Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • U

    utgatt60135

    Gjest
    Ækjufeis ..? Tor sier det slik i allefall (og jeg).
     
    K

    kbwh

    Gjest
    Er jo satt sammen av accumulator og phase, så du er nok nærmere enn meg på lydskriften der, Lyngen. Jeg uttaler det slik jeg og, men prøver etter beste evne å unngå Thor Heyerdahl-engelsken.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Fantastisk flotte anlegg i denne tråden gitt! Virkelig spennende å se.
    Syns jeg så en A-30 til salgs tidligere. Kjenner dere til det? Kunne kanskje vurdert en slik, men vet ikke om den er til salgs lenger?
     

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Bare en tanke, du har ikke prøvd å dra Novaene litt mere ut fra bakveggen? Mine står med ca. 175cm luft mellom bakveggen og baksiden på HT. Utgjør MYE mtp. dybdegjengivelse, 3D osv.
    Har ikke plass til å trekke de noe mer ut fra bakvegg, men de låter fantastisk selv med denne plaseringen.

    Helge
     

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Fantastisk flotte anlegg i denne tråden gitt! Virkelig spennende å se.
    Syns jeg så en A-30 til salgs tidligere. Kjenner dere til det? Kunne kanskje vurdert en slik, men vet ikke om den er til salgs lenger?
    Tror det var trådstarter som annonserte den til salgs

    Helge
     

    niels

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2002
    Innlegg
    3.954
    Antall liker
    1.291
    Sted
    Nadadouro, Portugal
    Ikke noe problem å plassere 50kg på disse glass platene, har planer om nytt rack. Men vet ikke hva jeg skal kjøpe, noen forslag?


    Mvh Helge
    Ja, enig i at det ser litt rart ut med så svære komponenter på racket..., men, skal det være rack liker jeg Pagode, tror Roy Magne har slikt bl.a.
    http://www.finite-elemente.de/en/products
    Trådstarters rack er også meget meget pent, står skikkelig i stil med Accuphase sine muskler !
    Nu har jeg imidlertid blitt så gammel at jeg synes hifi skal gjemmes vekk i et skab, ute av syne, ikke stå i et rack...
     

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Ja, enig i at det ser litt rart ut med så svære komponenter på racket..., men, skal det være rack liker jeg Pagode, tror Roy Magne har slikt bl.a.
    http://www.finite-elemente.de/en/products
    Trådstarters rack er også meget meget pent, står skikkelig i stil med Accuphase sine muskler !
    Nu har jeg imidlertid blitt så gammel at jeg synes hifi skal gjemmes vekk i et skab, ute av syne, ikke stå i et rack...
    Racket er byttet ut, men det var ikke noe problem med det gammle ang vekt.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Sv: Re: Accuphase's venner

    Accuphase skrev:
    Fantastisk flotte anlegg i denne tråden gitt! Virkelig spennende å se.
    Syns jeg så en A-30 til salgs tidligere. Kjenner dere til det? Kunne kanskje vurdert en slik, men vet ikke om den er til salgs lenger?
    Tror det var trådstarter som annonserte den til salgs

    Helge
    Ja det var meg. Har lagt den ut igjen nå.

    mvh,
    OS
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Accuphase's venner

    Effektrinnene fra Accuphase er spennede men A-30 blir vel litt i snaueste laget for å spille med litt pondus på store høyttalere. Brukte du ikke et par A-30 brokoblet? Selger du begge eller beholder du det ene selv?
     

    virak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.06.2005
    Innlegg
    178
    Antall liker
    60
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Sv: Accuphase's venner

    Jeg stiller kanskje i budsjettklassen, men det er fremdeles en Accuphase (E-302)!
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Sv: Accuphase's venner

    Lexluthor skrev:
    Effektrinnene fra Accuphase er spennede men A-30 blir vel litt i snaueste laget for å spille med litt pondus på store høyttalere. Brukte du ikke et par A-30 brokoblet? Selger du begge eller beholder du det ene selv?
    A-30 greier fint å drive store høyttalere da de har meget kraftig strømforsyning. Ja jeg kjører to stk brokoblet. Jeg vet ikke om jeg selger begge enda men hvis jeg gjør det skal jeg oppgradere til èn A-45. En ting er sikkert: jeg tviler på om jeg noen gang vil bytte til et annet merke enn Accuphase!

    mvh,
    OS
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Accuphase's venner

    OS skrev:
    En ting er sikkert: jeg tviler ....
    (det gjør jeg óg) ;)

    Har ML integrert nå men trenger ikke lenger forforsterker så jeg har lyst på en ren stor high-end effektforsterker. Accuphase A-45 er absolutt en kandidat ved siden av ML 332/334 eller de nyere. Jeg har prøvd å få noen til å beskrive forskjellen i lydsignatur på klasse A og klasse A/B uten hell. Jeg innbiller meg at Accuphase og ML har lignende lydsignatur som jeg liker - nøytral, rent og fokus på oppløst flytende mellomtone uten trettende imponatoreffekter som jeg har hørt fra andre amerikanere.
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Sv: Accuphase's venner

    Lex,

    Hvilke HT ønsker du å drive da?
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Sv: Accuphase's venner

    Lexluthor skrev:
    OS skrev:
    En ting er sikkert: jeg tviler ....
    (det gjør jeg óg) ;)

    Har ML integrert nå men trenger ikke lenger forforsterker så jeg har lyst på en ren stor high-end effektforsterker. Accuphase A-45 er absolutt en kandidat ved siden av ML 332/334 eller de nyere. Jeg har prøvd å få noen til å beskrive forskjellen i lydsignatur på klasse A og klasse A/B uten hell. Jeg innbiller meg at Accuphase og ML har lignende lydsignatur som jeg liker - nøytral, rent og fokus på oppløst flytende mellomtone uten trettende imponatoreffekter som jeg har hørt fra andre amerikanere.
    Jeg har aldri gjort en side-om-side sammenligning men Accuphases' klasse-A forsterkere bruker mos-fet transistorer i utgangen mens klasse A/B forsterkerene bruker bipolare transistorer. De førstnevnte gir en litt mere røraktig klang. Grunnen til at de bruker mos-fet i klasse-A er for å hindre selvforsterkende overopphetning ("thermal runaway") som kan forekomme i klasse-A forsterkere med bipolare transistorer.


    mvh,
    OS
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Accuphase's venner

    janopseth skrev:
    Lex,

    Hvilke HT ønsker du å drive da?
    Skal nå drive ProAc D38 men hvem vet hva fremtiden bringer.... man kan vel aldri få nok reserver dersom man ikke har aktive subber som deg og ønsker å blåse litt ut i ny og ne uten at lydbildet blir komprimert. Mindre forsterkere møter veggen på mer eller mindre elegant. Både ML og Accuphase har soft-clipping ved overstyring så det blir litt "røraktig". Så jeg ønsker meg en forsterker med gode reserver.
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Sv: Accuphase's venner

    Hadde jeg vært deg da hadde jeg nok kanskje vurdert en A60, en A45 klarer nok å drive dine D38 til respektable nivåer uten å dø ut da den klarer 90w på papiret i 4. En A60 gir i allefall 120W i 4, men husk at alle Acchp. produkter dobbler så jeg vil nok tippe at de gir enda mere. Pluss at de har det viktigste av alt; noen helvetes strømreserver. ;)
    Men.....for prisen av en A60 så får du også en P7100 som faktisk gir 250w i 4. Men tror ikke du skal tenke får mye på A vs. A/B. Det er noen bra amper uansett. Begynn med en A45 så kan du evnt. kjøre 2 etterhvert.


    Lexluthor skrev:
    janopseth skrev:
    Lex,

    Hvilke HT ønsker du å drive da?
    Skal nå drive ProAc D38 men hvem vet hva fremtiden bringer.... man kan vel aldri få nok reserver dersom man ikke har aktive subber som deg og ønsker å blåse litt ut i ny og ne uten at lydbildet blir komprimert. Mindre forsterkere møter veggen på mer eller mindre elegant. Både ML og Accuphase har soft-clipping ved overstyring så det blir litt "røraktig". Så jeg ønsker meg en forsterker med gode reserver.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.225
    Antall liker
    4.849
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Re: Accuphase's venner

    Valentino skrev:
    Er jo satt sammen av accumulator og phase, så du er nok nærmere enn meg på lydskriften der, Lyngen. Jeg uttaler det slik jeg og, men prøver etter beste evne å unngå Thor Heyerdahl-engelsken.
    "Accumulator"?? Er det ikke "Accurate", da?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.537
    Antall liker
    3.709
    Torget vurderinger
    96
    Sv: Re: Accuphase's venner

    coolbiz skrev:
    Valentino skrev:
    Er jo satt sammen av accumulator og phase, så du er nok nærmere enn meg på lydskriften der, Lyngen. Jeg uttaler det slik jeg og, men prøver etter beste evne å unngå Thor Heyerdahl-engelsken.
    "Accumulator"?? Er det ikke "Accurate", da?
    Navnet er satt sammen av "accurate" og "phase" ja. Klinger bra og har en mening.
    Skulle ønske jeg kunne melde meg inn i klubben, men solgte min gamle traver DP 75 for en tid
    tilbake. Accuphase har en helt spesiell appeal, det ser så forbannet lekkert ut både inni og utenpå.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    Sv: Accuphase's venner

    janopseth skrev:
    ...tror ikke du skal tenke får mye på A vs. A/B.....
    En venn av meg hadde en Accuphase med en liten knapp i fronten som skiftet mellom klasse A og klasse A/B - det blinket i lysene og var sikkelig imponerende dengang. Jeg husker ikke modellnummeret. Det hadde vært kjekt om Accuphase hadde fortsatt med det.....
     

    jaerbo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.10.2004
    Innlegg
    164
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    8
    Sv: Accuphase's venner

    Lexluthor skrev:
    janopseth skrev:
    ...tror ikke du skal tenke får mye på A vs. A/B.....
    En venn av meg hadde en Accuphase med en liten knapp i fronten som skiftet mellom klasse A og klasse A/B - det blinket i lysene og var sikkelig imponerende dengang. Jeg husker ikke modellnummeret. Det hadde vært kjekt om Accuphase hadde fortsatt med det.....
    Kan tenke meg at det muligens kan være en P266 effektforsterker:
    http://www.accuphase.com/history.html
    introdusert i 1983. Jeg har akkurat skaffet meg en slik, men har ikke fått testet den ut ennå. Kommer nok til å gå en tid før jeg får annledning til det, men jeg skal se om jeg kan komme tilbake med noe inntrykk.

    Mvh JE
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Long shot kanskje, men er det noen som har noen formening om en eldre Accuphase 200 eller 300 serien vil låte sammen med et par Yamaha NS1000M? Etter det jeg har forstått har Accuphase en ikke transistoraktig lydbilde.
    Kan noen også fortelle om det er noen større forskjell mellom 200 og 300 serien utom det som er åpenlyst?
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Til info så går det rykter om at det kan bli noe skikkelig snacks fra Accuphase å finne på Horten Messa i år ::)
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    I dag tok jeg farvel med min kjære Accuphase DP-78. Det har vært et år med mye god lyd men etter jeg kjøpte med Squeezebox har den blitt brukt alt for lite og jeg solgte den nå mens jeg enda kunne få en brukbar pris igjen for den. Snart kommer DP-700 og da mister DP-78 mye av sin verdi på bruktmarkedet.

    Et Accuphase DAC-20 tar snart over som DAC for min Squeezebox. 2 ganger Accuphase A-30 og Accuphase C-2000 beholder jeg.


    mvh,
    Ole
     

    Vedlegg

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Hvor har du fått det fra att det kommer en DP-700??????



    Helge
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase skrev:
    Hvor har du fått det fra att det kommer en DP-700??????

    Helge
    De skriver om den på japanske web-sider men det er jo også naturlig å tenke seg en oppfølger med de nye balanserte filtrene. Dette er et av de største ankepunktene med DP-78; de gjør om det balanserte signalet på utgangen av DAC'ene og kjører det gjennom et ikke-balansert filter for så å gjøre det balansert igjen før det sendes ut på XLR-kontaktene. Dette er rettet opp i DP-500 i tillegg til nytt drivverk. Det er naturlig at de gjør dette med DP-78 (DP-700) og DP-67 (DP-600) også. Hvis du studerer kretsløsningen vist i databladet til DP-57 og sammenligner med det i DP-500 så ser du hva jeg mener.

    mvh,
    OS
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.733
    Antall liker
    3.337
    Hvor har du fått det fra att det kommer en DP-700???
    Accuphase DP-700 - pris i japan 1,155,000 Y.







    Flere nye produkter

    DG-48




    M-6000

     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Faen så pent!! hilsen skap-venn! ;D

    PK
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Saito skrev:
    pks skrev:
    Faen så pent!! hilsen skap-venn! ;D

    PK
    Ja dette blir bare bedre å bedre ;D
    Hei Saito,

    Ser du har A-45. Hva er dine opplevelsen av denne forsterkeren? Blir den veldig varm? Jeg har 2 stk A-30 i brokobling og er meget fornøyd med lyden men vurderer oppgradering/nedgradering til 1 stk A-45.

    mvh,
    OS
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Hei,

    Kan vel med hånda på hjertet si at det er den mest velbalanserte ampen jeg har hørt til d.d. :)

    Jeg synes ikke den blir varm, ialle fall ikke iforhold til andre kl.a forsterkere. det blir så klart lunk i den men ikke noe å snakke om...

    Vet ikke om det er noe å hente for deg på å "nedgradere" til en stk. A-45 istendet for 2stk a-30. Hvordan har du hektet dette opp idag? Bi-Amp eller Bridge? Det eneste jeg tror du vil hente noe på er å kjøre 2stk a-45 i så tilfelle.


    Jan
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    får jeg skjeve blikk om jeg sier at jeg fikk en liten kribling i kroppen av de bildene? :p
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Pengvim skrev:
    får jeg skjeve blikk om jeg sier at jeg fikk en liten kribling i kroppen av de bildene? :p
    Nei du blir bare en venn av klubben :D
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Pengvim skrev:
    får jeg skjeve blikk om jeg sier at jeg fikk en liten kribling i kroppen av de bildene? :p
    Det er nok motsatt.. Du får skjeve blikk hvis det ikke kribler litt i kroppen.

    PK
     

    Baron

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2005
    Innlegg
    51
    Antall liker
    0
    Nå vil jeg også være en venn. Har endelig fått bytta ut H200 og CDP2a fra Hegel! Og inn kom en fantastisk varm og velspillende E-450 med DAC20 kort. Benytter min gamle pioneer 757ai dvdspiller som cdspiller, men den spilte rompa av Hegelen med det eksterne DACkortet ;D Så nå skal jeg bare spare til DP-500 ;). Tror ikke jeg kommer til bytte fra min nye venn Accuphase på en lang, lang stund. Mmmmmm så deilig det er å høre på musikk da gitt ;D
     

    Brian7500

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    433
    Antall liker
    4
    Hej,

    Jeg har planer om at prøve at anskaffe mit en Accuphase forstærker.

    Men da mine penge ikke rækker til nyt udstyr har jeg kig på en E-212.

    Mit spørgsmål er nu:

    Hvilken cd-afspiller skal man vælge til sådan en?

    Jeg har kigget på en DP-55V.

    Er den et godt valg? Eller er der andre modeller der passer bedre?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn