Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    hobby

    Gjest
    Har bestilt meg en DP-700 i dag, så da må vel jeg også melde meg inn i "klubben" :)
     

    supersubb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hei!
    Grattis til Cappuccino, har nettopp fått DP-500 i hus og pakket ut Stax'n i dag, første inntrykket er meget bra for å si det mildt, har levert inn mine Wireworld balanserte kabler da Accuphasen og Stax'n har motsatt polaritet på pinne 2 og 3, så kjører nå med "nødkabel" inntil videre hehe, DP-500 vil nå gå på konstant repeat igjennom de kommende dager, ;D dette blir lænt ja..!
    8)
     
    H

    hobby

    Gjest
    Har anskaffet en E-308 til anlegg nr 2. Her lurer jeg på en ting: Forsterkeren kommer til å stå på for det meste da den brukes av hele familien (i oppsett sammen med TV). Bør jeg derfor ha UV-meter av mht. holdbarhet på lyset? Synes det er kulest når det er på, men lurer på hva som genererer lyset. Noen som vet om det er en slags pære eller diode? - og som har erfaring med dette?
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Mulig jeg vrir emnet litt: Har noen på denne tråden erfaring med
    Accuphase 2810 forforst.? Har selv PS-Audio PCA-2 ( ekstern strømforsyning).
    ( Monoblokker Bryston 28 B SST, Høytt.: ProAc D 80 ) Vil en slik oppgradering
    til Accu. være verdt den noe voldsomme prisforskjellen fra PS- Audio ??
    Mvh. O.P.K
     
    B

    bts

    Gjest
    O.P.K. skrev:
    Mulig jeg vrir emnet litt: Har noen på denne tråden erfaring med
    Accuphase 2810 forforst.? Har selv PS-Audio PCA-2 ( ekstern strømforsyning).
    ( Monoblokker Bryston 28 B SST, Høytt.: ProAc D 80 ) Vil en slik oppgradering
    til Accu. være verdt den noe voldsomme prisforskjellen fra PS- Audio ??
    Mvh. O.P.K
    Jag vet inte mycket om PS-Audio, däremot äger jag en C-2810 och det vill
    jag inte byta mot något annat försteg. Det spelar med utsökt holografi
    och punktformighet, mycket precist, det räcker för mig.

    Det finns bara ett sätt att ta reda på om det är vad du önskar.

    Mvh BTS
     
    H

    hobby

    Gjest
    bts skrev:
    Jag vet inte mycket om PS-Audio, däremot äger jag en C-2810 och det vill
    jag inte byta mot något annat försteg. Det spelar med utsökt holografi
    och punktformighet, mycket precist, det räcker för mig.

    Det finns bara ett sätt att ta reda på om det är vad du önskar.

    Mvh BTS
    BTS,
    Hva slags øvrig utstyr benytter du med 2810? Prøvd ulike CD spillere og effekttrinn f.eks. med mer og mindre hell? Veldig fint om du deler av deg med dine erfaringer! Flere som er interessert i 2810 her...:)
     
    B

    bts

    Gjest
    Cappuccino skrev:
    bts skrev:
    Jag vet inte mycket om PS-Audio, däremot äger jag en C-2810 och det vill
    jag inte byta mot något annat försteg. Det spelar med utsökt holografi
    och punktformighet, mycket precist, det räcker för mig.

    Det finns bara ett sätt att ta reda på om det är vad du önskar.

    Mvh BTS
    BTS,
    Hva slags øvrig utstyr benytter du med 2810? Prøvd ulike CD spillere og effekttrinn f.eks. med mer og mindre hell? Veldig fint om du deler av deg med dine erfaringer! Flere som er interessert i 2810 her...:)
    Min erfarenhet säger mig att det saknar all betydelse vad andra säger eller vad tidningar skriver om hur någonting låter. Det är mina öron som ska avgöra hur en produkt spelar, i min anläggning i mitt rum. Alltså, om jag är intresserad av en produkt så är det viktigaste för mig att få hem den på något sätt för att testa.
     
    H

    hobby

    Gjest
    bts skrev:
    Min erfarenhet säger mig att det saknar all betydelse vad andra säger eller vad tidningar skriver om hur någonting låter. Det är mina öron som ska avgöra hur en produkt spelar, i min anläggning i mitt rum. Alltså, om jag är intresserad av en produkt så är det viktigaste för mig att få hem den på något sätt för att testa.
    Støttes 100%. Men det må vel være lov å spørre om erfaringer osv. på et forum og "vennetråd" som dette, er det ikke derfor vi er her? ;)
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    Hei folkens. Etter oppfordring melder jeg meg herved på. DP-78 er mitt første Accuphaseprodukt. Satser på ett forsterkersett etter hvert.
     

    TrondH

    Medlem
    Ble medlem
    09.02.2007
    Innlegg
    25
    Antall liker
    3
    camper skrev:
    Hei folkens. Etter oppfordring melder jeg meg herved på. DP-78 er mitt første Accuphaseprodukt. Satser på ett forsterkersett etter hvert.
    Gratulerer Camper. Jeg har nettopp kjøpt meg DP-78 selv. Hva er førsteinntrykket ditt? Sammeliknet du med andre spillere før du kjøpte?
    Trond
     

    Michail

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.08.2006
    Innlegg
    184
    Antall liker
    35
    Torget vurderinger
    11
    Hei,

    Jeg får vel melde meg inn "eg og".

    Har for øyeblikket E-450 og DP 78. Har hatt mye Accuphase tidligere også, var bl a første mann i Norge som kjøpte DP 70 ( hos BOAHS).

    Har hatt DP 78 et år snart ( kjøpt brukt) E- 450 kjøpte jeg hos Tor i høst.

    Nå glemmer jeg utstyrsmaset og konsentrerer meg om musikken.

    MVh
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer alle nykommere!

    Jeg angrer fremdeles på at jeg solgte min DP-78, men kombinasjonen Squeezebox + Accuphase DAC-20 fungerer meget godt den også.

    Ellers er det få nyheter fra Accuphase for tiden. Legger merke til at de har fjernet M-8000 fra den Japanske web-siden og flyttet den til "product museum" så da er vel den på vei ut selv om den Norske impørtøren ikke visste noe når jeg spurte. Det er vel M-6000 som tar over. Ellers tipper jeg at erstatteren til E-213 kommer i år og får nummer E-250. Kanskje får vi en oppgradering av P-5000 (P-5100) og A-60. De to sistnevnte mangler det nye innganstrinnet (MCS+) som de andre effektrforsterkerene har.

    mvh,
    OS
     

    supersubb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    73
    Antall liker
    0
    Hei!
    Og grattis til alle som har anskaffet seg Accuphase utstyr i den siste tiden, har selv begynnt så smått å lytte seriøst til min DP-500 etter flere uker med innspilling, vil si jeg virkelig er fornøyd ja, uten å utdype for mye, ennå.. :D
    Og byggekvaliteten ligger langt utenpå det meste jeg har eid, og mange plater som var litt vanskelige å spille i mine tidligere spillere er ikke noe problem med Accuphasen.
    Koser meg hele tiden med masse god musikk for tiden ja!
    ;D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Cappuccino skrev:
    Har bestilt meg en DP-700 i dag, så da må vel jeg også melde meg inn i "klubben" :)
    Har du fått DP-700 i hus nå? Håper i så fall du kan dele dine erfaringer så langt med oss.


    mvh,
    OS
     
    H

    hobby

    Gjest
    Da er DP-700 koblet opp ;D
    Sml. med Cary 306 SACD som den erstattet spiller DP-700 rett ut av esken (!) mye mer oppløst og luftigere, mer definert og samtidig større lydbilde, mer kropp og autoritet. Dette er virkelig en grom spiller og jeg gleder meg til fortsettelsen!

    Cappuccino
     

    lille hiawata

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2008
    Innlegg
    4.334
    Antall liker
    2.566
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei er min Accuphase T108 noe og satse på. Mistet den fra 3 meters høyde og rett ned på gulvet i stua. Sidepanelene fikk seg en peising men tuneren funker fortsatt. Hva kan nye paneler koste i 2008
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    lille hiawata skrev:
    Hei er min Accuphase T108 noe og satse på. Mistet den fra 3 meters høyde og rett ned på gulvet i stua. Sidepanelene fikk seg en peising men tuneren funker fortsatt. Hva kan nye paneler koste i 2008
    Du må nesten maile Taa for prisoverslag.... jeg ville i alle fall å gjort noe får å beholde den, de låter jo knall..

    Er det denne:

    http://www.accuphase.com/historys/cate/t-108en.pdf
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    Takk Saito.

    Hva synes du om C-2410?

    Vurderer sluttrinn også.
    Noen betraktninger ?

    Har Final 700 elektrostater.

    Camper
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Camper,

    Jeg personlig synes det er en knall pre, helt i topp klasse, det er definitift den Pre'n fra Accuph. som gir deg mest for penga.
    Kan ikke sette noen fingerer på om det er noen parametere som manglet... Du må nesten bare få testet den selv.

    Den spiller som alt annet Accuphase: Musikk.

    Husk at hvis du skal bruke Accuphase produkter mot andre hifi apparater så er Accph. fase vendt på XLR.

    På power amp siden ville jeg kanskje ha testet en A-45 eller en P-5000. Kjenner ikke til Finale.

    camper skrev:
    Takk Saito.

    Hva synes du om C-2410?

    Vurderer sluttrinn også.
    Noen betraktninger ?

    Har Final 700 elektrostater.

    Camper
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Hvis man sammenligner 2410 mwd 2810 - hva er foskjellen(e)? Hvordan forklares den store prisforskjellen ?
    Jeg tenker faktisk på å investere i 2810, men rent lydmessig vil det kanskje være lurest å
    kjøpe 2410 ? ( Sluttrinn: Bryston 28B SST ) Takknemlig for innspill.
    Mvh O.P.K.
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Hei,

    Rent lydmessig er det lurest å kjøpe 2810! ;)

    Det er jo klart at det er noen bedre komponenter i 2810, derav prispåslaget.
    Men hva det er vet jeg ikke. Den opplevdes nok som mere "detajert" og "kontrollert". Så det blir vel egentlig om du føler at du har råd til det, klart det er en bedre pre. Den har også hel chassi i tre, så den ser jo lekkrere ut. den har også digital avlesning av volum og kilde så du ser på hvilket nivå du spiller fra godstolen, på 2410 er eneste indikasjon på potmeteret som kan være litt vannskelig å se hvis du sitter noen meter unna.

    Men du kommer ikke til å angre deg om du kjøper en uansett, det eneste som kommer til å skje hvis du kjøper 2410 er at du kommer til å oppgradere til 2810... ;D

    Når det gjelder match med bryston så har jeg aldri testet dette. Det bør du kanskje finne ut av?

    mvh



    O.P.K. skrev:
    Hvis man sammenligner 2410 mwd 2810 - hva er foskjellen(e)? Hvordan forklares den store prisforskjellen ?
    Jeg tenker faktisk på å investere i 2810, men rent lydmessig vil det kanskje være lurest å
    kjøpe 2410 ? ( Sluttrinn: Bryston 28B SST ) Takknemlig for innspill.
    Mvh O.P.K.
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Takk til Saito for informativt / greit svar ang. 2410 kontra 2810. Har nok en
    følelse av at Bryston 28B er en bra match. Den er mere " silkemyk " / mere " rørlyd"
    enn andre Bryston forst. - f.eks. 7B som jeg hadde tidligere. Men dette må selvsagt
    utprøves ved event. lån hos vår venn Tor hos Lyric. Har allerede 2 sett høytt. :
    ProAc D 80 og D28. Dette blir nok en spennende og interessant test.
    Mvh.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    accuphase T 107 får ikke sterkt nok signal på stasjonene maks 25. Noen som vet noe om følsomheten til tuneren og hvordan man fikser det?
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    65finger skrev:
    accuphase T 107 får ikke sterkt nok signal på stasjonene maks 25. Noen som vet noe om følsomheten til tuneren og hvordan man fikser det?
    Beklager, jeg hakke peiling. Håper noen andre på forumet våkner og kan hjelpe deg. Ikke akkurat kø på forumet om dagen.
    Har du noe annet snadder en tuneren fra Accuphase forresten?

    Camper
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Ikke noe Accuphase for tiden, men skal holde deg orientert om det dukker opp noe på min oppgraderingsvei. takk for svar, håper det finnes noen Accuphase fans som har peiling på tuneren eller hvem som kan reparere den.
     

    camper

    Medlem
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    7
    Heisan folkens.

    Noen som har erfaring med egenimport av Accuphase?


    Camper
     

    Reima

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.09.2007
    Innlegg
    89
    Antall liker
    0
    Noen som har erfaring med de mindre integrerte til Accuphase? Tenker spesielt på E-210.
    Hvordan står denne seg mot dagens forsterkere?
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.734
    Antall liker
    3.337
    Nye modeller som kommer:

    C-2110 til 472500 Yen

    P-4100 til 493500 Yen
     
    H

    hobby

    Gjest
    Reima skrev:
    Noen som har erfaring med de mindre integrerte til Accuphase? Tenker spesielt på E-210.
    Hvordan står denne seg mot dagens forsterkere?
    Det har skjedd mye siden dengang... Når Accuphase slipper nye produkter er det vel gjennomtenkt og utprøvd. Stort sett alltid vesentlig forbedring fra generasjon til generasjon.
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    wizard skrev:
    Nye modeller som kommer:

    C-2110 til 472500 Yen

    P-4100 til 493500 Yen
    Der kom du meg i forkjøpet! Hadde tenkt å nevne at de kommer. Tipper at C-2110 er etterkommeren etter C-2000 og at det ikke kommer noen C-2010 som jeg antok tidligere.

    Her er et par bilder:



     

    Accuphase

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2005
    Innlegg
    103
    Antall liker
    5
    Idag kom noe jeg har ventet på, har koblet opp Accuphase C-2810 i mitt system og det skuffer ikke selv rett ut av boxen.
    Den er faktisk mye bedre på alle parametere, hadde denne på lån i påsken og sammenlignet med min C-2400 og dere ser selv resultatet av hjem lån ;D
     

    OS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    11
    Torget vurderinger
    3
    Accuphase skrev:
    Idag kom noe jeg har ventet på, har koblet opp Accuphase C-2810 i mitt system og det skuffer ikke selv rett ut av boxen.
    Den er faktisk mye bedre på alle parametere, hadde denne på lån i påsken og sammenlignet med min C-2400 og dere ser selv resultatet av hjem lån ;D
    Heisann! Gratulerer med ny pre! Ikke så ofte jeg ser deg skrive her på forumet for tiden.

    mvh,
    OS
     
    B

    bts

    Gjest
    Accuphase skrev:
    Idag kom noe jeg har ventet på, har koblet opp Accuphase C-2810 i mitt system og det skuffer ikke selv rett ut av boxen.
    Den er faktisk mye bedre på alle parametere, hadde denne på lån i påsken og sammenlignet med min C-2400 og dere ser selv resultatet av hjem lån ;D
    Gratulerar till en god pre ;D
     

    janopseth

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.11.2005
    Innlegg
    196
    Antall liker
    2
    Gratulerer AccupH.

    Jeg oppgraderte selv idag: fra Dp-78 til Dp-700.. (kjøpte også ny fluestang idag så den ble prioritert først) men kommer med tilbake mld. ang Accup...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn