Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    909
    Antall liker
    707
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    480 blir ca dobbelt så dyr som hva jeg må betale for 370. Mer enn jeg er villig til å betale.
    Trenger ikke mer enn 100w heller....
    nu er det sådan at verden flytter sid i små step, så det vil sikkert gå helt bra m en 370.

    Av en eller anden grund, har vi mennesker en overdreven to på at hvert model skifte, opgradering er en revolution.

    Hvilket sjelden er tilfældet.

    Mvh

    Small steps, small steps.
    Det er nettopp det som er så flott med den hobbyen at alle oppfattar alt individuelt, og ingen ører er like.
    Hva er det som er blitt bedere med musikken,,tenker da på hvilke instrumenter..
     

    tomekatomek

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.08.2013
    Innlegg
    71
    Antall liker
    65
    Torget vurderinger
    8
    nu er det sådan at verden flytter sid i små step, så det vil sikkert gå helt bra m en 370.

    Av en eller anden grund, har vi mennesker en overdreven to på at hvert model skifte, opgradering er en revolution.

    Hvilket sjelden er tilfældet.

    Mvh

    Small steps, small steps.
    Det er nettopp det som er så flott med den hobbyen at alle oppfattar alt individuelt, og ingen ører er like.
    Hva er det som er blitt bedere med musikken,,tenker da på hvilke instrumenter..
    Saksofonen er mer behagelig, stemmer er større, strenger roligere og tydeligere, stortromma slår hardare i brystet. For meg var det en oppgradering, mulig det er bare mine ører, men fra 470 som jeg har eid to ganger og så ble det en endring i lyden, en tydelig en.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    E-370 er en nydelig liten sak, men hiv deg ut på en E-480, er ikke den største prisforskjellen i forhold til hva du får av lyden. E-480 har fått en stor oppgradering kontra 370, 470 og 650. Etter å ha hatt alle de i stuen min syntes jeg at 480 er litt på en annen liga. Så stor kontroll, 3D-dimensjonalitet, musikalitet og bass har jeg aldri fått frem på mine Respons, og jeg har hatt mye rart i hus nå i løpet av de siste årene.
    Kan du så beskrive hva denne oppgraderingen faktisk består i?
    Først og fremst så har de fått separert alt fra hverandre, og nå har du faktisk en preamp og effekt hver for seg i en kabinett med AAVA, så sånn sett er det det nærmeste du kommer separerte elementer for de som ønsker å ha pre og effekt hver for seg. Dempingsfaktoren i tillegg blitt redusert, og det merkes, spesielt i bassen. Det er som å sammenligne Mcintosh MA7000 med MA8900, eller Hegel H200 med H590, oppgraderingen er stor. Var skeptisk til å begynne med, men det kom på plass. I tillegg har den fått liten facelift, ikke at det trengtes, men ryddigere ser den ut. Jeg er mer enn fornøyd. Skulle egentlig oppgradere til A-75 med 2850, men den biten kan vente litt til.
    Er det bedre jo høyere eller jo lavere damping factor det er? E-460 har en damping factor på 200.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    593
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    4
    Saksofonen er mer behagelig, stemmer er større, strenger roligere og tydeligere, stortromma slår hardare i brystet. For meg var det en oppgradering, mulig det er bare mine ører, men fra 470 som jeg har eid to ganger og så ble det en endring i lyden, en tydelig en.
    Hei!

    Gratulerer med 480! Som du vet så har jeg solgt min 470 videre. ;-) Dog har ikke interessen for Accuphase sluppet helt taket. Eiergleden er stor! Har derfor luktet litt på 650 da jeg er opptatt av å holde meg til integrerte løsninger. Utfordringen har vært å avklare om 650 er bedre på de utfordringene jeg synes 470 hadde hos meg. Sammenlignet med min Karan, synes jeg 470 ble litt for blomstrende i de lavere oktaver. I tillegg, i sammenligning, glapp den litt på å holde styr på gjengivelse når musikk med større besetning ble kompleks. Hadde jeg ikke kunnet sammenligne direkte, eller uten en "skarpere" referanse, hadde jeg nok levd godt med 470. Med et annet oppsett enn mitt, kunne opplevesen også vært anderledes. Noen sonderinger tilsier at 650 ikke kan forventes å være bedre på de forholdene jeg har kommentert over. Jeg har ikke testet selv.

    Nå har du erfaring med 470 og 650, og nå også 480. Du har beskrevet noen av egenskapene til 480 kontra de andre. Kan du si noe om nettopp de utfordringene jeg viser til over?

    Mvh Olav E
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Hyllest til m-8000

    DSC_0055.jpg


    Jeg får bare uavlatelig kick av mine m-8000 monoblokker (her i solskinn).
    De er bare så mektige og har så jernkontroll på høyttalerne :p

    Takk til han som gjorde det mulig å kjøpe disse til overkommelig pris.
    Han ville ha Accuphase klasse A istedet ;)
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    Det var litt av et beist, de lager ikke så kraftige idag tror jeg. Hvilke høyttalere skal de drive?
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    ser utifra bildet ut som dem drifter YAmaha NS-5000 :) burde låte passe gæernt det der :)
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    Ja, monoblokkene driver Yamaha NS-5000 og de trives godt sammen.
    m-8000 er kom i ca 2003, veier 50 kg/stk. og de var mye dyrere enn den nyere m-6000.
    Det sies at de sluttet å lage dem fordi det ble for dyrt :confused:
    m-8000 er en videreutvikling av m-2000 (som begge er de største blokkene Accuphase har laget), men verdsettes mye høyere.

    NS-5000 kan spille eksepsjonelt høyt uten å lyde anstrengt og virker veldig robuste.
    Når jeg spiller høyt, spretter viserne ofte opp på 0 db.
    NS-5000 liker kraftig forsterker. Dersom man skal bruke dem sammen med Yamahas nye forsterker m-5000,
    bør man nok optimalt ha 2 stk. brokoblet, tror jeg.

    m-8000 er veldig stømsterk og ydelsen er som følger:
    m-8000_ydelse.jpg
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Hallo Accuphasevenner,
    er det noen som har erfaringer å dele anngående AD 2800/2810/2820 eller 2850 ?
    Vurderer å putte en slik i min C2450....

    Mvh.
    Rolf
     
    Sist redigert:

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg får vel skaffe meg egene erfaringer da;-)

    Hallo Accuphasevenner,
    er det noen som har erfaringer å dele anngående AD 2800/2810/2820 eller 2850 ?
    Vurderer å putte en slik i min C2540....

    Mvh.
    Rolf
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har AD2800 til min C2800.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Veit da faen, aldri prøvd :cool: Men det gjør den sikkert! Accupiss leverer alltid.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Joda, men har andre rigger også. Vi får se om ikke denne vinteren gir rom for å prøve nevnte variant.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg driver å prøver min nå, virker lovende må jeg si.....
     

    bergtann

    Medlem
    Ble medlem
    21.12.2010
    Innlegg
    33
    Antall liker
    9
    Sted
    Langs sjøen
    Hallo Accuphasevenner,
    er det noen som har erfaringer å dele anngående AD 2800/2810/2820 eller 2850 ?
    Vurderer å putte en slik i min C2450....

    Mvh.
    Rolf
    Heisann, har brukt denne i ca 5-6 år og er fornøyd både med lyd og valg denne gir. Kjører nå med en Benz LP og lyden er upåklagelig.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen av vennene her som vet om det er OK å bruke ordinære XLR-kabler til å koble sammen pre-og effektforsterker? Apparatene det dreier seg om er C-2120(pre) og A-60(effekt). Mener å ha hørt at Accuphase bruker en egen, aparte, kobling, men er ikke sikker (og for lat til å lete på nettet).
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Jeg mener at signal pluss er på pinne 3 på både effekt og pre, så du kan bruke alt av vanlige xlr-kabler.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Så lenge du kobler Accuphase produkter mot hverandre så trenger du ikke tenke på dette - og hvilken som helst kabel kan benyttes.
    Blander en Accuphase med andre fabrikat må en ta hensyn, de fleste (men ikke alle) har omvendt polaritet. Alt. bruke phono single ended, det gjør jeg
    med kabling mellom Accuphase filter og FirstWatt SIT-1 forsterkere, de har ikke balanserte innganger.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Da faller jeg til ro og begynner å lage/lodde passe lange, standard XLR-kabler.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen av vennene her som vet om det er OK å bruke ordinære XLR-kabler til å koble sammen pre-og effektforsterker? Apparatene det dreier seg om er C-2120(pre) og A-60(effekt). Mener å ha hørt at Accuphase bruker en egen, aparte, kobling, men er ikke sikker (og for lat til å lete på nettet).
    Accuphase bruker "japansk" standard på xlr kobling, har ingen betydning så lenge du skal fra en Accuphase til en annen ;de følger jo samme standard og hvilken som helst kabel kan brukes.
    Har du f.eks en preamp som følger "euro" standard og skal brukes sammen med en accuphase blir det 180 grader faseforskyvning hvorvidt dette er hørbart er omstridt...

    Mvh.
    Rolf

    Ups, ser Sluket har svart før meg......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Too slow...:cool: En annen ting, mange Accuphase produkter har bryter for "phase inverting" og da kan du snu det der. Husk også å sette bryteren i stilling "Balanced" - fort gjort å glemme dette. Sjekk ditt produkt.
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Gjelder det E-460 med xlr fra Hegel HD20 og Primare BD spiller også? Hvor finnes denne bryteren?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    skal stå på 2+ for for internasjonal standard
    Capture.JPG

    Har brukt rimelige XLR DMX cabler på 1,5m med hell på accuphase. ca 750kr
     

    okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    skal stå på 2+ for for internasjonal standard
    Vis vedlegget 524754
    Har brukt rimelige XLR DMX cabler på 1,5m med hell på accuphase. ca 750kr
    Ingen bryter på baksiden av E-460. Panelet på framsiden har en Phase knapp; Press once ;inverts the phase.Press again resume normal. Klart så langt, men hva skal den stå på når man bruker Hegel og Primare tilkoblet med xlr.?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.226
    Antall liker
    9.462
    Torget vurderinger
    2
    hmm. tipper den skal inverteres siden Japan har pin 3 som hot(+) og det er normalt for dem,men det er motsatt (pin 2(+) hot) i resten av verden...
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Det er lettere å høre vendt fase dersom den er vendt på EN kanal bare, eller vendt på en driver i en ht. Enten aktiv eller passiv.
     

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    612
    Antall liker
    560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det er lettere å høre vendt fase dersom den er vendt på EN kanal bare, eller vendt på en driver i en ht. Enten aktiv eller passiv.
    Ja, da spiller det jo i "mot"fase og ,hvilket medfører utslukninger m.m. ganske lett å høre, men absolutt fase derimot......
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.407
    Antall liker
    102.430
    Torget vurderinger
    23
    Hva er problemet da? Dersom du ikke hører forskjell?
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Du velger "inverted" på Accuphase'n, som også nevnt av Balle Clorin så er pin 3 positiv og pin 2 negativ som er "normalen" i Japan, mens ellers i verden så brukes pin 3 negativ og pin 2 positiv..!
    Som det også nevnes så er det ikke så lett å høre forskjell..! :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn