Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Nei, det fine er jo at man kan få tak i disse litt mer "ukjente" merkene i norge til gi bort priser brukt.. sånn som jeg klarte med Atohm. :)

    Integrert er kjekt.. trives godt med det selv og det frister ikke spesielt å gå for pre effekt igjen.. Skulle det skje så blir det monoblokker i en dimensjon som kan stå ved høytalerne.. orsker ikke masse bokser på benken lengre.

    Dog er jo den Heed saken som er her nå i to kabinett da.. men total bredde er som en så det er unnskyldningen. :)

    Akkurat nå kjenner jeg at det ikke er noen spøkelser her lengre så det tar jeg som et meget positivt tegn. Men samtidig så er det jo åpent for å prøve ting om jeg tar noe i innbytte på Proac.. Tenker litt på rør forsterker å ha for å kunne veksle mellom heed og den bare for gøy..
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Moon, Accuphase, Norma og Audia Flight. Ja, særlig.... Stor i kjeften og rask å renne, som vi bruker si. Og dårlig impulskontroll.

    Det dukket opp et T+A-sett i nærområdet som ble solgt til en sympatisk pris og som en liten stemme sa at jeg måtte slå til på, dog etter grundige undersøkelser på nett. Hele sulamitten kostet meg rundt en halv ny forsterker - av de jeg så på - og fant at det var mer fornuftig. De kom inn døra i går kveld, litt knot med oppdatering og oppkobling mot ROON, men de kom på nett etterhvert. Har ikke fått lyttet noe særlig, men det virker nå som solide saker. Fint at de er bygget i Europa også, faktisk viktig det også.

    IMG-2877.jpg
    IMG-2884.jpg
    IMG-2886.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.864
    Antall liker
    38.654
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Grattis med godt kjøp :) så veldig bra ut og T+A skal jo være gode greier

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Grattis med nytt merke og nye ting.. spennende :)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.387
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skrev ikke du noe om at du skulle roe ned haifai-tempoet 🤔 Jeg blander sikkert ift tankenene om at du skulle kvitte deg med/ eller nedgradere på platespilleren. Grattis med flotte komponenter…….i riktig farge 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Skrev ikke du noe om at du skulle roe ned haifai-tempoet 🤔 Jeg blander sikkert ift tankenene om at du skulle kvitte deg med/ eller nedgradere på platespilleren. Grattis med flotte komponenter…….i riktig farge 😊
    Du må ikke tro på alt jeg skriver; tror ikke på det selv en gang! 😉 Hadde et lite opphørssalg her i et vanvett for en stund siden, men høyttalerne ble stående og gadd faktisk ikke dumpe dem. Så da måtte jeg jo ha noe å spille med…. Og takk for gratulasjonen. 😊
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Du må ikke tro på alt jeg skriver; tror ikke på det selv en gang! 😉 Hadde et lite opphørssalg her i et vanvett for en stund siden, men høyttalerne ble stående og gadd faktisk ikke dumpe dem. Så da måtte jeg jo ha noe å spille med…. Og takk for gratulasjonen. 😊
    jeg liker å kalle det opprørs salg. Litt rebel må man jo være ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.387
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Rutinert! Da er det bare å fortsette cd-kjøpene med påfølgende ripping 😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Pene, og solide, disse nye boksene du har kjøpt. Er Moon et tilbakelagt kapittel? Gratulerer med nytt uansett ;)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med T+A, solide saker som i minne ører spiller veldig bra😊
    Vurderer å gå for integrert å da står T+A høyt på listen over kandidater😎
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Pene, og solide, disse nye boksene du har kjøpt. Er Moon et tilbakelagt kapittel? Gratulerer med nytt uansett ;)
    Nei, Moon er ikke tilbakelagt slikt sett…. Vet nå ikke hva som vil ramle inn døra senere, men alternativet med Moon ble å kjøpe 600i + DAC streamer, men orker ikke legge så mye penger ned nå. Og så er det jo artig å prøve noe nytt, når ikke risikoen for å gå på en så stor smell er så overhengende. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med T+A, solide saker som i minne ører spiller veldig bra😊
    Vurderer å gå for integrert å da står T+A høyt på listen over kandidater😎
    Takk for det. Så langt virker det bra, liker særlig den gode integrasjonen mellom forsterker og spiller, også betjeningsmessig. Er jo en ordentlig sofagris og liker ikke så godt å reise meg når jeg først har satt meg ned. 😊
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.393
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med et flott T+A sett🤩 Er jo bygd som en tanks og tysk kvalitet varer en stund(y)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer med et flott T+A sett🤩 Er jo bygd som en tanks og tysk kvalitet varer en stund(y)
    Takk for det. Ja, virker bygd med tysk grundighet. Har knapt sett, eller hørt, på T+A før impulskontrollen sviktet, men er ganske så imponert over kvaliteten. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg brukt T+A settet en god stund og må si meg meget godt fornøyd. Godt kjøp (klapp på skulderen)! Glimrende lyd, byggekvalitet og betjeningskomfort. Sistnevnte betyr (faktisk) mye for meg.

    Sammenlignet med Moon, spiller de noe «fetere» og med mer brystklang og drive. Liker det. Moon spilte imidlertid noe mer raffinert og romlig, men er ikke noe jeg savner i hverdagen. Dette holder mer enn nok til husbruk.

    Nå er det uansett bygging av hus på gang og blir mindre tid til å fikle med hifi en stund fremover. 😊

    C4F2253C-BA24-41CA-B602-7D72C0820BA9.jpeg


    7B73A7DC-A282-4C4B-8B73-1FFB7C1706CC.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er jo litt artig med fjernkontrollen. Er en virkelig tung og solid sak, men de synes å ha jobbet iherdig for å få den til å se ut som en kjip plastsak. Men når man nå nærmer seg skjells år og alder kan det jo være greit med farger.

    56B477E8-07BF-4CE6-B710-C10230BAC1F4.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og dette er sånt jeg liker: Kan forprogrammere web-radiokanaler i T+A-appen og ved å trykke på «Radio» kan jeg velge/scrolle gjennom dem direkte fra fjernkontrollen. Små hverdagsgleder….

    A2535346-CA56-4761-A347-AC73304C40A1.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og med det samme jeg er i gang: god gammeldags loudness. Hadde det også i en Accuphase jeg hadde tidligere og bruker den mye ved normal lytting. Det eneste som er i nærheten av DSP og som jeg kommer til å bruke energi på. Ære være dem som gidder, men for meg er livet komplekst nok som det er. Har mer enn nok med å klare å trykke på en knapp.… 😉

    B3C0D49C-1123-4D74-A05F-E7830543D857.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Det er sommer og hifi er ikke så høyt på prioriteringslista. Høyere er å bygge hus og å overleve under den nådeløse, nordnorske sola.

    Dette er vel også det nærmeste jeg kommer til rør. 😉

    B855EF6C-9096-4CB9-9D17-3604FCCB7CFA.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og for de som stusser over de digre trærne i utsikten: det er et bevisst valg. Vi vil ikke kappe ned noe før huset kommer opp og vil se nøye hva som bør/må bort. Ikke tree-huggers, men er litt opptatt av å ta vare på det vi kan, det tar tiår for å få slike opp igjen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det er sommer og hifi er ikke så høyt på prioriteringslista. Høyere er å bygge hus og å overleve under den nådeløse, nordnorske sola.

    Dette er vel også det nærmeste jeg kommer til rør. 😉

    Vis vedlegget 829926
    Hva slags hus bygger dere? Foreløpig ser det ut som en parkeringsplass og et utluftings-rør til en bunker? Men må innrømme at min fantasi er litt begrenset :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hva slags hus bygger dere? Foreløpig ser det ut som en parkeringsplass og et utluftings-rør til en bunker? Men må innrømme at min fantasi er litt begrenset :)
    Et bolighus, ikke parkeringshus. Og tror nok at du må jobbe litt med fantasien og se ting mer i perspektiv. (No pun intended; jeg mener fysisk perspektiv 😉

    FF95B36B-3821-4C22-B2FF-6201C4280D5A.jpeg
     
    Sist redigert:
    • Haha
    Reaksjoner: HCS

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Helvete for en sommer…. Nasen i betongen i hele ferien. Men det blir bra. Huset reiser seg fort og blir vel etterhvert tid til å høre på lydforskjeller på sorbotanføttene. Akkurat nå er det litt fjernt.
    B6013A5C-DAB7-463F-B224-B691478918C9.jpeg
    B35B1044-2E65-49C0-A27F-66CF30D58DA9.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og uten sammenligning, tror jeg dette huset blir mitt monument.Fantastisk låt. Karene i Röyksopp spiller i morgen her i Tromsø, men er utsolgt over hele linja…

     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og for de som ønsker glimrende innspillinger av nordisk, melakolsk gitarmusikk er Peder af Ugglas ute med nytt album. En av mine favoritter:

    ED10509C-D2C1-4660-9D1D-508040DEFB2A.png
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og taket kommer opp. Finsk, håndgripelig og genuin kvalitet (mønsåsen veier ca 1 tonn alene) og til billigere pris enn de jævla fjølbuene med Ranti-bjelker og gips - av billigste sort - som vi ble tilbudt fra «norske kvalitetsleverandører». Er et stille ran som foregår her hjemme.

    7971C9A7-C2E9-4852-8302-5C7B1D443126.jpeg
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    For at det ikke bare skal bli en husblogg….

    Fornøyd med T+A, som bare virker helt sømløst og på alle kanaler. Meget godt konstruert. Me like! Moon klinger nok ganske mer nyansert og delikat enn T+A. T+A er mer «in your face». Men det får holde til husbruk akkurat nå.
    04884073-5EDF-478B-87E0-78C8FBA8DAF1.jpeg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ikke noe tvil om at man kan mye bedre og billigere hus i Finland.

    Hadde en Finsk sjef før(fortsatt gode venner) som har tilbudt meg billig tomt her i byen(dog ikke noe indrefilet) og latterlig billig byggesetthus fra Finland.
    Var nært å slå til for noen år siden :)

    Skal jeg en gang bygge hus selv så er det 3 alternativer... Älvsby hus, noe finsk laftet, eller noe laftet fra et annet baltikum land jeg blir å gå for. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og jeg som er alene i huset i helga og hadde timet og tilrettelagt alt. Belgisk øl er kjøpt inn…. Tenk å gjøre slikt mot meg! Jeg som alltid har vært høflig og grei på postkontoret og alt mulig.

    B119C96A-2AFD-418C-96BE-978B1AA501F0.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn