Hvilken sublim form for press ;D65finger skrev:ser frem til Anonyms anmeldelse![]()
En manipulerende diktator verdig.
Hvilken sublim form for press ;D65finger skrev:ser frem til Anonyms anmeldelse![]()
Siden du selv purrer på andre, må vi vel få¨lov å minne om at du er for sent ute..?Anonym skrev:Begynner å bli på tide nå.Dazed skrev:Håper Lars_Erik hiver nedpå et par ibux og kommer med noe han også, nå.![]()
Nei det skulle tatt seg ut..!Dazed skrev:Nå trodde jeg et øyeblikk at det var jeg som hadde blingsa på tiden.
*puh!*
Ka plater bestilte du da?Karma skrev:Ser man det ja! ;D
Dette er vel uansett en utgivelse av to plater i en?
Er enig i at de 10 til 11 første kutt er best. De ville hos meg fått 7. De siste får dog kun 4. Dette er musikk som tjener på at jeg gir den litt tid. I begynnelsen var jeg temmelig likegyldig. Etter en stund, oppfattet jeg at det var noe her likevel..
Er enig med Dag i hans vurdering av plastbøttelyd. Synd og unødvendig at en så god gruppe skulle bli offer for idioter i studio.
For meg medførte denne platen interesse for å undersøker mer. Det førte til en bestilling på 9 plater fra USA, der to av dem er G on R, og de resterende i ble oppdagelser som jeg fikk på siden av søket rundt Green on Red.
Alt dette var plater jeg syntes var bedre enn den her anmeldte, men jeg hadde altså ikke oppdaget disse uten denne.
rolfozzy skrev:Godt at fler får øyne og ører opp for 80tallets beste band.
Nemlig Green on Red.
Jeg vil bare understreke at det er min personlige subjektive mening. ;D
Begge var gode, men Dream Syndicate var best! 8)Townes skrev:rolfozzy skrev:Godt at fler får øyne og ører opp for 80tallets beste band.
Nemlig Green on Red.
Long ryders var minst like gullande gode. Understreker at det er min personlige objektive mening ;D
Vurderete å nevne de i samme slengen, men Out of the grey forhindret meg. Der mangler det litt...united59 skrev:Begge var gode, men Dream Syndicate var best! 8)Townes skrev:rolfozzy skrev:Godt at fler får øyne og ører opp for 80tallets beste band.
Nemlig Green on Red.
Long ryders var minst like gullande gode. Understreker at det er min personlige objektive mening ;D
Slenger med +1 på GoR... Angrer fremdeles på at jeg ikke gikk og så dem på Hulen i '86 (?).united59 skrev:Begge var gode, men Dream Syndicate var best! 8)Townes skrev:rolfozzy skrev:Godt at fler får øyne og ører opp for 80tallets beste band.
Nemlig Green on Red.
Lyngen skrev:Har bare ikke klart å like Guided By Voices. Det blir bare for ehhh.. stygt om jeg våger meg på et slikt stygt uttrykk. Beklager til fans´en.
Kanskje er det fordi jeg ikke liker å være full og trøtt. For rølpete, slurvete og for lite melodiøst. Enkelte ok låter dog.
Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Gode anmeldelser fra dere uansett.
Her har du pop-perler på rekke og rad av relativt nyere dato. Dessverre finnes ikke deres beste album på Spotify, ellers hadde jeg meldt den på.
Vi kan ikke alle være målgruppa for den samme musikken.Karma skrev:Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Her har du pop-perler på rekke og rad av relativt nyere dato. Dessverre finnes ikke deres beste album på Spotify, ellers hadde jeg meldt den på.
Men samtidig er det også et faktum at den musikk du setter opp som alternativ, for det meste går inn og ut igjen av samme øret for meg..(Moderne pop er m.a.o. ikke min greie.)
The Shins er nok også en litt enten eller plate selv om det er tradisjonelt med gitar, trommer og bass. Er nok bare vokalen som er litt "vindskjev". De laget nydelige låter, imo. Men den når ikke opp til det beste fra Love, Zoombies og Beatles da.Karma skrev:Men samtidig er det også et faktum at den musikk du setter opp som alternativ, for det meste går inn og ut igjen av samme øret for meg..(Moderne pop er m.a.o. ikke min greie.)
Skulle jeg ha anmeldt den platen tror jeg at karakteren ville blitt en 7 - 8, i mine ører er det en meget god plate.Karma skrev:Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Men samtidig er det også et faktum at den musikk du setter opp som alternativ, for det meste går inn og ut igjen av samme øret for meg..(Moderne pop er m.a.o. ikke min greie.)
+1Anonym skrev:Skulle jeg ha anmeldt den platen tror jeg at karakteren ville blitt en 7 - 8, i mine ører er det en meget god plate.Karma skrev:Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Da har du snillere ører enn meg.Anonym skrev:Skulle jeg ha anmeldt den platen tror jeg at karakteren ville blitt en 7 - 8, i mine ører er det en meget god plate.Karma skrev:Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
Eller andre preferanser.Karma skrev:Da har du snillere ører enn meg.Anonym skrev:Skulle jeg ha anmeldt den platen tror jeg at karakteren ville blitt en 7 - 8, i mine ører er det en meget god plate.Karma skrev:Jeg er helt enig med deg angående denne platen. Uansett hvor tungt og godt musikkekspertene ordlegger seg, blir dette likegyldig musikk for meg.Lyngen skrev:Jeg klarer ikke å høre en eneste en :-\. Jeg klarer bare ikke å høre hva som er så bra med denne platen. Men jeg har vel ikke prøvd å lytte til den konsentrert og høyt, Brasse. Det må være en enten eller plate da?Townes skrev:Det er jo pop-perler på rekke og rad på disse platene.
![]()
Du klarte å holde tiden likevel? Godt jobba!65finger skrev:Denne platen ble av meg oppfattet som kjedelig i starten av lytteperioden men den har vokst stort.
Mulig inntrykket endrer seg når jeg får lyttet til platen på hovedanlegget. kun lytting via en aktiv høytaler (en god en riktignok) i nærfelt. er heller ikke spesielt fan av den type mikrofonopptak men den aktive tassen er tilgivende tydeligvisKarma skrev:Du klarte å holde tiden likevel? Godt jobba!65finger skrev:Denne platen ble av meg oppfattet som kjedelig i starten av lytteperioden men den har vokst stort.
For meg ble det litt motsatt med denne platen. Den ble. m.a.o. mer kjedelig etter hvert.
Jeg kan heller ikke fordra den type mikrofonopptak av stemmen som vi hører her. Det ligner litt på Melody Gardot. Som om artisten har munnen helt inne i øret ditt slik at hver minste bevegelse med tungen høres ut som et klikk. Det blir kunstig intimt og musikalsk effekteri ala smør på flesk.
Jeg var oppe 6, men seg til slutt ned på 4.
Men dyktige musikere er det tydeligvis.