Anthems venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Den er utrolig enkel og det er første gang min samboer er enig at den er grei og bruke(i forhold til mye annet jeg har hatt). Bare å skrive om inngangene så er det meste gjort.

    Syns ARC virker veldig bra og kjempepluss at den er enkel og slå av og på for sammenligning..
    Anbefales!!



    Vurderer å bestille en Avm 60 nå i helga men har et par spørsmål.
    Hvor samboervennelig er den? Ser det ikke er noe direkte kildevalg på fjernkontrollen.
    Fungerer hdmi-arc noenlunde greit slik som andre forsterkere(eller like dårlig som andre)? RK ARC og mulighet til forskjellige profiler er 2 av de tingene som gjør at denne er under vurdering. :)
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Vurderer å bestille en Avm 60 nå i helga men har et par spørsmål.
    Hvor samboervennelig er den? Ser det ikke er noe direkte kildevalg på fjernkontrollen.
    Fungerer hdmi-arc noenlunde greit slik som andre forsterkere(eller like dårlig som andre)? RK ARC og mulighet til forskjellige profiler er 2 av de tingene som gjør at denne er under vurdering. :)
    Har minstemann selv; 520, men regner med at fjernkontrollen er lik. Ganske enkel for familien denne her :) Bare å trykke på "Input" knappen og så kommer valg av kilder opp som du kan navngi selv og velge antall. Direkteknapp hadde vel vært enda enklere muligens men hadde jo da ikke selv kunne velge navn på kilder slik at det blir oversiktlig.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ratter du litt på targetkurven i RK’n så vil dette være av mye større betydning enn en ekstern dac etter mitt syn.
    det er ikke behov for å "ratte" på RK for bedre resultat enn ekstern dac.....
    Nei det er langt fra sikkert , men det vil i allefall gjøre mye større utslag enn å bytte dac.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Kos deg med et fantastisk forsterkersett!

    Takk! Eneste jeg har å utsette nå, er at jeg ikke får siklet på forstekersettet når jeg spiller musikk. Det ser jo bare smashing ut! Ulempen med at alt skal være så cleant i stua:)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Grattis med smashing nytt utstyr!!! Hadde jeg kun hatt stereo hadde nok triggern sittet løst på den pakka der!! Kjempe kjøp!!

    Du kan seriøst ikke sette de to inne i ett skap. Blir litt som å sette de i skammekroken! Nydelig utseende mener nå jeg om med VU metere på toppen av kransekaka:)

    Første inntrykk?
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Grattis med smashing nytt utstyr!!! Hadde jeg kun hatt stereo hadde nok triggern sittet løst på den pakka der!! Kjempe kjøp!!

    Du kan seriøst ikke sette de to inne i ett skap. Blir litt som å sette de i skammekroken! Nydelig utseende mener nå jeg om med VU metere på toppen av kransekaka:)

    Første inntrykk?

    Takk!
    Jeg er virkelig fornøyd i dag altså - det var moro å sette opp de der! Hva gjelder plassering av de, er jeg helt enig. Det er virkelig en skam å ha de der. Skal se hva jeg får til, men jeg tviler på at jeg får til noe før jeg evt bytter lytterom. Og JA, de er super flotte:rolleyes:

    Første inntrykket i går var umiddelbart mer separasjon i lydbilde, større lydbilde og lavere støygulv. Følte også at vokalen var mer fyldig enn på STR integrert. Da snakker jeg uten ARC aktivert. Arc gjorde mye med mellomtonen på den integrerte hos meg.
    Skal spille mye på det i kveld, gi det noen fler timer med varme før jeg tør å si så mye.

    Displayet viser også temperatur, som er nyttig da jeg har det i et skap. Den la seg på 38~39 grader i går, og var stabil der. STR produktene blir virkelig ikke veldig varme!

    La også merke til i går, at Preampen har SUB-bypass for 2 subber, i tillegg til HT-bypass.
    Dette burde virkelig være en ting mange har lurt på hvordan de skal løse i hjemmekino oppsett, som også skal fungere i 2.2 stereo?
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Det ble gjort rett etter bildetagning:p
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Grattis med smashing nytt utstyr!!! Hadde jeg kun hatt stereo hadde nok triggern sittet løst på den pakka der!! Kjempe kjøp!!

    Du kan seriøst ikke sette de to inne i ett skap. Blir litt som å sette de i skammekroken! Nydelig utseende mener nå jeg om med VU metere på toppen av kransekaka:)

    Første inntrykk?

    Takk!
    Jeg er virkelig fornøyd i dag altså - det var moro å sette opp de der! Hva gjelder plassering av de, er jeg helt enig. Det er virkelig en skam å ha de der. Skal se hva jeg får til, men jeg tviler på at jeg får til noe før jeg evt bytter lytterom. Og JA, de er super flotte:rolleyes:

    Første inntrykket i går var umiddelbart mer separasjon i lydbilde, større lydbilde og lavere støygulv. Følte også at vokalen var mer fyldig enn på STR integrert. Da snakker jeg uten ARC aktivert. Arc gjorde mye med mellomtonen på den integrerte hos meg.
    Skal spille mye på det i kveld, gi det noen fler timer med varme før jeg tør å si så mye.

    Displayet viser også temperatur, som er nyttig da jeg har det i et skap. Den la seg på 38~39 grader i går, og var stabil der. STR produktene blir virkelig ikke veldig varme!

    La også merke til i går, at Preampen har SUB-bypass for 2 subber, i tillegg til HT-bypass.
    Dette burde virkelig være en ting mange har lurt på hvordan de skal løse i hjemmekino oppsett, som også skal fungere i 2.2 stereo?

    SUB-bypass, dette var interessant! Må lese mer om dette
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Ja, så det også på hjemmesiden dems nå. Det er jo rett og slett helt fantastisk.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    STR preampen virker helt genial for mitt bruk, så ikke umulig at det blir forandring i planene mine :)
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    STR preampen virker helt genial for mitt bruk, så ikke umulig at det blir forandring i planene mine :)

    Spennende! Kun preamp, eller hele pakka?
    Og hva var den opprinnelige planen?;D
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    STR preampen virker helt genial for mitt bruk, så ikke umulig at det blir forandring i planene mine :)

    Spennende! Kun preamp, eller hele pakka?
    Og hva var den opprinnelige planen?;D
    Ingen ting er avgjort enda ;) Men var vel ganske bestemt på å gå for surroundprosessor med effektforsterker, fremfor to-delt med integrert forsterker slik jeg har nå. Både pga det praktiske for resten av familien som vil ha færrest mulig knapper å trykke på, samt ansaffelse av sub/bas-system.

    STR preampen fikser jo alt :)

    Ellers er jeg veldig glad i Cary SI-300 da den er veldig praktisk for alt av tilkoblinger til alle kilder for musikk og ikke minst lydmessig. Men regner med at STR pre også låter topp
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Ja, den gjør jo det da.
    En litt rar ting, men kanskje positiv i enkelhetens forstand, er at preampen skal være avskrudd når bypass benyttes.
    Rart fordi trigget out mot effektforsterker da ikke kan brukes, men bra for familien som slipper å finne riktig utgang på displayet.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ja, den gjør jo det da.
    En litt rar ting, men kanskje positiv i enkelhetens forstand, er at preampen skal være avskrudd når bypass benyttes.
    Rart fordi trigget out mot effektforsterker da ikke kan brukes, men bra for familien som slipper å finne riktig utgang på displayet.
    Ja, ser kun fordeler med at den skal være slått av ved bruk av bypass, jo enklere jo bedre
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Angående bypass..
    Jeg var dum nok til ikke å fatte at alt må enten på RCA eller XLR. Har kun RCA utganger på hjemmekino receiveren, noe som naturligvis gjorde at hit-bypass ikke funka, da jeg har koblet sammen pre og effekt med XLR. Hva tenker dere er best å satse på rund baut - XLR eller RCA? Finnes jo XLR-RCA kabler, og evt bruke RCA adapter på subber i framtiden...

    Vel, da vet du det iallfall, Lieng - om du tenker å bestille en STR pre:)
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Angående bypass..
    Jeg var dum nok til ikke å fatte at alt må enten på RCA eller XLR. Har kun RCA utganger på hjemmekino receiveren, noe som naturligvis gjorde at hit-bypass ikke funka, da jeg har koblet sammen pre og effekt med XLR. Hva tenker dere er best å satse på rund baut - XLR eller RCA? Finnes jo XLR-RCA kabler, og evt bruke RCA adapter på subber i framtiden...

    Vel, da vet du det iallfall, Lieng - om du tenker å bestille en STR pre:)
    Er du helt sikker på dette? Har ikke hatt tid til å sjekke, eller prøve det selv enda, men trodde det skulle være mulig å tildele inn og utganger.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Angående bypass..
    Jeg var dum nok til ikke å fatte at alt må enten på RCA eller XLR. Har kun RCA utganger på hjemmekino receiveren, noe som naturligvis gjorde at hit-bypass ikke funka, da jeg har koblet sammen pre og effekt med XLR. Hva tenker dere er best å satse på rund baut - XLR eller RCA? Finnes jo XLR-RCA kabler, og evt bruke RCA adapter på subber i framtiden...

    Vel, da vet du det iallfall, Lieng - om du tenker å bestille en STR pre:)
    Er du helt sikker på dette? Har ikke hatt tid til å sjekke, eller prøve det selv enda, men trodde det skulle være mulig å tildele inn og utganger.
    Jeg snakket med en på tech support Anthem. Siden Preampen skal være avslått når bypass benyttes, kunne ikke dette behandles av software i preampen.
    10005D1A-A340-48A4-B15F-5A86F16F243F.jpg

    Det er egentlig probemfritt, hvis man først vet om det:)
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Angående bypass..
    Jeg var dum nok til ikke å fatte at alt må enten på RCA eller XLR. Har kun RCA utganger på hjemmekino receiveren, noe som naturligvis gjorde at hit-bypass ikke funka, da jeg har koblet sammen pre og effekt med XLR. Hva tenker dere er best å satse på rund baut - XLR eller RCA? Finnes jo XLR-RCA kabler, og evt bruke RCA adapter på subber i framtiden...

    Vel, da vet du det iallfall, Lieng - om du tenker å bestille en STR pre:)

    Er vel bare å bruke overganger, tviler sterkt på at dette har noen betydning for hifibruk. Verre med PA og lange avstander. Korriger meg om dette ikke stemmer. Ellers så hadde jeg vel valgt xlr av snobberi ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Jeg snakket med en på tech support Anthem. Siden Preampen skal være avslått når bypass benyttes, kunne ikke dette behandles av software i preampen. Og i tillegg, XLR-RCA hadde ingen intern forbindelse.
    Det er egentlig probemfritt, hvis man først vet om det:)
    Ahh, da har jeg fått litt feil info. For med nye FW til STR integrert, skal det være mulig å tildele innganger, og da fikk jeg inntrykk av at det samme skulle være mulig på Pre, men det er jo løst på en litt annen måte i Pre.
     
    • Liker
    Reaksjoner: JFR

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Jeg snakket med en på tech support Anthem. Siden Preampen skal være avslått når bypass benyttes, kunne ikke dette behandles av software i preampen. Og i tillegg, XLR-RCA hadde ingen intern forbindelse.
    Det er egentlig probemfritt, hvis man først vet om det:)
    Ahh, da har jeg fått litt feil info. For med nye FW til STR integrert, skal det være mulig å tildele innganger, og da fikk jeg inntrykk av at det samme skulle være mulig på Pre, men det er jo løst på en litt annen måte i Pre.
    Skjønner. De på Anthem supporten er i hvert fall veldig hjelpsomme og kjappe til å svare. Jamie hadde vært å hentet en Preamp til pulten sin for å gjøre forsøk selv i dag, og jeg sendte forespørselen i går. Jeg ba han forøvrig å ta den under jakka når dagen er slutt, og løpe:cool:

    Jamie løste også indirekte et ARC problem jeg hadde. Jeg fikk en feil melding da jeg skulle måle. Jeg endret da språk på PC’n for å sende den til han, og vipps, alt fungerte. ARC hadde da ikke lyst til å måle når pcn stod på Norsk Bokmål. Han fikk da laget en revidert versjon til meg, så nå funker det på norsk også:)

    Hvis flere Anthem eiere har hatt noe måleprobelemer, har jeg den ARC versjonen.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Så, lest ferdig tråden på AVS forumet så har en liten anelse om hva som er lurt å gjøre dersom nettverksproblemene dukker opp når min AV60 er innlosjert, det er definitivt nettverks issuer på endel av disse men ser ut som siste firmware retter opp endel av problemene. Jeg vil rapportere inn hva jeg opplever når min er på plass. Blir spennende og har god tro på at den vil være en god formidler av av både film og musikk. Har hatt Dirac/miniDSP løsning tidligere i samspill med en Marantz 8801, Dirac var en meget god RK men er begrenset til 8-kanaler pr box og når jeg nå skal opp i 7.2.4 tar ARC seg av hele den biten.

    Blir første preamp/receiver som jeg må manuelt måle ut avstander, kopler opp REW for å tweake responsen/delayen over delingen med subwooferen.

    Edit, ser flere som kun EQ`er ned til Schroder med denne og har meget gode resultater, liker godt mulighetene med presets og forskjellige layouts av samme målinger, også fleksibel roomgain justert i db er jo også en svært god ting. Liker fleksibilliteten en for med denne boksen :)
     
    Sist redigert:

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Så, lest ferdig tråden på AVS forumet så har en liten anelse om hva som er lurt å gjøre dersom nettverksproblemene dukker opp når min AV60 er innlosjert, det er definitivt nettverks issuer på endel av disse men ser ut som siste firmware retter opp endel av problemene. Jeg vil rapportere inn hva jeg opplever når min er på plass. Blir spennende og har god tro på at den vil være en god formidler av av både film og musikk. Har hatt Dirac/miniDSP løsning tidligere i samspill med en Marantz 8801, Dirac var en meget god RK men er begrenset til 8-kanaler pr box og når jeg nå skal opp i 7.2.4 tar ARC seg av hele den biten.

    Blir første preamp/receiver som jeg må manuelt måle ut avstander, kopler opp REW for å tweake responsen/delayen over delingen med subwooferen.

    Edit, ser flere som kun EQ`er ned til Schroder med denne og har meget gode resultater, liker godt mulighetene med presets og forskjellige layouts av samme målinger, også fleksibel roomgain justert i db er jo også en svært god ting. Liker fleksibilliteten en for med denne boksen :)
    Ja det blir spennende å høre hvordan du liker denne etterhvert :)

    Når får du den da?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Så, lest ferdig tråden på AVS forumet så har en liten anelse om hva som er lurt å gjøre dersom nettverksproblemene dukker opp når min AV60 er innlosjert, det er definitivt nettverks issuer på endel av disse men ser ut som siste firmware retter opp endel av problemene. Jeg vil rapportere inn hva jeg opplever når min er på plass. Blir spennende og har god tro på at den vil være en god formidler av av både film og musikk. Har hatt Dirac/miniDSP løsning tidligere i samspill med en Marantz 8801, Dirac var en meget god RK men er begrenset til 8-kanaler pr box og når jeg nå skal opp i 7.2.4 tar ARC seg av hele den biten.

    Blir første preamp/receiver som jeg må manuelt måle ut avstander, kopler opp REW for å tweake responsen/delayen over delingen med subwooferen.

    Edit, ser flere som kun EQ`er ned til Schroder med denne og har meget gode resultater, liker godt mulighetene med presets og forskjellige layouts av samme målinger, også fleksibel roomgain justert i db er jo også en svært god ting. Liker fleksibilliteten en for med denne boksen :)
    Ja det blir spennende å høre hvordan du liker denne etterhvert :)

    Når får du den da?
    Nja tar vel raskt 2-3 uker til vil jeg tro. Blir spennende :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Når jeg målte med min AVM60 så løste alt seg da jeg koblet fra alle andre protokoller enn AVM60 ved kalibrering. ALtså kun AVM60/PC tilkoblet. Ikke noe wifi osv..
    Mulig det var tifeldig men det funket ihvertfall:)

    Er litt spent på hva du syns om AVM60 også fordi du også har hatt AV8801. Tror ikke du blir skuffet:cool:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Når jeg målte med min AVM60 så løste alt seg da jeg koblet fra alle andre protokoller enn AVM60 ved kalibrering. ALtså kun AVM60/PC tilkoblet. Ikke noe wifi osv..
    Mulig det var tifeldig men det funket ihvertfall:)

    Er litt spent på hva du syns om AVM60 også fordi du også har hatt AV8801. Tror ikke du blir skuffet:cool:
    Min blir koplet opp med kabel i switch, Mac med parallel > W7 > wi-fi adaptert (Mac). Om ikke dette går har jeg 3-4 andre Windows pcer jeg kan prøve med.

    Har du testet noe begrenset korrigering oppover, ser flere som kjører preset med 20khz, 5Khz og evntuelt ned til Schroeder 250hz ?

    Og har du lekt deg noe med roomgain funksjonen ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Jeg slo vel av brannmuren også hvis jeg husker rett..


    Har kun prøvd til 5khz som er maks. Får ikke kalibrert høyere en det. Har tenkt å kjøre en lengre ned også, 500hz eller lavere men har bare ikke fått gjort det enda..
    Har ikke gjort noe med room gain.
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Tar tid med min AV60 men Glenn/Audiodistribusjon ordner opp med expresslevering, glimrende service!
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Her er det ingenting som skuffer :), jeg kan si så langt at etter 20 timer (som ungene stort sett har brukt AV60) så har den forandret måten den spiller på, (og ja jeg er en av dem som bestemt mener eletronikk trenger innspilling) mye mer oppløst og lettflytende. Jeg kjører demospor som jeg kan i blinde og ved første lytt tenkte jeg at dette ikke kan være riktig da det låt direkte dårlig. Etter litt justeringer, ny kalibrering, innspilling og tweaking av roomgain er det virkelig begynt å løsne. Dirac/Marantz hadde en stillere/mørkere bagrunn der lyder er trekt mer tilbake mens AV60 kaster lyden inn i rommet der alt for mer vekt og dynamikken virker mer overbevisende. På noen demospor opplever jeg Marantz/Dirac som bedre men i en helhetsvurdering vil AV60 være klart forran med god margin. Atmos og sømløsheten er syyykt bra og styringen i 11 kanaler er hakeslipp. Etter oppdatering har jeg DTS-X og nettverksbiten med ARC etter oppdatering fungerer uten problemer. ARC kalibrerer ref volum til -10 som var litt uvant. Digger mulightene ARC gir med sine presets og forskjellige muligheter, meget bra. John Wick i nattklubb scena ble til gåsehud på hele kroppen, aldri har jeg hørt gunshot sitte i kroppen på den måten, selvfølgelig over the top mixet men guuuuud hvor deilig :) Vil også trekke fram Gravity i Deluxe utgaven med Atmos som gjør at utstyr som AV60 virkelig for vist sine ekstreme styrker med å flytte lyd på en sofistikert måte i prosseseringen sin.

    Har ikke hørt noe i stereo enda :( men det kommer :)

    * Glenn ved Audiodistrubisjonen viste klasseservice og tett oppfølging når det krevdes, stor takk til han * :)
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Bra du er fornøyd, har sikla på AVM 60 selv 😀
    Veldig nyskjerrig på hvor god den er på musikk i to kanaler! Er overrasket over hvor god 520 er som pre, så tenker AVM 60 kan være enda et hakk opp.

    Da ble det mer gøy med flere kanaler også forstår jeg?!
    Har kun to surroundhøyttalere selv. Har ikke så mye plass bak lytteposisjon, men et par til bak/over og evt atmos kunne vært spennende å testet etterhvert.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Her er det ingenting som skuffer :), jeg kan si så langt at etter 20 timer (som ungene stort sett har brukt AV60) så har den forandret måten den spiller på, (og ja jeg er en av dem som bestemt mener eletronikk trenger innspilling) mye mer oppløst og lettflytende. Jeg kjører demospor som jeg kan i blinde og ved første lytt tenkte jeg at dette ikke kan være riktig da det låt direkte dårlig. Etter litt justeringer, ny kalibrering, innspilling og tweaking av roomgain er det virkelig begynt å løsne. Dirac/Marantz hadde en stillere/mørkere bagrunn der lyder er trekt mer tilbake mens AV60 kaster lyden inn i rommet der alt for mer vekt og dynamikken virker mer overbevisende. På noen demospor opplever jeg Marantz/Dirac som bedre men i en helhetsvurdering vil AV60 være klart forran med god margin. Atmos og sømløsheten er syyykt bra og styringen i 11 kanaler er hakeslipp. Etter oppdatering har jeg DTS-X og nettverksbiten med ARC etter oppdatering fungerer uten problemer. ARC kalibrerer ref volum til -10 som var litt uvant. Digger mulightene ARC gir med sine presets og forskjellige muligheter, meget bra. John Wick i nattklubb scena ble til gåsehud på hele kroppen, aldri har jeg hørt gunshot sitte i kroppen på den måten, selvfølgelig over the top mixet men guuuuud hvor deilig :) Vil også trekke fram Gravity i Deluxe utgaven med Atmos som gjør at utstyr som AV60 virkelig for vist sine ekstreme styrker med å flytte lyd på en sofistikert måte i prosseseringen sin.

    Har ikke hørt noe i stereo enda :( men det kommer :)

    * Glenn ved Audiodistrubisjonen viste klasseservice og tett oppfølging når det krevdes, stor takk til han * :)
    Høres meget bra ut dette ja :)

    Er også spent på å høre hvordan den står seg som stereo-pre..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Bra du er fornøyd, har sikla på AVM 60 selv ??????
    Veldig nyskjerrig på hvor god den er på musikk i to kanaler! Er overrasket over hvor god 520 er som pre, så tenker AVM 60 kan være enda et hakk opp.

    Da ble det mer gøy med flere kanaler også forstår jeg?!
    Har kun to surroundhøyttalere selv. Har ikke så mye plass bak lytteposisjon, men et par til bak/over og evt atmos kunne vært spennende å testet etterhvert.
    Mine inntrykk og svært mange andre er at det er lite aktivitet i de bakerste surrerundt kanalene og det vil gi en mye større oppgradering å gå fra 5.1 til 5.1.4 med Atmos. Tror du trygt kan velge og sette strek over back surround om plassen ikke er helt der.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Bra du er fornøyd, har sikla på AVM 60 selv ������
    Veldig nyskjerrig på hvor god den er på musikk i to kanaler! Er overrasket over hvor god 520 er som pre, så tenker AVM 60 kan være enda et hakk opp.

    Da ble det mer gøy med flere kanaler også forstår jeg?!
    Har kun to surroundhøyttalere selv. Har ikke så mye plass bak lytteposisjon, men et par til bak/over og evt atmos kunne vært spennende å testet etterhvert.
    Mine inntrykk og svært mange andre er at det er lite aktivitet i de bakerste surrerundt kanalene og det vil gi en mye større oppgradering å gå fra 5.1 til 5.1.4 med Atmos. Tror du trygt kan velge og sette strek over back surround om plassen ikke er helt der.
    Interessant! Kan vel gå for litt mindre høyttalere til Atmos enn jeg har bak. For min del så er nok disse aktuelle, men får bli en fremtidsplan da jeg må oppgradere forsterkern først til flere kanaler

    Monitor Surround 3 v7
    Monitor Surround 3 v7.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    ^

    Vel jeg kjører jo XTZ S2 som bakerste Atmos høytalere og Arendal Surround S i front, jeg har ikke plass til AS bak da ene høytaler må henge i trappetrinnet. Atmos er jo mye ambience lyder og jeg klarer ikke foreløpig å høre forskjeller mellom front/back Atmos.


    Stereo:

    Wow sier jeg bare, Kjørte kalibreringsfila igjennom kverna til ARC der jeg satte korrigeringa ned til 250hz på kun L&R, økte roomgain til 3.5 og det blir latterlig hvor mye bedre Anthem AV60 er ifht Marantz i stereo. Her prater vi ikke lengre nyanser men natt og dag forskjeller alle hadde hørt. Alt er bedre og spesielt størrelsen på rommet artistene står i har ekspandert kraftig + på renere lyd, bedre dynamikk og bedre mikrodetaljer. Dette var utrolig morro og selv om visste det ville bli bedre overgår det forventningene mine kraftig. Gleder meg til å kjøre subbene med i stereo og finkalibrere med REW men det for bli senere.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn