Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ikke noe kjempespennende, men når dagene går i vanlig jobb på dagtid og husbygging på kveldstid, er selv et sett Gaia en stor happening. Nå skal testsporene til pers… 😊

    59CF020C-2DCF-4685-B318-FC55135ED130.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Javel. Ramlet over en T+A 2000R som jeg bare måtte kjøpe. Snakk om å føkke opp et kryssmatchpotensiale! Og forskjellig design og størrelser ble det også…. En SVÆRT god grunn til å finne en matchende MP2000R dac/streamer. Merkelig nok skjønner ikke fruen helt resonnementet, men det er jo ikke alt hun skal skjønne heller. 😉

    DA8B0720-E1E0-44F9-A8FF-FF380E4D08FC.jpeg
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med en veldig spennende forsterker, det jeg har hørt av T+A til nå har vært overbevisende😊🎶
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med en veldig spennende forsterker, det jeg har hørt av T+A til nå har vært overbevisende😊🎶
    Ja, har blitt positivt overrasket over T+A, velbygde og vellydende produkter. Litt rart at de ikke er mer solgt og «anerkjent», enn hva de er. Mulig de oppfattes som for trauste…. :unsure:
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og kveldene går med til bygging. Mye tid til oppretting etter snekkerne som bare stakk fra åstedet etter å ha klampet opp skilleveggene, men det blir nå med tid og stunder et hus. Nedenfor et øyeblikksbilde fra det som skal bli lydrommet. Litt usikker på om jeg skal sette opp noe «diffusorisk» på fondveggen, eller kun gå for en slett vegg, så får jeg fylle inn med eventuelle akustikktiltak etterhvert….

    06334238-2542-45F2-8D8C-AC1E478ABC74.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Vel framme og ramlet innom den finske versjonen av Vinmonopolet på turen ned og falt for denne etiketten. Godt var innholdet også. Mulig jeg ikke blir så stille etterhvert, men hiver meg inn og fyrer opp den ene tråden etter den andre…😉

    6FAC5056-2CD1-4CC2-99DB-3CB6F9F61EAF.jpeg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Tipper det rommet blir greit, åpent røste med litt ekstra takhøyde = bedre enn taket i hue. Forøvrig liker jeg både vindusvalg og panel, blir nok fint dette(y) Sikker på du finner varmen med Quiet man;) Trivelig helg!
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Tipper det rommet blir greit, åpent røste med litt ekstra takhøyde = bedre enn taket i hue. Forøvrig liker jeg både vindusvalg og panel, blir nok fint dette(y) Sikker på du finner varmen med Quiet man;) Trivelig helg!
    Takk for det og det samme tilbake. 😊 Ja, blir nok bra. Skal se på noe panel når jeg er her i Finland, de har mye panel med profiler, som vel vil egne seg i et lydrom. Har bl.a. brukt slikt panel her
    166666BB-F9FD-45E1-A6B2-52F6A620472C.jpeg
    :
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Enig, liker nordisk med litt brutte flater som ser bra ut og spiller på lag med akustikken samtidig.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og litt flere bilder, for de som er interessert. Er nå litt opp i årene, men slutter aldri å fasineres over lyset og naturen den tiden solen forsvinner og når den kommer tilbake.

    F55178A5-8E67-431A-A12C-936AECAE6CD0.jpeg

    10F83CF3-6DF7-43F8-8E36-1953424AE301.jpeg
    4E1657D8-A303-43F9-B669-524B541695E1.jpeg
    5815CB2E-C4B5-42EA-B226-EF08154F1FC1.jpeg
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Du trenger jo ikke panel, bare å henge disse bildene på veggen, på lerret..du vet å se motivene mr.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Herrens veier er uransakelige, og da så rekka plutselig slik ut:

    AA9D9EF1-7D4C-4750-B028-8E45CD2C4D4E.jpeg


    Solgte T+A MP1000E og tok en DAC8 DSD i innbytte, da opprinnelig med tanke på videresalg. Syntes imidlertid den låt jævlig bra, har ikke fått napp på brukt MP2000R og fant ut at den heller skulle beholdes videre. Fant en ny Lumin U2 Mini på bruktmarkedet, så da ble det det. Lumin har alle tjenestene som er viktige + muligheter til oppakking av MQA om jeg skulle gå tilbake til Tidal. Og så havnet jeg ikke ut så gæli prismessig på byttet… 😊
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Alltid morro når det går framover og man er happy :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og litt velinnspilt kveldsmusikk for de som gidder lete opp. Hvordan jeg ramlet over denne vet jeg ikke, muligens via Roon, men virkelig en flott plate. Faller sikkert i smak for de som ellers liker David Sylvian.

    29F52521-0A7A-46EE-A29F-86375DB07B25.png
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da begynner huset etterhvert å gå seg til. Dagen i dag tas med ro, men fra i morgen er det full rulle igjen med å fedigstille innredningen. Ho mor sjøl er overmoden for å kunne flytte inn og har allerede pyntet litt til jul i huset.

    Har ikke bedre vett enn at jeg synes det blir et flott hus og som vil passe oss perfekt, både i størrelse og plassering. Ved bruk av tømmerolje har det fått en flott jordfarge og glir inn i naturen rundt.😊
    FA41EFD8-A062-417C-9189-9E9DF5E02ADD.jpeg


    På hififronten har jeg solgt unna T+A DAC 8 og Lumin U2 mini. De spilte flott i lag, men synes det ble et for komplekst oppsett, liker ikke så mange bokser og styr for å få spilt musikk. Har derfor smelt til og kjøpt en T+A MP2000R i julegave til meg selv. Kjøper normalt ikke nytt, men føler meg rimelig trygg på at det vil være en sak som vil bli stående. Er jo den tilhørende multispilleren til forsterkeren og jeg vil få tilbake den gode brukervennligheten og integrasjonen. Forsterkeren har jeg også vært utrolig godt fornøyd med, og DAC 8 DSD opplevde jeg som meget god. Med lovnad om at DAC‘en i MP2000R skal være noe bedre, falt valget slik. Den kommer vel på nyåret, så foreløpig får nissene ta plassen.

    40F007C1-496D-49B1-AA96-BF23E1A6C45F.jpeg


    En fortsatt god jul til de som titter innom. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og fant denne via litt omveier. Smashing Pumpkins møter jazztrommer. Fin sang:

     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og så synes jeg det er så flott at man har hentet inn Erlend Loe for å kommentere det sanne helvete man opplever sørpå. Om ikke «utfordrende» og «krevende» var fullt ut beskrivende for de små cm som er kommet, er det fint å få en forfatter til å beskrive det.

    F0F2D29E-76CB-4EB5-B517-B3B48B0F1C01.png
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro at brøytemannskapet bruker BØRSTER... det hadde jaggu ikke funket her nord selv under et vanlig snøfall 😂😂
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Lekkert, T+A er saker. Sorry for meg var mitt møte med dac et eller annet dac8 eller noe et dårlig møte. Alle andre møter positive. Dermed skal jeg ikke uttale meg på dine vegne, Ser ut som et fett anlegg du har nå. <låter nok bra :) T+A symbolene(y)(y)
     

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Håper du koser deg Einstein, God dram..
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.592
    Antall liker
    3.666
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Lekkert, T+A er saker. Sorry for meg var mitt møte med dac et eller annet dac8 eller noe et dårlig møte. Alle andre møter positive. Dermed skal jeg ikke uttale meg på dine vegne, Ser ut som et fett anlegg du har nå. <låter nok bra :) T+A symbolene(y)(y)
    Det er fantastisk mye bra utstyr der ute og som regel kan det vel være mer tilfeldigheter hva man faller ned på. Rotet litt rundt - som vanlig - men satt igjen med T+A forsterkeren, som var et meget godt kjøp. Fikk så enT+A Dac 8 DSD inn døra. DAC 8 + forsterkeren og en Lumin streamer syntes jeg låt bare flott ift den lyd jeg liker og ikke minst den pris jeg vil betale. Så hadde vel helt motsatt opplevelse med DAC 8, men det er jo helt greit og normalt. 😊

    Kjøpte forsterkeren til en meget god pris brukt, så ville nødig kvitte meg med den. Med den gode erfaringen med DAC8 gikk jeg for den tilhørende multispilleren for å få mindre knot. Liker det enkelt.

    Kunne sikkert like gjerne være Moon, eller Naim, hvis jeg satt igjen med en forsterker fra disse. Moon og Naim nevnes, da det er produsenter som leverer mye av det samme som T+A, både på lyd, opplevd kvalitet og brukervennlighet. 😊
     
    Sist redigert:

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.007
    Antall liker
    1.253
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Det er fantastisk mye bra utstyr der ute og som regel kan det vel være mer tilfeldigheter hva man faller ned på. Rotet litt rundt - som vanlig - men satt igjen med T+A forsterkeren, som var er meget godt kjøp. Fikk så enT+A Dac 8 DSD inn døra. DAC 8 + forsterkeren og en Lumin streamer syntes jeg låt bare flott ift den lyd jeg liker og ikke minst den pris jeg vil betale. Så hadde vel helt motsatt opplevelse med DAC 8, men det er jo helt greit og normalt. 😊

    Kjøpte forsterkeren til en meget god pris brukt, så ville nødig kvitte meg med den. Med den gode erfaringen med DAC8 gikk jeg for den tilhørende multispilleren for å få mindre knot. Liker det enkelt.

    Kunne sikkert like gjerne være Moon, eller Naim, hvis jeg satt igjen med en forsterker fra disse. Moon og Naim nevnes, da det er produsenter som leverer mye av det samme som T+A, både på lyd, opplevd kvaliter og brukervennlighet. 😊
    :love::love: You re right....kvalietstprodukter fra T+A
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn