Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Til dere Accuphase fetisjister så kan jeg fortelle at jeg var innom alteret til Tor i dag, der var det Accuphase for nærmere en million - vakkert var det :)
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Den nye intergrerte forsterkeren E-350 til 350 000 Y.






     
    O

    om.s

    Gjest
    cybwiz skrev:
    Den nye intergrerte forsterkeren E-350 til 350 000 Y.






    Nydelig sak!! for en som muligens er i markedet etter integrert, noen som har en pris ide på herligheten?....

    mvh
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Flere bilder av Accuphase nyheter

    Baksiden av DP-700








    M-6000

     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Saito skrev:
    Hei,

    Kan vel med hånda på hjertet si at det er den mest velbalanserte ampen jeg har hørt til d.d. :)

    Jeg synes ikke den blir varm, ialle fall ikke iforhold til andre kl.a forsterkere. det blir så klart lunk i den men ikke noe å snakke om...

    Vet ikke om det er noe å hente for deg på å "nedgradere" til en stk. A-45 istendet for 2stk a-30. Hvordan har du hektet dette opp idag? Bi-Amp eller Bridge? Det eneste jeg tror du vil hente noe på er å kjøre 2stk a-45 i så tilfelle.


    Jan
    Hei Jan,

    Beklager sent svar; jeg har vært i Spania en uke.

    Jeg har brokoblet dem ja. Har forsøkt bi-amping også men jeg syns brokobling låter bedre.

    mvh,
    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Baron skrev:
    Nå vil jeg også være en venn. Har endelig fått bytta ut H200 og CDP2a fra Hegel! Og inn kom en fantastisk varm og velspillende E-450 med DAC20 kort. Benytter min gamle pioneer 757ai dvdspiller som cdspiller, men den spilte rompa av Hegelen med det eksterne DACkortet ;D Så nå skal jeg bare spare til DP-500 ;). Tror ikke jeg kommer til bytte fra min nye venn Accuphase på en lang, lang stund. Mmmmmm så deilig det er å høre på musikk da gitt ;D
    Gratulerer! Jeg fikk mitt DAC-20 kort i går som jeg skal bruke i min C-2000 forforsterker. Skal koble Squeezebox og DVD spiller til dette.

    mvh,
    OS
     

    Otern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Hei!

    Har integrert Accuphase som aktuell forsterkerkandidat for mine SF Cremona Auditor. Har i den anledning et lite spørsmål til dere venner av A:

    - Er det stor forskjell på de ulike årganger/versjoner av samme serie ?? Dvs. er 308 et stort steg fremover i forhold til 306/306V etc. Eller er oppdateringene av mer subtil art ??

    Mvh
    Accuphase groupie, kanskje bestevenn på sikt ? ::)
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Ser Baron har kjøpt seg den nye E-450, gratulerer en masse!
    Denne fikk en fantastisk test i tyske Audio, og ble regnet som noe av det aller beste integrerte man kunne få.
    De har også testet E-550 med samme poengsum, men det virket i testen av E-450 at de kanskje likte den enda bedre?
    E-550 er toppmodell og dyrest. E-450 er rimeligere, men nyere.
    Noen som har formening om hva som skiller disse modellene? Er E-450 nå like god som E-550?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Hagto skrev:
    Ser Baron har kjøpt seg den nye E-450, gratulerer en masse!
    Denne fikk en fantastisk test i tyske Audio, og ble regnet som noe av det aller beste integrerte man kunne få.
    De har også testet E-550 med samme poengsum, men det virket i testen av E-450 at de kanskje likte den enda bedre?
    E-550 er toppmodell og dyrest. E-450 er rimeligere, men nyere.
    Noen som har formening om hva som skiller disse modellene? Er E-450 nå like god som E-550?
    Hei,

    E-550 er klasse-A og har MOS-FET utgangstransistorer mens E-450 er klasse-AB med bipolare utgangstransistorer. MOS-FET transistorer har i mine ører en mere rør-aktig, varm lyd. Ellers er E-450 nyere og har mere moderne kretsløsning, bla AAVA-II volumkontroll. Tipper de andre produktene blir oppgradert til denne type volumkontroll også og da er vel muligens C-2000 neste mann ut og muligens den nye E-350 som er nevnt ovenfor.

    mvh,
    OS
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    OS skrev:
    Hagto skrev:
    Ser Baron har kjøpt seg den nye E-450, gratulerer en masse!
    Denne fikk en fantastisk test i tyske Audio, og ble regnet som noe av det aller beste integrerte man kunne få.
    De har også testet E-550 med samme poengsum, men det virket i testen av E-450 at de kanskje likte den enda bedre?
    E-550 er toppmodell og dyrest. E-450 er rimeligere, men nyere.
    Noen som har formening om hva som skiller disse modellene? Er E-450 nå like god som E-550?
    Hei,

    E-550 er klasse-A og har MOS-FET utgangstransistorer mens E-450 er klasse-AB med bipolare utgangstransistorer. MOS-FET transistorer har i mine ører en mere rør-aktig, varm lyd. Ellers er E-450 nyere og har mere moderne kretsløsning, bla AAVA-II volumkontroll. Tipper de andre produktene blir oppgradert til denne type volumkontroll også og da er vel muligens C-2000 neste mann ut og muligens den nye E-350 som er nevnt ovenfor.

    mvh,
    OS

    mvh,
    OS
    Takk for svar!
    Blir spennende å følge med. Har nok en liten følelse av at E-550 har en litt annen, og kanskje varmere lyd, men krever nok mer lettdrevne høyttalere igjen.
    Accuphase er spennende, og liker følelsen byggekvaliteten gir!
     

    Baron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Hei Godtfolk!
    Jeg kjøpte E-450 uhørt, men hadde 550 hjemme på lytt. Synes at den låt usedvanlig flott og hadde alt jeg var ute etter. Kropp, dynamikk, varme og evne til å forføre på lavt volum. Manglet vel alt dette, det Hegelsettet jeg hadde fra før. Så fikk jeg et tips at det kom inn en E-450, som hadde fått mye bra omtale av Saito og slo til. Må innrømme at til og med førsteinntrykket var veldig bra, men den har etterhvert nærmet seg mer og mer 550. Og har ikke angret et sekund. Mye mulig at jeg hadde hørt forskjell hvis jeg hadde switchet mellom disse nå, men jeg er så utrolig fornøyd at skal jeg oppgradere noe nå så blir det cdspiller før høytalere. For min nye venn blir nok her en god stund. Det er og blir et røverkjøp ;D
    Og til OS, du blir nok kjempefornøyd med DAC 20 kortet. Mye bedre enn forventet det også!

    B
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    OS skrev:
    I dag tok jeg farvel med min kjære Accuphase DP-78. Det har vært et år med mye god lyd men etter jeg kjøpte med Squeezebox har den blitt brukt alt for lite og jeg solgte den nå mens jeg enda kunne få en brukbar pris igjen for den. Snart kommer DP-700 og da mister DP-78 mye av sin verdi på bruktmarkedet.

    Et Accuphase DAC-20 tar snart over som DAC for min Squeezebox. 2 ganger Accuphase A-30 og Accuphase C-2000 beholder jeg.


    mvh,
    Ole
    Snakket med importøren av Accuphase i dag og han spurte meg om jeg kunne legge ut denne informasjonen her: DP-700 er ikke en erstatning for DP-78. Den nye DP-700 er posisjonert over DP-85 som gikk ut av produksjon i fjor. DP-78 vil fortsatt bli produsert og det er heller ikke planlagt noen erstatning for den.

    Det som forundrer meg litt er at vi kunne lese om DP-700 på japanske nettsider for flere måneder siden og at importøren først ble oppmerksom på modellen når han leste om den her på HFS.

    mvh,
    OS
     

    Baron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Hei OS!
    Har du gjort deg noen inntrykk av DAC20 kortet eller? Åssen låter det i forhold til DP78 da? Synes det funker veldig bra jeg, men lurer på om jeg mister noe dybde. Skulle vel bare mangle i forhold til prisen. Skal prøve en DP78 i nærmeste fremtid. Men i forhold til Hegel er jo dette en drøm til halve prisen ;D. Jeg kjøpte forresten headset fra Audio Technica når jeg var i Japan i februar, de ble lansert i London 1 mai og impportøren her hadde ingenting før i sommer. Så ting slippes ganske tidlig der, samme gjaldt vel for all elektronikk.

    B
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Baron skrev:
    Hei OS!
    Har du gjort deg noen inntrykk av DAC20 kortet eller? Åssen låter det i forhold til DP78 da? Synes det funker veldig bra jeg, men lurer på om jeg mister noe dybde. Skulle vel bare mangle i forhold til prisen. Skal prøve en DP78 i nærmeste fremtid. Men i forhold til Hegel er jo dette en drøm til halve prisen ;D. Jeg kjøpte forresten headset fra Audio Technica når jeg var i Japan i februar, de ble lansert i London 1 mai og impportøren her hadde ingenting før i sommer. Så ting slippes ganske tidlig der, samme gjaldt vel for all elektronikk.

    B
    Hei,

    Jeg gjorde en AB-test med DAC-20 og DP-78 i vår og jeg hørte ikke forskjell men det sier kanskje mere om min hørsel enn produktene! Jeg er meget fornøyd med kortet og det eneste minuset er at en ikke kan velge inngang via fjernkontrollen (jeg har Squeezebox koblet til koaksinngangen og DVD-spiller til den optiske og sistnevnte prioriteres).

    mvh,
    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Litt mere info om DP-700:



    The DP-700 is the latest SACD player from Accuphase, it will be released in early December in Japan. At first look the DP-700 seems old-fashioned however, it incorporates the best from the DC-801 Digital Processor and the DP-800 SACD Player.

    It features the innovative digital signal processing technology MDSD (Multiple Double Speed DSD) using an ultra fast FPGA IC (5.6448 MHz) with error correction, the MDS++ technology with 8 D/A converters "AD1955" from Analog Devices driven in parallel and it includes a PLL circuitry "Ultra Jitter-Free +". Frequency response is 0.5Hz to 50kHz, total harmonic distortion is 0.0008% and SNR 114dB.

    Also the rear panel gets a bunch of connectors such as coaxial, optical digital outputs, balanced and unbalanced analog outputs. The Accuphase DP-700 measures 477x394x156mm, weighs 27kg and comes with a remote control "RC-100".
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Til info så blir DP-700 dobbelt så dyr som DP-78 :p
     

    Bisa

    Medlem
    Ble medlem
    15.02.2007
    Innlegg
    23
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Test av DP-700

    Var i Tyskland rett før jul og fikk bladd gjennom siste utg av AUDIO - og der var første test av DP-700..

    Som ventet vanket det toppkarakter på denne; i følge bladet var 700 den beste integrerte spilleren de hadde testet anytime... Betyr at DP800 + DC801 fortsatt troner på toppen der i gården til tross for at 700 puster den i nakken ..

    Veil pris i Tyskland på DP-700 er 16.000 EUR, hvilket skulle bety noe rundt 125-130K hos Tor i Torggata. Så da er det bare å begynne å spare..

    mvh Bisa
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Bisa skrev:
    Test av DP-700

    Var i Tyskland rett før jul og fikk bladd gjennom siste utg av AUDIO - og der var første test av DP-700..

    Som ventet vanket det toppkarakter på denne; i følge bladet var 700 den beste integrerte spilleren de hadde testet anytime... Betyr at DP800 + DC801 fortsatt troner på toppen der i gården til tross for at 700 puster den i nakken ..

    Veil pris i Tyskland på DP-700 er 16.000 EUR, hvilket skulle bety noe rundt 125-130K hos Tor i Torggata. Så da er det bare å begynne å spare..

    mvh Bisa
    Ser den får 5poeng mere på vanlig CD men likt på SACD som DP-78,

    Elektronisk sett så er DP-700 svært lik DP-800/DC-801 så jeg vil tro det er en flott spiller.

    Har spillt mye musikk på 800-riggen å jeg vet hva den er god for, så det skal bli spennende å høre 700'en

    Håper VIRKELIG jeg snart får se en test av noe tungt accuphase i ett norsk blad snart.... !

    Fra Audio's liste:

     

    Vedlegg

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.073
    Antall liker
    1.060
    Torget vurderinger
    10
    Til Accuphases venner; kan dere si noe om hva det er med lyden som begeistrer? Er det kanskje også samtidig ting med lyden som er mer på det jevne, sammenlignet med annet transistorutstyr? Hva med PRAT f.eks?

    Mvh.
    Ketil
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    K.H. skrev:
    Til Accuphases venner; kan dere si noe om hva det er med lyden som begeistrer? Er det kanskje også samtidig ting med lyden som er mer på det jevne, sammenlignet med annet transistorutstyr? Hva med PRAT f.eks?

    Mvh.
    Ketil
    I mitt tilfelle så har det å eie Accuphase utsyr vært en drøm siden tenårene. Jeg har de siste årene opgradert og oppgradert men det tok en brå slutt etter jeg fikk Accuphase i hus. Nå bruker jeg tiden på å lytte til musikk. Jeg har aldri brydd meg om alle disse fancy utrykkene som PRAT, holografi osv så de får andre kommentere.

    Det jeg kan si er at jeg oppgraderte fra Thule transistorforsterker til røreffektforsterkere for tre år siden og fikk bakoversveis av forskjellen. Etter oppgraderingen spurte jeg meg selv hvorfor jeg aldri har eid rørutstyr før og sa samtidig til meg selv at jeg aldri skulle eie en transistorforskerker igjen. Så røk et rør i den ene kanalen og det kom en meget ubehagelig lyd i den ene høyttaleren som jeg ikke greier å beskrive her. Jeg bestilte helt nytt rørsett fra Motron og jeg fikk desverre aldri forsterkerene til å fungere skikkelig igjen.

    Så fikk jeg Accuphase A-30 effektforsterker på lån av Tor og ble overrasket over hvor musikalsk og røraktig lyd det var. Jeg var solgt!

    Når det er sagt så er det ikke alle som liker designet til Accuphase og jeg kunne selv klart meg godt uten de store viserene. Forforsterkeren jeg har, C-2000, har tonekontroller, monoknapp, loudness og hele pakka som vi var vant med på 70/80 tallet. Det liker jeg!

    mvh,
    OS
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Hva kan jeg forvente å måtte gi for en brukt Accuphase DP55V eller DP57?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    wotg skrev:
    Hva kan jeg forvente å måtte gi for en brukt Accuphase DP55V eller DP57?
    Jeg solgte min ett år gamle DP-57 for 21K for ett år siden.

    mvh,
    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Skal bli spennende å se hva Accuphase kommer med i 2008. I år var det DP-700, E-350 og M-6000. Jeg antar at de fortsetter å oppgradere de eldre effektforsterkerene fra MCS til MCS+ inngangstrinn. Så vidt jeg kan se er det A-60, P-5000 og M-8000 som står igjen med MCS. En annen oppgradering de har gjort med de nye integrerte er overgang fra AAVA til AAVA-II volumkontroll og det er nå bare E-213 som ikke er oppgradert. Tipper den blir oppgradert neste år og blir hetende E-250. Så vidt jeg kan se er det ingen av forforsterkerene som har den nye volumkontrollen og da tipper jeg C-2000 er først ut og får nummer C-2010.

    Noen vil kanskje si: Get a life!

    mvh,
    OS
     

    anders.s

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    75
    Antall liker
    18
    Kode:
    Meget vakkert! Vet du hva "V" etter modellnummeret stårfor?
    V Betyder inklusive Fjärrkontroll.

    Själv Spelar jag på E-408 + DP-67

    Får man va me i klubben?

    Mvh Anders.S :)
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Hipp hipp hurra ;D Idag er jeg blitt medlem av har jeg blitt medlem av denne eksklusive klubben.
    En Accuphase DP65 troner nå øverst i racket :)
    Kablingen er Tara labs Axiom XLR.
    Meget fornøyd ;D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    wotg skrev:
    Hipp hipp hurra ;D Idag er jeg blitt medlem av har jeg blitt medlem av denne eksklusive klubben.
    En Accuphase DP65 troner nå øverst i racket :)
    Kablingen er Tara labs Axiom XLR.
    Meget fornøyd ;D
    Gratulerer!

    OS
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    anders.s skrev:
    Kode:
    Meget vakkert! Vet du hva "V" etter modellnummeret stårfor?
    V Betyder inklusive Fjärrkontroll.

    Själv Spelar jag på E-408 + DP-67

    Får man va me i klubben?

    Mvh Anders.S :)
    Ja alle får være med!

    OS
     

    supersubb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Gratulerer til Wotg med DP-65, har bestillt meg Accuphase DP-500 idag så nå venter jeg i spenning, har før eid Accuphase DP-55V og var meget godt førnøyd med den.
    Noe eget med Accuphase sine modeller.

    Trur modell betegnelsen "V" står for en oppgradering av modellen, eller siste versjon.

    :)
     

    Amorte

    Fersking
    Ble medlem
    22.01.2008
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Hej,

    Jeg har netop opdaget denne tråd for Accuphase´s venner. Håber, at jeg må være med, selvom jeg bor i Danmark :).

    Venlig hilsen
    Allan
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    HEI!

    Selvfølgelig kan du det!

    Og Velkommen til forumet.


    mvh

    Amorte skrev:
    Hej,

    Jeg har netop opdaget denne tråd for Accuphase´s venner. Håber, at jeg må være med, selvom jeg bor i Danmark :).

    Venlig hilsen
    Allan
     

    haden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.09.2004
    Innlegg
    170
    Antall liker
    1
    A60 kontra A45 , hva er den mest vesentlige forskjell imellom disse ? Forstår det slik at A45'en er en nyere modell og kanskje på høyde med A60'en ?
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    A45 er nyere ja, men det er godt med mye mere pulver i 60'n enn i 45'n,
    men det er ett nyere innganstrinn (MCS+) i 45'n. Har du vanskelig last, type elektrostat el.l så hadde jeg helt klart gått får A-60. Men har du annet lett å deilig (les: Horn :)) ) så er 45'n ikke noe dårligere lyd messig synes jeg.

    mvh

    haden skrev:
    A60 kontra A45 , hva er den mest vesentlige forskjell imellom disse ? Forstår det slik at A45'en er en nyere modell og kanskje på høyde med A60'en ?
     

    TrondH

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    25
    Antall liker
    3
    Hei,
    Da er DP-78 i hus, og jeg søker herved om medlemskap i Accuphases venner.
    Jeg prøvde først en Cary 306, men den ble for hard og aggressiv for meg og mitt system/ min stue.

    Ingen tvil om hvor jeg står i debatten om hvor viktig kilden er (se øvrig utstyr nederst)! ;D (... men det følger vel flere oppgraderinger etter hvert)

    Ett spørsmål til de som kjenner DP-78: Førsteinntrykket av spilleren er godt (dvs. rett ut av boksen), men jeg har hørt rykter om at det er lang innspillingstid på denne (500 timer). Noen som har erfaringer? Ev. hva som forandrer seg i løpet av innspillingen?
    Mvh
    Trond
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    TrondH skrev:
    Hei,
    Da er DP-78 i hus, og jeg søker herved om medlemskap i Accuphases venner.
    Jeg prøvde først en Cary 306, men den ble for hard og aggressiv for meg og mitt system/ min stue.

    Ingen tvil om hvor jeg står i debatten om hvor viktig kilden er (se øvrig utstyr nederst)! ;D (... men det følger vel flere oppgraderinger etter hvert)

    Ett spørsmål til de som kjenner DP-78: Førsteinntrykket av spilleren er godt (dvs. rett ut av boksen), men jeg har hørt rykter om at det er lang innspillingstid på denne (500 timer). Noen som har erfaringer? Ev. hva som forandrer seg i løpet av innspillingen?
    Mvh
    Trond
    Velkommen Trond!

    Kjøpte du DP-78 ny eller brukt?

    Noen her som har hørt om den nye integrerte E-250 (erstatter E-213) og DP-600 SACD spiller? Ser de skriver om dem på Japanske diskusjonsforum.

    mvh,
    OS
     

    TrondH

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    25
    Antall liker
    3
    Hei OS,
    Jeg kjøpte Accuphasen ny. Er klar over at det er litt "over the top" i forhold til resten av anlegget, men gjort er gjort.
    Jeg er også klar over at den er noen år gammel og at det sikkert er nye modeller rett rundt hjørnet, men det tar jeg ikke så tungt. Som sagt, så passer Accuphasens spillestil meg mye bedre enn Cary 306, men det er nok et smaksspørsmål. (Jeg har en rørforsterker fra Cary som jeg ikke kan få rost nok.)

    Det som bekymrer meg akkurat nå, er at det piper fra drivverket. Håper det er noe som forsvinner med innspillingen.
    Har du forresten noen erfaringer når det gjelder innspilling av DP-78? Forandrer den karakter, eller er det snakk om nyanseforskjeller?

    PS. Nå har jeg kommet hjem, og spilleren har fått 20 timer mer innspilling: Pipingen er borte.
    Ellers kan jeg vel svare på mitt eget spørsmål: Denne spilleren trenger virkelig innspilling. Alt er nå fyldigere og instrumentene er bedre plassert i lydbildet. Og ennå har jeg bare spilt 120 timer. Ryktene sier at denne spilleren trenger 500 timer.

    Mvh
    Trond
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    TrondH skrev:
    Hei OS,
    Jeg kjøpte Accuphasen ny. Er klar over at det er litt "over the top" i forhold til resten av anlegget, men gjort er gjort.
    Jeg er også klar over at den er noen år gammel og at det sikkert er nye modeller rett rundt hjørnet, men det tar jeg ikke så tungt. Som sagt, så passer Accuphasens spillestil meg mye bedre enn Cary 306, men det er nok et smaksspørsmål. (Jeg har en rørforsterker fra Cary som jeg ikke kan få rost nok.)

    Det som bekymrer meg akkurat nå, er at det piper fra drivverket. Håper det er noe som forsvinner med innspillingen.
    Har du forresten noen erfaringer når det gjelder innspilling av DP-78? Forandrer den karakter, eller er det snakk om nyanseforskjeller?

    PS. Nå har jeg kommet hjem, og spilleren har fått 20 timer mer innspilling: Pipingen er borte.
    Ellers kan jeg vel svare på mitt eget spørsmål: Denne spilleren trenger virkelig innspilling. Alt er nå fyldigere og instrumentene er bedre plassert i lydbildet. Og ennå har jeg bare spilt 120 timer. Ryktene sier at denne spilleren trenger 500 timer.

    Mvh
    Trond
    Den første DP-78 ble solgt i Norge sommeren 2006 så den er ikke så veldig gammel! DP-78 er en kjempespiller som du kan glede deg over i mange år fremover. Jeg angrer bittert på at jeg solgte min.

    Når det gjelder innspilling så merket jeg ikke store forskjellen men jeg lot den stå på repeat et par døgn før jeg lyttet seriøst på den. Jeg merket stor forskjell på (ved spilling av CD) Accuphase DP-57 som jeg hadde før DP-78; DP-78 er mye mere detaljert og har et mere markert stereobilde. Når dette er sagt så har jeg ikke verdens beste hørsel og har bla. store problemer med å høre forbedringer på underlag til CD-spillere/forsterkere og andre tweaks som folk beskriver her på HFS.

    Jeg hadde ingen slike ulyder som du beskriver på min. Det eneste jeg opplevde var at den hakket på et par CD'er som var ganske slitt men dette er vanlig på dyre CD-spillere.

    mvh,
    OS
     

    TrondH

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    25
    Antall liker
    3
    Takk for svar, OS.
    Pipingen fra drivverket er nå tilbake. Jeg vurderer returnere den, men venter litt til.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn