Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.939
    Torget vurderinger
    2
    Er vel noen AN-E eiere på denne tråden får vi tro. Er litt interessert i høre hvilke høyttalerkabler som folk har hatt suksess med. Fiaskoer er jo i og for seg også interessant. Gjerne noen lydbeskrivelser i samme slengen.
    Først og fremst vil jeg si at jeg er ganske så agnostisk anlagt mht. kabler, dernest at høyttalerne i utgangspunktet ikke har noe forhold til kabler i det hele tatt; de får bare signalet fra dem.
    Det som er mer interessant er at AN-E ofte benyttes med svakt motoriserte rørforsterkere, og disse kan på sin side la seg påvirke av f.eks. kapasitans i kabler, og dermed endre lyden.

Jeg har brukt et utall kabler i lag med både lavt motoriserte rørforsterkere, en god del av disse tilfellene på AN-E. Det jeg kan si er at du går aldri feil med Chord kabler i slike sammenhenger. https://chord.co.uk/
    Et annet safe bet er Audioquest, fortrinnsvis de med "shotgun" konfigurasjon. https://www.audioquest.com/products/rocket-33-full-range-speaker-cable

Det finnes også en lang rekke andre, men de ovennevnte har jeg prøvd med så mange forsterkere og høyttalere (inkl. AN-E), at jeg kan si at de aldri gjør seg bort.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.940
    En litt pussig ting som har kommet med årene er at jeg har begynt å mislike stive kabler. Sterkt. Ikke fordi lyden er dårlig, men fordi det er så djevelsk upraktisk og knotete å ha umedgjørlige "springfjærer" som nekter å legge seg der du vil at de skal legge seg. Audio Note har jo også - som eneste høyttalermerke meg bekjent -av en eller annen mystisk grunn begge pluss-tilkoblingene øverst og minus'ene nederst.

Har du fått testet ut Audio Notes egne kabler i oppsettet ditt? Sikler litt på Lexus i svake øyeblikk.

Hvordan opplever du forresten forskjellen mellom bi-wire og single wire med jumpere?

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    12.939
    Torget vurderinger
    2
    En litt pussig ting som har kommet med årene er at jeg har begynt å mislike stive kabler. Sterkt. Ikke fordi lyden er dårlig, men fordi det er så djevelsk upraktisk og knotete å ha umedgjørlige "springfjærer" som nekter å legge seg der du vil at de skal legge seg. Audio Note har jo også - som eneste høyttalermerke meg bekjent -av en eller annen mystisk grunn begge pluss-tilkoblingene øverst og minus'ene nederst.

Har du fått testet ut Audio Notes egne kabler i oppsettet ditt? Sikler litt på Lexus i svake øyeblikk.

Hvordan opplever du forresten forskjellen mellom bi-wire og single wire med jumpere?
    Har testet AN kabler både sølv og kobber. Om jeg hørte noen forskjell, så var det for min del i favør av kobber, da disse i mine ører subjektivt ble oppfattet noe mer "laid-back" i fremføringen, der sølv ble oppfattet mer "påslått". Men om dette var grunnet bias hos undertegnede, aner jeg ikke, jeg aner heller ikke om jeg ville hørt det mid bind for øynene.

AN kabler er myke fordi de er hyperlitz (ekstremt mange tynne tråder), og det er ikke så mange som lager det på den måten mer. Sett fra mitt ståsted har AN kabler kun én feil; prisen. Audioquest lagde hyperlitz tidligere, men usikker på om de fortsatt gjør dette. Kimber Monocle er myke og fine, men jeg har opplevd disse kun i lag med kraftige transistorforsterkere, så jeg aner ikke om de påvirker rørforsterkere negativt.

De merkene jeg nevner i mitt forrige innlegg er ikke av de stiveste, men de er heller ikke særlig myke.

Jeg hører ikke forskjell på singlewire / biwire med jumpere.

For øyeblikket benytter jeg en eller annen Supra-variant, mykere enn Chord, greie å ha med å gjøre, merker ikke noen feil på dem, enten jeg bruker transistor eller rør.

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.940
    Tror Atlerovik også har litt erfaring med diverse kabler. Vi får se om han napper...

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    428
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Hei

Spiller nå på AN Lexus LX.
    Etter at jeg har hatt de en stund kan jeg bare si at det er utrolig godlyd i de.
    De går fra kjelleren helt opp uten å stikke seg frem.
    Kontroll der nede er det også.
    Subbass en ikke trodde var mulig via en 8» fulltone fra Cube Audio.
    All musikk er der med en gjengivelse som gir en gåsehud ved de rette opptakene.
    Hadde Duelund DCA16GA tidligere.
    Også det et røverkjøp til prisen.

Sonicfrontiers

VB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2009
    Antall liker
    1.940
    Pussig sammentreff. Nesten. Bruker Duelund DCA12GA per dato. Ikke perfekte, men det er et eller annet med lyden som er litt unikt og som jeg etterhvert har begynt å sette pris på.

Var Duelund DCA16GA kablene innspilte før du bytta til Lexus? Og hvordan vil du karakterisere lyden av Duelund vs. Lexus hvis vi ser bort fra sub-bassen til sistnevnte?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn