Alek går DIY ish

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Her tror jeg du skal være kjapp til å montere.
    Hvis ikke, så er jeg redd det er noen andre som tar de i bruk...
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.339
    Antall liker
    5.811
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Funker dårlig som stativ høyttaler de der👍🏻😁
    Ser at det er fremdrift her å spennende å se hva du får til😁
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Funker dårlig som stativ høyttaler de der👍🏻😁
    Ser at det er fremdrift her å spennende å se hva du får til😁
    Ja, "nå har me juksa lite grann"😅 Men jo det går fremover. Monoblokkene mine er ute for salg og har ett par som er interessert så vi får se, de blir byttet inn i henholdsvis Topping D30, en klasse D Icepower 1200as2 og en Klasse A MI10 :) DSP er på vei, samme er beskyttelses kondensator til Horn drivere, og ny baffel er snart påbegynt :)
     
    • Wow
    Reaksjoner: 2xJ

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg fått bestilt en DBX PA2 fra Irland :D
    Kan hende du må skaffe en 220V kabel. Hvis irene bruker samme standard som naboene, så er det ikke schuko.
    Men du fikk kanskje valget når du bestilte ?
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Kan hende du må skaffe en 220V kabel. Hvis irene bruker samme standard som naboene, så er det ikke schuko.
    Men du fikk kanskje valget når du bestilte ?
    The standard domestic electricity supply in Ireland is 230 volt AC (frequency 50Hz).

    Får håpe internett har rett 🤣
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Sendte bilder av prosjektet til en kompis, svaret jeg fikk var "HOW LOUD DO YOU WANNA PLAY? Yes." 🤣 Detta ser jo helt gale Mathias ut for mann i gata 🤣
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært i kontakt med han på finn, men hvorfor er du skeptisk? 146 brukere som tydeligvis er fornøyd med han ....
    Mener du at det ikke finnes 146 mennesker i dette landet som ikke vet hvordan ett skikkelig anlegg skal høres ut? 🤣

    Nei fra spøk til alvor, er egentlig ikke så skeptisk, men det er alltid godt å få betryggende ord her innenfra imo. Ser også ut som om har driver på litt også så han er vel avhengig av god omtale :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Handla av han 2 ganger, gikk fint det. Hvor high end lyd disse har eller ikke er ikke jeg rette til å uttale meg om 😝
    Er det ditt oppsett i avataren din ? Isåtilfelle, står det mer her et sted ??
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg kjøpte en 1200as2 av Andreas i desember. Gikk veldig fint, forhåndsbetalte på mandag og fikk den levert på fredag.
    Har ikke prøvd den som diskantforsterker på mine M2-kloner, men den funker veldig bra på bassen. Blir relativt varmt i det kabinettet, mye mer enn feks Nc400 I Ghent kabinett.

    Hvis du har tenkt å bruke den som diskantforsterker kan jeg koble om for å sjekke hvordan det går, men på kompresjonsdrivere blir det nok en del susing regner jeg med.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg kjøpte en 1200as2 av Andreas i desember. Gikk veldig fint, forhåndsbetalte på mandag og fikk den levert på fredag.
    Har ikke prøvd den som diskantforsterker på mine M2-kloner, men den funker veldig bra på bassen. Blir relativt varmt i det kabinettet, mye mer enn feks Nc400 I Ghent kabinett.

    Hvis du har tenkt å bruke den som diskantforsterker kan jeg koble om for å sjekke hvordan det går, men på kompresjonsdrivere blir det nok en del susing regner jeg med.
    Midgard oberon som bruker den gamlere icepower modulen er vel den ampen min som har hatt minst/lavest sus, så burde ikke være noe værre disse. Ja disse kabinettene blir overaskende varme i forhold til midgard i hværtfall.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Er det ditt oppsett i avataren din ? Isåtilfelle, står det mer her et sted ??
    Har ikke noen egen tråd om det nei, har litt forskjellig utstyr stående som jeg bytter på. Så er eit anna oppsett nå og i eit anna hus 😜
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjøpte en 1200as2 av Andreas i desember. Gikk veldig fint, forhåndsbetalte på mandag og fikk den levert på fredag.
    Har ikke prøvd den som diskantforsterker på mine M2-kloner, men den funker veldig bra på bassen. Blir relativt varmt i det kabinettet, mye mer enn feks Nc400 I Ghent kabinett.

    Hvis du har tenkt å bruke den som diskantforsterker kan jeg koble om for å sjekke hvordan det går, men på kompresjonsdrivere blir det nok en del susing regner jeg med.
    Skal brukes på bass :)
     
    2

    2xJ

    Gjest
    Har ikke noen egen tråd om det nei, har litt forskjellig utstyr stående som jeg bytter på. Så er eit anna oppsett nå og i eit anna hus 😜
    Da syntes ihvertfall jeg at det er på sin plass med egen tråd !!
    Om det er mer horn , så er det bare og kjøre på .. man trenger slik innput her
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Jeg bruker en sånn på mine Ø - Audio Icon høyttalere. Kjøpet var upåkagelig, ryddig kar med god kunnskap. Min er en dual konstruksjon hvor hver kanal har sin egen strømforsyning, jeg gikk fra en fantastisk Nuprime ST-10 forsterker på 2x150w i 8 ohm. Lyden flatet litt ut når jeg spilte på volum der det begynner å bli gøy, derfor kjøpte jeg ny Icepower forsterker. For å si det rett ut, så har den stålkontroll på Ø -Audio elementene, nå er det jeg som må gi meg før forsterkeren, helt rå kraft. Helt støyfritt på mine høyttalere, jeg klarer ikke å høre noen mangler, nå savner jeg ingen ting lengre, trenger heller ikke noe EQ for å dempe diskanten for første gang av alt jeg har prøvd i huset. Disse Icepower forsterkerene driver selv de mest tungdrevne Infinitiv høyttalerene som er kjent for å spise forsterkere til frokost. Til opplysning så kommer det et ørlite knepp i høyttalerene ved avslåing av forsterkeren, men det er så lite at det plager ikke meg.
    It so happens to be att jeg har noen ny innkjøpte kappa 9.2i her nå som er tilkoblet 2 as1200as2 i biamp 😝 har ikke testet skikkelig party volum ennå og har ikke prøvd noen amper som jeg veit klarer å deive disse fult ut, så kan ikke si noe om hvor bra jobb di gjør på di anna enn att jeg er ganske fornøygd i hværtfall.
     

    KMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.09.2012
    Innlegg
    211
    Antall liker
    185
    Sted
    Fyresdal
    Torget vurderinger
    0
    Da syntes ihvertfall jeg at det er på sin plass med egen tråd !!
    Om det er mer horn , så er det bare og kjøre på .. man trenger slik innput her
    Nja nå er jeg bare ein amatør i forhold til dette horn/diy/aktiv deling/akustik tiltak/målinger og justeringer for best mulig lyd selskape 😜 Har vudert å gå aktiv deling veien å målinger og justeringer å alt det der, men er så mye styr og jeg er så ubeslutsom og utolmodig att tror ikke jeg orker å styre med det 🙈🤷🙂 kan seff starte ein tråd fordet, men får se.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.838
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Da er det kommet noen pakker i posten, en jeg vet hva er å en annen jeg ikke vet 🤣 spennende
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.426
    Antall liker
    2.852
    Torget vurderinger
    3
    Tuborg og hullsag den komboen kan gå alle veier 😇
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn