Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.919
    jklegend2.jpeg

The Legend, hvis du trodde Gaku On var veldig dyrt, det er ingenting ift disse.
    Alle får navn etter musikere.

Da de er modulære kan man bestille hvilket utgangs rør man hvil, f.eks. 845, 211, 212D, DA100, 300B osv.

jklegend5.JPG

Her Julius Katchen som var en pianist fra USA.

jklegend4.jpg

“The circuit design on JK mostly references the Gaku-On. A simple and direct balanced signal is first input through the input transformer, then through the VT25 direct heating triode valve for primary amplification, and then through a 1:1 intermediate stage transformer, coupling to the output stage, directly driving a pair of parallel amplified 211 direct heating triode power tubes, and then transmitted to a super large output transformer.

The only passive components on the entire signal path are two non-magnetic tantalum film silver wire resistors. There are no signal capacitors, so the circuit is simple and clear!

The input transformer accurately and smoothly passes the music signal transmitted from the pre-stage, so it can eliminate any possible signal interference. The input transformer core is made of Mumetal and wound with silver wire. The precise winding technique makes the positive and negative nodes of the balanced transmission signal completely symmetrical, which can completely eliminate any hum or noise. The JK uses a special coil winding technique, where the primary and secondary coils are almost perfectly coupled, so the secondary coil does not require any resistive damping, and the grids of the VT25 and 211 valves can be simply cross-connected by the magnetic field generated by the silver coil.

Similarly, the JK’s intermediate stage transformer uses more silver wire that that wound on the Gaku-On’s larger C Cores… Andy especially emphasizes that the power of this 5% upgrade should not be underestimated, because it fundamentally changes the crystal structure of the alloy, which in turn makes the production much more difficult. They worked closely with the transformer factory on the production, and adjusted the alloy heat treatment procedure both through data analysis and listening experience. All adjustments were based on the replay of music. … The resultant music signal has excellent extension on high and low frequencies, and the balance of the full frequency is also excellent.”

Sist redigert:

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.304
    Torget vurderinger
    2
    Ja hører det når jeg kommer til UK, skal høre på de AN nivå 5 elektronikk.
    Er det ikke stille nok, har jeg noen alternativer fra produsenten av høyttalerne.

Hvilke AN forsterkere er ikke stille nok av de dere har hørt?

Men bruker man de modellene med balanserte inn og utganger, går støyen mye ned.
    Vet ikke hva CMRR og forvrengning specs er, men på de dyrere modellene brukes my-metall på inngangs trafo.
    Nyere utgaver AN-produkter er dørgende stille også på høyttalere med høy virkningsgrad. Enkelte rør kan støye noe, men det er mulig å løse ved å finne feilfrie rør. Min P3 Tonmeister støyer ingenting på 100 dB høyttalere i alle fall, det samme gjaldt også min forrige AN-forsterker, P2 SE Signature.

Det er korrekt at eldre AN-produkter ofte var ganske hørbare, men det begynner å bli noen år siden nå.

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.919
    The Legend med 212D blir et utrolig design.
    Trodde det store røret var vanskelig å drive, men de trenger bare ca 150V fra driver røret.
    Utgangs effekt er 50 watt.

The Legend er klart nivå 6, kanskje opptil nivå 7...

wizard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Antall liker
    3.919
    Jeg har hørt Meishu Tonmeister på Klipschhorn, som har 105db følsomhet. Det var tyst som i graven.
    Fra EML "A quick way to test the noise level of your amplifier-tube combination is, to measure the AC signal out of the amplifier with the inputs muted, but the speaker connected. Anything below 3 millivolt at 8 Ohms is a good achievement, and such an amplifier below 1 millivolt can be called a fine piece of work."

Høyt produsenten jeg skal bestille fra designer også effekt forsterkere, de har 0.5 mV, AN har nok det samme.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.631
    Tror ikke jeg tør å uttale meg om høyttalerne ennå, for det var så overveldende og uforventet lyd i disse.
    Må finne ut om det er noe som lurer meg her.
    Bassen er helt i en egen klasse i forhold til det meste jeg har hatt i hus. De står kanskje litt vel nærme hjørnene. Må justere litt. En enorm tilstedeværelse av vokalisten.
    Dette var gøy.......veldig gøy.
    Men så var det stativer da.
    Jeg tror de originale AN er litt for høye
    Kunne tenkt meg noen på 22 cm
    Havna i feil Audio Note tråd?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn