Anthems venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • sammy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    909
    Antall liker
    454
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    5
    Kjetil-A: Hvordan vil du beskrive lyden til Anthem STR forsterkeren? Er den varm eller kald? For den virker veldig interessant med innebygd romkorreksjon.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Kjetil-A: Hvordan vil du beskrive lyden til Anthem STR forsterkeren? Er den varm eller kald? For den virker veldig interessant med innebygd romkorreksjon.
    Nå har jeg ikke hatt den så veldig lenge, og selvsagt kan andre oppfatte den annerledes enn meg. Jeg synes ikke den er kald. Jeg vil likevel ikke karakterisere den som direkte varm heller, men behagelig myk og rolig. Det er nok av krefter i den til å drive høyttalerne og den virker aldri anstrengt synes jeg.
     

    Grobian

    Medlem
    Ble medlem
    13.04.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    14
    Kjetil-A: Hvordan vil du beskrive lyden til Anthem STR forsterkeren? Er den varm eller kald? For den virker veldig interessant med innebygd romkorreksjon.
    Anthem oppgir på sine sider at deres forsterkere er nøytrale. Utdrag fra FAQ:


    Do the amps have a warm sound or a bright sound?

    None of our components are designed with a "sonic flavor" other than playing exactly what's in a recording.


    (https://www.anthemav.com/support/faq.php)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Tenker at denne kan bli aktuell etterhvert

    Anthem STR Power.jpg
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Anthem str har jo alt, rom korrigering, av by pass, subwoofere også, hmmm

    Imagine
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Anthem str har jo alt, rom korrigering, av by pass, subwoofere også, hmmm

    Imagine
    STR Integrated har dessverre ikke HT-Bypass, men bortsett fra det er det mange funksjoner. HT-Bypass kommer på STR Preamp
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Bare jeg får krangla ferdig med Windows så blir det å koble på et par bakhøyttalere og kjøre korreksjon for 4 talere, blir gøy :)

    Anthem 520.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Etter masse styr så var endelig Windows i gang på Mac, men hvor i svarte er inngangen til ARC-kabelen på MRX520? Tror det er litt for seint på kvelden ;)
     

    Grobian

    Medlem
    Ble medlem
    13.04.2017
    Innlegg
    11
    Antall liker
    14
    Romkorreksjonen basert på målingen, gjort av USB-mikrofonen som kobles til PC-en, lastes opp til forsterkeren lokalt via nettverket :)
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg kikket på siste oppdsterte versjon av anthem programvaren, og det skal nå være mulig å korrigere helt opp til 20khz på alle forsterkerne til anthem nå.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Persona 9H er null problem å kalibrere med ARC, men hvordan i alle dager kommer jeg i gang med Anthem 520? Dette er jo stort sett veldig enkelt på receivere.
    Lite info i manualen, står bare at jeg skal koble mic og prosessor til pc, men det er ingen inngang på 520 til kabelen. Finner heller ikke noe info på nett om dette.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vil tro det er det samme som for STR'en:

    1. Installer ARC (for din forsterker) på pc'n
    2. Koble forsterkeren til nettverket ditt med en ethernet kabel
    3. Koble mic'en til pc'n
    4. Start ARC og følg anvisning for koble den opp mot forsterkeren
    5. Start målinger

    Anthem MRX 520.jpg
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Må legge opp kabling før jeg får gjort noe mer, men bestiller på mandag, blir litt borring gjennom vegg og div.

    Ser ikke noe annen nedlasting enn dette, regner med det er det riktige:

    Skjermbilde 2017-11-12 kl. 11.44.47.jpg


    Kobling av mic til pc er greit, satser på at kobling videre mot 520 kommer opp som info etterhvert
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Du trenger styre med boring og kabeltrekking, du kan f.eks kjøpe powerline/homeplug som du kobler i stikkontakten og kan sende nettverkssignaler gjennom. Jeg har forsterkeren et godt stykke unna ruteren og bruker noen slike (ikke akkurat disse to, men tilsvarende).
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Du trenger styre med boring og kabeltrekking, du kan f.eks kjøpe powerline/homeplug som du kobler i stikkontakten og kan sende nettverkssignaler gjennom. Jeg har forsterkeren et godt stykke unna ruteren og bruker noen slike (ikke akkurat disse to, men tilsvarende).
    Dette her tenkte jeg ikke på :) Har jo en sånn i huset fra før. Den brukes til guttungen en etasje over, han er ikke fornøyd med den til gaming, men dette krever vel raskere og mer stabil linje. Tenkte å legge kabling opp dit. Men denne saken er kanskje nok til å få satt i gang surrerundt og korreksjon. Får prøve dette
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Da ble det nett på forsterkern :) Så blir det å finne ut neste skritt. Her kommer utfordringen, har lastet ned ARC, men får kun opp det i bildet under. Må jo være noe mer. Står i manualen at "Instructions will appear" ;)

    Skjermbilde 2017-11-12 kl. 19.39.55.jpg
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Har søkt på nett etter instruksjon, men ikke funnet noe informativt, kun hvordan ARC fungerer. Noen som har link til noe som forklarer trinn for trinn hvordan man kommer i gang?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ser ikke noe info om ARC inne på menyen på 520, kun manuelt oppsett.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Har du ikke to nye ARC-programmer på pcn? Ett for automatisk måling og oppsett og ett for manuelt?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Har du ikke to nye ARC-programmer på pcn? Ett for automatisk måling og oppsett og ett for manuelt?
    Jo stemmer, glemte den andre, men her kommer jeg ingen vei. Forsøker å koble på mic (har ingen kobling mot forsterkern) men den finner ingen enhet.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Når du starter den automatiske så skal det bli åpnet et vindu som søker etter forsterkere tilkoblet nettet, etter søket er gjennomført skal du kunne velge forsterkeren din.

    Du er helt sikker på at forsterkeren er koblet på nettet? Nå er det ikke sikkert du har akkurat samme meny på forsterkeren som meg, men under 'Setup', finner du en meny som heter 'Network/remote' ? Om så trykker du deg inn på den og sjekker om det under 'Status' (eller lignende) står en ip adresse (ofte 192.168...., eller 10.0...). Om det ligger en ip der er du koblet mot nettet, om ikke er du ikke koblet mot nettet.

    PS: Micen skal du koble mot pcn (macen) din og ikke forsterkeren. Den skal kobles via USB.
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Når den søker så kommer det opp følgende:
    "No device found. Ensure that it is powered on and connected to network"

    Har en mic til kan forsøke denne, men den jeg prøver å bruke nå gikk fint på ARC/9H.

    På Network Status er det en ip-adresse som begynner på 010
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    I brukermanualen til 520 står det en annen IP adresse og Subnet Mask, burde jeg gjøre om på receiver til disse tallene?
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Nei, de tallene som er på forsterkeren din er en intern ip adresse hos deg. Det er veldig rart at du ikke finner forsterkeren. Et litt teit spørsmål kanskje, men macen din er på nett den?
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Nei, de tallene som er på forsterkeren din er en intern ip adresse hos deg. Det er veldig rart at du ikke finner forsterkeren. Et litt teit spørsmål kanskje, men macen din er på nett den?
    Da får jeg la de være. Har ingen ide om hvorfor dette ikke går, mulig at jeg er svartelistet av microsoft.
    Jeg blir nok ikke headhuntet som it-spesialist, men nett har jeg klart å få på Macen ;)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Kan det være mulig å koble Macen til 520 istedenfor tråløst? Kommer ikke videre med dette her da 520 ikke dukker opp i ARC programmet.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    Så lenge forsterkeren ikke har en port (som oftest usb i disse dager) for tilkobling kan du ikke det. Du kan selvsagt forsøke å koble macen din direkte opp mot ruteren din via kabel. Om ikke annet så bare for å utelukke at det er noe fønky med det trådløse nettet ditt.

    Har du iphone? Det finnes en arc app for iPhone, du kunne jo testet om den klarte å finne forsterken din.
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jo, kan jo prøve det også og se om det skjer noe.

    Bruker iPhone ja, må sjekke dette også. Nå vil jeg ha dette i gang :)
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Jo, kan jo prøve det også og se om det skjer noe.

    Bruker iPhone ja, må sjekke dette også. Nå vil jeg ha dette i gang :)
    Fikk du testa?
    Ble litt lei av motarbeidende elektronikk, så det ble heller litt småjusteringer av plassering av anlegget, samt musikklytting 😉
    Men må ha det klart i tilfelle det plutselig skulle komme flere talere så skal trå til med nytt mot straks. Prøver igjen i morgen og om det blir lyd i flere kanaler så vil det synes her på sentralen 😁
     

    FrankTR

    Medlem
    Ble medlem
    04.05.2017
    Innlegg
    28
    Antall liker
    7
    Sted
    Hedmark
    Har fått på plass en MRX520 hjemme som forer tre Audio Physic-høyttalere i front og to Tannoy bak med masse deilig lyd, både surround og stereo. Har vel nesten aldri sittet og lyttet til så mye musikk noen gang som det jeg gjør nå.

    Men har nå fått et litt rart problem. Jeg ripper CDene min til FLAC og spiller de via en Bluesound Node 2 koblet via coax til 520en.
    Hvis jeg pauser musikken på Bluesound så hender det ganske ofte at 520en henger seg totalt. Eneste jeg kan gjøre hvus dette skjer er å dra ut strømkabelen, vente litt og sette den inn igjen. Skifter jeg input før jeg pauser musikken, så går alt bra.

    Er det andre som har opplevd noe liknende?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Ut med Classe CP-800mk2 og Marantz SR7011 og inn med AVM 60.. Er overbevist at den vil levere i bøtter og spann på film og satser på at den vil også duge på musikk:)
    Får den om ca en uke.. Vil bli parret med ATI523 og ATI532.. Spennende lyd tider fremover:cool:
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Ut med Classe CP-800mk2 og Marantz SR7011 og inn med AVM 60.. Er overbevist at den vil levere i bøtter og spann på film og satser på at den vil også duge på musikk:)
    Får den om ca en uke.. Vil bli parret med ATI523 og ATI532.. Spennende lyd tider fremover:cool:
    Den har jeg tro på :) Ender nok opp med denne jeg også. Blir spennende å høre om inntrykk etterhvert!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn