albumstafetten 6

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    dag1234 skrev:
    Veldig bra skrevet, Townes. Informativ og kunnskapsrik som alltid, selv om din motvilje mot mr D. virker å stå noe i veien for musikkopplevelsen din.

Jeg er uenig med deg i konklusjonen din, for meg er dette en ok plate, men ikke Dybdahlsk nok til at den har førsteplassen på spillelista mi.

Jeg synes ikke Thomas Dybdahl verken gnåler eller sutrer, men leverer vakre melodier og spennende arrangement. Han var et friskt pust da han kom og han har gitt meg mye på de tre første albumene sine(, men så har det dalt deretter, eller kilden har gått tom) og jeg går i grunnen aldri lei av å høre på dem. Han har en fantastisk stemme, og en inderlighet i kunsten sin som mange bare kan se langt etter, synes jeg.

Nei - nå må jeg sette på Stay Dogs!

For meg er The National Bank en 6/10.
    Auda! du er ikke enig med STOREFAR!!!
    Jeg skal støtte han opp jeg! Rakrygget skal han stå fremfor deg!

Som vanlig deler jeg Dag sine vurderinger. Jeg synes Thomas synger vakkert, inderlig og varmt. Og den siste plata hans har flotte arrangementer. The National Bank fikk jeg ikke så gode inntrykk av jeg heller. Sånn mitt på treet. Men Townes skriver veldig bra og jeg synes også det er bra at du klarer å ikke bare vri det negativt på grunn av not like vocal. Er visst hat/elsk stemme.

The Kinks plata har jeg ikke hørt før ei heller E. Neubauten. Det skal skje. Jeg har fått en ny utfordring ved at jeg betillte flytting av internett vel seint (lang ventetid). Får det oppe dagen etter min dag, men vil ikke rote det til igjen så jeg får vel ta en sjanse og kjøpe plata av Mr. Ericson. Litt skeptisk, men jeg frykter KIm Il Fingern.
    Den platen blir blant de 3 beste du kjøper i år Lyngen! frykt kan drive deg til bra ting
    Helt enig med Kim Il Fingen. Den plata gjorde sterkt inntrykk på meg, Lyngen. Håper du og finner glede ved den.

G

Gjestemedlem

Gjest
    gjedde skrev:
    The Rifles-Great Escape

Terningkast (skrekkelig subjektivt) 3/10
    Artig anmeldelse og en vinkling fra en helt motsatt synsvinkel fra meg da. Det er vel den platen ved siden av Peter Doherty som jeg har hørt mest på siste året. Litt dårlig mastret med loudness og brickwalling, men totalt sett står musikken høyt i kurs hos meg likevel. Men det er jo hvilket inntrykk andre får av musikken, bandet og platen som er artig å lese. :)

gjedde

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2009
    Antall liker
    0
    Gjestemedlem skrev:
    gjedde skrev:
    The Rifles-Great Escape

Men det er jo hvilket inntrykk andre får av musikken, bandet og platen som er artig å lese. :)
    Nemlig :) Det er jo poenget med denne leken her (håper jeg, hvis ikke er jeg på jordet ;))

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    gjedde skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    gjedde skrev:
    The Rifles-Great Escape

Men det er jo hvilket inntrykk andre får av musikken, bandet og platen som er artig å lese. :)
    Nemlig :) Det er jo poenget med denne leken her (håper jeg, hvis ikke er jeg på jordet ;))
    det poenget blir forsterket i neste runde 8)

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Hepp.

Akkurat retunert fra KW etter en drøyt to-timers fra Bærum, via Oslo sentrum og et utterlig kaos, pluss elendig vær. Planen min var å være hjemme rundt 2330 for å rekke å skrive, det gikk altså ikke. Jeg har dog anmeldelsen mer eller mindre klar, men ikke tid til å skrive den ut nå - jeg må sove for å komme meg på jobb i morra. Beklager det (Lille_Adam og RoDa har lovet å være sannhetsvitner på at det var ting utenfor min kontroll som spilte inn denne gangen). Altså: anmeldelse kommer i dag (på kveldinga).

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Toppers anmeldelse,Gjedde! :)

Jeg lyttet gjennom skiva nå og fikk inntrykk av frisk,rytmisk og punchy musikk som jeg likte,men kanskje til sin tid.
    Om jeg lytter på denne til feil tidspunkt og sinnsstemning kan det bli kræsj.Den er hastig med futt og fart og det passer ikke alltid,som så mye annet. :)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Mbare skrev:
    Hepp.

Akkurat retunert fra KW etter en drøyt to-timers fra Bærum, via Oslo sentrum og et utterlig kaos, pluss elendig vær. Planen min var å være hjemme rundt 2330 for å rekke å skrive, det gikk altså ikke. Jeg har dog anmeldelsen mer eller mindre klar, men ikke tid til å skrive den ut nå - jeg må sove for å komme meg på jobb i morra. Beklager det (Lille_Adam og RoDa har lovet å være sannhetsvitner på at det var ting utenfor min kontroll som spilte inn denne gangen). Altså: anmeldelse kommer i dag (på kveldinga).
    du er aller nådigst innvilget et døgn utsettelse

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Burnt_Island og gjedde

Fine anmeldelser, og er langt på vei enig med dere. Begge deler var nye bekjentskaper for min del, likte Junip bedre enn the rifles (eller ka de het)

@Mbare og Kim Il Fingern

Eg er sjølvsagt i harnisk og tilnærma ute av kontroll i og med at Eric Andersen meldinga lar vente på seg. Regner med at Kim Il tar affære og at dere ordner dette på kammerset under fire øyne. Om du ikjke har ananas, Fingern, kan du eventuelt bruke melon eller gresskar...

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    Enig i at Burnt Island og gjedde har fine anmeldelser.

Men at fingern gir Mbare lillefingern her, det er en stor skam. Mbare er en person som absolutt ikk må gis den muligheten. Han må kjøres i stramme tøyler. Veldig stramme. Ellers har vi det gående.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Enig i at Burnt Island og gjedde har fine anmeldelser.

Men at fingern gir Mbare lillefingern her, det er en stor skam. Mbare er en person som absolutt ikk må gis den muligheten. Han må kjøres i stramme tøyler. Veldig stramme. Ellers har vi det gående.
    han er i obs-klassen inntil videre.... anskaffet et par slike til Mbarebruk

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234, Gjestemedlem og Mbare leverer i dag. Mbare har en prikk på rullebladet som kun kan vaskes vekk ved iherdig jobbing fremover

En passende straff for deg Mbare vil være å rydde opp i det verste tullet (som jeg har vært en stor bidragsyter til) i denne tråden. jeg tenker da på bilder og kommentarer som ikke har noe med anmeldelsene å gjøre. Slik at andre kan enklere navigere mellom anmeldelser og inntrykk (eller gi meg muligheten til det)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Dylan LeBlanc: Paupers field ( Rough Trade2010)

En vidunderlig deilig debutant

Glem sprit, glem Valium, glem Seroxat, glem Ritalin, glem sogar heroin: Gud har i sin store godhet gitt oss Dylan LeBlanc - kom la oss nyte ham!

20 år gammel debuterer han med dette fullendte og gjennomførte albumet. Ett år senere enn den andre, den egentlige Dylan. Det er helt fantastisk at en så ung mann kan levere noe så modent, så stemningsfullt og så vakkert. I motsetning til Bob, der vi ikke kunne høre hvilken genialitet han bærer på i debuten, legger LeBlanc lista høyt for seg selv. Hvis dette innvarsler hva som kommer, har vi mye godt i vente, folkens.

Født og oppvokst i Louisiana, spilt gitar siden han var 7, og skrevet låter siden han som 11-åring fikk sin første gitar av sin far, James LeBlanc.

Albumet består av tolv låter, som føyer seg inn i hverandre og som nærmest sømløst passer sammen. Americana, singer/songwriter, visesanger, svinger mot køntri, alt passer. Her høres Townes Van Zandt, Neil Young, Nick Drake – men egentlig ikke noe særlig Bob Dylan. Og jeg hører ikke rock her, heller.

Enkle og vakre melodier som smekkert glir inn i sjelen - og blir der. Vekt på vokal, med steelgitar relativt tydelig i lydbildet. Piano har en viktig rolle, gitar også selvsagt, far James spiller flere instrumenter, og har gjerne hatt mer enn en finger med i tilvirkningen av albumet, Emmylou Harris korer på en sang med sin særegne stemme. Akustisk lydbilde, harmonisk og lekkert. Strykere noen ganger, kassegitar andre ganger. Ofte nedpå, men noen har og kjappere rytme. Og alltid Dylans tenor langt fremme. Med mye luft og rom. Det er bare deilig å høre på, og etter hundre gjennomspillinger vil jeg bare ha mer. Og mer.

Tekstene kretser rundt klassiske sentimentale køntri-tema: kjærligheten man ikke vågde å ta i mot og som man mistet eller som glipper i det avgjørende øyeblikk, eller de handler om enkeltmenneskers skjebner. Det er aldri kritikk av systemer eller tingenes orden, kun konstatering av tingenes tilstand, med en klar hang mot det triste. Slik er det og i melodiene, en konstatering av tingenes tilstand, aldri kritikk. Sånn står han trygt i en køntritradisjon.

Hvis jeg skal trekke frem noe negativt (men da må jeg altså grave djupt i både Sure-Dag- og Kjipe-Dag-personlighetene mine) så mangler kanskje albumet noe variasjon. Dette er ikke en vesentlig mangel ved albumet, men det kunne muligens vært en eller to låter som kommenterte de andre mer, og slik skapt noe mer liv og dynamikk i albumet som helhet.

Det er ofte en hårfin balanse mellom det homogene og det ensformige synes jeg, men siden dette er en debut, så mener jeg en slik kritikk er smålig. Hadde dette vært hans tredje album, ville jeg trukket ham for det.

Men som den unge herremannens første verk, er dette først og fremst vidunderlig vakker musikk: hør selv: If time was for wasting.

9.9/10

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.947
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    jøss! en plate kan ikke bli bedre... (jeg har den og liker den, men synes mangelen på variasjon trekker mere enn det du synes...)

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Flott anmeldelse Dag1234! :)

Den skiva var nydelig til tider veldig rørende.For en sjel!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Burnt_Island skrev:
    jøss! en plate kan ikke bli bedre... (jeg har den og liker den, men synes mangelen på variasjon trekker mere enn det du synes...)
    Bravo! velskrevet anmeldelse! syntes platen blir for sukkersøt og "glatt" manglen på variasjon enser jeg også. litt røffere og upølert samt kuttet ut den irriterende steelgitaren(ihvertfall på noen låter) så blir det bra. Flott stemme

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.957
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    DET må være en av de mest velskrevne anmeldelser jeg noen gang har lest, Dag!
    Da står den på listen over "Skal ha." :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    Enig med det meste, dag1234. Det er dette med at etter noen runder med plata kan det bli litt lite variasjon. Men det er egentlig flisespikkeri og påpeke.

Det er en fin plate som kommer høyt på min "årets plate" liste.

Og bra skrevet er det også, dag12345

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    dag!

Fantastisk anmeldelse. Når eg leser den, er eg glad du fikk LeBlanc plata, og ikkje eg :) Plata fortente en sånn anmeldelse.

I likhet med deg, har eg hørt masse på denne i det siste, og er veldig enig med deg. Ankepunktene dine er de samme som mine, eg savner litt variasjon, og det gjer meg usikker på registeret hans. Er uansett veldig spent på å følge utviklingen til LeBlanc, det er låter her med ekstreme kvaliteter. Spesielt med tanke på at han er 20 år.

Eg er ennå ikkje heilt sikker på nøyaktig kor bra plata er, ville trulig gitt den 8/10 (kanskje 9/10), og på CEVBOF ville det trulig blitt 8/9, som tilsvarar "klassikar". Ingen plater under 10 år kan få 9, berre så det er sagt

thx dag!

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.947
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Townes skrev:
    dag!

Fantastisk anmeldelse. Når eg leser den, er eg glad du fikk LeBlanc plata, og ikkje eg :) Plata fortente en sånn anmeldelse.

I likhet med deg, har eg hørt masse på denne i det siste, og er veldig enig med deg. Ankepunktene dine er de samme som mine, eg savner litt variasjon, og det gjer meg usikker på registeret hans. Er uansett veldig spent på å følge utviklingen til LeBlanc, det er låter her med ekstreme kvaliteter. Spesielt med tanke på at han er 20 år.

Eg er ennå ikkje heilt sikker på nøyaktig kor bra plata er, ville trulig gitt den 8/10 (kanskje 9/10), og på CEVBOF ville det trulig blitt 8/9, som tilsvarar "klassikar". Ingen plater under 10 år kan få 9, berre så det er sagt

thx dag!
    CEVBOF blir jeg mer og mer nysgjerrig på, hadde fortjent en egen tråd. Bør være rom for litt musikknerding også...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Takk og takk for fine ord. Og spes takk til deg Townes. Jeg var ekstra spent på hva du ville si om plata, og min anmeldelse av den. 8)

Må tilstå at jeg var pittelitt skuffa da jeg fikk denne, for jeg likte den så godt...

Jeg hadde håpt å møte utfordringen ved å skulle anmelde et album som bød meg mer motstand. Men så gikk det som det gikk. Og jeg er enig med flere her at jeg kanskje undervurderer ensformigheten til LaBlanc, og ser jeg kan ha gitt han for mye debutant-kred.

Kanskje jeg også trengte å gjøre godt igjen etter et blodbad fra forrige gang jeg var med, hvem vet. :p

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Det var en kjekk og informativ anmeldelse, Gjestemedlem. Har dessverre ikke rukket å høre plata enda, men har en sterk anelse av hva som venter meg.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Veldig bra anmeldelse Gjestemedlem. Kjenner platen godt og ville nok hevet karakteren ti 85/100. Noe å strekke seg etter, denne anmeldelsen.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.947
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    informativt og godt skrevet Gjestemedlem. "Som en countryversjon av de kjedelige partiene på The Wall" var en kostelig formulering.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem, du får plata til og virke mer spennende enn jeg syns det var den ene gangen jeg hørte på den.

Må kanskje prøve en gang til.

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Eric Andersen - Blue River

Folk og singer-songwriter sjangeren har jeg aldri helt varmet til, uten at jeg vet helt hvorfor. Jeg har gjort noen sporadiske dykk inn i sjangeren med ulike artister og fra ulike tidsperioder, men lite av inntrykk sitter igjen. Jeg tror noe av min mangel på engasjement handler om at jeg ikke opplever musikken som så relevant for mitt eget liv. I hvert fall ikke den typen som er mer fokusert på "Vietnam-er-fælt-og-vi-må-slutte-å-være-så-slemme-med-de-der-gule-folka" eller "Pappa-er-alkoholiker-og-banker-mamma-og-jeg-må-prostituere-meg-for-å-slippe-unna" (det siste er kanskje mer klassisk blues, når jeg tenker meg om?). Og noe tror jeg handler om at det blir litt for kjedelig, rett og slett. Så når jeg fikk slengt til meg en Eric Andersen-plate var jeg ikke lite skeptisk. Jeg hadde hørt om han, ikke hørt noe av han. Lang karriere, var omtrent det jeg visste.

Den første gjennomhøringa imponerte meg ikke. Pent, joda, fin stemme, fin instrumentering, overraskende variert. Men noe ståpels var det langt unna. Så jeg lot plata surre og gå i bakgrunnen gjennom hele søndagen, før jeg satte meg ned igjen på kvelden for å høre ordentlig på det. Og noe begynte å skje, sakte, men sikkert. Nå føler jeg vel at jeg er midt i en prosess med å bli kjent med plata, så det er kanskje noe prematurt å skulle skrive om den. Men hvis alternativet er å skrive om den eller få 65finger på døra med ymse remedier han fant bakerst i skapet (jeg er helt sikker på at mannen har alt det han har lagt ut bilder av i leiligheta si, skremmende nok), så er jo valget klart.

Tematikken er ikke den mest spennende: kjærligheten, livet og døden. Mest av det første og andre. Men det er elegant gjort, diskret uten å miste karakter og sjel, og stemmen hans har en svak eim av lengsel i seg, som jeg syns kler musikken og tekstene godt. Den er overraskende variert, med noen låter som nærmer seg tradisjonell rock, mens andre er nesten helt neddempet og et godt spenn mellom disse punktene. Det bidrar til variasjon, noe som utelukkende er en god ting, slik jeg hører det.

Der hvor jeg tidligere har slitt med folk/singer-songwriter tradisjonen fordi jeg syns det blir for mye lam symbolbruk, er musikken til Hr. Andersen vesentlig mer metaforisk og derfor åpen (med et annet ord: poetisk). Det er lett i møtet med denne musikken å finne noe som jeg kjenner igjen, som henter opp erfaringer og minner og følelser. Og det gjør at jeg får noe igjen i møtet med musikken, det blir ikke bare noe som skjer, men noe som gir litt motstand, gir noe tilbake når jeg hører på det. Det liker jeg.

Jeg har ikke sjekket bakgrunnen hans noe særlig, så nå gjetter jeg litt: Men jeg vil tro at denne plata er et stykke ut i diskografien hans. Hvis ikke, er det imponerende for dette høres ut som en moden plate. Det er i hvert fall lett å tro at dette er musikk laget og sunget av en ikke helt ung mann, for å si det slik. Også instrumenteringen og musikken klarer denne vanskelige balansegangen mellom for mye og for lite, spesielt på sødmen (som jeg er var for, blir musikken for sødmete, kopler jeg ut). Det er et godt balansert album, i så måte, som i mine ører ikke bikker for langt i noen retning og det gjør også at jeg tenker at dette er ikke noen debut-plate.

Jeg kjenner at denne plata vokser på meg på en god måte. Og det er vel omtrent der jeg er, akkurat nå. Jeg kommer til å ta med denne plata videre og høre mer på den. For de som er nysgjerrig på hva folk-sjangeren kan være, tror jeg dette kan være en god inngangsportal, så lenge du er villig til å gi den tid. Dette er folk som ikke er så innmari sosial-politisk orientert, men mer nærmer seg det poetiske landskapet som Nick Drake bl.a. beveger seg i. Alt i alt: Vakkert, diskret og poetisk. Faen meg ikke verst å få til det på ei og samme plate.

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    BRA!!! den platen må jeg høre mere på. Denne anmeldelsen er så god at du nå bare har en tå igjen i OBS-klassen. Super anmeldelse!

BanjoArrne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2007
    Antall liker
    31
    Kjempeanmeldelser fra Gjestemedlem og Mbare! :)

Har lyttet gjennom dem en gang hver nå og synes begge virket gode på sin måte.The Decembers var den jeg likte best av disse to ved en første lytt.Men som Mbare sier,så kan det være EA-skiva trenger litt tid og det skal jeg gi den etter hvert.

Det kan fort bli noen nye album innkjøpt etter denne runden slik det har utviket seg til nå. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    14.992
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Fin anmeldelse, Deph. Jeg har ikke hørt platen, og bør ikke være for bastant, men pedal steel er veldig sjeldent feil. Et flott instrument, som sammen med dobro fortjener all den heder den får. En låt blir bare vakrere med litt steel. :-*

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @Gjestemedlem - God anmeldelse, med noen herlige kommentarer (ref "The wall") . Har såvidt hørt plata sjøl, og eg tenkte "faèn, er prog-indie blitt en sjanger også nå?". Virket helt okei denne plata, men trur ikkje det er heilt mi greie.

@Mbare - Den kom seint, men den kom godt. Tydelig at du har satt deg grundig inn i plata, og at du har lyttet med åpent sinn. Det er bra! Usikker på korfor eg valgte akkurat denne plata denne gangen, muligens siden eg hadde snurret den nylig. Syns det er en plate som står seg veldig godt fra da den kom (1972). Var ikkje himla mange folk som oprererte i det musikklandskapet på den tida, så den er litt utypisk sin tid.
    Veldig seint i karriera hans var det altså ikkje, men heller ingen debut.

Syns plata er veldig bra, med utsøkte arrangement og en svært kledelig instrumentering. Hadde du noen karakter på den? Personlig tipper eg det er en ultrasterk 7'er eller en litt svak 8'er på CEVBOF.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    Flink gutt du Mbare. Du har tastaturet i din hule hånd. Rart Eric Andersen er ukjent for deg. Han har jo samarbeida mye med Jonas Fjeld f.eks. Ga ut et par plater med Fjeld og Rick Danko, som absolutt er bra.

Neste gang du er innom Gruva skal jeg spille litt Andersen for deg.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    14.992
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    rolfozzy skrev:
    Flink gutt du Mbare. Du har tastaturet i din hule hånd. Rart Eric Andersen er ukjent for deg. Han har jo samarbeida mye med Jonas Fjeld f.eks. Ga ut et par plater med Fjeld og Rick Danko, som absolutt er bra.

+ At han var gift/samboer på Romerike. Han bodde faktisk på Jessheim i flere år, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er ganske snodig å tenke på at en slik verdensstjerne har bodd så og si anonymt i Norge i lengre tid.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.644
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    rolfozzy skrev:

+ At han var gift/samboer på Romerike. Han bodde faktisk på Jessheim i flere år, hvis jeg ikke husker helt feil. Det er ganske snodig å tenke på at en slik verdensstjerne har bodd så og si anonymt i Norge i lengre tid.
    Var ikkje det å ta litt hardt i baluba?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    impulse og RoDa er neste ut. Begge 2 er potensielle slendrianer av første klasse. Husk konsekvensene av forsinkelser. Ellers er folk frøktlig flinke.

impulse

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Antall liker
    7.676
    Sted
    Hølen
    Han var nok i så fall en ganske hemmelig verdensstjerne, Townes. ;)

Takk til Dag, Deph og Mbare for glimrende anmeldelser. Jaggu noe å strekke seg etter. Og i dag er det visst min tur! :eek:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    Om ikke Eric Andersen er verdenstjerne er ihvertfall musikken av et format som hadde fortjent og gjøre ham til verdenstjerne.

Han bodde på Kløfta.

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Bravo! velskrevet anmeldelse! syntes platen blir for sukkersøt og "glatt" manglen på variasjon enser jeg også. litt røffere og upølert samt kuttet ut den irriterende steelgitaren(ihvertfall på noen låter) så blir det bra. Flott stemme
    Jeg tenkte litt som deg da jeg skummet igjennom den da den kom, men Dag 1234567 har jo god smak så jeg tok en runde på amazon sampler (har ikke Spotify for tiden. Jeg bare setter den på igjen gang på gang etter endt runde for her var det mye deilig musikk under overflaten. Er den med på oktobersalget?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Burnt_Island skrev:
    Jeg tenkte litt som deg da jeg skummet igjennom den da den kom, men Dag 1234567 har jo god smak så jeg tok en runde på amazon sampler (har ikke Spotify for tiden. Jeg bare setter den på igjen gang på gang etter endt runde for her var det mye deilig musikk under overflaten. Er den med på oktobersalget?
    hvilket oktobersalg?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.529
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Burnt_Island skrev:
    hvilket oktobersalg?
    Dette kanskje.

http://www.platekompaniet.no/musikk.aspx?382

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn