Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• RJEL

Servicemann
    Ble medlem
    30.04.2004
    Antall liker
    1.792
    Torget vurderinger
    4
    Har også skaffa meg en sølvplatespiller. Har hatt gammel Sony og et års gammel Topping DX9.
    Men denne Accu`en fra 2008 grusa alt jeg har hatt tidligere. Hvorfor har jeg ikke oppdaga dette merke før ?
    588687581_1144435461008158_1461014191842618432_n.jpg

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.349
    Sted
    Sunndalsøra
    Document_20250502_0001.jpg

Her er et privat bilde Andre Perrault sendte meg. Han døde av kreft. Han var filmlyd og TV lydmixer i LA. Han drev e-speakers som solgte høyttaler element og måleutyr i fritiden. Accuphase var hans favorittmerke. Han var ikke noe opptatt av kabler. Ikke bare forsterkere her. Sikkert elektronisk delefilter og strømfilter også. Kanskje ikke så rart at noen velger dette merket.

Sist redigert:

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.395
    Torget vurderinger
    29
    Jeg har i dag en DP-78 CD-spiller.
    Den spiller både CD og SACD. Det skal sies at jeg har ytterst få SACDer.
    Men jeg har utrolig mye bra musikk på CD, så en god CD-spiller er et must.
    Jeg bruker DACen i spilleren for Streaming og MiniDisc, men har også DAC-60 i forsterkeren.
    Har ikke helt funnet fordeler/ulemper med den ene løsningen kontra den andre.
    Annet enn at DAC-60 har USB-tilkobling som ikke DP-78 har.
    Denne bruker jeg uansett ikke pr i dag.

Jeg leker litt med tanken om å Selge DP-78 og kjøpe en DP-450.
    Rett og slett fordi det hadde vært kjekt med en ny modell med garanti.
    Men har det noe for seg? Bør jeg bare slå meg til ro med den jeg har?
    DP-78 er 4,7 kg tyngre enn DP-450.
    Den spiller upåklagelig deilig, det gjør sikkert DP-450 også.
    Er det noen som har erfaringer / testet eldre SACD-spiller mot ny " rimelig" CD-spiller?
    Takker for alle innspill.

K.H.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Antall liker
    1.453
    Torget vurderinger
    11
    Dessverre ingen erfaring med annet enn DP-430 og DP-450. Opplever begge som lydmessig gode, men sistnevnte har stillere skuff/CD-lading. Før disse hadde jeg en toppmatet dyr Eximus og syntes Accuphase var minst like bra. For noen uker siden opplevde jeg litt problemer med at DP-430 av og til hadde plunder med å lese av CDene ved mating, men dette virker nå å ha gått seg til. Har litt mistanke om at manglende bruk over lengre tid kunne være årsaken. DP-450 tror jeg er et godt kjøp for deg om du ønsker å fornye til noe betalbart og noe som matcher E-4000 designmessig. Hvis det siste betyr noe for deg.

rorres

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.04.2006
    Antall liker
    2.395
    Torget vurderinger
    29
    Dessverre ingen erfaring med annet enn DP-430 og DP-450. Opplever begge som lydmessig gode, men sistnevnte har stillere skuff/CD-lading. Før disse hadde jeg en toppmatet dyr Eximus og syntes Accuphase var minst like bra. For noen uker siden opplevde jeg litt problemer med at DP-430 av og til hadde plunder med å lese av CDene ved mating, men dette virker nå å ha gått seg til. Har litt mistanke om at manglende bruk over lengre tid kunne være årsaken. DP-450 tror jeg er et godt kjøp for deg om du ønsker å fornye til noe betalbart og noe som matcher E-4000 designmessig. Hvis det siste betyr noe for deg.
    Takk. Ja det skader ikke om de matcher hverandre design-messig. Men heller ikke noe absolutt must.
    CD-spillere funker helt klart best ved jevnlig bruk. Har opplevd lignende med andre CD-spillere.
    Da jeg fikk DP-78 i hus kunne skuffen lukke seg igjen ved åpning. Den hadde da stått ubrukt et par år.
    Gikk over etter noen dager, og har ikke skjedd igjen siden da.

Bisa

Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Antall liker
    30
    Torget vurderinger
    1
    ...er trofast 'Accuphase'r' og oppgraderte til en DP-570 som blir stående i uoverskuelig fremtid..:) . .men skulle du ha noe å gå på ift budsjett (vs en DP-450) ville jeg ha hørt med 'BOAS' om han har noen 'DP-570' som skal ha nye eiere i og med at det er kommet en oppgradert 'DP-570S' .. good luck uansett ..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn