Audiolense fra Juice Hifi

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Har nettopp sjekket 3 veis stereo generert med 6.19, med alle ut-formatene. Alt så greit ut.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Noen tips hva jeg skal sjekke før jeg avinstallerer og installerer 6.17 igjen? Convolverfilen generert med 6.17 virker.


    Den nye!
    1649687387231.png
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Da jeg byttet samplingsfrekvens fra avspiller fra 96 til 44 fikk jeg denne meldingen, da med convolver generert med 6.19. Convolveren generert med 6.17 virker.

    1649688388382.png
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Noen tips hva jeg skal sjekke før jeg avinstallerer og installerer 6.17 igjen? Convolverfilen generert med 6.17 virker.


    Den nye!
    Vis vedlegget 808551
    Tror det er best at du slår deg til ro med 6.17 inntil videre. Lydmessig skal det være hipp som happ. Jeg ser gjerne på dette etter påske, kanskje du har kommet over en bug. Fint hvis du sender meg målingen.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Tipper det er noe ifm med PC'en. Ikke uvanlig dette.
    Fordi:
    Når jeg nå installerer 6.17 igjen, så går det fortsatt galt og bare 2 kanaler. Nå tar jeg en kald-boot av PC'en så reinst av 6.19, så får jeg se. USB stæsj?? :eek:
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hvis dere er på beta konvolver må dere bruke den nyeste.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg bruker Conv. 1.6.

    Hvis jeg inst. 6.19 så går det galt. Dvs får bare 2 kanaler. Cold-boot hjelper ikke ved re-inst igjen.. Hvis jeg også inst. 6.17 uten cold-boot går det også feil.

    Hvis jeg derimot tar cold-boot etter avinst av 6.19 og installerer 6.17. Alt ok igjen. Må ha en Cold-boot mellom installasjonene av 6.19 og 6.17. I tillegg så virker nå den concolverfilen som ble generert og feilet i 6.19 i 6.17. Lettere forvirret...

    PC'en min liker ikke installsjon av 6.19.
     
    Sist redigert:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Det der forstår jeg ingen ting av, Zerostat. Er Microsofts veier uransakelige?
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er støtten for Audio Lens og konvolver på Mac mini M1?
    Jeg er ikke noe Mac mann, men noe sier meg den lille "pcen" kan gjøre nytten på stuen koblet mot TVen og anlegget.

    Finnes det noen forum innlegg i og utenfor HFS angående Mac og AL?
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Ikke noe Mac støtte med det første, dessverre. Men om noen år får jeg mer tid, og barrierene mellom oss og Windows blir lavere og lavere, så….
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.265
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Eneste sjans du har med Mac er avspilling via Roon, det fungerer utmerket... Måling og filter må du bruke Windows til 😱
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    1.462
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    OK, så det er ikke mulig å eksportere AL filene inn i en Mac konvolver?
     

    ArneM

    Dsp er et must !
    Ble medlem
    17.01.2012
    Innlegg
    2.045
    Antall liker
    2.265
    Sted
    Andebu , Vestfold
    Torget vurderinger
    30
    Det finnes konvolver til Mac men etter det jeg har funnet ut er for komplisert og med en bratt veldig læringskurve.... Jeg liker å forske på sånnt men det er så deilig enkelt med Roon... Men du kan finne en liten stille win pc som gjør nesten det samme som Mac.... Kople til tv som monitor...
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.564
    Antall liker
    1.467
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    6.20 funker perfekt! :) Min PC taklet ikke 6.18 eller 6.19. På tide å bytte ut denne PC'en.
    Har også installert Al Convolver 1,7 (Beta) som også fungerer prikkfritt.
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    Hei, dere! (Bernt) i dag gravde noen over fiberen, og jeg fikk dermed et flott intensiv til å kjøre igang vinylen igjen. Alt fungerer, bortsett fra at jeg får ugyldig lisens- beskjeden i konv 1.7. Har hatt denne gående med RAAT så er jo innafor med lisensdato, hvis det ikke er sånn at standalone må ha vært kjørt separat innenfor lisensperioden gikk ut? Ellers funker jo 1.6 nå, da.

    Eyvind.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.945
    Sted
    Tårnåsen
    Det er dessverre ikke tillatt å drive med salg på selve forumet. Vennligst bruk Torget for dette. Mvh Høvdingen
     
    Sist redigert av en moderator:

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hei, dere! (Bernt) i dag gravde noen over fiberen, og jeg fikk dermed et flott intensiv til å kjøre igang vinylen igjen. Alt fungerer, bortsett fra at jeg får ugyldig lisens- beskjeden i konv 1.7. Har hatt denne gående med RAAT så er jo innafor med lisensdato, hvis det ikke er sånn at standalone må ha vært kjørt separat innenfor lisensperioden gikk ut? Ellers funker jo 1.6 nå, da.

    Eyvind.
    Hvis du har en nøkkel i konvolver-folderen og den andre inRoon-folderen, så skal den virke for begge scenarioene.
     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    Ok. Jeg mener alt ligger der det skal, men skal romstere litt på harddisken i dag og dobbeltsjekke. Er det nødvendig/ fordelaktig å avinstallere 1.6?

    Eyvind
     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    Prøv 1.7. Der er det meste lukete vekk.
    Takk, Bernt. Hehe, ja det er det jeg prøver på, men får altså denne ikkegyldiglisensbeskjeden. Men jeg skal ikke belemre dere for mye før jeg har ryddet litt, for jeg ser at selv om jeg bruker oppstarteren til 1.6, så er det allikevel 1.7 som vises i "about" når jeg høyreklikker konvolverikonet når streamen kjører. Derfor; vi roer ned så fikser jeg det. Hvis ikke, maser jeg mer.

    Eyvind
     
    • Liker
    Reaksjoner: Bx

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    Hei!
    Det har kanskje vært diskutert, men jeg lurer på hva som egentlig ligger i "enhanced" riaa korreksjon? Er det bare en litt annen frekvenskurve? Det låter ihvertfall veldig bra.

    Eyvind
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Ja, den er bare ørlite annerledes. Det er en grafisk visning som viser forskjellen….

    Veldig kult at bruken av RIAA-funksjonen har tatt seg opp. Den lå og dormet i mange år før noen her på HFS bestemte seg for å ta den på alvor. Nå skinner den som solen😄
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Det er veldig vel fortjent! Den er meget habil. Står opptil flere «parfyme» riaa’er parkert i racket her. Mangler bare noen features i Convolver før det utvides med enda en arm/pickup i AL riaa’en.
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Det er veldig vel fortjent! Den er meget habil. Står opptil flere «parfyme» riaa’er parkert i racket her. Mangler bare noen features i Convolver før det utvides med enda en arm/pickup i AL riaa’en.
    Det blir et nytt skippertak til høsten. Du får bare stå på krava hvis du har sterke meninger. Veldig mye av det jeg har gjort de 10 siste årene har vært kundedrevet. Har ikke planer om å endre på det…
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    7.4.11 Wilson rigg med Audiolense:

     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    7.4.11 Wilson rigg med Audiolense:

    Spennende og motiverende lesning. I tillegg mye god musikk i den lista der. Spesielt den Ståle Kleiberg- plata. Klasse over den, både musikkmessig og selvfølgelig opptaksmessig sett. "Han derre" Morten er vel ganske flink, da🙂
     

    medister

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.02.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    43
    Skjermbilde 2022-07-27 222350.png


    Hei. Av en eller annen grunn får jeg ikke windows til å lytte på/ta inn lyden fra platespilleren lengre. Tidligere så hadde jeg utslag ved den røde pila, nå har jeg det ikke lengre. Noen som skjønner hvorfor?
     

    ugn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.03.2005
    Innlegg
    244
    Antall liker
    119
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @medister I Totalmix, pleier du å ha AN7+8 mutet? Skjer det noe med 'pila' hvis du setter volumet der til -10 eller 0? For jeg antar at du spiller fra platespilleren når du tok bildet (og utgangene dine er også mutet).
     

    medister

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.02.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    43
    Ja platespiller går og som man ser i Totalmix så kommer det lyd fra platespilleren inn på kanal 7 og 8. Selv om jeg skrur opp volumet på kanal 7 og 8 i totalmiks så blir det ikke noe utslag i windows sitt inndata-felt. At utgangen var skrudd helt ned når bildet ble tatt har heller ikke noe å si for om lyden kommer inn i windows.
     

    RealMonkey

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.09.2010
    Innlegg
    201
    Antall liker
    246
    Sted
    Lillestrøm
    Hei!

    Nok en gang har jeg problemer med at feil filter hentes inn. Jeg spiller med standalone med vinyl. Så lukker jeg konvolveren, så åpner jeg roon. Når jeg starter avspilling der, starter raatserver og konvolveren automatisk. Da velger den riaafilteret, og dette blir naturligvis feil. Jeg har ikke ticket av kontekst denne gangen.

    Eyvind 🙂
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.874
    Antall liker
    4.314
    Hei!

    Nok en gang har jeg problemer med at feil filter hentes inn. Jeg spiller med standalone med vinyl. Så lukker jeg konvolveren, så åpner jeg roon. Når jeg starter avspilling der, starter raatserver og konvolveren automatisk. Da velger den riaafilteret, og dette blir naturligvis feil. Jeg har ikke ticket av kontekst denne gangen.

    Eyvind 🙂
    Du starter med vinyl-filteret fordi du ikke har ticket av kontekst, og fordi du brukte vinylfilteret sist.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn