Diverse Advarsel mot kjøp på FINN.no

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 4-string

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    1.095
    Sted
    Her
    Har gjort dette en del ganger, men er nøye med å adressere riktig med eget navn og c/o.

Om det er arbeidsgiver som er ført som mottaker kan det i verste fall reise mistanke om underslag, og at man planla på la arbeidsgiver betale både frakt og mva.

Espen R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    861
    Her er en sak fra NRK.
    Ei jente på 18 har lurt mange personer til å kjøpe en Iphone til rundt 10.000,-. Samtlige fikk en pakke smør i posten.
    Hun har totalt svindlet for 70.000.

Hun er nå dømt til å betale tilbake pengene, samt samfunnstjeneste.
    Men er det realistisk at fornærmede får igjen pengene sine?

Steinar.Sv

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.01.2019
    Antall liker
    714
    Kan jo advare mot salg også. La ut en platespiller for en tusing, og fikk en melding fra en som tilbød 700. Skrev at han hadde mistet jobben på grunn av Covid19 og hadde ikke råd å betale mer en 700,-
    Sjekka profilen hans, og han hadde FIRE platespillere til salgs.....

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    1.831
    Sted
    Oslo
    Kan jo advare mot salg også. La ut en platespiller for en tusing, og fikk en melding fra en som tilbød 700. Skrev at han hadde mistet jobben på grunn av Covid19 og hadde ikke råd å betale mer en 700,-
    Sjekka profilen hans, og han hadde FIRE platespillere til salgs.....
    Må jo være en ærlig sak å drive med kjøp og salg for å tjene litt penger.
    Og om fyren allerede har kjøpt 4 spillere, kan det jo være han ikke hadde råd til mer enn 700-
    Pruting på finn er vel ganske vanlig, og helt opp til deg å akseptere et bud

pgoutlaw

Medlem
    Ble medlem
    22.11.2010
    Antall liker
    10
    Nettopp blitt oppringt fra en "hyggelig" fyr fra Fauske som tilfeldigvis hadde akkurat slike høyttalere jeg er på jakt etter. Har en ønskes kjøpt annonse på finn, Legacy Focus 20/20.

Disse hadde vedkommede fått av sin far og kunne frakte gratis nedover med sin bror. Skulle ikke ha så mye for dem heller, rundt 10k. Dønn strøkne osv. Stod i boden og tok plass. Ba vedkommede sende bilder, og ser jo dette er bilder han har funnet på nettet og ikke fra boden sin🤣

Uansett, styr unna dette nr 99247758.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    5.613
    Sted
    Lørnschkog
    Nettopp blitt oppringt fra en "hyggelig" fyr fra Fauske som tilfeldigvis hadde akkurat slike høyttalere jeg er på jakt etter. Har en ønskes kjøpt annonse på finn, Legacy Focus 20/20.

Disse hadde vedkommede fått av sin far og kunne frakte gratis nedover med sin bror. Skulle ikke ha så mye for dem heller, rundt 10k. Dønn strøkne osv. Stod i boden og tok plass. Ba vedkommede sende bilder, og ser jo dette er bilder han har funnet på nettet og ikke fra boden sin🤣

Si at du skal til Bodø på jobbreise neste uke, og kan reise innom Fauske og hente høyttalerne samtidig. Bare se hva han sier.

pgoutlaw

Medlem
    Ble medlem
    22.11.2010
    Antall liker
    10
    Si at du skal til Bodø på jobbreise neste uke, og kan reise innom Fauske og hente høyttalerne samtidig. Bare se hva han sier.
    Giiiiiiiidder ikke bruke tid og energi på dette, med meldinger frem og tilbake.

Ru-arnt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    203
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    3

kjenner igjen han der fra Facebook gruppen svindlere i Norges land, en der som han klarte å lure. Virker som ønskes kjøpt på finn er stor risiko å bli lurt, har dessverre gådd på en smell selv 🤨.

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    11.556
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    85
    Når man legger inn Ønskes Kjøpt annonse på Finn.no, ikke legg inn ditt telefonnummer. Så slipper man han her. Han figurerer mye i denne tråden også.

erikm

Medlem
    Ble medlem
    28.01.2005
    Antall liker
    25
    Hmm han 9924 fyren har åpenbart drevet å ringt meg og, har liggende en annonse for Troels gravesen ønskes kjøpt.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    5.613
    Sted
    Lørnschkog
    Kan ikke noen ta en prat med foreldrene hans eller noe sånt, så det blir slutt på dette? Eventuelt ringe barnevernet med en bekymringsmelding.

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    926
    Torget vurderinger
    3
    Det var nylig en fyr ifra Hedmark distriktet som lurer til seg varer. Både ifra firmaer og privatpersoner.
    Så annonserte han varene på Finn og andre steder. Men heldigvis har han (midlertidig) blitt stoppet og man får håpe han har tatt til fornuft etter han fikk et tilbud de fleste ikke ønsker å motstå. Noe som gir han muligheten til å få orden på livet sitt!
    PS. Det var ikke jeg som ga han tilbudet!

Brombrom

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    17
    Sendte akkurat denne til ham nå:

" Vi ved, du er svindler og har bevist det overfor flere. Vi er bekendte med, at du har forsøgt at svindle os, og nå prøver igen. Du bli´r rappotert til Facebook nå !!"

og rapporterte ham til Facebook for svindel.
    Fanden til røvhul. Han burde xxxxxxxxxxxxxxxxxx 🤬
    @Brombrom[/U
    [QUOTE="HasseBasse, post: 3229754, member: 27722"]
    Sendte akkurat denne til ham nå:

" Vi ved, du er svindler og har bevist det overfor flere. Vi er bekendte med, at du har forsøgt at svindle os, og nå prøver igen. Du bli´r rappotert til Facebook nå !!"

og rapporterte ham til Facebook for svindel.
    Fanden til røvhul. Han burde xxxxxxxxxxxxxxxxxx 🤬
    [USER=3943]@Brombrom
    ...... take note !!!
    Jo takk, skeptisk til alt som selges i Bodø region nå 😁, men fikk mine penger tilbake 😎.

HasseBasse

OVK-Consul-General of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    2.948
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @Brombrom
    Det var superfint, det.
    Forstår simpelthen ikke idioten. Han ta´r imot PayPal, og vet 100% sikkert, at han får fratatt pengene igjen, når
    han ikke sender varen. Da må IQ være lavere end ?????

xerxes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    2.059
    Sted
    Holmestrand
    Her er en sak fra NRK.
    Ei jente på 18 har lurt mange personer til å kjøpe en Iphone til rundt 10.000,-. Samtlige fikk en pakke smør i posten.
    Hun har totalt svindlet for 70.000.

Hun er nå dømt til å betale tilbake pengene, samt samfunnstjeneste.
    Men er det realistisk at fornærmede får igjen pengene sine?
    Et slikt krav kan vedlikeholdes til evig tid, så hvis "hun" ikke har tenkt å være totalt ubemidlet resten av livet, så er det muligheter.

Dharmabum

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    689
    Torget vurderinger
    6
    Hver gang jeg har blitt forsøkt svindlet på Finn har det vært med ønskes kjøpt annonse, og henvendelser har kommet via telefon, aldri melding på Finn. "selger" ønsker kun å sende, insisterer jeg på å hente blir det stille =)

thesoundof

Medlem
    Ble medlem
    15.05.2014
    Antall liker
    9
    Sted
    Oslo
    Den som kjøper over avstand bør stort sett regne med å forskuddsbetale, men da skal selger være særdeles oppmerksom på at den man handler med vil ha mye informasjon og ettergi dette uten noen problemer. Dersom man bruker nimber kan man avtale med sjåføren at man kontaktes ved avhenting og ordner betaling med vipps når varene er overlevert til sjåfør.

Lest gjennom tråden og ser at mange overser den "viktigste" detaljen som er god dialog, samarbeid og tilgjengelighet. Den som ettergir den info man forespør og som virker ærlig og redelig beint frem er ikke en svindler. Har flere ganger mottatt på forskudd og forskuddsbetalt over 20k på handler over avstand og det har aldri gått galt selv om det kunne det. Dette med å ha god kommunikasjon er viktig både som selger og kjøper. Forøvrig er det synd at disse få svindlerne skal gjøre det så forbanna vanskelig for oss andre som faktisk bare prøver å selge eller kjøpe privat. Merk.svindlerne utvikler nye metoder å svindle på og noen ganger slår lynet ned der man ikke skulle tro, så selvfølgelig skal man ikke være totalt naiv, men se etter den gode kommunikasjonen og da burde resten av valideringen gå av seg selv. En seriøs selger eller kjøper vil aldri nekte på å utgi sin personalia, ta flere bilder eller skrive kontrakt over Mail osv.til den man handler med heller. Dette bunner ut i sunn fornuft. Har opplevd forsøk på svindel fra utlandet og innlandet men dette er personer som ifbm.overnevnte "sunn fornuft» er så i tåkeland at når man presser dem blir det bare surr.

fraiser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Antall liker
    192
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen som har vært ute for en som kaller seg kim odd andersen eller bare kim andersen ?? (kim olsen ??)
    finnes ikke i noe register hverken med navn, adresse og telefon, han har gitt meg alle 3.
    Sikkert da samme som tok kontakt med meg i dag og skulle kjøpe forsterker av meg.
    Jeg ble ikke svindlet,men noen godtroende kunne sikkert falt i fella,som han sikkert får til innimellom.

Sa at jeg sender bilde før og etter pakking og alt ok så langt og svarte kjapt..sa jeg ville ha nr til han så fikk det også og svar via sms
    .(ikke registrert nr)
    Så sa jeg var klar for sending og sendte bilde av ferdig pakket og ventet på betaling fra han via vipps så sender jeg..
    Da ble det helt stille…. Både via sms og via Finn.
    Han fjernet anonnsen sin samtidig..Noe gammle recivere osv, noe skurret også da han ikke nevte om prisen var ink frakt eller hvor mye han skulle vippse..🤔

Så regel er vel, Ikke send noen ting uten å få betalt først ,iallefall om man ikke kjenner personen og ikke er verifisert i tillegg..
    Fikk navn og nr men det stemmer ikke helt overens det heller.
    Googlet så navnet hans og fant navnet hans i denne tråden.😅 Mulig han droppa det uten å si ifra, men snodig likt navnet som dukker opp flere steder her itråden..

meldingen fra han når jeg sa jeg kunne sende ved forskuddsbetaling.
    Nick via Finn er Gatemixmc600.
    Navnet mitt er kim alexander Olsen. Adressa mi er………. Mvh Kim A

Sist redigert:

toral1

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.06.2005
    Antall liker
    53
    Torget vurderinger
    10
    Sikkert da samme som tok kontakt med meg i dag og skulle kjøpe forsterker av meg.
    Jeg ble ikke svindlet,men noen godtroende kunne sikkert falt i fella,som han sikkert får til innimellom.

Sa at jeg sender bilde før og etter pakking og alt ok så langt og svarte kjapt..sa jeg ville ha nr til han så fikk det også og svar via sms
    .(ikke registrert nr)
    Så sa jeg var klar for sending og sendte bilde av ferdig pakket og ventet på betaling fra han via vipps så sender jeg..
    Da ble det helt stille…. Både via sms og via Finn.
    Han fjernet anonnsen sin samtidig..Noe gammle recivere osv, noe skurret også da han ikke nevte om prisen var ink frakt eller hvor mye han skulle vippse..🤔

Så regel er vel, Ikke send noen ting uten å få betalt først ,iallefall om man ikke kjenner personen og ikke er verifisert i tillegg..
    Fikk navn og nr men det stemmer ikke helt overens det heller.
    Googlet så navnet hans og fant navnet hans i denne tråden.😅 Mulig han droppa det uten å si ifra, men snodig likt navnet som dukker opp flere steder her itråden..

meldingen fra han når jeg sa jeg kunne sende ved forskuddsbetaling.
    Nick via Finn er Gatemixmc600.
    Navnet mitt er kim alexander Olsen. Adressa mi er………. Mvh Kim A
    Hvem har ikke det
    lurt meg en gang
    har prøvd seg flere ganger, men kjenner han igjen på stemmen

tor arne

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    446
    det norske politi er patetisk. tyveri og bedrageri er fritt frem, iallefall mot privatpersoner.

fraiser

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2011
    Antall liker
    192
    Torget vurderinger
    10
    Helt enig, bare irriterende og ergelig at slike kan holde på..
    Rart han ikke prøvde å spørre om jeg kunne sende før han fikk»ordet vipps» feks. Opplevd det også før. Men ble bare helt stille heldigvis..
    adressen han oppga var også et industri område i 3766 Sannidal som også skurret,

ville dere prøvd å fiske mere mens »handelen» er varm ,eller bare lagt den død. Ikke noe annet en pakking for ingenting.men Tenker da på info og
    Hvem har ikke det
    lurt meg en gang
    har prøvd seg flere ganger, men kjenner han igjen på stemmen

tor arne
    For meg ble det bare rarere og rarere da mangel på interesse og ikke et spørsmål ang produktet.
    Og at adressen var på et industriområde med 4 bedrifter registrert. samt ikke registrert mob nr eller adresse tilknyttet navn.
    sjekket ikke noe dette etter jeg hadde gjort ampene klare for sending 🙄
    Samt virket som han selv hadde den ene anonnsen liggende ute så det skulle virke «troverdig» Der sto samme adresse og finn bruker.
    Den ble fjernet umiddelbart når jeg sa kr først så sender jeg.

Men hadde uannsett aldrig sendt noe uten kr først selv om noe av det stemte,men.
    Spør om mob nr, Sjekk nr oppgitt, betaling vipps sjekk nr mot vipps. sjekk adresse mot navn, og tilbakemeldinger,verifisert bruker osv så får man litt følelse på det..
    Stolte på magefølelsen og lønnte seg denne gangen også..
    Men fikk meg til å tro på det var oppriktig helt i starten, det gjorde han, samt litt følelsen av at å pisse på folk med moral er innafor..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn