Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Har nå fått lyd i begge kanaler!!! :D
    Eneste jeg har gjort om på er å velge 32 bit slik Bernt foreslår.

    Filteret som lastes inn sier fortsatt "4 paths (stereo to 8-channel)", men nå er det lyd på riktig sted. Venstre kanal er i venstre og høyre i høyre.

    Hører definitivt forskjeller på lyden. Det er noe med størrelsen og dybden i lyden, den er bedre.

    En ting jeg lurer på, bør målingen i AL gjennomføres ved normalt lyttevolum?
    Jeg målte med rimelig høyt volum fordi det stod at man skulle spille høyt men uten at anlegget stresser, men det er langt unna mitt normal volum.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Jeg pleier ikke å ha det veldig høyt når jeg måler.

    Det man ønsker er best mulig signal støy forhold, men langt viktigere, å minimere alle tendenser til komprimering / harmonisk forvrengning, som ofte vil oppstå om man spiller litt for høyt - samt å unngå risting, vibrasjoner og andre støykilder som følger signalet. Hvis du er i tvil så er det jo bare å foreta en måling på lavere nivå og se om det gir utslag i målingen.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    signal - støy forholdet blir en god del bedre når jeg måler med høyt volum ser jeg....

    Problemet mitt med J.River og lyd i kun en kanal løste seg altså når jeg gikk over til 32 bit. Men jeg har det samme problemet i Fidelify, og der har jeg ikke de samme mulighetene til å justere output. Hvorfor skjer dette egentlig? Virker som en slags bug. Takler ikke convolver 64 bit OS?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Får håpe elemental følger med og kan svare på det med Fidelify.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Skal vel ikke ha noe å si at jeg bruker utgang 1-2 og til en høyttaler og 7-8 til den andre? Syntes det var logisk når jeg koblet å ha det slik.

    Etter å ha lekt lit med forskjellige targets er jeg litt overrasket over hvor tricky det kan være.
    Den første targeten jeg laget som er en helt rett target tiltet slik at jeg får +3db ved 80hz og -3db ved 15kHz er fortsatt den beste. Har laget noen andre hvor jeg prøver å få frem enkeltegenskaper litt mer, men syntes ofte det ødelegger like mye som det hjelper. Har holdt meg til default TTD filter enn så lenge. Har ikke helt kontroll på hva forskjellige tidsvinduer osv vil gjøre med lyden.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Jeg synes ofte også at det ødelegger hvis man forsøker å dyrke fram enkeltegenskaper ved å heve litt her og senke litt der.

    Du kan evt prøve å modifisere den kurven du har hatt mest suksess med hittil ved å redusere nedovertilten med 2+3 dB. Det er et par egne knapper i target designer der du kan tilte hele kurven oppover eller nedover.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    I går var jeg veldig glad for at alt endelig fungerte. Men i dag våkner jeg opp til et nytt problem:
    Volumkontrollen fungerer bare for den ene høyttalere plutselig. Den andre spiller på full guff hele tiden. Har ikke endret på noe siden i går. Bare rebootet.

    Har gått over instilingene og alt ser riktig ut, men lyden dempes kun på en av kanalene.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Med fare for at folk er dritt lei av spørsmålene mine, her er ett til:

    Når jeg skal spille av en film i I jriver får jeg kun lyden som skal til høyre og venstre kanal. Det er nok fordi jeg har valgt multikanals oppsett for å få til aktiv deling. Hvordan får jeg lyden mixet til stereo slik at jeg kan høre hva som blir sagt?

    Takk :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Du må bruke multikanals cfg filen fra Audiolense i Convolver.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Takk, det fungerte. Men må reboote JRiver når jeg bytter mellom surround og stereo.
    Video delay fungerer også. Må opp i hele 2000ms delay på bildet for å få det likt med lyden. Er det normalt?

    Blir mer og mer klar over at om dette skal bli en permanent løsning i mitt oppsett må jeg få til å ta resten av lyden fra pcen gjennom bidule og kjøre Console der. Dama var ikke spesielt happy for å drive å bytte filtere osv når hun skal se tv-serier. Hvis jeg upsampler alt til 88,2kHz så kan jeg bruke det samme filtere på alt. Da kan jeg bruke Spotify og VLC til casual lytting og tv serier så bruker jeg JRiver når jeg skal lytte mer kritisk eller se en spillefilm. :)
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Det ligger en del delay i filteret. ca 32 tusen koeffisienter, eller 0.7 sekunder ved 44/48 kHz - med mindre du kjører et minimum delay filter. Da er det under 10 ms. Dette kan du se av filterets peak i Audiolense. I tillegg er det prosesseringslatency. Dette kan du redusere betydelig ved å sette opp ConvolverVST med 8 eller 16 partisjoner.

    Edit: Du kan kan bruke multikanals cfg filen til stereo avspilling også. Så du trenger ikke bytte filter hver gang du skal se film.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.895
    Antall liker
    8.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei Bernt!

    Stereoanleggget har stått og samlet støv snart ett år nå.... Skal sette opp et litt enklere system, og skal da bruke en annen PC enn tidligere til å kjøre JRiver.

    Prøvde så vidt å få satt dette opp i går, men når jeg kopierer inn en av mine gamle Audiolense CFG filer - så vil ikke JRIver bruke den. Ligger det noen begrensning i at filterfilene kun kan brukes på den PCen de er laget...?

    Mvh
    OMF
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Nei det ligger ikke slike begrensninger der, OMF. Men husk at disse CFG filene peker har adresser til bestemte kataloger og hvis katalogstrukturen ikke er identisk, så peker cfg filene på filer som ikke er der. Enkleste løsning er å installere Audiolense på den nye PC-en tenker jeg.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Lurer litt på hva AL brukernes erfaringer er med forskjelige filter prosedyrer.

    Jeg har lekt med en del forskjellige innstiller i dag. Med enkelte TTD konfigurasjoner får jeg hørbare artifakter (fasefeil) på spesielle låter. Dette skjer i bassen. Særlig utenfor sweetspot, som vistnok er normalt da det sendes ut motpulser som skal utfase rommet i sweetspot, men jeg hører det av og til også i sweetspot.

    Prøvde meg så med filter prosedyren minimumDelay. Som er en ren frekvenskoreksjon og det var ganske vekkende. Problemene var helt borte og oppsettet låt mer "levende" og uttagerende. Mer som oppsettet mitt har gjort med andre mindre avanserte DSP verktøy.
    Samtidig forsvant mye av den ekstreme presisjonen TTD gir. Vokaler blir ikke like spikret i midten og hele lydbildet blir større og mer diffust. Litt mer live og mindre studio aktig.

    Hva jeg foretrekker kommer an på musikktype. På noen innspillinger gjør TTD vokalen så mye ryddigere og bedre plassert at det er utklassing, mens på andre låter det litt kjedelig og lydbilde krympes litt vel mye.

    Jeg kan godt tenke meg at folk som ikke har likt Audiolense har gjort det nettopp pga TTD, uten denne låter det helt annerledes, på godt og vondt. Med minimumdelay filtrering låter oppsettet mer som et ukorigert oppsett med god frekvensrespons.

    Skal nå forsøke å finne en middelvei ved å justere TTD vinduene.

    Hadde vært gøy å høre hvilke erfaring andre gjør seg med disse tingene.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Dette med Bidule går ikke bra foreløpig.

    Jeg kjører nå en loop med digitalt ut og inn av Echo. Lyden er der i kontrollpanelet.
    Trekker så kabler i Bidule. Får faktisk lyd i en av kanalene, men veldig hakkete og forvrengt. Den andre bare skurrer når jeg kobler til. Er noe som fucker seg mellom convolver, bidule og echo kortet men greier ikke finne ut hva. Prøvd alle mulige kombinasjoner av sample rates og kabling...

    Jeg får følgende muligheter: lyd i slow motion i begge kanaler (44kHz).
    Lyd i normalt tempo med masse jitter/støy i en kanal 88kHz.

    Kan det være noe trøbbel med at Bidule kjører gjennom ASIO og ikke tillater Windows å sende info til digitalportene på Echo?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Jeg er ikke nok inne i Bidule til å gi skikkelig support der. Men jeg vet at det kan være plundrete å få til. En god start er å dobbeltsjekke alt, og å sette opp store buffere både her og der.

    Jeg tror ikke det gjør noe at Windows ikke sender info til digitalportene, men det kan være andre ting i windows som klusser dette til. Det er jo en mixer også i W7, f.eks. Så prøv å sett opp OS for exclusive mode og forsøk ulike playback API-er. Det er godt mulig at det er forskjell på hvordan de fungerer i et slikt oppsett.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Har satt buffere til max. Alt kjøres exclusive.
    Jeg har faktisk kommet ganske nærmer: Jeg har lyd i alle kanaler, filtere kjører osv. Dette fungerer bare i 44,1kHz. Må også velge 44.1 i Echo kortet sin core. Men jeg har fortsatt hakking og stutter i lyden.

    Nesten så jeg begyner å lure på om det er noe krøll med måten Echo kortet håndterer lyden på eller at Bidule ikke trives på 64 bit. Jeg må jo kjøre 32 bits versjonen av Bidule for å få inn convolver. Litt kjedelig hvis ikke dette fungerer med W7 64-bit i det hele tatt. Nesten så jeg skal legge inn Windows XP å prøve hele prosessen der.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Du kan jo alltids fyre av et par spørsmål til Bidule. Han som står bak pleier å være flink til å følge opp.
     

    Emigrant

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    98
    Antall liker
    0
    Sted
    Nederland
    Jeg har et spørsmål i forbindelse med prosessorkapasitet og Audiolense.
    Er en AMD E450 prosessor nok til å kjøre et tokanalsoppsett?

    mvh
    Espen
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    E450 holder i lange baner ut fra hva jeg kan se.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Hos meg brukes mellom 1 og 2% ved avspilling av musikk.
     

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    prosessor er en ca 4 år gammel Core 2 Duo på 3ghz.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Hear Music the way it was intended to be reproduced

    Her er en interessant blogg for dere som er på jakt etter godlyden. Audiolense er en av ingrediensene og får strålende omtale.

    Mitchco har gått til verket med en klar lydfilosofi. Han har også erfaring fra diverse LEDE studioer og andre profesjonelle settinger. Mange nyttige tips og betraktninger som setter Audiolense inn i et større perspektiv, og som er relevant enten man bruker Audiolense eller ei.

    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-part-1
    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-part-2
    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-part-3
    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-part-4
    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-part-5
    http://www.computeraudiophile.com/blogs/Hear-music-way-it-was-intended-be-reproduced-conclusion
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Tror nok jeg har postet det tidligere både her og på AV-forum, Orso. Ikke ETC, men impulsrespons på dB form.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Hei Distinctive,

    Black Hole bruker aktiv demping og det har jeg i prinsippet stor tro på. Det burde være mulig å undertrykke det vesentligste av refleksjonen fra bakveggen med dette prinsippet. Slik at bakveggen, akustisk sett, nærmest forsvinner i bassen. Det finnes stødempingsteknologi som kan kansellere ekstern random støy ved å generere adaptive kanselleringsfiltre fortløpende etterhvert som støyen dukker opp. Jeg antar at det er noe slikt som benyttes her.

    Audiolense TTD gjør også også aktiv demping, men da med utgangspunkt i lytteposisjonen. Med Black Hole har man ikke full kontroll med hva som skjer i lytteposisjonen og med Audiolense har man ikke full kontroll med hva som skjer opp mot bakveggen, for å si det litt enkelt.

    Den andre linken din går til fabfilter. Dette er, såvidt jeg forstår, vanlig EQ.

    Det er noen teoretiske utfordringer knyttet til å kombinere aktiv støydemping med impulsresponsbasert korreksjon (Audilense, fabfilter osv). En kanselleringsløsning basert på adaptive filtre vil innebære at romakustikken endrer seg hver gang man endrer korreksjonen. Dette vil gjøre at nettoresultatet etter korreksjon ikke blir som forventet. For alt jeg vet kan det være en overkommelig oppgave å iterere seg frem til en velfungerende løsning i praksis. Men det kan også hende at det er skikkelig vanskelig å komme i mål også.

    Hvor bra hver av de to produktene fungerer i praksis tror jeg du må spørre noen andre om ;)
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Eg orker ikkje å tråle dei 50 sidene etter halvvegs- svar så eg spør like godt:

    Har lyst til å kjøre aktivt system med Audiolence og multikanal DAC eller lydkort. Foreløpig blir det tovegs med elektrostat + bass, men ser for meg at det kan bli behov for trevegs ein vakker dag, altså vil eg gjerne ha 6 kanalar. Og helst med kapasitet 192kHz/24Bit på alle samstundes

    1. Vil det være vesentilg forskjell på ein stand alone DAC som denne:http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=2 kontra Lynx Two B lydkort som dette: http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=12?
    2. Treng eg noko meir enn Lynx Two B for å kjøre trevegs aktiv deling?
    3. Kan dykk gi råd på eit slik oppsett, feks egna kabinett, strømforsyninger ol. til ein evt multimedia PC. Tenker også å kjøre BD og tunerkort, har server så lagring er ikkje viktig. Men det er jo greit med litt ekstra plass til HW. Støy må sjølvsagt være så lågt som mulig, storleik er ikkje kritisk. Fint om ein har mulighet til brukarvennleg betjening.

    4. Er det noko vesentlig eg ikkje har fått med meg?

    Om dykk har linkar, så gi meg gjerne dei, så skal eg lese med stor iver.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.895
    Antall liker
    8.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    AAaF skrev:
    Eg orker ikkje å tråle dei 50 sidene etter halvvegs- svar så eg spør like godt:

    Har lyst til å kjøre aktivt system med Audiolence og multikanal DAC eller lydkort. Foreløpig blir det tovegs med elektrostat + bass, men ser for meg at det kan bli behov for trevegs ein vakker dag, altså vil eg gjerne ha 6 kanalar. Og helst med kapasitet 192kHz/24Bit på alle samstundes

    1. Vil det være vesentilg forskjell på ein stand alone DAC som denne:http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=2 kontra Lynx Two B lydkort som dette: http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=12?
    2. Treng eg noko meir enn Lynx Two B for å kjøre trevegs aktiv deling?
    3. Kan dykk gi råd på eit slik oppsett, feks egna kabinett, strømforsyninger ol. til ein evt multimedia PC. Tenker også å kjøre BD og tunerkort, har server så lagring er ikkje viktig. Men det er jo greit med litt ekstra plass til HW. Støy må sjølvsagt være så lågt som mulig, storleik er ikkje kritisk. Fint om ein har mulighet til brukarvennleg betjening.

    4. Er det noko vesentlig eg ikkje har fått med meg?

    Om dykk har linkar, så gi meg gjerne dei, så skal eg lese med stor iver.
    1) Nei...Aurora har noe bedre Specs, men det er helt marginalt. Mener noen har skrevet her før at Lynx selv har sagt at forskjellen er svært liten. Personlig tror jeg ikke det er mye mer å hente, men med et digitalt kort i PCen (Lynx AES 16) og en stand alone DAC i øverste klasse (DAD AX24, EMM LABS, DIY Buffalo,+++) evt et mer avansert interface som Metric Halo, PRISM SOUND Orpheus eller Lynx egen Aurora så er det nok litt mer å hente! Men i mine øyne får du 95% av dette i Lynx 2. Plug & Play - og du kanmed fordel fokusere på alt det andre!

    2) Nei. men Lynx 2 kommer i flere versjoner - du ønsker 2B som har 6 analog ut og 2 analog inn.

    3) ikke mitt felt.

    4) Tror ikke det. Lynx 2B gir fantastisk aluta for pengen, men koster litt. Det finnes billigere alternativ som trorlig ikke er mye dårlgiere - feks fra ECHO. Men Lynx er veletablert, har drivere som funkler, SW som er bra og er robuste. Du skriver dette i Audiolensetråden - da regner jeg med at du skal bruke AL. Den funker veldig greit JRiver mediavspiller. Dersom du har andre lydkilder enn PC avspilling som du ønsker å kjøre gjennom oppsettet blir det litt mer komplisert! Her har ikke jeg al verdn erfaring , men da kan du feks kjøre et program som heter Console.

    Mvh
    OMF
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    OMF skrev:
    1) Nei...Aurora har noe bedre Specs, men det er helt marginalt. Mener noen har skrevet her før at Lynx selv har sagt at forskjellen er svært liten. Personlig tror jeg ikke det er mye mer å hente, men med et digitalt kort i PCen (Lynx AES 16) og en stand alone DAC i øverste klasse (DAD AX24, EMM LABS, DIY Buffalo,+++) evt et mer avansert interface som Metric Halo, PRISM SOUND Orpheus eller Lynx egen Aurora så er det nok litt mer å hente! Men i mine øyne får du 95% av dette i Lynx 2. Plug & Play - og du kanmed fordel fokusere på alt det andre!

    2) Nei. men Lynx 2 kommer i flere versjoner - du ønsker 2B som har 6 analog ut og 2 analog inn.

    3) ikke mitt felt.

    4) Tror ikke det. Lynx 2B gir fantastisk aluta for pengen, men koster litt. Det finnes billigere alternativ som trorlig ikke er mye dårlgiere - feks fra ECHO. Men Lynx er veletablert, har drivere som funkler, SW som er bra og er robuste. Du skriver dette i Audiolensetråden - da regner jeg med at du skal bruke AL. Den funker veldig greit JRiver mediavspiller. Dersom du har andre lydkilder enn PC avspilling som du ønsker å kjøre gjennom oppsettet blir det litt mer komplisert! Her har ikke jeg al verdn erfaring , men da kan du feks kjøre et program som heter Console.
    Takker :) Og ja, eg har tenkt å bruke Audiolence.

    Eg kjører no squeezebox, og om det kan integreres mot PC'en ville det vore greiast, mindre systemer å forholde seg til, samstundes som eg er veldig nøgd med å ha fjernkontroll på smarttelefonen min. Er ikkje sikker på om squeezebox "klient" kan installeres på PC'en og emulere ein squeezebox..?
     

    AAaF

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2007
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    147
    Gløymde ein ting i farten, og det er at eg ønsker å kjøre 5 kanals ved film. Då blir det brått større krav, 6 kanalar til front+bass, deretter 2 kanalar til senter og 2+2 til bak, altså 12 kanalar totalt. Vil eg råke på problemer med CPU- kraft med så mange kanalar? Og vil eg få problemer med å få konfigurert to stk Lynx 2B til eit slik oppsett?
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.895
    Antall liker
    8.889
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    AAaF skrev:
    Gløymde ein ting i farten, og det er at eg ønsker å kjøre 5 kanals ved film. Då blir det brått større krav, 6 kanalar til front+bass, deretter 2 kanalar til senter og 2+2 til bak, altså 12 kanalar totalt. Vil eg råke på problemer med CPU- kraft med så mange kanalar? Og vil eg få problemer med å få konfigurert to stk Lynx 2B til eit slik oppsett?
    Prosessorkraften kan du enkelt regulere med å gå ned på samplingsfrekvens og lengde på filtene (Altså hvor detaljerte filtre du ønsker) så det er ikke noe problem!

    Jeg tor heller ikke et er problematisk å sette opp 2 stk Lynx TWO-B.

    Derimot kan du få noe utfordringer med SW. Men dette vet helt sikkert Bx mer om....

    Mvh
    OMF
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Det burde gas greit. Det er en del som kjorer 12-16 kana er med korreksjon.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Jeg driver å setter opp J Media River til å kjøre Audiolense-filtre via Convolver Wrapper nå og får "Output Format Not Supported". Jeg får lyd ut ellers, da satt opp via Wasapi - Event Style. Jeg ser her og der på nettet referanser til at J Media River funker med Convolver og Asio, så spm mitt blir da: funker convolver med Wasapi eller må jeg bruke Asio? Og hvis det funker med Wasapi, hva er det som gjør at jeg får feilmeldingen jeg får?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Problemene kan skyldes at du bruker Convolver Wrapper i stedet for ConvolverVST.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Ikke bare kan de skyldes det, de skyldtes det. :) Takk, nå funker ting så vidt jeg klarer å høre (er litt post-forkjøla med dertilhørende herpa hørsel så litt vanskelig å være heeelt sikker).

    Neste spm: jeg kjører akkurat nå på ett 44.1kHz filter (generert av Audiolense) som da gjør at jeg må resample all audio i J Media til 44.1 ellers får jeg ikke lyd ut. Er det noen vettug vei rundt dette? Det er jo litt upraktisk hvis eg må nedsampla high-res?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.889
    Antall liker
    4.333
    Du kan jo kjøre alt på 88.2. Jeg kjenner ikke resamplingen i JRiver, men oppsampling fra 44.1 til 88.2 bør være transparent. Enklere resampling finnes ikke. Og med resampling fra andre høye samplerater til 88.2 bør alle resamplingsartifakter ligge trygt utenfor det hørbare området.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn