Eg veitbaluba skrev:Den var så åpenbar at alle andre svar nok var litt tøysing fra gutta boys. ;D
Eg veitbaluba skrev:Den var så åpenbar at alle andre svar nok var litt tøysing fra gutta boys. ;D
Hva annet kan du vente deg med dine totale skivebom? Uansett hvilken smak du måtte inneha, er det utvilsomt at Tyske biler (og da ikke nødvendigvis tegnet av Tyskere) har dominert moderne bildesign de siste 40 åra. Kan bare nevne fort Audi's Bauhaus, Ford's new edge, BMW (Chris Bangle) bruk at karrosseriflater aktivt i design. Disse trekkene finnes i nær sagt alle moderne biler nå for salg uansett nasjonalitet. Så kan vi alle beundre den enne etter den andre Italenske designperlene mellom alle utskuddene (de fleste!) fra den kanten...Trondmeg skrev:Ha ha, Vidar P, du er deg selv lik og kommer med dagens suverent mest arrogante innlegg. Jeg tar den selvfølgelig og berettiget til meg da jeg har servert mye kritikk av tyske bilers formgivning.
Det kommer nok helt an på hvordan du velger å lese det. Hvis du oppfatter det som drittslenging så har jeg selvfølgelig kommunisert dårligVidar P skrev:Det var ikke meningen at du skulle føle deg truffet. Men din situasjon skal jeg ikke legge meg oppi.
Jeg tror kanskje at du med den søppelkassa/BMW-grill og BMW-dritslengingen din har deg selv å takke dersom du får tilsvar![]()
Hvorfor så aggresiv? Hva er egentlig poenget i dette innlegget? Og hva har det med denne saken å gjøre?Voff skrev:Hva annet kan du vente deg med dine totale skivebom? Uansett hvilken smak du måtte inneha, er det utvilsomt at Tyske biler (og da ikke nødvendigvis tegnet av Tyskere) har dominert moderne bildesign de siste 40 åra. Kan bare nevne fort Audi's Bauhaus, Ford's new edge, BMW (Chris Bangle) bruk at karrosseriflater aktivt i design. Disse trekkene finnes i nær sagt alle moderne biler nå for salg uansett nasjonalitet. Så kan vi alle beundre den enne etter den andre Italenske designperlene mellom alle utskuddene (de fleste!) fra den kanten...Trondmeg skrev:Ha ha, Vidar P, du er deg selv lik og kommer med dagens suverent mest arrogante innlegg. Jeg tar den selvfølgelig og berettiget til meg da jeg har servert mye kritikk av tyske bilers formgivning.
Herrejemini. Så folks økonomi bestemmer hva de skal få lov til å like ?Vidar P skrev:Uansett; bilprodusenter lever av folk som kjøper bilene deres av de, og ikke folk som drømmer om italienske luksussportsbiler men bare såvidt har råd til et kamera for å fotografere de, folk som er kronisk økonomisk indisponert og dermed skrangler rundt i gamle vrak som de knapt har betalt penger for, men er sværere en sværest i kjeften når det ikke koster de noe å klage hva de synes om designene fra sunne produsenter som har vist sin styrke ved å overleve og gjøre det godt. Så man får bare ha forståelse for at noen produsenter ønsker å eksplorere økonomien i noen nisjer, og noen syter og klager over designet på noe de aldri vil få råd til allikevel.
Men, kjære deg, det er da ikke folks økonomi og produktvalg som er poenget her. Det handler om å være berettiget til å mene noe om noe man ikke skal kjøpe, uansett årsak til det. Jeg er ikke overrasket over at folk liker andre biler enn meg, det er heller ikke noe poeng (biler jeg liker er forresten fra mange andre land enn Italia). I stedet for å diskutere selve saken så kommer tilsvarene altfor ofte i form av nedsettende personkarakteristikker og utstrakt bruk av andre hersketeknikker (lett skjult selvfølgelig), ref deg selv til stadighet og f.eks. Voff. Jeg er sannelig ikke sikker på hvor usakligheten og tåpeligheten er størst. Men fornøyelig blir detVidar P skrev:Omtrent like smakløs som søppelbøtta di kanskje. At bilprodusenter må selge til folk som kjøper for å overleve er allikevel livets kalde harde fakta, like det eller ei.
Du bør ikke bli overrasket over at folk reagerer med irritasjon på disse stadige usaklige og tåpelige lyskesparkene dine til bilprodusenter som ikke er italienske. Folk flest har ikke-italienske biler, så det er lett å gjøre et regnestykke.
For all del, det er da vel forhåpentligvis ingen som har personlige motiver her? I så fall er det best å komme en tur hit til Hamar og diskutere videre over ett glass vin på en solfylt terrasse. Da tenker jeg vi hadde oppdaget hvor rause, hyggelige, kloke og kunnskapsrike vi faktisk er til tross for mindre uenigheter.baluba skrev:Denne og lignende tråder er nok preget av vennskapelig spit enn egentlige konflikter og følelser. Dette i likhet med de tilsynelatende uforsonelige kranglene om enkelte artister, album eller fenomener/genre. Det er bare for å tøyse og ha det litt morro, ikke reelle krangler som stikker dypt.![]()
Har du hamaren, Edvard? Du treng han vel no?Trondmeg skrev:For all del, det er da vel forhåpentligvis ingen som har personlige motiver her? I så fall er det best å komme en tur hit til Hamar og diskutere videre over ett glass vin på en solfylt terrasse.baluba skrev:Denne og lignende tråder er nok preget av vennskapelig spit enn egentlige konflikter og følelser. Dette i likhet med de tilsynelatende uforsonelige kranglene om enkelte artister, album eller fenomener/genre. Det er bare for å tøyse og ha det litt morro, ikke reelle krangler som stikker dypt.![]()
Du bor åpenbart ikke i Trøndelag!Trondmeg skrev:Deilig på terrassen forresten.
Næh, Hamar i pottitland. Lå ikke i Trøndelag sist jeg sjekkettorem skrev:Du bor åpenbart ikke i Trøndelag!Trondmeg skrev:Deilig på terrassen forresten.
Jeg tenkte på været. Her var sommeren en gang på onsdag formiddag (tror jeg det var). Nåvel, kan jo komme verandavær senere antar jeg.Trondmeg skrev:Næh, Hamar i pottitland. Lå ikke i Trøndelag sist jeg sjekkettorem skrev:Du bor åpenbart ikke i Trøndelag!Trondmeg skrev:Deilig på terrassen forresten.. Største "problemet" i dag er at Briggs&Stratton ikke er på lag. Chardonnay er
![]()
Hvilken Porsche var det? Kan ikke si jeg har sett den likheten.torem skrev:Hva med denne da folkens, siden vi er så godt i gang med å "mobbe" tyske biler.
Så denne kommentaren på Dagbladet.no nå:
"Hadde det ikke stått Porsche bak vil jeg forvekslet den med en Hyundai."
Nye Cayenne.Trondmeg skrev:Hvilken Porsche var det? Kan ikke si jeg har sett den likheten.torem skrev:Hva med denne da folkens, siden vi er så godt i gang med å "mobbe" tyske biler.
Så denne kommentaren på Dagbladet.no nå:
"Hadde det ikke stått Porsche bak vil jeg forvekslet den med en Hyundai."
Veldig enig! Det som jeg ikke skjønner er alle de jeg ser på veiene i Oslo har som regel bare sjaføren i bilen (traktoren) alene.Vidar P skrev:At folk kjøper slikt ut ifra utseende er for meg helt ubegripelig. Dermed har jeg lett for å helle til å tro at de ikke gjør det.
det siste er vel litt historie, men det er heller ingen ulempe mtp kompromissløshet, hehePink_Panther skrev:Kombinasjonen SUV og diesel har overhode ikke noe med Porsche å gjøre. Skamme seg burde de, ofre sjelen sin på kapitalismens alter. En ekte sportsbilprodtsent skal slite økonomisk og lage biler for entusiaster.