Anthems venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Er veldig spent selv og vurderte veldig frem og tilbake. Stod mellom AVM60 og AV8802. AV8802 er sikkert enklere i bruk og sikkert like bra på film men så var det det med RK da som frister, og jeg tror uten og vite helt sikkert at AVM60 er hakket bedre i stereo.. Selv om det absolutt ikker er noen fasit så er det flere som foretrekker AVM60 kontra AV8802 noe som ihvertfall taler i dens retning. Også er det litt kult med noe helt nytt, -time will show
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Noen her som har Anthem M1?

    Kunne jo ha hengt på veggen denne forsterkern her, mindre rack og mer plass til sub :)

    Anthem M1.jpg
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Er veldig spent selv og vurderte veldig frem og tilbake. Stod mellom AVM60 og AV8802. AV8802 er sikkert enklere i bruk og sikkert like bra på film men så var det det med RK da som frister, og jeg tror uten og vite helt sikkert at AVM60 er hakket bedre i stereo.. Selv om det absolutt ikker er noen fasit så er det flere som foretrekker AVM60 kontra AV8802 noe som ihvertfall taler i dens retning. Også er det litt kult med noe helt nytt, -time will show
    Lydmessig er jeg sikker på at AVM60 er bedre enn 8802 i stereo, til film er det nok jevnere utifra hva jeg har lest. Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Må være en trolig (for oss ukjent) negativ årsak til at denne ikke fokuseres på, dersom den spiller bra.

    Well, kanskje for godt til å være sant, at god lyd, lite format og fornuftig pris følger hverandre i hi-fi verden :)
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Lydmessig er jeg sikker på at AVM60 er bedre enn 8802 i stereo, til film er det nok jevnere utifra hva jeg har lest. Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
    Som importør er det trist å lese din iver etter å snakke ned AVM60 basert på noen få klager på et amerikansk forum. Hadde du hatt negative erfaringer selv, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å forstå det, ..........men basert på 3. part? Det kan være en rekke årsaker til at disse opplever problemer, og det trenger i ytterste konsekvens ikke være produktets feil heller.

    Vi har i 2017 solgt godt med AVM60 og MRX receivere og så langt har det ikke vært én eneste feil som følge av FW. Faktisk ikke én eneste feil overhode på de nye produktene. Det har vært ca 6% av kundene i Norge som har slite noe med kalibrering, som jeg har fått rapport om, men dette har ene og alene vært relatert til nettverk, driver osv, og det har løst seg så fort problemet ble identifisert.

    Jeg forstår at du mener advarslene vel, så dette er overhodet ikke ment som et angrep på deg som person, men som importør blir det bare trist, når det ikke stemmer med den virkeligheten vi opplever.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Lydmessig er jeg sikker på at AVM60 er bedre enn 8802 i stereo, til film er det nok jevnere utifra hva jeg har lest. Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
    Som importør er det trist å lese din iver etter å snakke ned AVM60 basert på noen få klager på et amerikansk forum. Hadde du hatt negative erfaringer selv, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å forstå det, ..........men basert på 3. part? Det kan være en rekke årsaker til at disse opplever problemer, og det trenger i ytterste konsekvens ikke være produktets feil heller.

    Vi har i 2017 solgt godt med AVM60 og MRX receivere og så langt har det ikke vært én eneste feil som følge av FW. Faktisk ikke én eneste feil overhode på de nye produktene. Det har vært ca 6% av kundene i Norge som har slite noe med kalibrering, som jeg har fått rapport om, men dette har ene og alene vært relatert til nettverk, driver osv, og det har løst seg så fort problemet ble identifisert.

    Jeg forstår at du mener advarslene vel, så dette er overhodet ikke ment som et angrep på deg som person, men som importør blir det bare trist, når det ikke stemmer med den virkeligheten vi opplever.

    En importør som på en søndag går ut og forsøker å hjelpe til med en bruker som har hørt et eller annet uggent om produktet, godt og vel på andre siden av kloden og delvis med andre forutsetninger tilstede, syntes jeg bevitner om en importør som nettopp oss kunder særdeles på allvor.

    Respekt!
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    En importør som på en søndag går ut og forsøker å hjelpe til med en bruker som har hørt et eller annet uggent om produktet, godt og vel på andre siden av kloden og delvis med andre forutsetninger tilstede, syntes jeg bevitner om en importør som nettopp oss kunder særdeles på allvor.

    Respekt!
    Takk for det!

    Jeg bryr meg om mye. Om kundene, enten det er privatkunder eller forhandlere, om produktene, og om potensielle kunder. Enten du er eier av et Anthem produkt, eller vurderer å bli det, vil man kunne påvirkes av en negativ kommentar. Selvsagt må mennesker som opplever problemer kunne komme med berettiget kritikk, men i denne sammenhengen kan det også både medføre at noen velger ikke å utforske Anthem. Det som verre er, ville være at en som allerede har kjøpt et Anthem produkt får følelsen av å ha gjort et feil valg. Det basert på noe som kanskje ikke er et problem i det hele tatt. Det ønsker jeg å unngå.

    Ellers vet mange av de som har handlet et produkt jeg importerer, enten det er handlet av meg, eller andre, at ukedag eller tid på døgnet har ingen betydning dersom jeg har tid og mulighet til å hjelpe.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Får en AVM60 til uka så det blir spennende og har også lest at det har vært litt trøblete for noen.. Men ofte så er det også feil og mangler som det skrives mye om i forum. Noe som forøvrig er bra for oss andre men som også ikke alltid gir en korrekt pekepinn.

    Forøvrig så vet jeg at authentic mener det godt og heldigvis så skal det være litt takhøyde på forum som dette. Men er helt enig at negativ tilbakemeldinger helt klart kan påvirke ett kjøp i feil retning:) Dyre prosessorer burde være feilfrie og Marantz som jeg hadde før var helt rå og bare virket.. Satser på at dette blir ett lignende forhold.

    Stort pluss at audiodistribution selv kommer og svarer. Det er fordelen med de mindre bransjeaktørene at de gidder og ta seg bryet.

    Forøvrig så er jeg enig det musicbar skriver. Veldig god service og imøtekommende så langt fra audiodistrubution Gjorde masse research før valget ble tatt og da kan jeg bli utålmodig og fikk avtalen i boks en lørdags kveld til tross for at selger var i ett festlig lag. (sendte melding på FB og alltid positivt og få raskt svar, men det gikk kjappere en forventet:)
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Lydmessig er jeg sikker på at AVM60 er bedre enn 8802 i stereo, til film er det nok jevnere utifra hva jeg har lest. Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
    Som importør er det trist å lese din iver etter å snakke ned AVM60 basert på noen få klager på et amerikansk forum. Hadde du hatt negative erfaringer selv, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å forstå det, ..........men basert på 3. part? Det kan være en rekke årsaker til at disse opplever problemer, og det trenger i ytterste konsekvens ikke være produktets feil heller.

    Vi har i 2017 solgt godt med AVM60 og MRX receivere og så langt har det ikke vært én eneste feil som følge av FW. Faktisk ikke én eneste feil overhode på de nye produktene. Det har vært ca 6% av kundene i Norge som har slite noe med kalibrering, som jeg har fått rapport om, men dette har ene og alene vært relatert til nettverk, driver osv, og det har løst seg så fort problemet ble identifisert.

    Jeg forstår at du mener advarslene vel, så dette er overhodet ikke ment som et angrep på deg som person, men som importør blir det bare trist, når det ikke stemmer med den virkeligheten vi opplever.
    Nå er jo avs forumet det største i verden og ser ikke helt problemet med å bruke dette som kilde for hva jeg mener - om du mener problemet er ikke eksisterende så er det helt greit men syntes det er merkelig om det er slik du beskriver. Hvorfor du blir trist at jeg advarer om dette er jo synd og ikke ment kritikk mot deg men syntes uansett det er uproblematisk å skrive det utifra hva jeg har lest, selv uten å ha testet produktet selv.

    Bare sånn for å forstå hva du mener med nettverk og drivere er det slik at programvaren til ARC krever spesiell OS for å kunne kjøre riktig?

    6% i Norge hvor mange AVM 60 er solgt da mener du ? Jeg kan hente fram info som bekrefter langt på vei hva jeg mener men ser ikke det som hensiktmessig å gjøre dette her. Jeg var opprikig interresert i AVM60 men den etter å ha lest om alle bugsene er nok dette ikke noe for meg desverre, lydmessig som sagt skal det være veldig bra saker.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Får en AVM60 til uka så det blir spennende og har også lest at det har vært litt trøblete for noen.. Men ofte så er det også feil og mangler som det skrives mye om i forum. Noe som forøvrig er bra for oss andre men som også ikke alltid gir en korrekt pekepinn.

    Forøvrig så vet jeg at authentic mener det godt og heldigvis så skal det være litt takhøyde på forum som dette. Men er helt enig at negativ tilbakemeldinger helt klart kan påvirke ett kjøp i feil retning:) Dyre prosessorer burde være feilfrie og Marantz som jeg hadde før var helt rå og bare virket.. Satser på at dette blir ett lignende forhold.

    Stort pluss at audiodistribution selv kommer og svarer. Det er fordelen med de mindre bransjeaktørene at de gidder og ta seg bryet.

    Forøvrig så er jeg enig det musicbar skriver. Veldig god service og imøtekommende så langt fra den kanten. Gjorde masse research før valget ble tatt og da kan jeg bli utålmodig og fikk avtalen i boks en lørdags kveld til tross for at selger var i ett festlig lag. (sendte melding på FB og alltid positivt og få raskt svar, men det gikk kjappere en forventet:)
    Er ikke ute etter å sverte prosessoren og håper bugsene ikke er noe du vil oppleve, skal jo være veldig bra lydmessig så håper dette blir en god klaff for deg! Håper på mulighet for en lytt hos deg når det passer slik vi har pratet om.. :)
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Lydmessig er jeg sikker på at AVM60 er bedre enn 8802 i stereo, til film er det nok jevnere utifra hva jeg har lest. Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
    Som importør er det trist å lese din iver etter å snakke ned AVM60 basert på noen få klager på et amerikansk forum. Hadde du hatt negative erfaringer selv, så hadde jeg ikke hatt noe problem med å forstå det, ..........men basert på 3. part? Det kan være en rekke årsaker til at disse opplever problemer, og det trenger i ytterste konsekvens ikke være produktets feil heller.

    Vi har i 2017 solgt godt med AVM60 og MRX receivere og så langt har det ikke vært én eneste feil som følge av FW. Faktisk ikke én eneste feil overhode på de nye produktene. Det har vært ca 6% av kundene i Norge som har slite noe med kalibrering, som jeg har fått rapport om, men dette har ene og alene vært relatert til nettverk, driver osv, og det har løst seg så fort problemet ble identifisert.

    Jeg forstår at du mener advarslene vel, så dette er overhodet ikke ment som et angrep på deg som person, men som importør blir det bare trist, når det ikke stemmer med den virkeligheten vi opplever.
    Nå er jo avs forumet det største i verden og ser ikke helt problemet med å bruke dette som kilde for hva jeg mener - om du mener problemet er ikke eksisterende så er det helt greit men syntes det er merkelig om det er slik du beskriver. Hvorfor du blir trist at jeg advarer om dette er jo synd og ikke ment kritikk mot deg men syntes uansett det er uproblematisk å skrive det utifra hva jeg har lest, selv uten å ha testet produktet selv.

    Bare sånn for å forstå hva du mener med nettverk og drivere er det slik at programvaren til ARC krever spesiell OS for å kunne kjøre riktig?

    6% i Norge hvor mange AVM 60 er solgt da mener du ? Jeg kan hente fram info som bekrefter langt på vei hva jeg mener men ser ikke det som hensiktmessig å gjøre dette her. Jeg var opprikig interresert i AVM60 men den etter å ha lest om alle bugsene er nok dette ikke noe for meg desverre, lydmessig som sagt skal det være veldig bra saker.
    Har lest mye om AVM 60 på nett jeg også, men det har da i stor grad vært veldig positivt, til og med i tråden du linket til tidligere, hvor det var et fåtall som hadde problemer mens de aller fleste skrøyt av produktet. Ellers så skrives det vel ikke hvor mange % av nye produkter fra Anthem solgt i Norge som er AVM 60

    Men om det kommer en STR prosessor etterhvert så hadde jo det vært enda mer spennende om det er de beste lydmessige komponentene som STR preamp, men dette blir jo litt frem i tid evt. Enn så lenge så er AVM 60 noe jeg ønsker til å teste etterhvert, men så var det M1 da, ingen her som har noe erfaring med den?
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.596
    Antall liker
    3.134
    Torget vurderinger
    0
    Problemet vil være firmwaren til Anthem som er ekstremt buggy om du leser tråden på AVSforum. Flere som ikke for kjøre kalibrering og spesielt nettverkskoplingene er ustabile. Vurderte selv denne prosessoren men orker ikke å måtte kjempe for å holde systemet igang, samme med Arcam sin 860 som også sliter veldig. Når en handler prossessorer i denne prisklassen forventer jeg at de fungerer uten for store problemer, der er 8802 og Marantz i en klasse for seg selv.
    Anthem var ekstremt buggy for flere år siden og fanboyene på AVSforum fornektet fakta. Muligens er produktene bedre i dag.....
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Anthem var ekstremt buggy for flere år siden og fanboyene på AVSforum fornektet fakta. Muligens er produktene bedre i dag.....
    Akkurat DET er det ingen tvil om, og jeg må fortsatt rydde opp i gamle produkter.
     

    GSolie

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    02.05.2016
    Innlegg
    422
    Antall liker
    98
    Sted
    Eydehavn
    Torget vurderinger
    7
    Nå er jo avs forumet det største i verden og ser ikke helt problemet med å bruke dette som kilde for hva jeg mener - om du mener problemet er ikke eksisterende så er det helt greit men syntes det er merkelig om det er slik du beskriver. Hvorfor du blir trist at jeg advarer om dette er jo synd og ikke ment kritikk mot deg men syntes uansett det er uproblematisk å skrive det utifra hva jeg har lest, selv uten å ha testet produktet selv.

    Bare sånn for å forstå hva du mener med nettverk og drivere er det slik at programvaren til ARC krever spesiell OS for å kunne kjøre riktig?

    6% i Norge hvor mange AVM 60 er solgt da mener du ? Jeg kan hente fram info som bekrefter langt på vei hva jeg mener men ser ikke det som hensiktmessig å gjøre dette her. Jeg var opprikig interresert i AVM60 men den etter å ha lest om alle bugsene er nok dette ikke noe for meg desverre, lydmessig som sagt skal det være veldig bra saker.
    Jeg har ingen problemer med å forstå at kritikk som kommer frem på et av verdens største fora for deg til å tvile. Forstå meg rett. Det som ofte ikke kommer frem er hvorfor brukerne opplever disse problemene, og hvorfor de noen ganger opptrer ulikt. Dersom du var interessert i AVM60, ville det jo vært naturlig å konfrontere importør eller en forhandler med dine oppdagelser for å få en tilbakemelding.

    Jeg selger ikke produkter jeg vet jeg vil få jobb med. Det er dårlig butikk det. Ikke bare vil det oppta tid, det vil også ødelegge både merkevaren og eget rykte.

    Fremtiden vet jeg lite om, og man kan sjeldent gardere seg helt mot problemer, men så lagt har på AVM og MRX som gjøre mye likt, fungert knirkefritt.

    Det har vært tilfeller hvor drivere til mic har måttet avinstalleres og installeres på nytt, og tilfeller hvor andre ting som har vært koblet til nettverket kan ha påvirket overføringen av kalibreringen.

    Du må uansett gjerne kontakte meg på epost eller tlf om du vil diskutere AVM60. Anser meg selv som en besinnet og reflektert person, så det kan til og med bli trivelig. Vi har pratet sammen på tlf opp til flere ganger tidligere du og jeg, men i andre sammenhenger enn Anthem.....:cool:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Nå er jo avs forumet det største i verden og ser ikke helt problemet med å bruke dette som kilde for hva jeg mener - om du mener problemet er ikke eksisterende så er det helt greit men syntes det er merkelig om det er slik du beskriver. Hvorfor du blir trist at jeg advarer om dette er jo synd og ikke ment kritikk mot deg men syntes uansett det er uproblematisk å skrive det utifra hva jeg har lest, selv uten å ha testet produktet selv.

    Bare sånn for å forstå hva du mener med nettverk og drivere er det slik at programvaren til ARC krever spesiell OS for å kunne kjøre riktig?

    6% i Norge hvor mange AVM 60 er solgt da mener du ? Jeg kan hente fram info som bekrefter langt på vei hva jeg mener men ser ikke det som hensiktmessig å gjøre dette her. Jeg var opprikig interresert i AVM60 men den etter å ha lest om alle bugsene er nok dette ikke noe for meg desverre, lydmessig som sagt skal det være veldig bra saker.
    Jeg har ingen problemer med å forstå at kritikk som kommer frem på et av verdens største fora for deg til å tvile. Forstå meg rett. Det som ofte ikke kommer frem er hvorfor brukerne opplever disse problemene, og hvorfor de noen ganger opptrer ulikt. Dersom du var interessert i AVM60, ville det jo vært naturlig å konfrontere importør eller en forhandler med dine oppdagelser for å få en tilbakemelding.

    Jeg selger ikke produkter jeg vet jeg vil få jobb med. Det er dårlig butikk det. Ikke bare vil det oppta tid, det vil også ødelegge både merkevaren og eget rykte.

    Fremtiden vet jeg lite om, og man kan sjeldent gardere seg helt mot problemer, men så lagt har på AVM og MRX som gjøre mye likt, fungert knirkefritt.

    Det har vært tilfeller hvor drivere til mic har måttet avinstalleres og installeres på nytt, og tilfeller hvor andre ting som har vært koblet til nettverket kan ha påvirket overføringen av kalibreringen.

    Du må uansett gjerne kontakte meg på epost eller tlf om du vil diskutere AVM60. Anser meg selv som en besinnet og reflektert person, så det kan til og med bli trivelig. Vi har pratet sammen på tlf opp til flere ganger tidligere du og jeg, men i andre sammenhenger enn Anthem.....:cool:
    Har du mulighet for hjemlån av AVM60 til meg ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Får en AVM60 til uka så det blir spennende og har også lest at det har vært litt trøblete for noen.. Men ofte så er det også feil og mangler som det skrives mye om i forum. Noe som forøvrig er bra for oss andre men som også ikke alltid gir en korrekt pekepinn.

    Forøvrig så vet jeg at authentic mener det godt og heldigvis så skal det være litt takhøyde på forum som dette. Men er helt enig at negativ tilbakemeldinger helt klart kan påvirke ett kjøp i feil retning:) Dyre prosessorer burde være feilfrie og Marantz som jeg hadde før var helt rå og bare virket.. Satser på at dette blir ett lignende forhold.

    Stort pluss at audiodistribution selv kommer og svarer. Det er fordelen med de mindre bransjeaktørene at de gidder og ta seg bryet.

    Forøvrig så er jeg enig det musicbar skriver. Veldig god service og imøtekommende så langt fra den kanten. Gjorde masse research før valget ble tatt og da kan jeg bli utålmodig og fikk avtalen i boks en lørdags kveld til tross for at selger var i ett festlig lag. (sendte melding på FB og alltid positivt og få raskt svar, men det gikk kjappere en forventet:)
    Er ikke ute etter å sverte prosessoren og håper bugsene ikke er noe du vil oppleve, skal jo være veldig bra lydmessig så håper dette blir en god klaff for deg! Håper på mulighet for en lytt hos deg når det passer slik vi har pratet om.. :)
    Det er ikke glemt Johnny.. Vil bare ha det nogenlunde klart før eventuelle hjemmebesøk og det har jo vært litt frem og tilbake men satser på at det blir statisk fremover..
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.387
    Torget vurderinger
    13
    Får en AVM60 til uka så det blir spennende og har også lest at det har vært litt trøblete for noen.. Men ofte så er det også feil og mangler som det skrives mye om i forum. Noe som forøvrig er bra for oss andre men som også ikke alltid gir en korrekt pekepinn.

    Forøvrig så vet jeg at authentic mener det godt og heldigvis så skal det være litt takhøyde på forum som dette. Men er helt enig at negativ tilbakemeldinger helt klart kan påvirke ett kjøp i feil retning:) Dyre prosessorer burde være feilfrie og Marantz som jeg hadde før var helt rå og bare virket.. Satser på at dette blir ett lignende forhold.

    Stort pluss at audiodistribution selv kommer og svarer. Det er fordelen med de mindre bransjeaktørene at de gidder og ta seg bryet.

    Forøvrig så er jeg enig det musicbar skriver. Veldig god service og imøtekommende så langt fra den kanten. Gjorde masse research før valget ble tatt og da kan jeg bli utålmodig og fikk avtalen i boks en lørdags kveld til tross for at selger var i ett festlig lag. (sendte melding på FB og alltid positivt og få raskt svar, men det gikk kjappere en forventet:)
    Er ikke ute etter å sverte prosessoren og håper bugsene ikke er noe du vil oppleve, skal jo være veldig bra lydmessig så håper dette blir en god klaff for deg! Håper på mulighet for en lytt hos deg når det passer slik vi har pratet om.. :)
    Det er ikke glemt Johnny.. Vil bare ha det nogenlunde klart før eventuelle hjemmebesøk og det har jo vært litt frem og tilbake men satser på at det blir statisk fremover..
    Gimrende, ser fram til det. Du for sende meg en melding når du har mulighet, hadde vært morro å få hørt AVM60 også.
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Jeg kan også meg inn i denne tråden, som lykkelig eier av Anthem STR. Kan også slenge meg på komplimentene og beskrivelsene av Glenn og Audiodistribution som aktør. Har aldri opplevd maken til rask respons, utfyllende svar, samt villighet til å organisere møter for overlevering av produkter.
    Blir artig å lese hva du synes om AVM60 når du får den, Norcane.

    Off topic; Jeg ser også du har Sopraene til salgs - jeg bor i Fredrikstad, og om du kun for morro skyld hadde ønsket å høre Persona 3F er du hjertelig velkommen for en lytt:)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.673
    Antall liker
    4.119
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    Nå er jo avs forumet det største i verden og ser ikke helt problemet med å bruke dette som kilde for hva jeg mener - om du mener problemet er ikke eksisterende så er det helt greit men syntes det er merkelig om det er slik du beskriver. Hvorfor du blir trist at jeg advarer om dette er jo synd og ikke ment kritikk mot deg men syntes uansett det er uproblematisk å skrive det utifra hva jeg har lest, selv uten å ha testet produktet selv.

    Bare sånn for å forstå hva du mener med nettverk og drivere er det slik at programvaren til ARC krever spesiell OS for å kunne kjøre riktig?

    6% i Norge hvor mange AVM 60 er solgt da mener du ? Jeg kan hente fram info som bekrefter langt på vei hva jeg mener men ser ikke det som hensiktmessig å gjøre dette her. Jeg var opprikig interresert i AVM60 men den etter å ha lest om alle bugsene er nok dette ikke noe for meg desverre, lydmessig som sagt skal det være veldig bra saker.
    Jeg har ingen problemer med å forstå at kritikk som kommer frem på et av verdens største fora for deg til å tvile. Forstå meg rett. Det som ofte ikke kommer frem er hvorfor brukerne opplever disse problemene, og hvorfor de noen ganger opptrer ulikt. Dersom du var interessert i AVM60, ville det jo vært naturlig å konfrontere importør eller en forhandler med dine oppdagelser for å få en tilbakemelding.

    Jeg selger ikke produkter jeg vet jeg vil få jobb med. Det er dårlig butikk det. Ikke bare vil det oppta tid, det vil også ødelegge både merkevaren og eget rykte.

    Fremtiden vet jeg lite om, og man kan sjeldent gardere seg helt mot problemer, men så lagt har på AVM og MRX som gjøre mye likt, fungert knirkefritt.

    Det har vært tilfeller hvor drivere til mic har måttet avinstalleres og installeres på nytt, og tilfeller hvor andre ting som har vært koblet til nettverket kan ha påvirket overføringen av kalibreringen.

    Du må uansett gjerne kontakte meg på epost eller tlf om du vil diskutere AVM60. Anser meg selv som en besinnet og reflektert person, så det kan til og med bli trivelig. Vi har pratet sammen på tlf opp til flere ganger tidligere du og jeg, men i andre sammenhenger enn Anthem.....:cool:

    Du må uansett gjerne kontakte meg på epost eller tlf om du vil diskutere AVM60. Anser meg selv som en besinnet og reflektert person, så det kan til og med bli trivelig. Vi har pratet sammen på tlf opp til flere ganger tidligere du og jeg, men i andre sammenhenger enn Anthem.....:cool:[/QUOTE]

    Kunne ikke vært mer enig i din framtoning på "privaten"
    Opplever deg som særlig hyggelig og reflektert.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Er veldig fornøyd med Sopra 2 og bare luftet interessen da jeg tror jeg har stort nok rom for Sopra 3. Har kikket på Persona også, senest i sted men det blir for dyrt skal jeg ha stort nok..
    Takk for invitasjon og demo er alltids artig og ikke minst lærerikt på mange nivåer. Mulig jeg tar en tur en dag. Persona ser ut som en svært spennende høyttaler!!
     

    JFR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.06.2017
    Innlegg
    169
    Antall liker
    114
    Det tror jeg på, sopra 2 er virkelig flotte... Ikke fått sett eller hørt Sopra 3 enda.
    Ja, absolutt. Send meg bare en melding så skal jeg ha kaffen klar8)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    IMG_0291.jpg


    Endelig mottatt AVM60.

    Har aldri hatt noe av Anthem tidligere så læringskurven er bratt men heldigvis så har alt foreløpig gått knirkefritt.. Har fått koblet 4.2 surround og er så langt imponert over GUI på AVM60. Syns også fjernkontrollen, så langt, er helt genial!! Tok ikke lang tid før jeg følte jeg hadde kontroll selv om jeg ikke har begynt på ARC enda. Det blir ikke før jeg har hatt en relativ kjent bruker her inne på forumet til og hjelpe meg med kalibrering og plassering av subbene og plassering av frontene ved bruk av REW og AMDC 2.0 for subbene..

    Lydmessig har jeg ikke fått testa skikkelig enda da jeg mangler en USB konverter for Tidal og Mac.. Testa DTS play-fi og detfunka som gull men noen som vet hvor bra dette er? Syns selv dette fungerte veldig bra med god lyd.. appen er særdeles genial med Tidal ihvertfall!!
    to be continued....
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Følger spent med! Ikke vær redd for å legge ut noen bilder :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har enda ikke fått prøvd med film men fått spilt endel musikk..

    Det er jo litt fjottete og si med en helt ny komponent men med AVM60 så har jeg den beste lyden hittil i stereo. Det hadde jeg ikke trodd. At jeg slipper og bruke Mac Minien til Tidal var ett stort pluss som jeg ikke hadde regnet med en gang. DTS play-fi funker svært bra! Har ikke fått testa med Macen enda men mangler en USB konverter som ikke kommer til og bli kjøpt:)
    AVM60 innfrir så langt og litt til i stereo som var ett viktig kriteriet.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Har enda ikke fått prøvd med film men fått spilt endel musikk..

    Det er jo litt fjottete og si med en helt ny komponent men med AVM60 så har jeg den beste lyden hittil i stereo. Det hadde jeg ikke trodd. At jeg slipper og bruke Mac Minien til Tidal var ett stort pluss som jeg ikke hadde regnet med en gang. DTS play-fi funker svært bra! Har ikke fått testa med Macen enda men mangler en USB konverter som ikke kommer til og bli kjøpt:)
    AVM60 innfrir så langt og litt til i stereo som var ett viktig kriteriet.
    Ja dette høres jo lovende ut :)
    Kjører du da med RK eller ?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Det skulle man kanskje tro men kjører uten RK.. Har ikke kommet så langt enda..



    Har enda ikke fått prøvd med film men fått spilt endel musikk..

    Det er jo litt fjottete og si med en helt ny komponent men med AVM60 så har jeg den beste lyden hittil i stereo. Det hadde jeg ikke trodd. At jeg slipper og bruke Mac Minien til Tidal var ett stort pluss som jeg ikke hadde regnet med en gang. DTS play-fi funker svært bra! Har ikke fått testa med Macen enda men mangler en USB konverter som ikke kommer til og bli kjøpt:)
    AVM60 innfrir så langt og litt til i stereo som var ett viktig kriteriet.
    Ja dette høres jo lovende ut :)
    Kjører du da med RK eller ?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Det skulle man kanskje tro men kjører uten RK.. Har ikke kommet så langt enda..



    Har enda ikke fått prøvd med film men fått spilt endel musikk..

    Det er jo litt fjottete og si med en helt ny komponent men med AVM60 så har jeg den beste lyden hittil i stereo. Det hadde jeg ikke trodd. At jeg slipper og bruke Mac Minien til Tidal var ett stort pluss som jeg ikke hadde regnet med en gang. DTS play-fi funker svært bra! Har ikke fått testa med Macen enda men mangler en USB konverter som ikke kommer til og bli kjøpt:)
    AVM60 innfrir så langt og litt til i stereo som var ett viktig kriteriet.
    Ja dette høres jo lovende ut :)
    Kjører du da med RK eller ?
    Da blir det spennende å høre hvordan du liker den etter RK. Anten han jo fått mye skryt for RK’n sin :)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har fortsatt samme inntrykk som første post.. Har fortsatt bare prøvd i stereo som er vært og nevne men har litt på følelsen at Sopra 2, AVM60 og ATI542 er en kanon match! Classe CP800 spilte også veldig bra men på en litt mer dannet måte og vokalen plassert mer midt mellom høyttalerne. Har fått skikkelig live konsert i stua igjen. Mulig Mac Minien var en liten flaske hals også i forhold til DTS Play-fi, vet ikke.

    Sikkert ikke for alle, men live følelsen og gåsehud har jeg alltid satt høyt. Det har som oftest gått på bekostning av mye annet musikk som låter crap. Nå syns jeg anlegget er relativt altetende og det er selvfølgelig pga Sopranene, men de har aldri sunget bra som nå..Selv om dette er i en stue og jeg som alle andre har akustikk problemer i mer eller mindre grad så spiller det på en sånn måte at jeg faktisk er fornøyd med "HIFI" delen. Sier aldri at jeg ikke vil bytte på noe for det kommer garantert til å skje:)
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Eneste minuset jeg har foreløpig ved buk av DTS play- fi er når jeg bytter sanger kommer det ett lite knepp i høyttalern. Ikke hver gang men av og til og skjer kun når jeg bytter sanger. Ukjent hvorfor

    Neste steg blir og få satt opp med RK og film. Har kun Mac i heimen så må få gjort om macen til Windows. Mulig jeg får testet imorgen..

    Hvor mange er det som har AVM60?
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Første kalibrering med ARC unnagjort.. Selv om den er enkel og bruke er det fortsatt mye og sette seg inn i.

    IMG_0334.jpg
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Som forventet ble mye av bassen jeg hadde borte og frem kom ett litt roligere og mer ryddig lydbilde frem hivs det sier noe.. Som vanlig er det en tilvenning og jeg må bruke endel tid på og tweake osv før det blir perfekt og etter min smak. Helt politisk korrekt skal det ikke bli! Er glad i bass men med trøkk og definisjon.

    Ellers kan jeg si at jeg var spent på kalibreringen med ARC da jeg har lest om mange som har hatt problemer med oppkobling osv.. Det gikk ikke helt knirkefritt men det var heller ikke noe stort problem da alt løste seg etter en restart av AVM60.
     

    Kjetil-A

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.07.2016
    Innlegg
    587
    Antall liker
    325
    Torget vurderinger
    4
    En liten heads-up til alle som har vurdert Anthem STR, men avskrevet den fordi den ikke har ht-bypass. Jeg hørte noen rykter om at det kommer en software oppdatering til den nå som skal gi ht-bypass mulighet ;)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Som forventet ble mye av bassen jeg hadde borte og frem kom ett litt roligere og mer ryddig lydbilde frem hivs det sier noe.. Som vanlig er det en tilvenning og jeg må bruke endel tid på og tweake osv før det blir perfekt og etter min smak. Helt politisk korrekt skal det ikke bli! Er glad i bass men med trøkk og definisjon.

    Ellers kan jeg si at jeg var spent på kalibreringen med ARC da jeg har lest om mange som har hatt problemer med oppkobling osv.. Det gikk ikke helt knirkefritt men det var heller ikke noe stort problem da alt løste seg etter en restart av AVM60.
    Ja det kan fort virke noe bassfattig etter en korrigering.
    Hvordan er tweakemulighetene i etterkant på disse ? Kan man bestemme targetkurve selv f.eks ?
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    1.087
    Torget vurderinger
    2
    Nei, men man kan heve bassen opptil 6 db.
    Ok , ja det burde vel gjøre nytten det ...
    Det kommer jo selvsagt an på hvilken targetkurve som ligger inne i utganspunktet ?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn