Albumstafett 2

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
baluba skrev:
Når kommer den første skikkelige slakten? Kanskje det er vanskelig å slakte noe en annen har anbefalt?

Jeg ga en Coheed & Cambria plate 1/10 på VG Debatt, men han jeg fikk plata av tok det fint. Ja, en slakt hadde vært kult 8). Tror ikke det kommer i denne runden etter å ha lyttet litt på alle. Funderer litt på en nye vri til en tredje runde med begrenset valg utifra ulike sjangre. Tror det kan bli moro.
det kan bli kult! tror ikke det er noe poeng i lempe inn noe møl bare for å få en slakt. Det blir fort russeavis av det

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Wergeland skrev:
Hmm.. har ikke kjøpt noen ny Mountain Goats plate siden Tallahasse i 2002. Noen som har alt? Er We Shall All Be Healed blant Darnielles beste?
Ja, det har jeg. I hvert fall lp'er, 12" og 10" mangler dog noen 7".
Jeg synes We Shall All Be Healed har sine utrolig sterke sider, selv om den også har svakheter. Har ingen problem med å anbefale den. Men om du ikke har noe etter Tallahasse skal du kanskje kjøpe The Sunset Tree først. Eller, det er billig for plastplater om dagen, så kjøp We Shall All Be Healed og The Sunset Tree. Om du takler musikk spillt inn på en boombox skal du også kjøpe mesterverket All Hail West Texas.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
det er vel slik at det er 65finger's oppgave for å anmelde Soft Pack.han har jo kjøpt plata og helt sikkert hørt masse på den siste uka.det er hans oppfatning som gjelder.

at du Lyngen kommer etterpå og "retter på" karakteren,fordi du syns plata er helt kanon og vi andre ikke har skjønt en dritt,er en smule arrogant.

mvh. s,

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Antall liker
89
Torget vurderinger
1
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
Hmm.. har ikke kjøpt noen ny Mountain Goats plate siden Tallahasse i 2002. Noen som har alt? Er We Shall All Be Healed blant Darnielles beste?
Jeg synes We Shall All Be Healed har sine utrolig sterke sider, selv om den også har svakheter. Har ingen problem med å anbefale den. Men om du ikke har noe etter Tallahasse skal du kanskje kjøpe The Sunset Tree først. Eller, det er billig for plastplater om dagen, så kjøp We Shall All Be Healed og The Sunset Tree. Om du takler musikk spillt inn på en boombox skal du også kjøpe mesterverket All Hail West Texas.
All Hail West Texas har jeg jo. Kjempeplate! Det var med den jeg oppdaget Mountain Goats. Syntes ikke Tallahasse var like bra så da sluttet jeg å kjøpe nye Mountain Goats plater. Skal lukke døra til kontoret og sette på The Sunset Tree nå.

U

utgatt60135

Gjest
mikefish skrev:
det er vel slik at det er 65finger's oppgave for å anmelde Soft Pack.han har jo kjøpt plata og helt sikkert hørt masse på den siste uka.det er hans oppfatning som gjelder.

at du Lyngen kommer etterpå og "retter på" karakteren,fordi du syns plata er helt kanon og vi andre ikke har skjønt en dritt,er en smule arrogant.

mvh. s,
Dette var en helt unødvendig kommentar Mikefish. Du missforstår. Jeg skriver hva jeg synes og hvilken karakter jeg ville ha gitt, og det er flott om alle dere andre gjør også. Det ble gjort mange ganger på VG D også uten at noen reagerer på det selvfølgelig. Det er mye bedre å være ærlig enn å late som.

Håper du skjønner at dette var unødvendig og at vi sletter disse dumme innleggene. Mitt ønske er å at alle er ærlige og at ingen blir sure for det og sier at noen er arrogante. Det er langt verre å si noe sånt enn å være uenig om musikk. ok?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Lyngen skrev:
mikefish skrev:

mvh. s,
Dette var en helt unødvendig kommentar Mikefish. Du missforstår. Jeg skriver hva jeg synes og hvilken karakter jeg ville ha gitt, og det er flott om alle dere andre gjør også. Det ble gjort mange ganger på VG D også uten at noen reagerer på det selvfølgelig. Det er mye bedre å være ærlig enn å late som.

Håper du skjønner at dette var unødvendig og at vi sletter disse dumme innleggene. Mitt ønske er å at alle er ærlige og at ingen blir sure for det og sier at noen er arrogante. Det er langt verre å si noe sånt enn å være uenig om musikk. ok?
oppfattet ikke Lyngen som arrogant i kommentaren vedr. anmeldelsen min. Syntes diskusjonen med Lyngen var givende og håper han og andre kommer med tilsvarende reaksjoner i fremtidige runder

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.947
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
mikefish skrev:

mvh. s,
Her er jeg uenig. Lyngens ide er at deltakerne legger ut et album de har lyst til å få vurdert av andre. Det var Lyngen som la ut Soft Pack. Jeg ser ikke noe problem i at den som la ut plata legger inn noen linjer om sitt eget forhold til den utvalgte musikken. Fingerns vurdering står dessuten som ei påle, uavhengig av hva Lyngen, meg selv eller andre vil mene. Det er da bare kult at vi opplever ting forskjellig?

U

utgatt60135

Gjest
Burnt_Island skrev:
Fingerns vurdering står dessuten som ei påle, uavhengig av hva Lyngen, meg selv eller andre vil mene.
Absolutt.

Og absolutt ingen har noen fastit på riktig karakter. Den er alltid subjektiv. Fra alle proffe anmeldere også.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.723
Torget vurderinger
1
Wergeland skrev:
Roberten skrev:
Wergeland skrev:
All Hail West Texas har jeg jo. Kjempeplate! Det var med den jeg oppdaget Mountain Goats. Syntes ikke Tallahasse var like bra så da sluttet jeg å kjøpe nye Mountain Goats plater. Skal lukke døra til kontoret og sette på The Sunset Tree nå.
Gode ting ! Da har du mye godt i vente, Wergeland. Og siden du er av de heldige som ikke lar deg affisere av boomboxhiss kan jeg helhjertet anbefale Nothing For Juice, Sweden, The Coroner's Gambit, New Asian Cinema, Ghana, Bitter Melon Farm og Protein Source Of The Future....Now!

Tallahasse var en liten nedtur for meg også, muligens fordi jeg var vant til at det var John Darnielle og en kassegitar. Dette understrekes av at sangene fra Tallahasse virkelig skinner når han gjør akustiske konserter.

The Sunset Tree åpner seg fra spor 3 og utover. De 2 første er gode de også, bevares, men de krever konsentrasjon. Typisk nok for meg synes jeg demoversonen av skiva; Come Come To The Sunset Tree går langt uten på denne, men så er jeg også veldig fan av intensiteten og ærligheten som skapes av Darnielle og kassegitar.

Uansett, både We Shall All Be Healed og The Sunset Tree er knallgode album, så du går ikke feil noe sted her. Hvilken jeg foretrekker avhenger av dagsformen. Der We Shall All Be Healed sprang ut fra hans erfaringer som speedfreak er The Sunset Tree "inspirert" av å vokse opp med en sterkt alkoholisert og voldelig stefar. Men noe av det flotte er at han er i stand til å finne glede og triumfer selv i slike situasjoner. This Year, Dance Music, Up The Wolves og Lion's Teeth er gode eksempler i så måte.
EDIT: og Hast Thou Considered The Tetrapod. Ikke minst. Men dette finner du jo fint ut av selv, Wergeland :)

EDIT2:Ser jeg har glemt å anbefale Zopilote Machine. Vel, ikke nå lenger.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
OK,jeg beklager Lyngen.innlegget var nok noe spontant.en meningsutveksling er givende for alle som bidrar her.

mvh. s,

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Antall liker
22
Det kan vere problematisk henge med i ein tråd der dei nye platene kjem på rekke og rad, men har fått høyrd litt på det meste.

Joe Henry - Civilians: Denne har vore på besøk frå biblioteket tidlegare, men sto likevel litt uavklart. Det er godt handtverk over heile linja, lekkert, artisten er komfortabel og avslappa. Kanskje litt for mykje? Blir det ikkje litt kjedeleg? Den har fått nye rundar etter omtalen her, og desverre er konklusjonen for meg at jo, den er nok litt kjedeleg. Eg hadde trengt litt meir intensitet, litt betre melodiar, elle endå meir interessante arrangement for at den skal sitte, desverre.

Dungen - Tio Bitar: Desse gutane har og tidlegar blitt meg anbefalt, men ikkje bitt seg fast. Nye rundar. Eg tykkjer det anten manglar litt fokus, eller at dei kunne teke den lengre ut. Ikkje spesielt røft, ikkje spesielt fengande, litt jamming, litt svensk stadionpopvokal. Det er nesten bra, men litt for tynn suppe for meg.

The Soft Pack - The Soft Pack: Desse karane har eg ikkje fått med meg før. Langt i frå originalt, og The Srokes har vel laga denne plata endå betre før, men eg tykkje dette er bra. Det fengar, melodiane er gode. Her ser ein kor forskjellige me er. Eg tykkjer dette er lang i frå pretensiøst, men ein viss "cockyness" er å spore. Derimot føler eg ELP kan tøye strikken min p dette omrødet til tider ;) Denne blir truleg med meg vidare.

The mountain goats - We shall all be healed: Eit band som med jamne mellomrom har fått mykje merksemd og skryt i media, med påfyljande utsjekking frå meg. Grupper som held det gåande så lenge, kan det vere lurt å sjekke no og då, for dei vil truleg utvikle seg undervegs. Desverre kjenner eg att mine reaksjonar på desse frå tidlegare. Eg tykkjer dei skriv dørgande kjedelege låtar som dei lallar i veg på. Eg har god tid, men ikkje så god tid ;)

Det var oppsummeringa frå ein vanskeleg sattan. Ikkje ta dykk nær av det folkens. For meg er musikk kun subjektivt.

God jobb av anmeldarane, sjølv om eg ikkje alltid er einig i konklusjonen.

U

utgatt60135

Gjest
Interessante betrakninger "lille- kjetil". Jeg har ikke hørt nok av Joe Henry og Dungen (venter på platene), men er enig i det du skriver om The Soft Pack og Mountain Goats kan bli kjedelig over tid selv om det han gjør er bra saker.

Jeg vil gjerne ha meninger om alle plater av alle, og ELEL´s forslag om en avsteming om beste plater er ikke dum. Du kan jo stå for den selv om du vil, Ellef (riktig?)?

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
The Bloody Hollies - If footmen tire you

Tre kunststudenter fra New York bestemmer seg for at bluespunkgaragerock er greia og finner på verdens beste bandnavn. AC/DC, the Blues Explosion, the Oblivians, Led Zeppelin, Motorhead, The Stooges er stimulans.

Rockbluesrockgarage er mer sexy enn kunst. Først slår det meg at dette er et triks. At dette er tre kunststudenter som bare vil pule mer. Som alle andre studenter.

Heldigvis gikk ikke puleprosjektet ut på å finne opp hjulet på nytt. Selv om riffene er et direkte resultat av stimulansen spiller bandet med verdens beste bandnavn hardere og mer potent enn de andre i klassen. Wesley Doyles slidegitar er signert Lucifer. Ondt og godt.

Dette er så upretensiøst og genuint at man må nikke erkjennende. Eller danse til beina faller av. Det er kun på sistesporet at man ikke klarer la være tenke at The Bloody Hollies "Fell in Love with a Girl".

Men det er greit. De gir garasjebluesrockpunken et slag i nyra, setter fyr på fyllefesten og spiller til fingrene blør.

8/10

http://open.spotify.com/album/53vwgnvwErRTGKnEsenE9o

BurntIsland

Æresmedlem
Ble medlem
07.02.2006
Antall liker
16.947
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
3
Steike! Beste anmeldelse så langt! We are not worthy :)

Anmeldelsen er skrevet som bandet spiller: med testikulær besluttsomhet ;D ;D ;D

Neste anmeldelse blir ikke å hoppe etter Bokløv akkurat

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Ser fram til Ozzys skriverier om han Bruce.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jer er litt treg av og til og nå fikk jeg et skikkelig spark i ræva. Bestiller denne med det samme, mange takk for den Brasse. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.542
Torget vurderinger
2
Bruce Springsteen - Born to Run.

Springsteens tredje plate. Etter og både ha blitt nevnt som den nye Dylan og rockens fremtid hadde Springsteen noe og leve opp.

CBS ville ha en hit ellers lå nok Springsteen i fare for og bli utelatt fra pengemaskinen CBS sin stall.

De to forrige hadde ikke solgt det som selskapet forventa, så nå var det bare og få levert varene.

Som beundrer av Phil Spector ønska han en wall of sound på denne innspillinga.

Først låt som ble innspilt ble Born to Run, tok tre måneder i studio. Ble sendt til noen radiostasjoner for presentasjon, og det ble umiddelbart etterspørsel. Noe som ikke kunne oppfylles da det bare ble med radiopromo i denne omgang.

Men Springsteen gikk i studio sammen med John Landau, Mike Appel og seg selv som produsenter. Det ble en LP av det.

Resultatet ble en amerikansk drøm for rotløs ungdom. Her handler det om og komme seg vekk. Ut på the highway, bånn gass og håret flagrende i vinden.

Fengende melodier. Særlig tittellåten, Tenth Avenue Freeze Out, Thunderroad og Jungelland.

Plata gjorde Springsteen til rockestjerne. 10 år senere ble han stadionstjerne og rockens svar på Sylvester Stallone.

Bra plate. 7/10

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Jeg takler ikke all den rautingen på saksofon på den plata, derfor har jeg heller aldri kjøpt den. Springsteen uten saks er bra.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
rolfozzy skrev:
Bruce Springsteen - Born to Run.

Springsteens tredje plate. Etter og både ha blitt nevnt som den nye Dylan og rockens fremtid hadde Springsteen noe og leve opp.

CBS ville ha en hit ellers lå nok Springsteen i fare for og bli utelatt fra pengemaskinen CBS sin stall.

De to forrige hadde ikke solgt det som selskapet forventa, så nå var det bare og få levert varene.

Som beundrer av Phil Spector ønska han en wall of sound på denne innspillinga.

Først låt som ble innspilt ble Born to Run, tok tre måneder i studio. Ble sendt til noen radiostasjoner for presentasjon, og det ble umiddelbart etterspørsel. Noe som ikke kunne oppfylles da det bare ble med radiopromo i denne omgang.

Men Springsteen gikk i studio sammen med John Landau, Mike Appel og seg selv som produsenter. Det ble en LP av det.

Resultatet ble en amerikansk drøm for rotløs ungdom. Her handler det om og komme seg vekk. Ut på the highway, bånn gass og håret flagrende i vinden.

Fengende melodier. Særlig tittellåten, Tenth Avenue Freeze Out, Thunderroad og Jungelland.

Plata gjorde Springsteen til rockestjerne. 10 år senere ble han stadionstjerne og rockens svar på Sylvester Stallone.

Bra plate. 7/10
God anmeldelse! Har aldri vært superfan av Born to run. Darknes of the edge of town er det beste fra bruce

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
takk for en fin anmeldelse rolfozzy !

'born to run' var den tredje plata jeg kjøpte for egne penger.hadde sommerjobb og klippet plen hos en eldre frue for å reise kapital til mine første plater tilbake i '82.

'darkness of the edge of town' var den aller første Lp'en i platesamlingen.det er fortsatt klistret et ett-tall på coveret.'darkness' er langt tøffere enn 'born to run' og har også bedre lyd.

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.644
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
mikefish skrev:

'born to run' var den tredje plata jeg kjøpte for egne penger.hadde sommerjobb og klippet plen hos en eldre frue for å reise kapital til mine første plater tilbake i '82.

'darkness of the edge of town' var den aller første Lp'en i platesamlingen.det er fortsatt klistret et ett-tall på coveret.'darkness' er langt tøffere enn 'born to run' og har også bedre lyd.

mvh. s,
Enig. Darkness er i mine ører klart bedre enn born to run. Men det klart beste han har gjort er jo Nebraska :)

Fine anmeldelser til nå!

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
mikefish skrev:

mvh. s,
Tipper Darkness var den 3 eller fjerde jeg kjøpte for egne penger. det var før 1980. huff! det er over 30 år siden :-\

U

utgatt60135

Gjest
Takk for den. Takk for den.

Artig anmeldelse av The Bloody Hollies. Jeg fikk plata i hus for ikke lenge siden og liker den, men har ikke spilt den så mye. Men den skal ikke samle støv for lenge.

Artig med info om Born To Run. Ozzy-Rolf har jo masse gammel rockeinfo oppi hue så vidt jeg har skjønt fra quizene(jeg vil ikke bli avslørt der :-[). Bruce´ern spiller jeg omtrent aldri noe mer, men var en av mine helter den gangen. The River var favoritten.

Så blir det Heavy Metal i dag ....

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Lyngen skrev:
Jeg vil gjerne ha meninger om alle plater av alle, og ELEL´s forslag om en avsteming om beste plater er ikke dum. Du kan jo stå for den selv om du vil, Ellef (riktig?)?
Synes du gjør en storartet jobb Lyngen, og hadde satt pris på om du står for avstemning. Blir det mye jobb for deg, så tar jeg den.

Ellef Ellefsen

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Avenged Sevenfold - Avendged Sevenfold

Fra pstraums http://open.spotify.com/album/0v3FHuvSb3f90AWW5uTqE7

Avenged Sevenfold er et amerikansk tungmetall-band fra California.

Vokalisten M. Shadows må være stor fan av Mike Patton. Han synger for øvrig fint, dog noe pompøs og selvhøytydelig. Sangene gir en klar assosiasjon til Mr Bungle, men uten den velkjente tivoli/karneval-følelsen. Dessverre blir dette bare en blek kopi (hør sang 9). Plata er fylt av popete hooks, som for meg blir rånete, lite oppfinnsomt og kvalmende fengende. Jeg slet med nu-metallbølgen på slutten av 90tallet , og denne plata manet fram de samme dårlige følelsene. Avenged Sevenfold prøver å samle det beste fra de forskjellige epokene av heavymetall-historien, men ender opp med det verste. Dette blir nærmest en parodi. Plata avsluttes på verst tenkelig måte med en country sang, blottet for følelse kalt Dear God.

Jeg gledet meg til doble trommer, tunge riff, og tøff rett i tryne rock. Jeg ble skuffa.

”80tallsgitar” soloene tar mye av fokuset (noen ganger Iron Maiden-aktige, andre ganger Yngve Malmsten) og får meg til å grøsse langt inne i ryggmargen. Under lytting, avbrøt min samboer meg og mente at hun heller ville høre på støyen fra naboens oppussing enn tonene fra denne plata. Jeg er definitivt ikke uenig.

For meg er dette dårlig popmusikk i en heavymetall innpakning, snilt, flinkt, rytmisk og musikalsk, men dørgende kjedelig. De gjør spede forsøk på å være eksperimentelle, men dette blir raskt forutsigbart og trygt. Du føler du har hørt det meste fra før, og Mr Bungle og Mike Patton er navn som til stadighet dukker opp.
Jeg blir verken aggressiv, deprimert, glad, sint eller får lyst til å kjøre fort av denne platen. Det eneste jeg blir grepet av er lysten til å slå av, jeg forstår virkelig ikke denne greia.
Jeg er sikker på at det er mange der ute som simpelthen elsker denne plata, men for meg inneholder den alt det som musikk ikke skal handle om; 80talls puddelrock/hardpop/heavypop/hevymetal med brems og susp. Bandet tar i bruk synth, strykere og blåseinstrumenter uten at det gjør plata noe mer spennende.
De har vunnet en MTV pris og det høres.
Liker du mainstream rock av den ”liksom” harde typen (dog med bremser og susp) med 80talls gitar sound (tenk Yngve Malmsten) så kan dette være noe for deg. Jeg avstår og priser meg lykkelig for at bekjentskapet er over.

1/10

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
47
Der kom den første slakten...bra skrevet!

Imo er Born To Run den beste skiva i tråden til nå. 10/10 glatt. Et super album; Wall Of Sound, tekster, for et band! - En kraftpakke!

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Super slakt. ;D Flirte så tårene trillet.

Jeg prøvde for en stund siden å høre gjennom plata, men kom ikke så langt inn i den før jeg kom til omtrent samme konklusjon og nå frister det ihvertfall ikke å sette den på igjen.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Bob Hund - stenålderen kan byrja (2001)

Bob Hund ble starta i '91 og de personifiserte begrepet antihelter.de slet med å få platekontrakt,men de fikk navn på seg for å være et godt liveband.etterhvert fikk de napp hos det lille selskapet silence records.i '93 kom det første minialbumet 'Bob Hund' ut.året etter kom et nytt ut uten annen tittel.('Bob Hund II').i '95 kom første full-lengder ut,dette også det uten tittel.i ettertid bare omtalt som 'omslag Martin Kann',da vedkommende kunstner var avbildet på coveret.Martin Kann har tegnet bandet's logo (den røkenede hunden) og designet alle coverene til bandet.de gjorde seg bemerket med låter som '100 år','et fall och en løsning' og hvem husker ikke monsterhiten 'Dusseldorf' ?.denne låten ble flittig spillt på p3 fra '95 og utover.de ble et slags husband for roxrevyen og vi ble tidlig gjort oppmerksom på at Bob Hund hadde ambisjoner om å skrive på engelsk og slå igjennom internasjonalt.dette tok år og dag,men etter mye om og men fikk de faktisk ut to album ut under sideprosjektet Bergman Rock i '04 og '05 uten at dette gav dem verdenherredømme.de gikk over på å skrive på svensk og gav ut en plate som kunne tolkes som en avskjed med tittelen 'jag rear bort min sjel,allt skal bort'.men de holder fortsatt koken og gav så sent som i fjor ut en plate med tittelen 'foklmusik for folk som inte kan bete seg som folk'.dette brakte dem heller ikke særlig videre og man kan spørre seg om de ikke burde gitt seg mens leken var god og beholdt sin kultstatus.

men nå til platen 'stenålderen kan byrja' fra 2001.dette var tilfeldigvis den eneste plata foruten mitt eget forslag som jeg hadde i min platesamling.forøvrig også den eneste Bob Hund-skiva jeg er i besittelse av.etter en intro kommer den mest kjente låten fra plata 'dansa etter min pipa'.den ble vel ikke noen særlig stor hit som de tidligere nevnte låtene,men plata er heller jevnt god.få band har vel et slikt markant særpreg som dette bandet.med sin knivskarpe gitar,et skranglete men stødig komp og den rølpete,nærmest skrikende vokalen på vrien skånedialekt hører man at dette mine damer og herrer : dette er Bob Hund !

mange av låtene starter rolig før de tar skikkelig av.visst kan de støye a la Sonic Youth også.innimellom maler de veldig flotte lydlandskaper.den energiske musikken appelerer til punkeren,alternativfolka såvel som til hardrockerene.dette er musikk som avgjort gjør seg bedre på høyt volum på vorspiel enn en søndag formiddag.det er vanskelig for meg å tolke tekstene da jeg ikke er så stødig på svensk språk,samfunn og lynne,men man aner bitterhet,sarkasme og desperasjon.det brukes også endel metaforer.på slutten av plata kommer et par rolige låter før hele ballet blir avrundet med en ska-aktig instrumental ('invandrener').'stenålderen kan byrja' er like relevant i dag som da det ble gitt ut for snart ti år siden.et gjennomført og godt album.terningkast 9/10.

mvh. s,

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
47
bra mikefish, bra! Har ikke hørt Bob Hund på 10 år. Får ta frem den plata igjen etter denne lesningen ;)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
mange takk Todd.ja det er omtrent like lenge siden her også.husker jeg fant denne plata i en billighylle hos Rimi.hørte litt på den og siden har den stått urørt i arkivet helt til denne tråden kom opp.

mvh. s,

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Antall liker
47
mikefish skrev:
mange takk Todd.ja det er omtrent like lenge siden her også.husker jeg fant denne plata i en billighylle hos Rimi.hørte litt på den og siden har den stått urørt i arkivet helt til denne tråden kom opp.

mvh. s,
he he, noe lik min egen innkjøpshistorie rundt denne plata.

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Jeg hørte den ihjel på ungdomsskolen og har ikke hørt den siden. Men så kom den på tilfeldigvis på Spotify og da slo det meg som lyn fra klar himmel –denne plata er jo dritbra!

Topp Bunn