nettverk viser lav belastning i Taskmanager, så tror ikke det er PCen som er for dvask.
    Det ble foreløpig en kort evaluering av Audirvana. "NO VALID LICENSE..." kommer opp når jeg prøver å starte programmet. Prøvelisensen skal vare 1 måned, men bare èn dag for meg. La inn et spørsmål i forumet deres, så får vi se om de kommer med en løsning. Hvis ikke får jeg prøve å laste ned pånytt med en annen epostadresse.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Det kan ha med nivå i diskanten å gjøre, men hovedforskjellen her er nok hvor høyt simuleringen havner i frekvenskartet, noe som ikke sier noe om lyden. Shy sin kommer høyt fordi den ukorrigerte målingen er ganske jevn. Da havner målingen høyere i frekvenskartet, og simuleringen også.
    Synes jeg mangler en del på at nivåene er perfekte. Nå har jeg jobbet inn bassen der jeg vil ha den, og så fortsetter vi med midd. Der er det fortsatt to dipper som bør bedres. Når mellomtonen står for tur ser det ut som det må byttes elementer til mer følsomme - det sitter langt inne :) . Eller så må jeg prøve det Atle nevne for meg - stille litt individuelt gain i Aurora'n. Der er vel gode 10 db mellom det som ligger over og under Target i elementenes bruksområdet, så det er kanskje innafor?
    gain struktur.PNG
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: erk

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Synes jeg mangler en del på at nivåene er perfekte. Nå har jeg jobbet inn bassen der jeg vil ha den, og så fortsetter vi med midd. Der er det fortsatt to dipper som bør bedres. Når mellomtonen står for tur ser det ut som det må byttes elementer til mer følsomme - det sitter langt inne :) . Eller så må jeg prøve det Atle nevne for meg - stille litt individuelt gain i Aurora'n. Der er vel gode 10 db for det som ligger over og under Target i elementenes bruksområdet, så det er kanskje innafor? Vis vedlegget 688706
    Hva er den grønne kurven?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Å bytte til mer følsomme elementer er jo bare et poeng dersom du ikke får spilt høyt nok. Om du demper gain i filteret eller i volumkontrollen spiller jo ingen rolle.

    Mitt tips - dersom du ønsker å spille høyere - finn en amp med mer gain til mellomtonene/evt justere gain på DAC.
    Dersom du allerede kan spille mer enn høyt nok - reduser gain på de andre ampene.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Å bytte til mer følsomme elementer er jo bare et poeng dersom du ikke får spilt høyt nok. Om du demper gain i filteret eller i volumkontrollen spiller jo ingen rolle.

    Mitt tips - dersom du ønsker å spille høyere - finn en amp med mer gain til mellomtonene/evt justere gain på DAC.
    Dersom du allerede kan spille mer enn høyt nok - reduser gain på de andre ampene.
    Dette handler jo om overskudd, takhøyde eller headroom om du vil. Morel elementene har nok ganske mye forvrengning når det tas i litt.

    Forsterkeren som driver mellomtonene har allerede 33 db gain og yter 800watt kontinuerlig. 1500 watt dynamisk, Med følsomhet 95 db kan det spille ganske høyt. Morellene svelger unna til det lyser rødt. Men som sagt, ikke helt forvrengningsfritt da vil jeg tro.

    Redusere gain på alt det andre er noe jeg bør se på.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ja, "optimal" gainstruktur er når du det å skru volumet til maks gir akkurat det lydtrykket som er maskimalt av det du ønsker.
    Også er det en fordel å ha høyest mulig signal - lengst mulig - altså er det best å redusere gain på effektforsterkeren.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da har jeg fått lekt meg litt med korreksjonsprosedyrer og lært enda litt mer. @OMF sitt forslag medførte at diskantene falt som steiner fra 10kHz og det er litt dumt når diskanten heter Fostex T500 og deles inn fra 10kHz. prøvde litt forskellig, men endte opp med 0dB forsterkning av signal over TTD stop frequency. Så testet jeg med og uten TTD korreksjon for hver driver. Her var det nok en smakssak hva som låt best; uten gjorde at vokal rykket 3m tilbake i lydbildet, men ellers låt det helt ok. Med denne aktivert kommer vokal nærmere lytteposisjon igjen. Målemessig dukket det opp en 5dB dip på 700Hz som muligens ikke er særlig hørbar, men den ligger midt i XO punkt mellom midbass og nedre mellomtonehorn. Siste ting jeg forsøkte var å øke mid frequency til 200Hz ut fra en ide om at siden jeg lar basstårna spille til 200 er det sikkert fornuftig at de har samme TTD vindu i hele frekvensspekteret. Det høres ut som det var riktig, for nå ble det enda mer trøkk i bassene og stortrommer høres mer riktige ut i måten de klinger ut på. Vet ikke om noen bedre måte å si det på. Uansett høres det bedre ut, og da er det bedre :)
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Kul rapport! Var overraskende stor forskjell ved å flytte midfrekvensen opp til 170hz her også. Riktigere definitivt, og luket bort rufs som har plaget meg.
    Skal teste ut TTD per driver
    Makan hvordan små grep har stor innvirkning. Eller vi har hengitt oss totalt til nerderiet
     
    Sist redigert:

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.800
    Antall liker
    3.444
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Veldig interessant. Jeg fikk ikke dette resultatet når jeg prøvde tipset fra OMF, men klarer ikke å konkludere ennå.
    Skal også eksperimentere med og uten TTD. Klart vi er dypt inne i nerdeland, men vi driver tross alt med noe som kan etterprøves, måles og gjentas eller reverseres uten å ha lagt ut noe annet en tid.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Nivået på "no correction" må noen ganger skreddersys. Det er litt tilfeldig hvor null-nivået havner.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Nivået på "no correction" må noen ganger skreddersys. Det er litt tilfeldig hvor null-nivået havner.
    Jepp. Jeg flyttet til 22k, og får jeg full pupp hele veien fra diskanten før den ramler

    @gut_man prøvde kjapt ttd per driver. Hos meg opplever jeg litt mer luft rundt instrumentene. Kall det gjerne bedre separasjon. Mulig forbedret utklinging? Men også noe mer diffus plassering av vokal. Opplever ikke at den blåses opp
    Testet på "kaya" half speed remastered bob marley som faktisk har knall lyd
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Da har jeg fått lekt meg litt med korreksjonsprosedyrer og lært enda litt mer. @OMF sitt forslag medførte at diskantene falt som steiner fra 10kHz
    Dette ser du jo lett på korreksjonfilteret til diskanten.
    (poenget mitt er at det er uheldig å ha en korreksjonsfil som peker oppover ved høye frekvenser.)
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Dette ser du jo lett på korreksjonfilteret til diskanten.
    (poenget mitt er at det er uheldig å ha en korreksjonsfil som peker oppover ved høye frekvenser.)
    Hvorfor er det uheldig?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Nå fant jeg ikke noe godt eksempel, men gravde litt tilbake bare for å finne et bilde av et filter. Dette eksempelet er jo ikke så ille - effekten kan trolig bli større andre steder.
    (De tynne linjene er riaa så det er en den tykke blå som er korreksjon)

    AL.jpg



    Hvis man her feks satte 10kHz som som avslutning på partial correction og 0 db for ukorrigert - så ville filterkurven bli slik som den blå linjen under(Litt avhengig av hvor stor overgang du har). Hvis man feks har en diskant med høy følsomhet - så ser jeg ikke bort i fra at du plutselig kan få både 10 og 20db mer gain opp ved høye frekvenser.
    Nå er det ikke sikkert at det betyr noe - det er lite musikksingal der oppe, men jeg liker å at filtrene flater ut på toppen
    AL2.jpg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Du får jo dette problemet fordi du har 25 db nivåforskjell fra det høyeste nivået i bassen til nivået i diskanten
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg mener at @Bx nevnte noe om at målinger av hornladede diskanter var litt vrient og at måleresultatet ikke alltid var til å stole på da jeg var på hjemmebesøk hos ham i sommer. Supert hvis du kunne si noe om det her også. Jeg trenger en liten repetisjon og andre har sikkert også nytte av å høre det.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.850
    Antall liker
    8.836
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Du får jo dette problemet fordi du har 25 db nivåforskjell fra det høyeste nivået i bassen til nivået i diskanten
    Det er riaa kruven - det er den tykke blå som er korreksjonen.
    (Dette er ikke mitt opsett - kun første bilde på en korreksjonskurven jeg fant)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Det er riaa kruven - det er den tykke blå som er korreksjonen.
    (Dette er ikke mitt opsett - kun første bilde på en korreksjonskurven jeg fant)
    Sånn blir det på mobil. Så slavisk på kurvene og trodde det var fra rommet ditt.
    Har også fått litt rare sprett på diskantnivået med delvis korreksjon.
    Takk for litt lærdom :) nå må jeg prøve litt nye ting når jeg er hjemme igjen
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Synes jeg mangler en del på at nivåene er perfekte. Nå har jeg jobbet inn bassen der jeg vil ha den, og så fortsetter vi med midd. Der er det fortsatt to dipper som bør bedres. Når mellomtonen står for tur ser det ut som det må byttes elementer til mer følsomme - det sitter langt inne :) . Eller så må jeg prøve det Atle nevne for meg - stille litt individuelt gain i Aurora'n. Der er vel gode 10 db mellom det som ligger over og under Target i elementenes bruksområdet, så det er kanskje innafor?
    Vis vedlegget 688706
    Dette handler jo om overskudd, takhøyde eller headroom om du vil. Morel elementene har nok ganske mye forvrengning når det tas i litt.

    Forsterkeren som driver mellomtonene har allerede 33 db gain og yter 800watt kontinuerlig. 1500 watt dynamisk, Med følsomhet 95 db kan det spille ganske høyt. Morellene svelger unna til det lyser rødt. Men som sagt, ikke helt forvrengningsfritt da vil jeg tro.

    Redusere gain på alt det andre er noe jeg bør se på.
    Hei, så vidt jeg kan se viser denne grafen *filternes* amplitude respons for hvert element. I så fall stemmer det ikke at du bør øke gain i mellomtonen sammenliknet med resten, det er jo motsatt: Den grønne korreksjonen har tatt ned mellomtonen med litt over -7-8dB for å matche resten. Så for å få gain-matche bedre før korreksjon bør du om mulig ta NED gain for mellomtonen, ikke opp, og du trenger tydeligvis ikke mer følsomme mellomtoneelementer med 33dB gain i den ampen, tvert i mot :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Hei, så vidt jeg kan se viser denne grafen *filternes* amplitude respons for hvert element. I så fall stemmer det ikke at du bør øke gain i mellomtonen sammenliknet med resten, det er jo motsatt: Den grønne korreksjonen har tatt ned mellomtonen med litt over -7-8dB for å matche resten. Så for å få gain-matche bedre før korreksjon bør du om mulig ta NED gain for mellomtonen, ikke opp, og du trenger tydeligvis ikke mer følsomme mellomtoneelementer med 33dB gain i den ampen, tvert i mot :)
    Dette er rå-målingene av min fireveis høyttaler. (Glattet av korreksjonsprossedyren)
    Rød - Bass
    Blå - middbass
    Grønn - Mellomtonen
    Rosa - Diskant
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Jeg mener at @Bx nevnte noe om at målinger av hornladede diskanter var litt vrient og at måleresultatet ikke alltid var til å stole på da jeg var på hjemmebesøk hos ham i sommer. Supert hvis du kunne si noe om det her også. Jeg trenger en liten repetisjon og andre har sikkert også nytte av å høre det.
    Hei gut_man,

    Jeg tror jeg mente noe litt annet, men skal ikke garantere at jeg ordla meg presist.

    Hornladede diskanter er vriene å korrigere. På høye frekvenser har de hissige refleksjoner i hornet, i kompressoren eller begge steder. Hvor og hvorfor har jeg ikke satt meg inn i. Da kan man ikke utelukkende gå etter pene simuleringer. Noen ganger er de uoppnåelig, og uansett vil et forsøk på å oppnå det føre til "hyperaktive" korreksjonsfiltre som oscillerer mer enn godt er. Så da må man se litt stort på simuleringer og kontrollmålinger og akseptere en del avvvik både i tid og frekvens.... i hvert fall over 10 kHz, kanskje litt lengre ned også. Mao minst mulig korreksjon i toppen, men akkurat nok til at man får nogenlunde riktig energinivå. Eller sagt på en annen måte: Så mye korreksjon som mulig, men uten at det blir mye høyfrekvent aktivitet i korreksjonsfilteret.

    Det er noen horndiskanter som er ganske så medgjørlige, og man kan korrigere de til nesten perfekt simulering, men det skjer nesten alltid også noe negativt med lydkvaliteten når man gjør det. Og så er det andre som er ganske umedgjørlige, og i praksis umulig å få til å simulere pent, men fortsatt mulig å lage et korreksjonsfilter som gjør noe negativt med lyden.

    Jeg tror det gjør lite fra eller til med lydkvaliteten om man har riktig timing av alle frekvenser helt til topps. Har vel inntrykk av at den lydmessige gevinsten av TTD er kraftig avtagende når man kommer inn i kHz-området og ikke-eksisterende over 5-10 kHz ... vel og merke så lenge man får delefiltrene til å fungere skikkelig.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Dette er rå-målingene av min fireveis høyttaler. (Glattet av korreksjonsprossedyren)
    Rød - Bass
    Blå - middbass
    Grønn - Mellomtonen
    Rosa - Diskant
    OK, da misforstod jeg. Syntes det så ut som grafene viste filterresponsen siden rød kurve (bassen) går omtrent lineært ned til 6Hz. Da har du tydeligvis litt av noen basser (fra 6Hz-500Hz +/- 5dB er det virkelig mulig? ) og akustikk hvis det er faktisk frekvensrespons før korreksjon :)
    Hva slags basser er dette??
     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    OK, da misforstod jeg. Syntes det så ut som grafene viste filterresponsen siden rød kurve (bassen) går omtrent lineært ned til 6Hz. Da har du tydeligvis litt av noen basser og akustikk hvis det er faktisk frekvensrespons før korreksjon :)
    Ja, både basser og akustikktiltak i brukbart mon. Overdrevent vil vel de fleste si.
     
    Sist redigert:

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Akkurat passe, sier jeg.

    Har hatt litt flaks jeg, da - så filteret mitt sliter ikke så mye med å hente inn bassen her heller:

    1610443843708.png
     
    Sist redigert:

    cyberkul

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2008
    Innlegg
    561
    Antall liker
    477
    Torget vurderinger
    1
    Dette er det som låter best av det jeg har forsøkt til nå:
    Vis vedlegget 688280
    Interessant å se hvilke innstillinger andre bruker. Jeg har også horndiskanter, kanskje dette vil fungere bra hos meg også? Hører du stor forskjell på om Minimum phase crossovers er huket av eller ikke? Er det evt hørbar preringing som kan bli problemet?
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Derail and demise....Det går jo ikke an å sammenligne med og uten Partial korreksjon. Når jeg velger Partial korreksjon så går jo nivået på den ukorrigerte frekvens kurve opp i dB, enda jeg har amplification of uncorrected frequencies til 0 dB... Ikke rart jeg synes Partial korreksjon låt bedre....

    No har eg testet en hel haug her, hører ikke forskjell på noe bortsett fra at lengre korreksjonstider gir tørrere bass.
    Prevent bass boost-->Nada, TTD samme, Minimum fase njet....


    1610456085154.png
     

    Knubie

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2020
    Innlegg
    1.728
    Antall liker
    719
    Sted
    Bergen
    Og ikkje bare litt minst 5dB, og det skjer hver gang..... Slår jeg av Partial synker den korrigerte frekvenskurve, slår jeg den på på 600Hz f eks spretter den opp over 600Hz. Nå har jeg satt på -1 dB på Amp for uncorrected freq.... Må dette tallet tilpasses så grafen med og uten Partial stemmer? Det blir jo rimelig knotet...
     
    Sist redigert:

    oks81

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.10.2012
    Innlegg
    12.784
    Antall liker
    11.272
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    3
    Hva gjør en ved endring av "Mid Frequency" i Audiolense? :)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.495
    Sted
    Langesund
    Er en fin måte å begrense mengden korrigering nedover i mellomtonen mot bassen. Jeg har den nede ved 90 Hz
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.866
    Antall liker
    4.294
    Det er et ekstra punkt å definere mengden korreksjon på. Den er ellers definert i topp og bunn. Og så er det glidende overgang imellom ... på logaritmisk skala.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn