Albumstafetten 18

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Jeg er ikke uenig, men ærlig talt. Jeg synes da absolutt at denne runden går mye bedre enn de par-tre forrige. Skuffende å høre at det liksom er så dårlig stelt.

Ja, ja. Runden er forresten ikke helt over enda. Selv synes jeg det er gøy å skrive om, og lese det andre skriver om, plater. Om jeg ikke har hatt tid til å høre grundig nok på alle de andre platene, får jeg mye ut av stafetten likevel.

Klart vi vil ha diskusjon og engasjement, men som sagt: Er ikke denne runden en fremgang og et tegn om at det går rett vei igjen?

Hvis ikke: Trist, men hver og en gjør selvsagt som han vil.

Ellers synes jeg egentlig vi burde ha ventet med denne klagingen til vi var ferdig med runden, uansett.

Det som er dårlig stelt her Dazed, det er mangelen på interesse og engasjement. Det er ikke noe du kan for. Du gjør en bra jobb med og styre stafetten. Det skal du ha.
Men jeg har tenkt at kanskje det ville vært en ide og gå tilbake til slik det var i starten, med bare en plate og anmelde.
Mulig det er bare meg, men når første anmeldelsen er gjort og det skal ryddes plass til en ny, og skal omstille hue til en helt annen type musikk. Og mene noe om det.
Da kan det lett bli mangel på interesse. Sånn føler jeg det. Og hvis det bare hadde vært ei plate og anmelde kanskje det hadde vært lettere og fått de andre til og komme mer med meninger både om musikken og anmeldelsen. Eller ?
Ingen dum ide! hva med å 1. nominere en plate (hvem som helst kan nominere uansett om de er deltagere eller ikke. 2. avstemning om hvilke f.eks 4 plater som skal nomineres. 3 trekke ut deltakere som skal nominere platene. 4. anmelde platene. er vi 12 anmeldere så blir det slik at 3 stk anmelder samme plate. det kan være noen dager mellom hver bolk med anmeldelser

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kanskje. Selv har jeg tenkt på "albumstafett" tilbake til røttene. En dag anmeldes en plate, og neste dag anmeldes plata til han som anmeldte dagen før, etc.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Ingen dum ide! hva med å 1. nominere en plate (hvem som helst kan nominere uansett om de er deltagere eller ikke. 2. avstemning om hvilke f.eks 4 plater som skal nomineres. 3 trekke ut deltakere som skal nominere platene. 4. anmelde platene. er vi 12 anmeldere så blir det slik at 3 stk anmelder samme plate. det kan være noen dager mellom hver bolk med anmeldelser
Noe sånt kan vi vel prøve.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Jeg er ikke uenig, men ærlig talt. Jeg synes da absolutt at denne runden går mye bedre enn de par-tre forrige. Skuffende å høre at det liksom er så dårlig stelt.

Ja, ja. Runden er forresten ikke helt over enda. Selv synes jeg det er gøy å skrive om, og lese det andre skriver om, plater. Om jeg ikke har hatt tid til å høre grundig nok på alle de andre platene, får jeg mye ut av stafetten likevel.

Klart vi vil ha diskusjon og engasjement, men som sagt: Er ikke denne runden en fremgang og et tegn om at det går rett vei igjen?

Ellers synes jeg egentlig vi burde ha ventet med denne klagingen til vi var ferdig med runden, uansett.

Det som er dårlig stelt her Dazed, det er mangelen på interesse og engasjement. Det er ikke noe du kan for. Du gjør en bra jobb med og styre stafetten. Det skal du ha.
Men jeg har tenkt at kanskje det ville vært en ide og gå tilbake til slik det var i starten, med bare en plate og anmelde.
Mulig det er bare meg, men når første anmeldelsen er gjort og det skal ryddes plass til en ny, og skal omstille hue til en helt annen type musikk. Og mene noe om det.
Da kan det lett bli mangel på interesse. Sånn føler jeg det. Og hvis det bare hadde vært ei plate og anmelde kanskje det hadde vært lettere og fått de andre til og komme mer med meninger både om musikken og anmeldelsen. Eller ?
Ja hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres komplisert.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest

Ja hvorfor gjøre det enkelt når det kan gjøres komplisert.
det er mere komplisert for stafettgeneralen men for deltakerene er det enklere. Færre skiver å ha en mening om og kun en skive å anmelde

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jøsses! Jeg trodde lufta hadde gått ut av stafetten, mern etter å ha lest meg opp til fredagsmorgenkaffen, er det tydelig at jeg har tatt jævlig feil. Jeg tar av meg hatten for dere, karer.Usedvanlig bra! Fredagen ble plutselig en mye bedre dag!;)

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.324
Sted
Sortland
The xx: Coexist

The_xx_Coexist.jpg

Fullstendig ukjent for undertegnede.Men musikken låter umiddelbart kjent.
Jeg vedder hva som helst på at det eret engelsk band! Jepp. Og det er ferskvare. Bandet ble dannet i 2009og dette er deres andre album.
Min umiddelbare reaksjon på dettealbumet er at det låter usedvanlig behagelig. Her er gode ogspennende melodier i luftige og intrikate arrangementer. Finevokalprestasjoner, passe sart og sårt.
Minner meg om en blanding av tidlig TheCure og Massive Attack.
Men lettere og mere i poptradisjonen.

En vanskelig plate å si noe omegentlig.
Wiki stempler den som indiepop - forallt jeg vet er dette riktig....men jeg vil karakterisere den som
........neoromantisk-trip-pop.

Luftig og inderlig. Sårt og fengende.Spennende -
og veldig engelsk.

Baksiden er at det kan bli litt for lett innimellom. Ikke kjedelig - men lett.

Albumet anbefales. Av og til er det bare deilig med en lett lunsj.

7/10

Sist redigert:

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
429
Sted
Friedrichstadt
Fin anmeldelse av The XX! Har hørt en del på den i høst, og er helt enig i beskrivelsen. Det er en plate som smyger seg inn og er lite insisterende. Egentlig for lite av slik musikk i dag.

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.324
Sted
Sortland
Fin anmeldelse av The XX! Har hørt en del på den i høst, og er helt enig i beskrivelsen. Det er en plate som smyger seg inn og er
lite insisterende. Egentlig for lite av slik musikk i dag.
veldig godt oppsummert!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Fin anmeldelse av XX skiva.det er en plate som kommer sigende på enn. Jeg liker den bedre og bedre men forgjengeren er bedre i mine ører. Jeg husker jeg anmeldte forgjengeren og ga den 2 og 7. tror den karakteren har steget

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Er vel ikkje veldig sannsynlig at siste anmeldelse dukker opp innen midnatt, i alle fall ikkje innen eg har kubbet.
Så, bra anmeldelse av denne skiva. Eg får ikkje helt taket på det, det blir litt "likegyldig" eller noe for min del. Eg har hørt den et par ganger, det fester seg ikkje helt. Hørte litt på forrige også, den syns eg virket noe bedre.

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Antall liker
2.324
Sted
Sortland
Skjønner godt at du sliter med stemmen hans, fozzy. Det er nok litt en sånn elsk&hat stemme for mange. Eg, derimot, er midt i mellom når det gjelder stemmen :)
Men klarer du å overse akkurat dette, så er det mange gullende fine popmelodier her.

Hadde hørt plata ganske mange ganger før eg trakk den i stafetten, og resultatet var at eg oppjusterte den med 0,5 poeng - så takk til Bent :)
Det får nå sånn være med den stemmen Townes. Det var bare sånn at denne traff meg ikke hjemme desverre, hverken vokal eller musikk.

Men det er en annen ting jeg sliter med, og det er hvordan hele stafetten har utvikla seg. I starten så var det engasjement og kommentarer til det meste fra de fleste.
Nå har det blitt slik at man skal være fornøyd hvis det skulle dukke opp et "Jeg liker".

Hvor er interessen, engasjementet og debatten? Det som stafetten er blitt gjenomsyra av er likegyldighet og skuldertrekk. Kom igjen og skjerp dere.
Det er jo mer debatt og interesse i "Hva lytter du på i dag" tråden. Ikke galt det, det er flott at engasjementet er tilstede noen steder.

Jeg satt her for noen dager siden og bladde gjennom de gamle anmeldelsene. Jeg ser ihvertfall for min egen del at jeg la mye mer i det enn jeg gjør nå.
+1 JEG LIKER

Sååååååååååå enig.

Savner diskusjon og engasjement rundt platene. Har kvernet på dette i hele dag, og har vel egentlig kommet til den konklusjonen om at eg trolig hopper av for en stund.
Eg har hørt gjennom alle platene i stafetten, og prøvd å komme med tilbakemeldinger, både til selve anmeldere, samt plata. Men merker at engasjementet dabber, og likegyldigheten øker. Og eg som trodde denne runden skulle bli en "ny vår".
Jeg deltar i stafetten fordi jeg elsker å si min mening om musikk. Om noen leser det jeg skriver og tar notis av det er jeg fornøyd. Min deltagelse avhenger ikke av hvor mange tilbakemeldinger jeg får - 'Å diskutere musikksmak' er en sport jeg ikke kommer til å delta i.
Jeg forstår ikke denne klagingen på lite tilbakemeldinger. Stafetten er ment som forbrukeropplysning, sjekk innom - sjekk anmeldelsen av de platene du er interresert i, - ferdig med det. Om Stafetten skal delta i en konkurranse om den mest populære tråden på HFS har jeg ingenting å bidra med.

Syns du har en merkelig tilnærming Rolf, tråden er ikke verdens mest populære......so what?

Selv om folk ikke poster indignerte protester og motsvar betyr det vel ikke at den ikke leses. ........

Indignert hilsen Hans

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Runden har vært blant de bedre, det har den.

Uansett, er ikkje helt enig med deg her Handsoer. Slik eg forsto det, så var incentivet for å starte med doble anmeldelser nettopp å skape diskusjon rundt platene - det var etterlyst, og tanken var at dersom vi fikk to (gjerne ulike) reaksjoner på ei skive, så ville det bli litt debatt rundt plata. Men sånn har det ikkje blitt i veldig stor grad, og eg må innrømme at eg innimellom savner det.

Hvorvidt tråden er poppis eller ei er eg enig er helt likegyldig, og eg deltar også fordi eg liker å skrive om musikk - fordi eg er glad i musikk, og fordi det er en en artig utfordring. Men poenget med tilbakemeldinger (for min del) er gjerne å høre litt om hva andre syns om plata - enig eller uenig, og gjerne i så fall hvorfor. Men slikt kan jo slå feil ut også, husker eg slagget noe greier en eller annen gang, tror de het elbow - da ble det jo så usaklig furting at det ikkje var klokt. Så kanskje like greit at det ikkje kommenteres?

Vetta søren eg. Men som sagt, runden har vært bra, for all del, det er godt nivå på meldinger, og det har vært mange gode plater. Tror uansett det kan være en tanke å se på mulige andre konsepter for i alle fall enkelte av rundene.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Skjønner godt at du sliter med stemmen hans, fozzy. Det er nok litt en sånn elsk&hat stemme for mange. Eg, derimot, er midt i mellom når det gjelder stemmen :)
Men klarer du å overse akkurat dette, så er det mange gullende fine popmelodier her.

Hadde hørt plata ganske mange ganger før eg trakk den i stafetten, og resultatet var at eg oppjusterte den med 0,5 poeng - så takk til Bent :)
Det får nå sånn være med den stemmen Townes. Det var bare sånn at denne traff meg ikke hjemme desverre, hverken vokal eller musikk.

Men det er en annen ting jeg sliter med, og det er hvordan hele stafetten har utvikla seg. I starten så var det engasjement og kommentarer til det meste fra de fleste.
Nå har det blitt slik at man skal være fornøyd hvis det skulle dukke opp et "Jeg liker".

Hvor er interessen, engasjementet og debatten? Det som stafetten er blitt gjenomsyra av er likegyldighet og skuldertrekk. Kom igjen og skjerp dere.
Det er jo mer debatt og interesse i "Hva lytter du på i dag" tråden. Ikke galt det, det er flott at engasjementet er tilstede noen steder.

Jeg satt her for noen dager siden og bladde gjennom de gamle anmeldelsene. Jeg ser ihvertfall for min egen del at jeg la mye mer i det enn jeg gjør nå.
+1 JEG LIKER

Sååååååååååå enig.

Savner diskusjon og engasjement rundt platene. Har kvernet på dette i hele dag, og har vel egentlig kommet til den konklusjonen om at eg trolig hopper av for en stund.
Eg har hørt gjennom alle platene i stafetten, og prøvd å komme med tilbakemeldinger, både til selve anmeldere, samt plata. Men merker at engasjementet dabber, og likegyldigheten øker. Og eg som trodde denne runden skulle bli en "ny vår".
Jeg deltar i stafetten fordi jeg elsker å si min mening om musikk. Om noen leser det jeg skriver og tar notis av det er jeg fornøyd. Min deltagelse avhenger ikke av hvor mange tilbakemeldinger jeg får - 'Å diskutere musikksmak' er en sport jeg ikke kommer til å delta i.
Jeg forstår ikke denne klagingen på lite tilbakemeldinger. Stafetten er ment som forbrukeropplysning, sjekk innom - sjekk anmeldelsen av de platene du er interresert i, - ferdig med det. Om Stafetten skal delta i en konkurranse om den mest populære tråden på HFS har jeg ingenting å bidra med.

Syns du har en merkelig tilnærming Rolf, tråden er ikke verdens mest populære......so what?

Selv om folk ikke poster indignerte protester og motsvar betyr det vel ikke at den ikke leses. ........

Indignert hilsen Hans
Jeg må kanskje forsøke og forklare litt nærmere hva jeg mener.
Først, dette går så absolutt ikke på kvaliteten på anmeldelsene i denne runden. Den er bra slik det stort sett alltid har vært.
Men det er diskusjonen jeg savner. Diskusjonen som burde vært hvis det er forskjellig mening når det gjelder musikken som blir omtalt.

Jeg har ikke tenkt så mye på om det skal være en diskusjon om musikksmak, det var ikke det som var ment fra meg ihvertfall. Men som jeg skrev, jeg syns interessen har dabba betraktelig av siden vi starta denne tråden. Som har vært underholdende den, selv om det aldri har vært noe mål at den skulle bli HFS sin mest populære.

Forbrukeropplysning, jaja.... Jeg har vel sett mer på det som underholdning. Og det er masse dyktige folk som har deltatt.

Ikke er jeg indignert heller.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hva med å kjøre enda tettere. anmelde en plate hver og tettere mellom anmeldelsene.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Jeg har ikke fått tid til og høre siste omtalte plate. Men jeg skal gjøre det, og komme med mitt syn på den.

Er det GREIT?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Er på første låten nå.
Så langt intetsigende plingplong, og der starta låt to. Skal godt gjøres om jeg orker høre gjennom hele denne.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
hehe litt usikker på om det er helt din greie basert på hva jeg vet om musikksmaken din. regner med at du blir med på alliansetreffet den 16/11 det er platemesse til og med

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Har vært igjennom dette XX greiene nå. Og du har helt rett fingern, dette er ikke noe som appelerer til meg.
Like fint og høre på som når det drypper i vasken. Bare kjedelig til og begynne med, men irriterende etter hvert.

Da det er fjernt fra hva jeg liker så skal jeg ikke mene noe om karakter.

Må se litt på dette med alliansetreffen fingern. Det er veldig sannsynlig at min sønn m/dame kommer på besøk her den hælja.
Og da er det best jeg er hjemme.

U

utgatt60135

Gjest
Jeg har valg å være litt på sidelinjen (føltes litt rart) for første gang fordi motivasjonen ikke var på topp og ettersom det var kun tre plater som jeg likte. Det er vel lite synes jeg. Best synes jeg Fiona Apple plata er og er veldig enig i begge anmeldelsene. En sterk 8 fra meg. Så var det XX plata som jeg synes er fin, men litt enig med Handsoer at dekn være litt lett. Men jeg synes debuten har tyngden som savnes her og samtidig som at uttrykket deres ikke er så endret så holder jeg mest fast på den flotte debuten. Så var det faktisk én overraskelse der, nemlig King Tuff. Takker Bent for platetipset! Jeg falt for plata og likte også vokalen. Jeg tipper over på andre siden av streken Townes og sier 8 uten å vite holdbarheten. Edit, nei 7 er nok mest riktig. Glitrende anmeldelse som vanlig. Resten er jeg helt likegyldig til må jeg bare innrømme.

Nå det gjelder albumstafetten forøvrig så er etter min mening det sentrale her tilbakemeldinger fra alle. Stopper det opp så stopper også stafetten opp før eller senere tor jeg. Så spørsmålet er om det er mulig å endre på dette? Mer disiplin alså.

Dernest så er det vel en grense et sted på hvor mye man tar inn av musikk som ikke er innenfor sin sfære. Den fine balansen mot for mye comfort og for mye motstand. En idé jeg har snust på er å prøve å nominere plater først etter å vite hvem som skal anmelde den. Eller å gi et par tre valg. Kanskje trekke ut en deltaker som begynner med en plate for så å gi en plate til en kjent nestemann? Utfordringen da blir tiden, men kanskje vi kunne prøv litt enklere anmeldelser som ikke er så tidkrevende? Litt mer "lynsjakk"? Det kunne vært forfriskende tror jeg. Eller to "pinner" annenhver gang?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
jeg syntes det tidevis blir for mye å forholde seg til 10 - 15 skiver sett i forhold til å mene noe om alle. det blir for overflatisk for min del. noen hastige lytter kun for å poste en kommentar. Tar til orde for at flere anmelder samme skive og at det nomineres eksempelvis 5 ved loddtrekning av deltakere

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hva med å poste anmeldelsene også i "hva lytter du i dag tråden" da får den et større publikum

U

utgatt60135

Gjest
jeg syntes det tidevis blir for mye å forholde seg til 10 - 15 skiver sett i forhold til å mene noe om alle. det blir for overflatisk for min del. noen hastige lytter kun for å poste en kommentar. Tar til orde for at flere anmelder samme skive og at det nomineres eksempelvis 5 ved loddtrekning av deltakere
Hvis vi tar én og én plate (eller dobbelt) så løses jo det. Få skiver blir for kjedelig, imo.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hvis vi tar én og én plate (eller dobbelt) så løses jo det. Få skiver blir for kjedelig, imo.
Vi kan også ha flere stafetter med få plater og få deltakere samtidig. mere sjangerorientert

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.529
Torget vurderinger
2
Nå må ikke dette bli slik at det føles som en jobb.
Skal vi forholde oss til mer enn en plate blir det en jobb. Det er annen musikk som skal spilles og lyttes på også.
Så tilbake til slik det var i starten. Det fungerte. Jeg kan bare si for meg sjøl at all denne kreativiteten som skal utøves for og få til denne stafetten er unødvendig

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nå må ikke dette bli slik at det føles som en jobb.
Skal vi forholde oss til mer enn en plate blir det en jobb. Det er annen musikk som skal spilles og lyttes på også.
Så tilbake til slik det var i starten. Det fungerte. Jeg kan bare si for meg sjøl at all denne kreativiteten som skal utøves for og få til denne stafetten er unødvendig
enig med deg Rolfozzy. kjør det enkelt nominer en plate og anmeld en plate

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.936
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Noe jeg tenkte var feil når jeg deltok selv, var uteblivelsen av anmeldelser.. men i denne runden (selv om jeg gjerne skulle lest hva de uteblevne anmeldelsene sa..) så har det overhodet ikke farget opplevelsen min av stafettrunden under ett. Sett fra utsiden er dette en ok runde. Interessante anmeldelser av plater jeg kjenner fra før, og uhørte plater omtalt på en måte som gjør meg nysgjerrig.
Hva mer kan man forlange? Omtaler eller bekreftelser fra utenforstående? Det har denne runden. (innlegg fra dette forum-medlemmet ekskludert)
den grad det er noe som mangler så er det at forumdeltakerne lytter til, og omtaler flere plater enn de selv er utvalgt til å vurdere. Dette var det mer av i starten; betyr det at deltakerne synes det lukter arbeid i å omtale to skiver? Arbeid og ressurser som de i de første rundene brukte (helt frivillig) på å omtale andres skiver? Var stafetten egentlig perfekt fra starten? Prøvde vi å reparere noe som virket?

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.587
Sted
Pt. Høvik
Hva med å poste anmeldelsene også i "hva lytter du i dag tråden" da får den et større publikum
Der tror jeg du er inne på noe. Post anmeldelsene på "hva lytter …."-tråden. Det tror jeg kun vil være positivt. Dessuten er det slik at i "hva lytter…"-tråden, så er det noen som kun avbilder et cover som man ikke kan se hva er for noe (en eller annen klaget på dette for noen uker siden og det har blitt bedre), til dem som omtaler platen i større eller mindre grad.

Det utgis noe så inne i granskauen mange plater nå om dagen som faktisk er bra. Vi skal ikke mange årene tilbake før dette ikke var tilfellet. Så, jeg tror kvaliteten på utgivelsene øker. Og dermed er det færre plater som umiddelbart kan avvises som søppel og flere som fortjener flere runder.

I "hva lytter…"-tråden burde det være obligatorisk å ihvertfall si "to" ord om hva man synes om utgivelsen (hvis den ikke har vært presentert tidligere) og kanskje litt om platemerke, musikere, produsent etc., men det siste skal selvfølgelig ikke være nødvendig, om man ikke vil.

Så, post anmeldelsene på nevnte tråd. Fordypning kan man gjøre i stafett-tråden.

Til slutt vil jeg anmerke at det er en ekstrem overvekt av veteraner i stafetten. Tror kanskje det har skremt vekk noen.

Bent

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2008
Antall liker
613
Sted
Nordhordland
The XX plata var grei den, men nok ikke helt min favorittsjanger. Hadde den på øret en dag under noe arbeid i garasjen og da det plutselig ble stille lurte jeg på om Spotify var sluttet og virke, men da var platen slutt så sangene skilte seg ikke fra hverandre for min del, ble veldigt likt.

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Har strømma XX eit par ganger. Mykje av det samme gamle, kanskje litt særere og litt større enn debuten. Men ikkje like bra. Likar førsteplata eit par knepp betre, var forfriskande fin når den kom.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gode anmeldelser av XX. Selv ga jeg opp denne etter en gjennomspilling på jobb. :)

Da var vi ferdige med denne runden. Jeg syntes den gikk bra, jeg! Kun ett frafall. Har ikke sett noe til ELK på noen dager her, så håper alt er i orden der i gården.

Takk til alle sammen!

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jada Dazed :)

Bra runde, med mange gode skiver. Skakke klage mer nå.
Hehe. Den var ikke til deg, altså. Nå er det jo bare å klage i vei, siden runden er over.

Overraskende mange plater jeg likte i denne runden. Mye mer enn vanlig. Jeg innbiller meg også at karakterene som er gitt har vært høyere enn vanlig.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Som et lite apropos til vårt eget lille anmelderi her inne på asylet:

Er dette ti?rets mest etterlengtede comeback? - kultur - Dagbladet.no

Dette var slett arbeid fra Wandrup spør du meg, og det til tross for at den fine plata til Iris får seg en 6'er. En tilnærmet intetsigende anmeldelse, skulle nesten tro det var Sven Ove Bakke som sto bak den. Wandrup pleier å levere bedre skriblerier enn dette her.

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Eg trur kanskje at det å vente mellom to meldingar med kommentarar til melding og plate tar litt given frå folk. Det er kanskje slik at ein sit inne med tankar kring plata og kunne tenke seg å publisere dette, men med stafettetikette som er å vente til både er på plass så gløymer ein det.

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.320
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Kanskje Fingers gamle idé med å poste begge anmeldelsene samtidig kan være lurt, ja. Du har helt sikkert et poeng. Enkelte spontane tanker og kommentarer forsvinner nok slik.

...Eller gå tilbake til én anmeldelse av hver plate?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Kanskje Fingers gamle idé med å poste begge anmeldelsene samtidig kan være lurt, ja. Du har helt sikkert et poeng. Enkelte spontane tanker og kommentarer forsvinner nok slik.

...Eller gå tilbake til én anmeldelse av hver plate?
Hva med å nominere en artist/band så kan den utvalgte velge selv fra katalogen under forutsettning at den er på spoty. et album hver. kjappere runde. en plate hver dag i 2-3 dager så et opphold på en dag osv

janfrt

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.06.2011
Antall liker
8.587
Sted
Pt. Høvik
Som et lite apropos til vårt eget lille anmelderi her inne på asylet:

Er dette ti�rets mest etterlengtede comeback? - kultur - Dagbladet.no

Dette var slett arbeid fra Wandrup spør du meg, og det til tross for at den fine plata til Iris får seg en 6'er. En tilnærmet intetsigende anmeldelse, skulle nesten tro det var Sven Ove Bakke som sto bak den. Wandrup pleier å levere bedre skriblerier enn dette her.
Ja, hva som gikk av Wandrup her er et lite mysterium. Han leverer jo som regel topp bedømmelser av utgivelser og han har jo også en skikkelig historisk ballast å forsyne seg av. Better luck next time.

Topp Bunn