Alt er relativt hos Einstein

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.335
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott amp.Nydelig bilde behøver nesten ikke ratt på bilen på de veiene:)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Litt romjulssysler på gang. Ikea-skapene kommer jo fort i selvsving og kunne kjenne ved håndspåleggelse at komponentene svingte med, så da ble remedier innkjøpt før jul. Synes Vibrapods ble en ganske så - les jævlig - raklete løsning på problemet. To deler som man skal fikle sammen og som forskyver seg for et godt ord og i tillegg glir komponenten rundt som en ballerina oppå. At dette fnidderet skal koste nærmere 1.500,- med frakt er en gåte. Men, men… Skal vel ikke banne i kirka.

    59AAA8AB-7655-4A1A-96A4-CDA0E2A9F94C.jpeg


    Bruker Au24 singelwire og har lest anbefalinger om å gå opp på tverrsnitt på kablingen fra effektforsterkeren og så ville jeg i tillegg teste biwiring. Hadde noen Argon-kabler liggende, så da ble de gode forsøkskaniner. Det virker som en absolutt fremgang, så da vet jeg retning.

    F770CB79-7E83-4EBA-B969-270E67D3BA38.jpeg


    Vurderer også litt om jeg skal gå for Nordost for ny løsning - de florerer jo på bruktmarkedet - men er imidlertid litt skeptisk siden Nordost reklamerer med at signalet beveger seg med 95% av lyshastigheten i kablene. Tror nok høyttalerne mine bare er oppe i snaue 80% av lyshastigheten og det blir vel da en jævla kø av musikk i kablene? Litt upraktisk om det tar 10 minutter før musikken stopper etter jeg har slått av. Fungerer jo greit nå og er vel kanskje bedre å finne noen kabler som spiller litt tregere, slik at høyttalerne rekker å ta unna? Når jeg tenker meg om, kan jeg jo selvfølgelig også justere ned hastigheten på platespilleren, men er jo verre med streaming. Ja, den er kompleks denne hobbyen. :unsure:;)
     
    Sist redigert:

    Godalive

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Innlegg
    569
    Antall liker
    335
    Torget vurderinger
    0
    .... du får kanskje prøve optisk lysregulering...? 😄 for å styre farten, mener jeg.... ellers kan det hjelpe å kjøle høyttalerne kraftig ned, da blir de superledere...

    Jeg skal forøvrig prøve å koble av platespilleren med å sette den på en tung plate, som igjen står på sorbothan-knotter (evt IsoAcoustics orea).
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    .... du får kanskje prøve optisk lysregulering...? 😄 for å styre farten, mener jeg.... ellers kan det hjelpe å kjøle høyttalerne kraftig ned, da blir de superledere...

    Jeg skal forøvrig prøve å koble av platespilleren med å sette den på en tung plate, som igjen står på sorbothan-knotter (evt IsoAcoustics orea).
    Lysregulering, eller å skru av anlegget i starten av en proglåt. Da blir det vel ferdig på likt. Skal kjøre en tur til Finland i løpet av vinteren og kan jo teipe høyttalerene fast på taket gjennom Lappland. Blir jo god kryobehanling det. 😊

    Tror nok jeg vil gå for Orea selv. 😊
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    10.305
    Sted
    London
    Litt romjulssysler på gang. Ikea-skapene kommer jo fort i selvsving og kunne kjenne ved håndspåleggelse at komponentene svingte med, så da ble remedier innkjøpt før jul. Synes Vibrapods ble en ganske så - les jævlig - raklete løsning på problemet. To deler som man skal fikle sammen og som forskyver seg for et godt ord og i tillegg glir komponenten rundt som en ballerina oppå. At dette fnidderet skal koste nærmere 1.500,- med frakt er en gåte. Men, men… Skal vel ikke banne i kirka.

    Vis vedlegget 776128

    Bruker Au24 singelwire og har lest anbefalinger om å gå opp på tverrsnitt på kablingen fra effektforsterkeren og så ville jeg i tillegg teste biwiring. Hadde noen Argon-kabler liggende, så da ble de gode forsøkskaniner. Det virker som en absolutt fremgang, så da vet jeg retning.

    Vis vedlegget 776130

    Vurderer også litt om jeg skal gå for Nordost for ny løsning - de florerer jo på bruktmarkedet - men er imidlertid litt skeptisk siden Nordost reklamerer med at signalet beveger seg med 95% av lyshastigheten i kablene. Tror nok høyttalerne mine bare er oppe i snaue 80% av lyshastigheten og det blir vel da en jævla kø av musikk i kablene? Litt upraktisk om det tar 10 minutter før musikken stopper etter jeg har slått av. Fungerer jo greit nå og er vel kanskje bedre å finne noen kabler som spiller litt tregere, slik at høyttalerne rekker å ta unna? Når jeg tenker meg om, kan jeg jo selvfølgelig også justere ned hastigheten på platespilleren, men er jo verre med streaming. Ja, den er kompleks denne hobbyen. :unsure:;)
    Bare kjør på med kablene som ble solgt av en kar i USA som var Tachyon basert, etter hva nettsida hans sa. Tachyon er en teoretisk partikkel som er hurtigere enn lyset, og skal ikke diskutere fysikk her, men kanskje greit at låter spiller før du får slått på anlegget - da blir du fort ferdig og har tid til annet før du vet ordet av det…
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.503
    Antall liker
    15.342
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Bruker Au24 singelwire og har lest anbefalinger om å gå opp på tverrsnitt på kablingen fra effektforsterkeren og så ville jeg i tillegg teste biwiring. Hadde noen Argon-kabler liggende, så da ble de gode forsøkskaniner. Det virker som en absolutt fremgang, så da vet jeg retning.

    Vurderer også litt om jeg skal gå for Nordost for ny løsning - de florerer jo på bruktmarkedet - men er imidlertid litt skeptisk siden Nordost reklamerer med at signalet beveger seg med 95% av lyshastigheten i kablene.
    Jeg brukte Au24 og Au24 SE i over 15 år. Desidert den beste ht-kabelen jeg har hatt i det prissegmentet. Mangel eller for lite tverrsnitt erfarte jeg ikke noen problem med. Brukte de på bl.a Bryston 4B SST og Audiophysic Virgo 3. Med Au24 (SE) og jumpers ved behov fikk jeg et meget godt resultat.

    Skal du bytte til Nordost så må du opp et stykke opp i Nordost hierarkiet hvis du skal finne noe bedre en Au24. Jeg har nylig byttet til Nordost fra Au24 SE. Det er kort mine erfaringer med mine ører:)
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg brukte Au24 og Au24 SE i over 15 år. Desidert den beste ht-kabelen jeg har hatt i det prissegmentet. Mangel eller for lite tverrsnitt erfarte jeg ikke noen problem med. Brukte de på bl.a Bryston 4B SST og Audiophysic Virgo 3. Med Au24 (SE) og jumpers ved behov fikk jeg et meget godt resultat.

    Skal du bytte til Nordost så må du opp et stykke opp i Nordost hierarkiet hvis du skal finne noe bedre en Au24. Jeg har nylig byttet til Nordost fra Au24 SE. Det er kort mine erfaringer med mine ører:)
    Ja, leste din sammenligning av Nordost og Au24 med stor interesse.

    Enig om at Au24e er meget bra og har også hatt Au24 i flere runder. Har ikke egentlig grunn til å klage, men eneste jeg sliter med er en litt «insisterende» mellomtone og skulle gjerne ha fått rundet det av litt i toppen. Dette kan også være/er mest sannsynlig et resultat av et hardt rom. Mulig er kun et bytte av jumpere tilstrekkelig og en idè, men tenkte å teste biwiring når jeg både har tid og anledning. Har sjelden opplevd kabelbytter som noen revolusjon, er som oftest en evolusjon, men det er nyanser jeg ønsker korrigert, hvor kabler kan være til hjelp. 😊

    Leste også en test av en annen Moon effektforsterker hvor det var anbefalt å gå opp på tverrsnittet, derfor kun en uhøytidelig test om hvordan dette slo ut.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Bare kjør på med kablene som ble solgt av en kar i USA som var Tachyon basert, etter hva nettsida hans sa. Tachyon er en teoretisk partikkel som er hurtigere enn lyset, og skal ikke diskutere fysikk her, men kanskje greit at låter spiller før du får slått på anlegget - da blir du fort ferdig og har tid til annet før du vet ordet av det…
    Ja, siden tingene skjer raskere enn lyset, er det vel en fare for at man reiser bakover i tid og at Kramgoa Låtar II spilles om man setter på Kramgoa Låtar III. 😉
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ellers har dagen blitt benyttet til en skitur sammen med eldste datter og svigersønnaspiranten. Deilig å komme i gang med skikjøringa og som vanlig ventet en god belønning på toppen. 😊

    8A4A6FF4-0443-499B-83DF-4FAB7035F439.jpeg
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.543
    Sted
    Sørlandet
    Takk. Kvaløya. Jeg tilbrakte noen flotte vinteruker i Tromsø i årene 90-94. Bodde hos bestemoren til en kompis i Malmvegen/Kroken som var en svært eksotisk frue. Hun elsket kickboksing og spesielt det å se asiater slå hverandre helseløse. Abonnerte på alt av slåsskanaler og holdt det gående til langt på natt. På dager med fint vær kjørte vi innover mot Lyngseidet og når vi trengte rolige dager så koste vi oss i Kroken. Fine minner.

    -BB-
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takk. Kvaløya. Jeg tilbrakte noen flotte vinteruker i Tromsø i årene 90-94. Bodde hos bestemoren til en kompis i Malmvegen/Kroken som var en svært eksotisk frue. Hun elsket kickboksing og spesielt det å se asiater slå hverandre helseløse. Abonnerte på alt av slåsskanaler og holdt det gående til langt på natt. På dager med fint vær kjørte vi innover mot Lyngseidet og når vi trengte rolige dager så koste vi oss i Kroken. Fine minner.

    -BB-
    Ja, hørtes ut som en eksotisk dame, tror nok ikke hun er helt representativ i forhold til hva de fleste anser som god underholdning. 😊

    Har vært en del i Lyngen på ski i yngre dager, bl.a. på Jiehkkevárri/Jæggevarre, og noen andre topper. Nå for tiden er jeg nok mer makelig anlagt og det blir å ta dagsturer i behagelig radius fra hjemmet, det er uansett nok å ta av. Føler vel at jeg har fått rast i fra meg tidligere. 😊
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og da er jul og nyttår overstått, besøket fra Finland på veg hjem og jeg får en etterlengtet tid med bare meg selv, musikk og ro og fred i huset.

    Har tidligere nevnt Prefab Spout’s «I trawl the megahertz» som et vakkert album. Ble til mens Paddy McAloon lå til sengs etter en øyeoperasjon og lyttet til radiosendinger, mest innringingsprogrammer. Han satte så sammen musikk og mer løsrevne fraser fra radioprogrammene til et hele. Og man finner jo det meste på Youtube, bl.a. en forklaring til hver låt på albumet. Låt 7 er den eneste han selv synger på. Siden det er låt 7, kommer man jo litt inn i «historien», men uansett…. Virkelig flott album.



    Og merkelig nok har jeg stor sans for øvrig Prefab Sprout, selv om det ligger et (godt) stykke fra det jeg ellers hører på. Hva det er, vet jeg ikke helt. Albumet Chrimson Red er også noe jeg ofte spiller. 😊

     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og «i ensomme stunder« blir jo David Sylvian spilt. Fant faktisk en original musikkvideo av Bamboo Houses på tuben. Hørte denne sangen en gang i forrige årtusen på et program med Harald Are Lund og var hektet. Sylvian synger vel i 25 sekunder.


    Sylvian er - i min ringe mening - av de beste mannlige vokalistene der ute. Et av de beste opptakene med tett mikrofon og sammen med Steve Jansen (som spilte i lag i «Japan»).

     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Har også begynt å se litt stygt på denne….

    187A2373-906B-4384-B300-00C30840D19B.jpeg


    Glimrende spiller, og ja, det er en noe annen lyd med vinyl og vet jeg sa jeg likte å spille vinyl. Jeg løy.…

    Tror jeg må innse at jeg har et utrolig dårlig utviklet hamstergen og har liten glede i å eie og kjøpe nye plater. Gammel, brukt musikk er helt uinteressant. Ser at jeg kan gå inn i platebutikker og komme ut med 0. Liker mye bedre å finne ny musikk og utforske, og der er jo streaming genialt og platespilleren blir i all hovedsak stående. Har også - med få unntak - liten glede av å spille de samme, gamle platene om igjen og kan jo ikke ta med meg noe når jeg dauer. Vinyl er en tidstyv og pengetyv. Mulig jeg tar en @Stover og kvitter meg med hele sulamitten, perfeksjonerer streaming og kjøper vinylsnurre når jeg sjokker rundt med rullatoren.

    Det som irriterer meg grenseløst er at jeg kjøpte en ny Ikea-hylle…😉
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har også begynt å se litt stygt på denne….

    Vis vedlegget 777407
    Mulig jeg tar en @Stover og kvitter meg med hele sulamitten, perfeksjonerer streaming og kjøper vinylsnurre når jeg sjokker rundt med rullatoren.

    Det som irriterer meg grenseløst er at jeg kjøpte en ny Ikea-hylle…😉
    Mine valg er ikke til å stole på Einstein. Ikke ruller jeg rør samtidig med at jeg lytter til Sting, Carola og Queen av og til også 😊

    Har 2 platespillere og rundt 250 plater (som ingen ville kjøpe) som ikke benyttes. Streaming fra nett og egen cd samling passer meg best.

    Har ingen hang etter å følge massen her ombord, det blir som jeg sjøl vil. Lytter til musikk jeg av en eller annen grunn har lagret i Tidal/ Qobuz og sletter det jeg ikke liker, kaster ikke bort tiden.

    Er så totalt enig i at vinyl er en tidstyv, ja det gjelder i mine øyne sågar hifi generelt på et gitt nivå også, men vil man så vil man. Hver mann sin hatt osv.

    Gjør det som er rett for meg 🌟

    Hylle fra Ikea?…. De har jo verdens beste returordning.

    Følger med i spenning 😊 og Godt Nytt År!
     
    Sist redigert av en moderator:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Mine valg er ikke til å stole på Einstein. Ikke ruller jeg rør samtidig med at jeg lytter til Sting, Carola og Queen av og til også 😊

    Har 2 platespillere og rundt 250 plater (som ingen ville kjøpe) som ikke benyttes. Streaming fra nett og egen cd samling passer meg best.

    Har ingen hang etter å følge massen her ombord, det blir som jeg sjøl vil. Lytter til musikk jeg av en eller annen grunn har lagret i Tidal/ Qobuz og sletter det jeg ikke liker, kaster ikke bort tiden.

    Er så totalt enig i at vinyl er en tidstyv, ja det gjelder i mine øyne sågar hifi generelt på et gitt nivå også, men vil man så vil man. Hver mann sin hatt osv.

    Vær sin egen sjef 🌟

    Hylle fra Ikea?…. De har jo verdens beste returordning så den sender du i retur.

    Følger med i spenning 😊 og Godt Nytt År!

    Godt nytt år til deg også i vakre Trøndelag. 😊

    Fulgte jo med når du fiklet med vinyl, men tenkte jeg også skulle prøve. Ditt eneste problem - og som gjorde at jeg tvilte - var jo hangen din til Naim. 😉

    Som deg, finner jeg nok ut at vinyl blir for arbeidskrevende og kostbart, det blir rett og slett for mye styr og finner at jeg ikke helt har dedikasjonen. Sto jo ofte med en plate mellom nevene i butikken, kostet meg ca. to måneders streaming og så ikke helt poenget. All respekt til de som har nerver til dette, absolutt ikke rett eller galt, skjønner ideen. Har prøvd for egen del og tror jeg legger inn årene og ikke investerer videre. 😊
     
    Sist redigert:

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    10.305
    Sted
    London
    Har også begynt å se litt stygt på denne….

    Vis vedlegget 777407

    Glimrende spiller, og ja, det er en noe annen lyd med vinyl og vet jeg sa jeg likte å spille vinyl. Jeg løy.…

    Tror jeg må innse at jeg har et utrolig dårlig utviklet hamstergen og har liten glede i å eie og kjøpe nye plater. Gammel, brukt musikk er helt uinteressant. Ser at jeg kan gå inn i platebutikker og komme ut med 0. Liker mye bedre å finne ny musikk og utforske, og der er jo streaming genialt og platespilleren blir i all hovedsak stående. Har også - med få unntak - liten glede av å spille de samme, gamle platene om igjen og kan jo ikke ta med meg noe når jeg dauer. Vinyl er en tidstyv og pengetyv. Mulig jeg tar en @Stover og kvitter meg med hele sulamitten, perfeksjonerer streaming og kjøper vinylsnurre når jeg sjokker rundt med rullatoren.

    Det som irriterer meg grenseløst er at jeg kjøpte en ny Ikea-hylle…😉
    Interessant. Her er det motsatt. Vi bruker nesten aldri streamer i stua lengre. Vurderer oppsett kun med platespiller som kilde her. Har streamer på kontorplass og på kjøkkenet. Men Spotify er greit nok der, så Qobuz er sagt opp.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    ^ Ja, skjønner - mener jeg. All respekt for albumtankegangen. Streaming blir jo mer «flikkete», spiller man vinyl blir det normalt et helt album og mer ro. Har tenkt, og mulig jeg bare må innrømme at jeg er for lat og flikkete anlagt, liker Youtube (det liker jo dere som prioriterer vinyl også) og streaming, og den måten å høre musikk på, bedre. Var jo veldig i tvil når jeg kjøpte platespiller, men har prøvd. Så dør jeg ikke nysgjerrig… 😊
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Har prøvd ut vinyl mange ganger og det ender alltid i noe halvhjertet. Tenker av og til at jeg skulle ha beholdt min siste Linn LP12 eller kjøpt fra Gunzi da han nylig annonserte sin, men sånt koker kun ned til eieglede, fasinasjonen for det vakre ved designet.

    Har også prøvd ut de ulike sidene ved Stover versus hifi og det er de samme kreftene som regjerer der. Vil egentlig ha det enkelt plug & play, men det finnes mye spennende ved det å eie også. Alt i alt er det viktig at ingenting står i veien for hvordan man når frem til musikken.

    I mine øyne koker det hele ned til at alle tilnærminger er like riktige fordi vi mennesker er så forskjellige på et sånt forunderlig vis ;)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.368
    Antall liker
    63.323
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jeg hater vinyl! Jeg har da slett ikke behov for å ha en samling med musikk. Det eneste grunnen til at jeg kjøper vinyl er at jeg er et usedvanlig mye bedre menneske enn alle andre og ønsker å gi litt matpenger tilbake til artistene. Kommer i år til å fokusere på Kurt Nilsen kjøp da han sikkert bare får et titalls millioner i kompensasjon for å bli fratatt muligheten til å jobbe sine tre uker i året. Ved å være et mye bedre menneske enn den gemene hop, regner jeg med å bli møtt med stående ovasjoner i perleporten, mens dere andre hurtig presses inn i heisen for permanent opphold i de nedre gemakker!
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Jeg hater vinyl! Jeg har da slett ikke behov for å ha en samling med musikk. Det eneste grunnen til at jeg kjøper vinyl er at jeg er et usedvanlig mye bedre menneske enn alle andre og ønsker å gi litt matpenger tilbake til artistene. Kommer i år til å fokusere på Kurt Nilsen kjøp da han sikkert bare får et titalls millioner i kompensasjon for å bli fratatt muligheten til å jobbe sine tre uker i året. Ved å være et mye bedre menneske enn den gemene hop, regner jeg med å bli møtt med stående ovasjoner i perleporten, mens dere andre hurtig presses inn i heisen for permanent opphold i de nedre gemakker!
    Der nede trenger vi i det minste ikke å fryse og bekymre oss for dyre strømpriser.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg hater vinyl! Jeg har da slett ikke behov for å ha en samling med musikk. Det eneste grunnen til at jeg kjøper vinyl er at jeg er et usedvanlig mye bedre menneske enn alle andre og ønsker å gi litt matpenger tilbake til artistene. Kommer i år til å fokusere på Kurt Nilsen kjøp da han sikkert bare får et titalls millioner i kompensasjon for å bli fratatt muligheten til å jobbe sine tre uker i året. Ved å være et mye bedre menneske enn den gemene hop, regner jeg med å bli møtt med stående ovasjoner i perleporten, mens dere andre hurtig presses inn i heisen for permanent opphold i de nedre gemakker!
    Har jo lagt merke til at du er ute etter økonomisk verdensherredømme via kjøp og salg av vinyl med fete bonuser til alle mellomleddene. Jeg tror jeg velger en annen veg; herredømme gjennom å spare og gni og la artistene jobbe direkte opp mot meg for mine surt oppsparte fjelldollar. 😉
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Som sagt, så gjort. Min hektiske, men totalt feilslåtte vinylkarriere er over, i alle fall for denne gang. Opp som en bjørn og ned som en fell, og ut av døra med snurren. Pengene skal brukes på kurs i musikksmak. 😊

    6B14CB6A-A5E0-43F6-A4E0-2378A7A3E844.jpeg
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Og nå snurres denne. Alltid litt fasinerende å tenke på at et sted i verden står en person med nettopp denne platen parat og setter den på spilleren når jeg trykker på linken.

    Flott, kortreist plate som anbefales til uinvidde.

    5D19412B-BA8E-4503-A249-E43E653825A2.jpeg


    Ellers er jeg litt usikker… Skal jeg doble effekt med en ytterligere 330A, eller gå for annet? Høyttalerne liker de watt du trykker på dem… Poenger med å IKKE doble med 330A er en litt insistrende mellomtone og litt uslepen diskant, og vet ikke om en dobling vil kompensere for akkurat det . Savner også litt hjerte/smerte.

    Audia Flight FLS4?
     

    t-roten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2015
    Innlegg
    2.731
    Antall liker
    10.305
    Sted
    London
    Og nå snurres denne. Alltid litt fasinerende å tenke på at et sted i verden står en person med nettopp denne platen parat og setter den på spilleren når jeg trykker på linken.

    Flott, kortreist plate som anbefales til uinvidde.

    Vis vedlegget 784156

    Ellers er jeg litt usikker… Skal jeg doble effekt med en ytterligere 330A, eller gå for annet? Høyttalerne liker de watt du trykker på dem… Poenger med å IKKE doble med 330A er en litt insistrende mellomtone og litt uslepen diskant, og vet ikke om en dobling vil kompensere for akkurat det . Savner også litt hjerte/smerte.

    Audia Flight FLS4?
    Ligger en 330A på eBay her…
    Og Ripcaster her har en ex-demo til salgs 😀
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Hold your horses Mister 😀 Hvor ligger problemet egentlig? Har ofte «skutt fra hoften» med uforutsigbar utgang 🙄 låne, deponere lokalt for å avklare?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hmm...kaste ut vinyl... Det må jeg si.. Kudos :). Vurderer sterkt det samme. For min del handler det om at jeg har så mye musikk på cd, ikke er tålmodig nok, og finner platecover mindre interessant enn en god bok.. Du fikk meg til tenke nå.. :):oops:
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Her prøves vinyl ut pånytt 😬 Har integrert vinylforsterker og det holder antall bokser nede, det hjelper synes jeg. Overlever det … vi får se.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ok
    Ligger en 330A på eBay her…
    Og Ripcaster her har en ex-demo til salgs 😀
    Ok, dukket ikke opp på Hifishark,men vet at det var meldnger om at man ikke publiserte annonser fra E-Bay på Hifishark, Men jeg er uansett (muligens) ute etter en eldre versjon. 😊
     
    Sist redigert:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.614
    Antall liker
    3.734
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Hmm...kaste ut vinyl... Det må jeg si.. Kudos :). Vurderer sterkt det samme. For min del handler det om at jeg har så mye musikk på cd, ikke er tålmodig nok, og finner platecover mindre interessant enn en god bok.. Du fikk meg til tenke nå.. :):oops:
    Jeg tenkte slik:
    - jeg gidder ikke betale x antall 1000 på platespiller og pickup for å få lyden opp til et nivå som er noenlunde sammenlignbart med streaming
    - dobbeltalbum er mer sport enn musikk,
    - jeg gidder ikke betale 3 –400 kroner for en plate som har maks 2 sanger som er interessant,
    - veldig få album er bra,
    - jeg kan ikke ta med meg noe om jeg dauer, og ingen er interessert i det jeg etterlater meg,
    - jeg gidder ikke betale 3-5000 for å vaske plater for få et remedie som ligner på CD eller streaming
    - jeg gidder ikke samle, for jeg har null hamstergen.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.052
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Vinyl ja.. hadde solgt min å om jeg hadde giddet å pakke den.. 🤣
    Heldigvis var den en billig investering så den får nå stå med streameren ved sin side, som heller ikke brukes da en cromcast audio henger bak preamp 🤣
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Egne (og gode) argumenter holder helt til mål Einstein. Kjenner igjen beskrivelsen din av vinyl og det er bare noen av nedsidene 😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn