Endelig kommer den;
Hazmat Modine - Bahamut
Denne plata rørte ved meg umiddelbart. Et herlig sammensurium av jazz, blues, latino og rock. Akkurat som jeg liker det. Den er full av spilleglede, herlige rytmer og svinger som fy! Fremragende musikere og en fantastisk vokalist!
01
Yesterday Morning
Denne er en sugende blueslåt, med innslag av jazz. En fantastisk vokalist, herlig saxofon, munnspill og gitar. Flott låt!
02
It Calls Me - with Huun-Huur-Tu
En roligere låt, med veldig lys vokal. Også flott!
03
Bahamut
Trad. blues, som har sine røtter på 20-tallet. Med tuba, så den har et slektskap til New Orleans Jazz, noe hele plata har. Går over i en historie etterhvert, før trumpeten overtar. Lang, tøff låt
04
Fred Of Ballaroy
Her har vi en låt med country innslag. Med en mystisk hund i bakgrunnen...
Kort.
05
Broke My Baby´s Heart
Deltablues, dette. Sorgdryppende, forlatt kjærlighet, slik den SKAL framføres! Topp!
06
Almost Gone
Her har vi enda en deltablues, med litt jazz og latinorytmer. Skifter mellom 3/4 og 4/4 rytme. Flott!
07
Steady Roll
Litt jazz igjen. Tilbake i New Orleans bakgater. Herlig munnspill. Og vokalisten er av guds nåde!
08
Everybody Loves You - with Huun-Huur-Tu
Nirvana-preget låt! Platau. Sjekk det, så forstår dere. Selvsagt flott, denne også.
09
Lost Fox Train (For Joe)
Munnspillsolo, som virkelig viser oss hva som bor i dette instrumentet om man er dyktig nok. Herlig!
10
Dry Spell
Da er vi tilbake like i nærheten av New Orleans igjen, men også litt på reisefot.
11
Ugly Rug
Låta lister seg inn på gitar-føtter og gresshoppe. Og forsvinner på samme måte.
12
Who Walks In When I Walk Out?
Latino, med ustemt piano og ditto gitar. Her tar det løst! Fantastisk tubaspill! jeg er selv tubaist
13
Grade-A Gray Day
Sorgtung delta her. Med innsmett av Jethro Tull!! Fantastisk!
14
Man Trouble - with Huun-Huur-Tu
Plata avsluttes i det mørkeste, deiligste bluesland! Med mongolsk overtone-sang! Vidunderlig!
En fantastisk plate, helt uten dødpunkter! Fantastiske låter, vidunderlige musikalske prestasjoner og en vokalist som må være tilgodesett av alle Gallias guder!!
Dette er en plate som det jo er skandaløst man ikke har hørt om før.
10/10
Selvsagt!
Lyden får desverre bare 5/10