Albumstafetten 11

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
    Jeg skal se hva jeg får til :'(
    Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?

Det er vel heller det at du har prioritert Bremnæs og lignende så du ikke har fått hørt på den tildelte.
    ;D

Har hørt på den flere ganger. Flott plate. Anmeldelsen kommer, men kan ikke love det før Kari har fått ned feberen ::)
    Har ikke Kari fått ned feberen din enda?
    I dag er første dagen uten feber siden tirsdag.
    Det er en grunn til alt, og jeg varslet her på tråden.
    Men anmeldelsen kommer ;)

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Gla(tt) jazz.
    Neida, trist som fan.

Till Brönner - Blue eyed soul 2002

48 minutter totalt uten motstand. Som lyden av ein vannkjøler — det er ikkje før det er stille at eg har lagt merke til den. Det er omtrent som plata seier «no byrjar eg, men ta det med ro, eg skal ikkje forstyrre».

Blåsinga er forsåvidt alright, men kompa er dørgande keisame.
    Når plata etterkvart setter virkelig går inn i cruise-control er den vanskelig å gi noko merksemd. Det var vel midt i ein plass eg reagerte på det som nok er tidenes styggaste forsøk på hip-hop lyden (med plateknitring og det heile), men det gikk fort nok over.

Dette må være ein av dei beste platene å ikkje lytte til innan jazzen — det mest interessante er at artistnavnet gir meg fine bileter om ein les det som svensk.

3/10

Eit tips som bonus (evt. plaster på såret), om ein skal høyre sleip sexyjazz, prøv Jimi Tenor - Intervision. Den er skamfeit.

[youtube=625,350]http://www.youtube.com/watch?v=JVNrIchvH50[/video]

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Desom jeg skulle anmeldt Blue Eyed Soul tror jeg at karakteren ville blitt litt over midt på treet, helt grei popjazz.

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ja, det er nok ein sjanger eg er godt ukjend med, den heilt greie popjazzen. Når eg blir presentert for jazz så er det som oftast musikk som krev ein del av meg. Så når denne gikk så veldig i fri merka eg at det blei for keisamt og repetivt i forhold til… tja, kall det «min» jazz.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Skjønner utmerket godt hva du mener, har det litt på samme måten selv og innen jazz er det svært mange perler som jeg enda ikke har oppdaget.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    lars_erik skrev:
    Karma skrev:
    lars_erik skrev:
    rolfozzy skrev:
    lars_erik skrev:
    Jeg har en hard influensa for tiden, så jeg vet ærlig talt ikke om jeg klarer å klore ned noe fornuftig om Hazmat Modine: Bahamut i dag.
    Jeg skal se hva jeg får til :'(
    Skal en liten influensa, som antagelig bare er litt snørr i nesa, være unnskyldning?

Det er vel heller det at du har prioritert Bremnæs og lignende så du ikke har fått hørt på den tildelte.
    ;D

Har hørt på den flere ganger. Flott plate. Anmeldelsen kommer, men kan ikke love det før Kari har fått ned feberen ::)
    Har ikke Kari fått ned feberen din enda?
    I dag er første dagen uten feber siden tirsdag.
    Det er en grunn til alt, og jeg varslet her på tråden.
    Men anmeldelsen kommer ;)
    Bra lars-erik. Håper du har kviknet til.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Bra anmeldelser av dag og brasse! Har ikke hørt gjennom skiva mer en 1 gang. Litt lite motstand men flinke folk en femmer

U

utgatt60135

Gjest
    «no byrjar eg, men ta det med ro, eg skal ikkje forstyrre».

;D

Bra anmeldelser fra begge. Jeg har hørt på Blue Eyed Soul bare en gang, men kjente igjen i tankene til Dag og tror jeg hadde endt på omtrent samme karakter. Synes det var fin bakrunnsmusikk (ikke ment negativt). Noen ganger er det ok.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Brasse skrev:
    Ja, det er nok ein sjanger eg er godt ukjend med, den heilt greie popjazzen. Når eg blir presentert for jazz så er det som oftast musikk som krev ein del av meg. Så når denne gikk så veldig i fri merka eg at det blei for keisamt og repetivt i forhold til… tja, kall det «min» jazz.
    Jeg er enig i din karakter.

"Nattklubbsouljazzzzzzz."

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.200
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Karma skrev:
    "Nattklubbsouljazzzzzzz."
    Høres riktig ut. Denne plata kom i spotifyinboxen min, og jeg føler vel også den er sånn midt på treet. Kunne sikkert vært kortet ned på noen sanger da det kan bli noe repetivt over det hele. Får litt assosiasjoner til Mainieri / Miles / Eberson / Eivind Aarset og annen nyere jazz som blander mye electronica. Har følelsen gubemusic har en del i denne gata.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Anonym skrev:
    ...... og innen jazz er det svært mange perler som jeg enda ikke har oppdaget.
    Hvordan vet du egentlig om de perler som du enda ikke har oppdaget..? :D

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Karma skrev:
    Anonym skrev:
    ...... og innen jazz er det svært mange perler som jeg enda ikke har oppdaget.
    Hvordan vet du egentlig om de perler som du enda ikke har oppdaget..? :D
    Fordi jeg eier <50 jazzalbum og det skal forundre meg om mine album er de eneste perlene innen sjangeren.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Th´ Legendary Shack Shakers – Swampblood.

- Hva faen er dette?
    Det er vel de tankene som falt meg inn da jeg så 65finger sin trekning. Trodde til og med at bandet het Swampblood. Helt ukjent, ikke hørt om det en gang. Liker helst å bevege meg på grunt vann, der jeg er trygg. I alle fall når jeg skal anmelde. Jeg får gjøre som jeg pleier når jeg jobber med litteratur i ungdomsskolen, finne litt info, bakgrunnsstoff. Det er en kjent og kjær vei innen litteraturanalysen, finn ut noe om forfatteren og tida han levde i og miljøet han skreiv i. Det kan hjelpe deg i tolkningen av boka. Er denne kunnskapen overførbar til musikk og cd utgivelser? Er nok det vil jeg tro, i alle fall av og til og noe må vel verdensveven kunne opplyse meg med.
    -Dessverre ikke stort.

Th´ Legendary Shack Shakers er fra Amerika, Kentucky. Har faktisk vært innom Norge, blant annet Tromsø. De har noen album bak seg, det siste med en heller ikke ukjent Jello Biafra.
    Diskografi:
    -Hunkerdown (Spinout, 1998)
    -Cockadoodledon't (Bloodshot, 2003)
    -Believe (YepRoc, 2004)
    -Pandelirium (YepRoc, 2006)
    -Swampblood (YepRoc, 2007)
    -AgriDustrial (Colonel Knowledge, 2010)

Wikipedia kaller dette Southern music?
    -Vel, spør du meg så er det kanskje ikke helt feil.
    Sørrstatene USA er kjent som en kulturell lapskaus. På en eller annen måte kan det se ut som innvandrere fra hele Europa fant fram til dette området i sør og blandet seg med den kreolske kulturen. Denne lapskausen, eller minestronen om du vil, høres i musikken til Th´ Legendary Shack Shakers. De er hvite og har med seg country’en, men smelter dette sammen med blues, bluegrass og rockabilly. Noen sier cowboypunk, men punk er jo bare highspeed rockabilly.

Introen er “Dawn”, albumets korteste låt, 34 sekunder. Gitarfeedback og litt banjoklimpring. Er dette ment som et frampek? Neste kutt er “Old spur line”, en rett på sak swaprock låt. Seigt, småtungt og småvitalt, joda rockefoten går den. “Eastern flesh” får meg av en aller annen grunn til å tenke på Wall of Voodoo. Midtveis i albumet kommer nedturen, “Dusk” og “Cheat the Hangman” er uforståelig for meg. Heldigvis tar det seg opp etter dette. Må jeg trekke fram noen låter så blir det tittelkuttet, “Eastern Flesh”, “He ain’t right” og “Angel Lust”. Høydaren er vel kanskje “Old spur line”. Med andre ord mange perler på snoren.

Dette bandet er på mange måter vanskelig å sette i bås. Jeg synes Th´ Legendary Shack Shakers har originalitet. Det er tett, tungt og det svinger. Det kan høres stående, en kan vaske gulvet etter det. Det som detter ned foran øynene er bilder av ståbass, halvakustiske gitarer, munnspill og trommer. Låtene er korte og “tette”. Det er intenst og svinger. Scenen er en tett og røykfylt. Det er svette, og av til svever minner fra The Paladins og Wall of Voodoo forbi. Banjoen i introen er vi ikke så mye til. Heller munnspillet som på dette albumet av og til har en like framtredende rolle som gitaren. Det skiller seg ut i mengden.

Alt i alt er ganske helstøpt album som dessverre har noen svake låter som ødelegger helheten. Men det er flust av andre låter som bærere hele albumet fram, og som har høy “must” faktor.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Vedlegg

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Glimrende anmeldelse Haavard. Venter med kommentarer og mitt inntrykk av platen til rolfozzy har postet sin

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2

Legendary Shack Shakers-Swampblood.
    Innspilt i Nashville og utgitt 2007.

Ledet av J.D.Wilkes, munnspill, piano, orgel og tape loops.

Ellers består bandet av gitar, akk.bass og trommer. Med en haug gjestemusikere.

Ukjent og upløyd vinyl for meg dette, fram til nåla traff rilla første gang for et par uker siden.

Men musikkstilen/typen er ikke ukjent. Rock med sterke elementer av country, rockabilly og blues.

Mest fremtredende instrumentet er nok munnspillet. Det som blir mest lagt merke til av meg ihvertfall.
    Glimrende spilt. Og glitrende spilt av hele gjengen forresten Tett komp, og en veldig kapabel gitarist. En banjo som ligger og tikker i bakgrunnen på fler av låtene, spilt nesten som en gitar.

Mye øs og trøkk her. Svinger noe inn i helvete på de fleste låtene.

Åpner med feedback og banjo på en liten snutt, så er det glimrende svingende rockete og stort sett fullt kjør hele veien inn.

Mye visuellt med denne plata syns jeg. F.eks. Down and Out. En dommedagsmarsj av animerte figurer av et eller annet slag. Dommedag de marsjerer mor er neste låt, Imblyleg Man, en munter squaredance. Så variasjonen er til stede. Plata har ikke noe problemer med og holde på min interesse hele veien gjennom.

Skal jeg prøve og assosiere dette med mer kjente band, så tenker jeg litt på Drive-By Truckers. Hadde bare DBT greid og gjennomføre noe like bra, hadde de også greid og holde på interessen min gjennom et helt album uten at jeg hadde spora av underveis.

Kommer til og bli mye spilt denne.

7/10

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Glimrende anmeldelse av rolfozzy. Er helt på linje med karakteren en 7-8. Kjøpte denne plata på cover hos BigDipper. Fornøyd med kjøpet :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.291
    Torget vurderinger
    2
    65finger skrev:
    Glimrende anmeldelse av rolfozzy. Er helt på linje med karakteren en 7-8. Kjøpte denne plata på cover hos BigDipper. Fornøyd med kjøpet :)
    Takk. En fin plate det der. :) Fikke ei nysekule tidligere i dag så jeg var bekymra for om jeg kanskje måtte utsette anmeldelsen på ubestemt tid. Men jeg nøs bare to ganger, så det gikk greit.

Nå skal jeg se hva Haavard mener om denne.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Vi er vel rimelig på linje rolfozzy.

Håvard

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Flott levert om shack shakers (etter mitt kjønn) beste plate.

Denne kicket eg noe vannvittig på da den kom. Har fulgt bandet jevnt og trutt siden den første, legendariske, konserten på stundesløse i Bergen hvor J.D. Wilkes reiv av seg både brysthår og kjønnshår og kastet på de "heldige" på fremste rad. Mener eg såg de to kvelder på rad det året, og det var bare helt sinnsykt vilt. Tror det var opptil flere som gikk derfra lettere sjokkskadet.

Swampblood er en knallplate. Stilsikkert, og sjangerforståelse av rang. Coveret er knusefett, musikken likeså. Variert plate, alt gjort med stil.
    Hadde gitt denne 8/10 og 7+/9.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Gode anmeldelser av en plate jeg atter en gang kan styre min begeistring for. Bortsett fra tittellåten og et par til, synes jeg det blir for mye "fjas og morromusikk".
    Min karakter blir 3.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Gode anmeldelser av plata, likte den. Skulle jeg anmeldt den ville den nok fått ca 7.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Mye bra anmeldelser!! dette glir lett. lars_erik på tide å poste!!

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    I dag skal jeg klare å poste til tiden.

Gruer meg litt til å poste for jeg liker QOTSA så mye bedre enn soloalbumene så det blir vanskelig å skrive en rettferdig anmeldelse.

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Nå har Lanegan knapt vært et "fullverdig" QOTSA medlem, han har vel figurert på 5 sanger over 3 album.

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.813
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ey - Swampblood er ei kul skive. Ikke veldig overrasket over at den havnet oppi der et sted med tanke på hvem som måtte anmelde. Morsomt, stilsikkert, intenst og får foten til å gå. Ligger nok rundt 8 her om den skal gis noen poeng.

Selv synes jeg det minner litt om Chickasaw Mudd Puppies - som var en slæger for undertegnde for 15-20 år siden. Lånteplatene bort til en god kamerat som viste seg å ikke være så god likevel da platene er og blir borte..

Selv om jeg regner med at alle kjenner til CMP så legger jeg ved noen youtube linker.....

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    Mark Lanegang «Bubblegum»

Dyster, vakker, melankolsk rock av høy klasse. En stemme med personlighet og karakter utenom det vanlige. Kan minne om en krysning mellom Peter Garrett fra Midnight Oil, Keith Richards og Leonard Cohen. Legg så til whisky, røk og en helt spesiell vibrato, og du har en miks som beskriver stemmen.

Mark ble født 25/11-64 i Washington USA, og startet sin musikalske karriere i bandet Screaming Trees på 80-tallet.
    Var det ikke «Grunge» det kaltes?
    Siden har han vært med på mangt og mye, f.eks. som medlem av Queens of the Stone Age.

Hans første soloplate kom ut i 1990, og der hadde han bl.a. med seg Kurt Cobain fra Nirvana.
    Den neste utgivelse fra 1994 har en herlig tittel: "Whiskey For The Wholy Ghost"..
    Han spiller gitar + bass, og har på Wikipedia referanser til "alternativ rock, grunge, hard rock, country og blues". Det må vel kunne kalles allsidig?
    Selv kjenner jeg ham først og fremst fra Soulsavers.

Soloplaten Bubblegum kom ut i 2004.

Dette er en artist som fortjener langt mer oppmerksomhet enn det han synes å ha fått. Jeg synes musikken hans er spennende, variert, med litt dyster og melankolsk undertone. For meg er dette musikk som virkelig treffer mine referansestrenger. Sjelfullt, melodiøst, passe sært med litt av den noe seige rocken jeg ofte foretrekker. Men det fungerer også like bra med litt mer speed. F.eks Driving Death Valley Blues! Denne fyren behersker det meste fra ballade til rock. Vår tids nye Lou Reed?

Etter min smak, er dette den beste platen hittil i denne omgangen!
    De foregående plater i denne omgangen har kun oppnådd fra 3 til 5 hos meg. Denne platen måtte jeg dog bestille!

En klar 9.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    .Marcus skrev:
    Nå har Lanegan knapt vært et "fullverdig" QOTSA medlem, han har vel figurert på 5 sanger over 3 album.
    Er vel nærmere 4 album og 10 sanger, han stilte opp på Era Vulgaris uten å være medlem.

Rent personlig synes jeg det er QOTSA bidraget som er vellykket, resten har jeg egentlig ikke noe forhold til selv om jeg har albumet jeg skal anmelde i kveld. Lover å gi albumet rettferdig behandling

Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.292
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Dette skal jeg så absolutt sjekke ut. Screaming Trees var i alle fall store!

.Marcus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2007
    Antall liker
    126
    Anonym skrev:
    .Marcus skrev:
    Er vel nærmere 4 album og 10 sanger, han stilte opp på Era Vulgaris uten å være medlem.
    På Era Vulgaris sang han background vocals på én låt.

Lanegan forbindes i all hovedsak med Screaming Trees og hans egne soloprosjekter og collabs, ikke som tidligere medlem av QOTSA. Å foretrekke QOTSA album over Lanegans soloalbum er som å foretrekke Big Bangs album over Lissies album begrunnet med at Lissie synger på noen Big Bang låter.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    .Marcus skrev:
    Anonym skrev:
    .Marcus skrev:
    På Era Vulgaris sang han background vocals på én låt.

Lanegan forbindes i all hovedsak med Screaming Trees og hans egne soloprosjekter og collabs, ikke som tidligere medlem av QOTSA. Å foretrekke QOTSA album over Lanegans soloalbum er som å foretrekke Big Bangs album over Lissies album begrunnet med at Lissie synger på noen Big Bang låter.
    Lissie har vel aldri vært et offisielt medlem av Big Bang.

Lanegan var offisielt QOTSA medlem i ca 2 år så den sammenligningen din med Lissie/Big Bang ser jeg bort fra.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Mark Lanegan er for meg en av de største. Alt han har vært med på er av høy kvalitet. Super anmeldelse Karma. en nier fra meg også

U

utgatt60135

Gjest
    Karma skrev:
    Dette er en artist som fortjener langt mer oppmerksomhet enn det han synes å ha fått.
    Jeg kjenner meg truffet ;). Dette var en veldig positiv overraskelse for denne likte jeg godt. Flott anmeldelse, Karma!

Gode anmeldelser av Legendary Shack Shakers også. Jeg hadde nesten glemt at jeg hadde;

- i samlingen. Spilte den også litt nå, men ikke lett å si hvem som er best. Synes de låter kult og det svinger godt, men ikke noe jeg føler jeg må ha.

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.182
    Torget vurderinger
    4
    Mark Lanegan - Bubblegum

Er nr. 2 til å anmelde denne plata og ikke overraskende fikk den god karakter.

Mark Lanegan har vært medlem av Queens of the stone age som er et av mine favorittband.

Albumet starter relativt rolig med "When your number Isn't up" før neste sang "Hit the city" setter opp tempoet, det er en forrykende duett med PJ Harvey. Neste spor gir inntrykk av at det er litt QOTSA med i albumet, mye av samme sounden og det er ikke meg imot. Albumet er gjennomført solid, det er ikke en eneste dårlig låt og stemningen og musikken holder svært høy klasse. Det er ikke et album man spoler seg gjennom, det er vanskelig å få fokusere på annet enn musikken.

Det er jo flere svært dyktige gjesteartister som opptrer på albumet, PJ Harvey har jeg allerede nevnt, ellers har albumet besøk av medlemmer fra QOTSA, Afghan Wings, Guns'N Roses og ekskona.

Jeg må innrømme at jeg synes ikke stort om hverken Screaming Trees eller duettene hans med Belle and Sebastian dama men dette albumet er ordentlig bra, jeg vil gi det av 8/10. Det bør finnes i enhver musikksamling som har fokus på rock, jeg har albumet fra før av men før jeg spilte det igjen nå hadde jeg enten glemt hvor bra det er eller så har det vokst siden sist.

BurntIsland

Æresmedlem
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    16.121
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Bubblegum er det beste albumet til en musiker jeg setter høyt (deler førsteplassen med coveralbumet Ill take care of you) og står støtt på 8 (av og til 9) hos meg.

@Karma: Morsomt at du likte denne. Du har vært nokså streng i denne runden, så jeg begynte å bli nysgjerrig på hva du egentlig likte. Hadde tenkt å utfordre deg på å nevne noen album som var 8 eller mer, så kom det av seg selv ;D

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.318
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Du kan få låne Ckicaksaw Mudd Puppies av meg H.R.
    Selvsagt står den i hylla her.

Ellers fine anmeldelser.
    Har ikke fått med meg Mark Lanegan sin siste, men bør vel sjekkes ut.

Håvard

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Liker Bubblegum godt, men ikkje så godt som folk flest her.
    Personlig syns eg coverplata hans, I'll take care of you, er det aller beste han har gjort.

Men mannen har gjort mye bra i mange ulike sammenhenger og er kanskje en litt for neglisjert artist. Mitt første møte med ham var gjennom Screaming trees sin glimrende Sweet Oblivion.

Gode meldinger, sjøl om eg syns karakterene var littegrann for snille.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    rolfozzy skrev:
    65finger skrev:
    Takk. En fin plate det der. :) Fikke ei nysekule tidligere i dag så jeg var bekymra for om jeg kanskje måtte utsette anmeldelsen på ubestemt tid. Men jeg nøs bare to ganger, så det gikk greit.

Nå skal jeg se hva Haavard mener om denne.
    Fin anmeldelse :)

Det lille jeg fikk hørt hos deg var slettes ikke galt rozzy.

/jan

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn