Albumstafetten 11

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:
    Glimrende anmeldelse av rolfozzy. Er helt på linje med karakteren en 7-8. Kjøpte denne plata på cover hos BigDipper. Fornøyd med kjøpet :)
    Takk. En fin plate det der. :) Fikke ei nysekule tidligere i dag så jeg var bekymra for om jeg kanskje måtte utsette anmeldelsen på ubestemt tid. Men jeg nøs bare to ganger, så det gikk greit.

Nå skal jeg se hva Haavard mener om denne.
    Fin anmeldelse :)

Det lille jeg fikk hørt hos deg var slettes ikke galt rozzy.

/jan
    Se der ja. En potensiel deltager til runde 12! Jan du er med

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:
    Glimrende anmeldelse av rolfozzy. Er helt på linje med karakteren en 7-8. Kjøpte denne plata på cover hos BigDipper. Fornøyd med kjøpet :)
    Takk. En fin plate det der. :) Fikke ei nysekule tidligere i dag så jeg var bekymra for om jeg kanskje måtte utsette anmeldelsen på ubestemt tid. Men jeg nøs bare to ganger, så det gikk greit.

/jan
    Du er ikke redd for at runde 12 kan bli litt for topptung da? Tenker på at det kan bli tre æresmedlemmer i samme runde.. ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Karma skrev:
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:

/jan
    Du er ikke redd for at runde 12 kan bli litt for topptung da? Tenker på at det kan bli tre æresmedlemmer i samme runde.. ::)
    Du har et poeng! Det må jobbes hardt med å få med flere mindre innleggstunge deltakere ;D

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Karma skrev:
    65finger skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:

/jan
    Du har et poeng! Det må jobbes hardt med å få med flere mindre innleggstunge deltakere ;D
    Kanskje det burde være et øvre tak på prisen på deltagernes anlegg også. Slik at ingen mistenker de med megadyre anlegg for og mislike musikken p.g.a. dårlig lyd på innspillingene.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    rolfozzy skrev:
    Kanskje det burde være et øvre tak på prisen på deltagernes anlegg også. Slik at ingen mistenker de med megadyre anlegg for og mislike musikken p.g.a. dårlig lyd på innspillingene.
    Evt. forby MasVissvass

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    .Marcus skrev:
    rolfozzy skrev:
    Evt. forby MasVissvass
    Lykke til.

/jan

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    rolfozzy skrev:
    Sikker på at det ikke er motsatt da? At det er de beste anleggene som evner best i å få liv i de dårligste innspillinger? Og som dermed best kan skille ut og fokusere på den beste musikken i forhold til den dårlige? ;D

Uansett, så kunne det kanskje blitt satt i gang en ny stafett for dem som liker lyd bedre enn musikk: "Lydbildestafetten."

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Karma skrev:
    Uansett, så kunne det kanskje blitt satt i gang en ny stafett for dem som liker lyd bedre enn musikk: "Lydbildestafetten."
    Nei nei, gud forby :)

Og kanskje man henger med her en gang utover.

/jan

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    JanR skrev:
    Karma skrev:
    Ikkje så lenge Fingers er sjef!
    Ikkje sant, Fingers? IKKJE SANT?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Brasse skrev:
    JanR skrev:
    Karma skrev:
    Ikkje så lenge Fingers er sjef!
    Ikkje sant, Fingers? IKKJE SANT?
    Mannen med brunskjorte og pisk....vel ;)

/jan

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hvordan kan man ha et forhold til musikk og ikke reagere når det hele blir en slitsom grøt av lyder og støy?

Er det hørselen som svikter eller forbruket av Prozac som gjør utslaget, eller har man bommes så fundamentalt med visakortet i hifibutikken at man ikke engang legger merke til slikt? :p

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Gjestemedlem skrev:
    Hvordan kan man ha et forhold til musikk og ikke reagere når det hele blir en slitsom grøt av lyder og støy?

Er det hørselen som svikter eller forbruket av Prozac som gjør utslaget, eller har man bommes så fundamentalt med visakortet i hifibutikken at man ikke engang legger merke til slikt? :p
    Det er selvsagt tragisk når god musikk helt unødvendig skal skjemmes av dårlig lyd. Poenget er dog, at den dagen du ikke kan glede deg over god musikk fra selv en liten reiseradio, har du tapt noe vesentlig i livet, imho.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Karma skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Det er selvsagt tragisk når god musikk helt unødvendig skal skjemmes av dårlig lyd. Poenget er dog, at den dagen du ikke kan glede deg over god musikk fra selv en liten reiseradio, har du tapt noe vesentlig i livet, imho.
    Helt enig, Karma. Og disse utgivelsene som er en grøt av lyder og støy, hvor er de. Jeg hører godt at det er forskjellig kvalitet på utgivelsene. Men jeg har ingen som lyden er så dårlig på, at den står i veien for musikken.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Det er jo ingen nyhet at innspillinger etter midten av 90-tallet er dårlige. Man trenger ikke en gang MasVis for slikt, det er bare å mate en tilfeldig track inn i Audacity og zoome inn på disse områdene. Jeg trodde alle var klar over dette, men hysteriet har først nå begynt å ta seg opp.

Det er trist å slutte og høre på musikk man synes er bra, bare fordi innspillingen ikke er optimal i henhold til hva den kunne ha vært. Likeledes er det lite konstruktivt å drive og sjekke alle albumene i samlingen og bli like sjokkert hver gang man finner enda en plate med ræva specs.

Jeg nekter å konvergere mot å kun høre på musikk hvor inspillingene er bra. Heldigvis er enten anlegget mitt for dårlig til å fremheve gode innspillinger, eller jeg for god til å gi beng i lyden og høre på musikken i stedet.

Skal det bli noe konstruktivt av analysering side opp og side ned av albumer som allerede er trykket og ute på markedet må det gjøres en smule mer systematisk, og med mye støre brukeroppslutning enn tyvetalls ihuga hififorummedlemmer som berettiget nok føler de blir frarøvet gode musikkstunder på grunn av platebransjens givende ønske om å høres høyest ut på radioen.

Jeg er helt enig i at standarden bør bli bedre, men jeg orker rett og slett ikke å sitte og gremmes over hvor forferdelig musikken jeg har kjøpt høres ut. Jeg kan ikke gjøre en dritt med det som allerede har funnet sin plass i samlingen. Ikke gidder jeg å høre på musikk som kun høres bra ut heller - dårlig innspilling med konge musikk trumfes igjennom stadig vekk, mens drit kjedelig plingplong med tilnærmet perfekte innspillinger interesserer rett og slett ikke. Heldigvis er smaken som den berømte rompa, vi liker alle forskjellig musikk, og noen sjangre har jevnt over bedre innspillinger enn andre.

Mine to øre, dog til de grader off topic! Beklager det Kim Il Fing! ;D

Red.: Karma skriver ned et viktig poeng over her. Bra!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Karma skrev:
    Helt enig med det Karma, men det er ikke det samme. Jeg kan godt høre på musikk på et forferdelig dårlig anlegg, reiseradio eller høyttaleren på mobiltelefonen. Men når musikken er ødelagt i produksjonen så mye at det ikke engang hjelper med det beste hifioppsett så er det mye å bruke tid på. Da er det ikke lenger mulig å skille lyd fra musikken, for da er der musikken som er blitt ødelagt. Illelydende støy. Det er helt forferdelig å se hvor ille det har blitt.

Til det bedrer seg får man heller bruke tiden på eldre utgivelser. For det er nok god musikk til å fylle et liv eller ti som jeg sikkert ikke har hørt ennå en gang. Og så får man glede seg over lyspunktene og musikere som ennå har litt integritet og profesjonalitet igjen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut

Denne plata rørte ved meg umiddelbart. Et herlig sammensurium av jazz, blues, latino og rock. Akkurat som jeg liker det. Den er full av spilleglede, herlige rytmer og svinger som fy! Fremragende musikere og en fantastisk vokalist!

01
    Yesterday Morning
    Denne er en sugende blueslåt, med innslag av jazz. En fantastisk vokalist, herlig saxofon, munnspill og gitar. Flott låt!

02
    It Calls Me - with Huun-Huur-Tu
    En roligere låt, med veldig lys vokal. Også flott!

03
    Bahamut
    Trad. blues, som har sine røtter på 20-tallet. Med tuba, så den har et slektskap til New Orleans Jazz, noe hele plata har. Går over i en historie etterhvert, før trumpeten overtar. Lang, tøff låt
    04
    Fred Of Ballaroy
    Her har vi en låt med country innslag. Med en mystisk hund i bakgrunnen...
    Kort.
    05
    Broke My Baby´s Heart
    Deltablues, dette. Sorgdryppende, forlatt kjærlighet, slik den SKAL framføres! Topp!
    06
    Almost Gone
    Her har vi enda en deltablues, med litt jazz og latinorytmer. Skifter mellom 3/4 og 4/4 rytme. Flott!
    07
    Steady Roll
    Litt jazz igjen. Tilbake i New Orleans bakgater. Herlig munnspill. Og vokalisten er av guds nåde!
    08
    Everybody Loves You - with Huun-Huur-Tu
    Nirvana-preget låt! Platau. Sjekk det, så forstår dere. Selvsagt flott, denne også.
    09
    Lost Fox Train (For Joe)
    Munnspillsolo, som virkelig viser oss hva som bor i dette instrumentet om man er dyktig nok. Herlig!
    10
    Dry Spell
    Da er vi tilbake like i nærheten av New Orleans igjen, men også litt på reisefot.
    11
    Ugly Rug
    Låta lister seg inn på gitar-føtter og gresshoppe. Og forsvinner på samme måte.
    12
    Who Walks In When I Walk Out?
    Latino, med ustemt piano og ditto gitar. Her tar det løst! Fantastisk tubaspill! jeg er selv tubaist
    13
    Grade-A Gray Day
    Sorgtung delta her. Med innsmett av Jethro Tull!! Fantastisk!
    14
    Man Trouble - with Huun-Huur-Tu
    Plata avsluttes i det mørkeste, deiligste bluesland! Med mongolsk overtone-sang! Vidunderlig!

En fantastisk plate, helt uten dødpunkter! Fantastiske låter, vidunderlige musikalske prestasjoner og en vokalist som må være tilgodesett av alle Gallias guder!!
    Dette er en plate som det jo er skandaløst man ikke har hørt om før.

10/10

Selvsagt!

Lyden får desverre bare 5/10 :mad:

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
    rolfozzy skrev:
    Karma skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Helt enig, Karma. Og disse utgivelsene som er en grøt av lyder og støy, hvor er de. Jeg hører godt at det er forskjellig kvalitet på utgivelsene. Men jeg har ingen som lyden er så dårlig på, at den står i veien for musikken.
    Prøv å lytt til f.eks. Green Day - Awesome As Fuck

Den ligger på Spotify

http://open.spotify.com/album/1Y3ilbjOXbBMG9YJ78qIbr

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Gjestemedlem skrev:
    rolfozzy skrev:
    Karma skrev:
    Gjestemedlem skrev:

Prøv å lytt til f.eks. Green Day - Awesome As Fuck

Den ligger på Spotify

http://open.spotify.com/album/1Y3ilbjOXbBMG9YJ78qIbr
    På det gamle rakleverket av en pc jeg har så er det umulig og avgjøre lydkvaliteten.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    lars_erik skrev:
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut
    ......................................................................

.....................................................
    En fantastisk plate, helt uten dødpunkter! Fantastiske låter, vidunderlige musikalske prestasjoner og en vokalist som må være tilgodesett av alle Gallias guder!!

10/10

Selvsagt!

Du kom sent, men godt.
    Underlig hvor forskjellig vi kan oppleve samme plate. Er enig i at det er mange gode enkeltprestasjoner, men jeg oppfatter helheten annerledes.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Gjestemedlem skrev:
    Karma skrev:
    Helt enig med det Karma, men det er ikke det samme. Jeg kan godt høre på musikk på et forferdelig dårlig anlegg, reiseradio eller høyttaleren på mobiltelefonen. Men når musikken er ødelagt i produksjonen så mye at det ikke engang hjelper med det beste hifioppsett så er det mye å bruke tid på. Da er det ikke lenger mulig å skille lyd fra musikken, for da er der musikken som er blitt ødelagt. Illelydende støy. Det er helt forferdelig å se hvor ille det har blitt.

Til det bedrer seg får man heller bruke tiden på eldre utgivelser. For det er nok god musikk til å fylle et liv eller ti som jeg sikkert ikke har hørt ennå en gang. Og så får man glede seg over lyspunktene og musikere som ennå har litt integritet og profesjonalitet igjen.
    Det rare er Gjestemedlem, at etter at jeg fikk mitt nye anlegg, synes jeg at BÅDE gode og dårlige innspillinger lyder bedre enn før. Selv i de dårlige innspillinger evner jeg nå å oppfatte kvaliteter som jeg før overhørte.
    Skulle det fungert slik at jeg alt for ofte skulle sittet å gremt meg over de dårlige innspillinger, hadde jeg kanskje heller vært bedre tjent med mitt gamle og langt rimeligere anlegg.. ;)

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Så lenge anlegget ikke står i veien for musikken er jeg happy. Synes at Karma har gode poenger her i tråden. Selv synes jeg at gode innspillinger på musikk jeg liker kun er en bonus.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Generelt mener jeg at det får bli opp til hver enkelt deltager om lydkvalitet skal være et kriterie under vurderingen av platene. Selv syntes jeg tilnærmingen til Gjestemedlem er interesant med MasVis. Lyngen er sjef for stafetten Brasse. Det er sjelden jeg reagerer på lydkvaliteten på platene jeg anmelder. Men jeg nevner det hvis det er påtagelig som med Et album jeg anmeldte i runde 10

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    65finger skrev:
    Generelt mener jeg at det får bli opp til hver enkelt deltager om lydkvalitet skal være et kriterie under vurderingen av platene. Selv syntes jeg tilnærmingen til Gjestemedlem er interesant med MasVis. Lyngen er sjef for stafetten Brasse. Det er sjelden jeg reagerer på lydkvaliteten på platene jeg anmelder. Men jeg nevner det hvis det er påtagelig som med Et album jeg anmeldte i runde 10
    Noget usamenhengende innlegg ser jeg

G

Gjestemedlem

Gjest
    H.R skrev:
    Så lenge anlegget ikke står i veien for musikken er jeg happy. Synes at Karma har gode poenger her i tråden. Selv synes jeg at gode innspillinger på musikk jeg liker kun er en bonus.
    Det handler jo ikke om gode eller dårlige innspillinger. Musikk kan låte fantastisk på et bra anlegg selv om det er gammel og skrapete lyd, elendige opptak, kjedelig miksing og middelmådig produksjon. Jeg og opplever at gamle og "dårlige innspillinger" låter svært mye bedre på gode oppsett.

Men med de nye utgivelsene så er det ikke slik. De låter mer slitsomt og elendig på gode anlegg.

Jeg kan kose meg mer med en sveivegamofon med tut og en reiseradio enn med det beste anlegg og dagens ødelagte musikk. For det er ikke lydkvaliteten det handler om. Det er musikken som ødelegges.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut

Denne plata rørte ved meg umiddelbart. Et herlig sammensurium av jazz, blues, latino og rock. Akkurat som jeg liker det. Den er full av spilleglede, herlige rytmer og svinger som fy! Fremragende musikere og en fantastisk vokalist!

01
    Yesterday Morning
    Denne er en sugende blueslåt, med innslag av jazz. En fantastisk vokalist, herlig saxofon, munnspill og gitar. Flott låt!

02
    It Calls Me - with Huun-Huur-Tu
    En roligere låt, med veldig lys vokal. Også flott!

03
    Bahamut
    Trad. blues, som har sine røtter på 20-tallet. Med tuba, så den har et slektskap til New Orleans Jazz, noe hele plata har. Går over i en historie etterhvert, før trumpeten overtar. Lang, tøff låt
    04
    Fred Of Ballaroy
    Her har vi en låt med country innslag. Med en mystisk hund i bakgrunnen...
    Kort.
    05
    Broke My Baby´s Heart
    Deltablues, dette. Sorgdryppende, forlatt kjærlighet, slik den SKAL framføres! Topp!
    06
    Almost Gone
    Her har vi enda en deltablues, med litt jazz og latinorytmer. Skifter mellom 3/4 og 4/4 rytme. Flott!
    07
    Steady Roll
    Litt jazz igjen. Tilbake i New Orleans bakgater. Herlig munnspill. Og vokalisten er av guds nåde!
    08
    Everybody Loves You - with Huun-Huur-Tu
    Nirvana-preget låt! Platau. Sjekk det, så forstår dere. Selvsagt flott, denne også.
    09
    Lost Fox Train (For Joe)
    Munnspillsolo, som virkelig viser oss hva som bor i dette instrumentet om man er dyktig nok. Herlig!
    10
    Dry Spell
    Da er vi tilbake like i nærheten av New Orleans igjen, men også litt på reisefot.
    11
    Ugly Rug
    Låta lister seg inn på gitar-føtter og gresshoppe. Og forsvinner på samme måte.
    12
    Who Walks In When I Walk Out?
    Latino, med ustemt piano og ditto gitar. Her tar det løst! Fantastisk tubaspill! jeg er selv tubaist
    13
    Grade-A Gray Day
    Sorgtung delta her. Med innsmett av Jethro Tull!! Fantastisk!
    14
    Man Trouble - with Huun-Huur-Tu
    Plata avsluttes i det mørkeste, deiligste bluesland! Med mongolsk overtone-sang! Vidunderlig!

10/10

Selvsagt!

bra jobbet! Super anmeldelse

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    10/10, streken?!

Nå har jeg ikke hørt denne, men ut fra hva du ellers spiller så slo Bremnæsfilteret seg på hos meg.

Det er kobla direkte til fordommene.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    10/10, streken?!

Nå har jeg ikke hørt denne, men ut fra hva du ellers spiller så slo Bremnæsfilteret seg på hos meg.

Det er nå helt opp til deg.
    På den måten finner du neppe ny musikk eller får nye impulser.

Fordommer er vel omtrent de dummeste dommene man kan ha.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:
    10/10, streken?!

Det er nå helt opp til deg.
    På den måten finner du neppe ny musikk eller får nye impulser.

Fordommer er vel omtrent de dummeste dommene man kan ha.
    Jeg hører på den nå. Aldri for sent vel?

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    Høres helt grei ut etter en avspilling. Jeg kan koble ut Bremnæsfilteret.

Men en tier ville jeg ikke gitt den. En tier er det ikke mye som gjør seg fortjent til.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    rolfozzy skrev:
    Høres helt grei ut etter en avspilling. Jeg kan koble ut Bremnæsfilteret.

Men en tier ville jeg ikke gitt den. En tier er det ikke mye som gjør seg fortjent til.
    Den vokser ved flere lyttinger. Veldig.

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Jeg synes ikke at lydkvalitet skal påvirke inntrykket av musikken og i allefall ikke påvirke karakteren. Derimot synes jeg det er bare positivt å skrive litt om lydkvaliteten på platene.

U

utgatt60135

Gjest
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut

10/10

Selvsagt!

Du kom sent, men godt.
    Underlig hvor forskjellig vi kan oppleve samme plate. Er enig i at det er mange gode enkeltprestasjoner, men jeg oppfatter helheten annerledes.
    Dæven ja, jeg kan ikke huske noen tier fra stafetten før nå. Veldig bra, Lars_erik! Du ble i godt humør etter sykdommen ;). Jeg er nok mest enig med Karma, men har ikke hørt på plata like mye som dere.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Gjestemedlem skrev:
    H.R skrev:
    Det handler jo ikke om gode eller dårlige innspillinger. Musikk kan låte fantastisk på et bra anlegg selv om det er gammel og skrapete lyd, elendige opptak, kjedelig miksing og middelmådig produksjon. Jeg og opplever at gamle og "dårlige innspillinger" låter svært mye bedre på gode oppsett.

Men med de nye utgivelsene så er det ikke slik. De låter mer slitsomt og elendig på gode anlegg.

Jeg kan kose meg mer med en sveivegamofon med tut og en reiseradio enn med det beste anlegg og dagens ødelagte musikk. For det er ikke lydkvaliteten det handler om. Det er musikken som ødelegges.
    Helgardering? ;D

Jeg synes uansett at også "de nye og dårlige" utgivelser låter bedre på mitt siste anlegg, enn de gjorde på mitt gamle og dårligere anlegg.
    Men jeg har også en mistanke om at jeg stort sett lytter på en type musikk som er mindre plaget med overdreven kompresjon enn kanskje din type musikk er..?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut

10/10

Selvsagt!

Du kom sent, men godt.
    Dæven ja, jeg kan ikke huske noen tier fra stafetten før nå. Veldig bra, Lars_erik! Du ble i godt humør etter sykdommen ;). Jeg er nok mest enig med Karma, men har ikke hørt på plata like mye som dere.
    Jeg smelte til med en tier for noen sider siden ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Jeg synes ikke at lydkvalitet skal påvirke inntrykket av musikken og i allefall ikke påvirke karakteren. Derimot synes jeg det er bare positivt å skrive litt om lydkvaliteten på platene.
    Dårlig lyd vil som oftest påvirke inntrykket negativt. Musikk er jo lyd, og om kvaliteten på lyden er dårlig vil jo helhetsinntrykket devalueres.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Ja, men hva når det ikke er lydkvaliteten som er problemet da? Men at musikken er så herpet, at alle elementene er skrudd til samme volum, at musikken ikke har et fnugg av dynamikk overhodet, alt alt går i samme duren. Da er det jo selve musikken som er ødelagt og ikke et spørsmål om lydkvalitet.

Skal det ikke være lov å ta hensyn til slike elementer i musikken. Skal man i stedet kun forholde seg til hvilket potensiale musikken hadde hatt hvis den var laget bedre? Når musikken er så dårlig laget at det blir en prøvelse å lytte til så er det noe som er veldig galt.

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    Endelig kommer den;

Hazmat Modine - Bahamut

10/10

Selvsagt!

Du kom sent, men godt.
    Jeg smelte til med en tier for noen sider siden ::)
    Ja, dæven! Den jeg ikke liker ja ... Har det vært flere mon tro? Har sikkert glemt noen.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    lars_erik skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Dårlig lyd vil som oftest påvirke inntrykket negativt. Musikk er jo lyd, og om kvaliteten på lyden er dårlig vil jo helhetsinntrykket devalueres.
    hvis det er så at kvaliteten på lyden påvirker musikkinnholdet negativt? det trekker ned i min bok

Det er meget sjelden det har betydning for meg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn