Accuphase's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • okalles

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    383
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Du velger "inverted" på Accuphase'n, som også nevnt av Balle Clorin så er pin 3 positiv og pin 2 negativ som er "normalen" i Japan, mens ellers i verden så brukes pin 3 negativ og pin 2 positiv..!
    Som det også nevnes så er det ikke så lett å høre forskjell..! :)
    Har satt den på inverted ja. Muligt en forskjell, men ikke når man sitter foran forsterkeren og trykker på knappen:rolleyes: Må få noen til å trykke for meg, ingen vits med kona da hun sikkert trykker på av/på knappen:D
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Nå har jeg hatt accuphase i 4 år, og er langt ifra noe byttesyke her. :). Ifjor toppet jo galskapen seg med at jeg byttet ut den gode c2120 preampen med kjempen c3850. Forbanna bra elektronikk for musikkformidling rett og slett..

    IMG_20190120_142746.jpg
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Flotte saker, men hvor er platespilleren for skikkelig å få ut hva som bor i dette anlegget?
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Blir nok med den digitale verden her enn så lenge. Platespillere er fint og flott, men syns platene som lages idag har så som så kvalitet( unntak er det jo her også). Men er litt enig, skulle hatt en snurre( har hatt et par ifra før), fordi noen plater gruser den digitale mixen. Vi får se ;)
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hehe. DP750 er nok ikke i noe fremtidig plan, DC-950 kanskje? ;). Her går det i ripping og streaming, derfor investerte jeg i en Auralic Aries II, meget god streamer på hardware , mangler endel på softwarebiten til at den kan forsvare den stive prisen.

    Føler meg relativt ferdig med elektronikken egentlig :). Og syns jeg traff veldig blink med å handle inn Spendor D9, men her gjenstår det mye som jeg kunne tenkt å testet... :p.

    Men er ekstremt mye spennende og bra utstyr ute altså.
    Men jeg holder nok fast med det jeg har nå, prøvde å nedskalere før C-3850 ble kjøpt, men ingen slo til på det, heldigvis :). Det var en enten eller avgjørelse, fikk jeg solgt, så hadde jeg kjøpt en integrert, muligens den nye ifra Luxman: 509x. Den er bare helt nydelig, samt hadde gitt meg litt mer "ro" over investeringene Accuphase har kostet :p.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har kan hørt på D9 m Prima luna, skulle gjerne ha hørt dem m E-470, vi for se hva der sker i fremtiden ;-)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg blitt eier av en Accuphase E-370. Praktfull sak på alle måter. Byggekvalitet og finish er formidabel; er det overgått av noen? Den er ikke billig, men så ser og høres den dyr ut.
    I en verden av masse overprisa ræl framstår denne som direkte billig i forhold til hva du får. Leste en test som hevdet at denne var noe av det beste i prisklassen; det tror jeg gjerne....
     

    barathsec

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.05.2012
    Innlegg
    1.275
    Antall liker
    585
    Sted
    Der hvor gjøken alene galer i full Stereo
    Torget vurderinger
    9
    Da har jeg blitt eier av en Accuphase E-370. Praktfull sak på alle måter. Byggekvalitet og finish er formidabel; er det overgått av noen? Den er ikke billig, men så ser og høres den dyr ut.
    I en verden av masse overprisa ræl framstår denne som direkte billig i forhold til hva du får. Leste en test som hevdet at denne var noe av det beste i prisklassen; det tror jeg gjerne....
    Grattis med E-370, ja Accuphase leverer virkelig eierglede..! :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.031
    Antall liker
    8.244
    Torget vurderinger
    1
    Synes denne beskrivelsen av lyden på E-370 fra en Polsk test (googleoversatt!) er treffende:

    Faktum er at Accuphase forsterkere regnes som ekstremt kulturelt lydende, fordi de representerer rytmen av lyd i en unik og original stil. I stedet for utemmet narowistości, har vi å gjøre med en sofistikert overføring, hvor hver lyd har en viss masse og energi, og hele plottet av den japanske forsterker og trofaste i intakt form på svart bakgrunn. Som et resultat synes lyden ekstraordinært ren, som om den ble filtrert ut av de minste blemishene og eventuelle urenheter."

    Om byggekvalitet og finish fra samme test:

    "Jeg kommer sjelden til denne prisen med så luksuriøst presentert og perfekt raffinert konstruksjoner, bokstavelig talt i hver eneste detalj. Både frontpanelet og bakpanelet er preget av eleganse og ytelse fra de fineste materialene. Også inne i denne forsterkeren gir ingen illusjoner om den høyeste kvaliteten på utførelse. På den annen side ser det ut til at enheten er designet av Accuphase er en slags kunstverk, som sveitsiske klokker, for å bli beundret, selv etter at du tar av dekselet, ser på de enkelte delene i midten av enheten. Interiøret i E-370, som med alle andre Accuphase-design, er ulastelig og perfekt bestilt. Individuelle seksjoner har plass i skjermede celler, skilt av metallplater plassert inne, som samtidig stiver hele strukturen. Selv aluminiumsrør har blitt brukt som støtte og forsterkende elementer."
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Skulle likt å hatt en slik, men ikke til den prisen. kr.60.000,-, dvs. kr.45,- pr. time spilletid, forutsatt levetid 1500 timer, ville trolig satt en demper på lyttegleden.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, går og lurer lidt på om jeg trenger lidt mere Crunch, i opsettet min, og overveier da at benytte Accuphase E-470, som ren forforsterker, eventuelt, bi,amming i kombination med en av disse effekt forsterkere fra Parasound:

    JC5

    55396102-523E-48DD-9D08-4BD0E9924B16.jpg


    B5AAC046-8049-46E2-B38C-A7DAAA70E7F3.jpg


    A21`+

    8C5D9047-2FBB-4FD5-B400-36219B201E19.jpg


    31E16DA9-9E55-406B-A133-FA2EE2CDAF61.jpg


    Pre ut på E+470 er opgivet til , 1,5 volt både balansert og u balansert .

    Med de data som Parasound oppgir, er der nogen tekniske paremetre mellem udgangs, ingangs imperidans, ect jeg skal være opmerksom på?

    Eller Ser det ut til at det vil gå bra?

    Mvh
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.903
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har ikke du Klipsch?
    Hvorfor ikke Klasse A Accuphase?;)

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Hei, går og lurer lidt på om jeg trenger lidt mere Crunch, i opsettet min, og overveier da at benytte Accuphase E-470, som ren forforsterker, eventuelt, bi,amming i kombination med en av disse effekt forsterkere fra Parasound:

    JC5

    Vis vedlegget 527750

    Vis vedlegget 527751

    A21`+

    Vis vedlegget 527752

    Vis vedlegget 527753

    Pre ut på E+470 er opgivet til , 1,5 volt både balansert og u balansert .

    Med de data som Parasound oppgir, er der nogen tekniske paremetre mellem udgangs, ingangs imperidans, ect jeg skal være opmerksom på?

    Eller Ser det ut til at det vil gå bra?

    Mvh
    Da ville jeg nok solgt E-470, og kjøpt JC2, eventuelt den nye P6 som har alt innebygget. "arkitekten" bak Parasound er ikke en dum kar ;).
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei, går og lurer lidt på om jeg trenger lidt mere Crunch, i opsettet min, og overveier da at benytte Accuphase E-470, som ren forforsterker, eventuelt, bi,amming i kombination med en av disse effekt forsterkere fra Parasound:

    JC5

    Vis vedlegget 527750

    Vis vedlegget 527751

    A21`+

    Vis vedlegget 527752

    Vis vedlegget 527753

    Pre ut på E+470 er opgivet til , 1,5 volt både balansert og u balansert .

    Med de data som Parasound oppgir, er der nogen tekniske paremetre mellem udgangs, ingangs imperidans, ect jeg skal være opmerksom på?

    Eller Ser det ut til at det vil gå bra?

    Mvh
    Da ville jeg nok solgt E-470, og kjøpt JC2, eventuelt den nye P6 som har alt innebygget. "arkitekten" bak Parasound er ikke en dum kar ;).
    Ja, det er selvfølgelig et alternativ, men jeg er jævle glad i dac, riaa, forsterker kombien fra Accuphase, og mener at Forforsterker delen fra Accuphase overgår Parasound forforsterkeren.

    Men det for jeg tenke lidt på, ser også på vennnetråden til Parasound, at bygge kvalitet og påliteligheten kansje kansje ikke er helt i klasse med hva vi er blevet vandt med fra vores Japanske venner.

    For tenke lidt a.

    Mvh
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.903
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Accuphase spiller en divisjon over Parasound minst.
    Har hadt flere Parasound forsterkere her,ingen av de kan måle seg med Klasse A ampene til Accuphase. Hadde jeg en E -470 som ble litt tungpustet hadde jeg oppgradert innen Accuphase,ikke byttet til Parasound.

    O
     

    skorob

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.790
    Antall liker
    1.993
    Sted
    Brumunddal
    Torget vurderinger
    9
    Det som er spennende med Parasound, er jo at dem først nå har oppgradert Halo serien, den foregående kom vel i 2003? :p. Helt rått hvor lenge de har holdt ut, og fortsatt vært helt i toppsjiktet hos mange. For min del ble det litt for "grått" og kjedelig lyd. Spent på de nye :D.

    EDIT:
    Det jeg ville frem til her, hadde du topp modellen til parasound i 2004, så hadde du fortsatt toppmodellen av dem i 2017.. så ikke rart forskjellene har vært minimalistiske om man har testet endel ifra dem siste 10 årene :p.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    De Parasound amp'ene jeg har hørt låter grovt og uoppløst i forhold til Accuphase. Selv har jeg E-370 med DAC 40 og AD 50. Jeg bruker kun pre delen i E-370 og har et Anaview AMS 1000 sluttrinn koblet til. Fungerer meget bra!
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke du Klipsch?
    Hvorfor ikke Klasse A Accuphase?;)

    O
    klipsch, er flyttet over i et dunk, DONG, opset.

    Far, mans oppset er idag E 470, Dac 50,+ riaa kortet, hoved høytaler er de Nye KEF R3, side høytalerne er 2 stk SVS PB 3000,også kaldt Jordskelkkvvv simolatorene!!!!!!.

    Ja, det er også en mulighet at biampe Kef R3, og da la en av Accuphase Class A trinnene drive mellemtone, diskant enheden og la E 470 ta sig av bassen.

    Det er kansje lurere at gå denne vei,

    Men da er spørsmålet om hvilken av disse: A-36, A-47, eller A-75, som vil intergrere sig best i kombination, Kef R3 og E- 470.

    Nogen der har peiling, og erfaring fra tidligere Bi, amp opset?

    mvh

    Johnny
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.903
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Hadde nok solgt E-470 og kjøpt A-47 og preamp istedenfor.

    O
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Mener at ha læst et eller andet sted og accuphase anbefaler at benytte A 36, i biamp kombination m E 470.

    Det bliver lidt for Pepret økonomisk, at gå for en fuld udskiftning,- tror jeg ;)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.903
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Dumt du bor så langt unna,vi kunne gjerne bytte lånt så du kunne få testet Accuphase Klasse A :)

    O
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Ja, stort land, men kan jo forhøre mig lidt om priser, og så for vi se.

    Men uanset går jeg ut fra at vi kan blive enige om at forforsterker delen i E+470 er ganske kapabel, i forforsterker sammenheng, nesten uanset hva du finder på at koble den m efterpå.

    Mvh
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Accuphase spiller en divisjon over Parasound minst.
    Enig, men å ta bare preamp delen i en E-470 i å spille på dyre effekttrinn, da tror jeg man mister endel av "accuphase" effekten.
    Jeg hadde forforsterkerdelen av en E-560 koblet til min nåværende Edge- effektforsterker en stund. Det ble "dessverre" en solid oppgradering i forhold til å bare bruke Accuphase integrert. Mye bedre instrumentseparasjon i dybden, "kontroll" av de ulike lydene slik at de ikke fløt ut og ble "mushy", og faktisk enda litegrann bedre detaljnivå. (Jeg var jo ekstremt fornøyd med å bare bruke E-560 integrert, inntil da.) Har også testet Edge-en sammen med en Ear 868 forforsterker. Det ble bare tull. Var rett og slett helt elendig. Her var Accuphase pre (560) mye bedre.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Min personlige og naturligvis subjektive erfaring er at forforsterkerdelen i E-370 er meget god. Sikkert enda bedre med en separat pre fra Accuphase. Forøvrig samsvarer inntrykket mitt med Kule-Trygves ovenfor.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke du Klipsch?
    Hvorfor ikke Klasse A Accuphase?;)

    O
    klipsch, er flyttet over i et dunk, DONG, opset.

    Far, mans oppset er idag E 470, Dac 50,+ riaa kortet, hoved høytaler er de Nye KEF R3, side høytalerne er 2 stk SVS PB 3000,også kaldt Jordskelkkvvv simolatorene!!!!!!.

    Ja, det er også en mulighet at biampe Kef R3, og da la en av Accuphase Class A trinnene drive mellemtone, diskant enheden og la E 470 ta sig av bassen.

    Det er kansje lurere at gå denne vei,

    Men da er spørsmålet om hvilken av disse: A-36, A-47, eller A-75, som vil intergrere sig best i kombination, Kef R3 og E- 470.

    Nogen der har peiling, og erfaring fra tidligere Bi, amp opset?

    mvh

    Johnny
    Rart at ikke 470 skulle klare å drive disse siden det ikke er toppmodellen til KEF og da normalt vil bli brukt med mindre og rimeligere forsterker en din. Jeg har KEF Reference 201/2 som jeg har brukt Cyrus mono blokker på 150w på men følte de krevde mer. Hadde så Phonosophie 4x45 som var klart bedre men hadde lest at de trengte mye watt før de "våknet" så en Devialet 200 ble testet, bra men den føltes ikke kraftigere en 4x45w og til slutt bruket jeg Devialet 440 som spilte bra, men igjen så ble det ikke mer trøkk og dynamikk en med 4x45. Nå er KEF R3 en annen høyttaler en mine men ville prøvd å hørt dem men en kraftigere forsterker om mulig før kjøp, da de kanskje responder likt andre KEF?

    rega 3.JPG
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har ikke du Klipsch?
    Hvorfor ikke Klasse A Accuphase?;)

    O
    klipsch, er flyttet over i et dunk, DONG, opset.

    Far, mans oppset er idag E 470, Dac 50,+ riaa kortet, hoved høytaler er de Nye KEF R3, side høytalerne er 2 stk SVS PB 3000,også kaldt Jordskelkkvvv simolatorene!!!!!!.

    Ja, det er også en mulighet at biampe Kef R3, og da la en av Accuphase Class A trinnene drive mellemtone, diskant enheden og la E 470 ta sig av bassen.

    Det er kansje lurere at gå denne vei,

    Men da er spørsmålet om hvilken av disse: A-36, A-47, eller A-75, som vil intergrere sig best i kombination, Kef R3 og E- 470.

    Nogen der har peiling, og erfaring fra tidligere Bi, amp opset?

    mvh

    Johnny
    Rart at ikke 470 skulle klare å drive disse siden det ikke er toppmodellen til KEF og da normalt vil bli brukt med mindre og rimeligere forsterker en din. Jeg har KEF Reference 201/2 som jeg har brukt Cyrus mono blokker på 150w på men følte de krevde mer. Hadde så Phonosophie 4x45 som var klart bedre men hadde lest at de trengte mye watt før de "våknet" så en Devialet 200 ble testet, bra men den føltes ikke kraftigere en 4x45w og til slutt bruket jeg Devialet 440 som spilte bra, men igjen så ble det ikke mer trøkk og dynamikk en med 4x45. Nå er KEF R3 en annen høyttaler en mine men ville prøvd å hørt dem men en kraftigere forsterker om mulig før kjøp, da de kanskje responder likt andre KEF?

    Vis vedlegget 527937
    Som du selv ser her blir det og benyttet en D200i fra Gamut her, og i andre tester har de benyttet sig av Effekt forsterkere. Så som Parasound JC5 og de store effekt blokkene fra Burmeister.

    Disse anmeldere gik helt ut av deres gode Skind av begeistring over lydkvaliteten fra R3 når de blev koblet op med disse Ganske kapable effekttrin.

    KEF selv anbefaler selv 50 til 180 watt forsterker på R3, men som du ser her fra de Tyske målinger er dette ingen special enkelt last, men en last som stiller visse krav til forsterkeren.

    5F85CCCE-DFF1-45D1-A182-71D09311F408.jpg


    Og her er R7

    7B2DBD1C-C3E7-477C-AA4E-066BD67C3F6E.jpg


    Som du ser her, er R3 faktisk en vanskeligere last for forsterkeren end R7.

    KEF R3 spiller helt sikkert flot m Rega forsterkeren, og de spiller flot m E-470, det skal der ikke være tvilvl om.

    MEN , min erfaring med små stander høytalere så som B&W 805, Dynaudio C20, og for den sags skyld store høytalere, er at Lydgengivels flytter sig, over i en helt anden dimension, når man kobler disse op med en sjikkelig transformator.

    Også, Klipsch R7iii, fik denne nye dimention da vi benyttede de Store Emotiva blokkene her.

    Det er sjeldent høytalerne som er begrensningen her, og gang, på gang, har a fået hakeslepp, når man har koblet selv særdeles rimelige høytalere op med, hva nogen kansje vil betegne som overkill elektronik effekt mæssig.

    Mit poing er du kan ikke få en for stor forsterker, uanset hva som måtte kobles til.

    Mvh
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det var tilsvarende tilbakemeldinger på mine, men i "real life" merket jeg ikke så mye på det lydnivået jeg spiller på. KEF sier 50-150w på mine, men anmelderne mente du kunne begynne med 150W. Forskjellen mellom en og to Devialet 220 var ikke verd pengene hos meg.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Det var tilsvarende tilbakemeldinger på mine, men i "real life" merket jeg ikke så mye på det lydnivået jeg spiller på. KEF sier 50-150w på mine, men anmelderne mente du kunne begynne med 150W. Forskjellen mellom en og to Devialet 220 var ikke verd pengene hos meg.
    Nei det blir jo uanset en opvejning mellem kost og udbytte, som den enkelte selv må vurdere om der ethvert at selge skjorten for ;)
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Jeg forstår fortsatt ikke det enorme behovet for forsterkerkraft som mange gjør seg til talsmann for. Er det slik at man liker å spille avsindig høyt, eller er det bare en form for elefantsyke der man nærmest kappes om å vise til betydningen av overskudd på krefter? Ut fra denne "sannheten" skulle f.eks ikke min Accuphase E-650 på skarve 2 x 30 watt i 8 ohm kunne spille bra i det hele tatt. Likevel savner jeg ingenting med den koblet på mine Dynaudio Special 25 med driftseffekt 88-89db. De er riktignok 4 ohms høyttalere, men uansett. At man derfor beskriver det som et must å måtte ha forsterkere på flerfoldige hundre watt er derfor uforståelig for meg. Til normalt bruk tror jeg mange godt kan nøye seg med mindre og ikke bør forledes til å tro på dette effekthysteriet.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.903
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg forstår fortsatt ikke det enorme behovet for forsterkerkraft som mange gjør seg til talsmann for. Er det slik at man liker å spille avsindig høyt, eller er det bare en form for elefantsyke der man nærmest kappes om å vise til betydningen av overskudd på krefter? Ut fra denne "sannheten" skulle f.eks ikke min Accuphase E-650 på skarve 2 x 30 watt i 8 ohm kunne spille bra i det hele tatt. Likevel savner jeg ingenting med den koblet på mine Dynaudio Special 25 med driftseffekt 88-89db. De er riktignok 4 ohms høyttalere, men uansett. At man derfor beskriver det som et must å måtte ha forsterkere på flerfoldige hundre watt er derfor uforståelig for meg. Til normalt bruk tror jeg mange godt kan nøye seg med mindre og ikke bør forledes til å tro på dette effekthysteriet.
    Det er nok mest for de som ikke har hørt Accuphase klasse A det K.H ;)

    O
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har hørt Audioflight 100 watt Klasse A, jeg. , med skal ikke gi mig ind på debatten Kl A, AB, D, og hva ellers;)

    Det er ikke for at spille rekord høje lydtryk at overkill forsterkere foretrekkes, ved ikke heit hva det er som giver mig susen.
    Kansje er der mindre mengder av forvrengning og den ubegrensede dynamiske ekspantion, samt evnen til at kapere selv svær komplex musik så som Black Night, live att Prag, m Hans Zimmer.

    Eller om det bare er det faktum at Overkill forsterkere for musiken til at spille helt frigjort av høytalerne.

    Men det er en fascinerende opplevelse.

    Mvh
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.087
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    10
    Har hørt Audioflight 100 watt Klasse A, jeg. , med skal ikke gi mig ind på debatten Kl A, AB, D, og hva ellers;)

    Det er ikke for at spille rekord høje lydtryk at overkill forsterkere foretrekkes, ved ikke heit hva det er som giver mig susen.
    Kansje er der mindre mengder av forvrengning og den ubegrensede dynamiske ekspantion, samt evnen til at kapere selv svær komplex musik så som Black Night, live att Prag, m Hans Zimmer.

    Eller om det bare er det faktum at Overkill forsterkere for musiken til at spille helt frigjort av høytalerne.

    Men det er en fascinerende opplevelse.

    Mvh
    Her kunne det kanskje vært på sin plass med en aldri så liten blindtest?:cool:
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Jeg forstår fortsatt ikke det enorme behovet for forsterkerkraft som mange gjør seg til talsmann for. Er det slik at man liker å spille avsindig høyt, eller er det bare en form for elefantsyke der man nærmest kappes om å vise til betydningen av overskudd på krefter? Ut fra denne "sannheten" skulle f.eks ikke min Accuphase E-650 på skarve 2 x 30 watt i 8 ohm kunne spille bra i det hele tatt. Likevel savner jeg ingenting med den koblet på mine Dynaudio Special 25 med driftseffekt 88-89db. De er riktignok 4 ohms høyttalere, men uansett. At man derfor beskriver det som et must å måtte ha forsterkere på flerfoldige hundre watt er derfor uforståelig for meg. Til normalt bruk tror jeg mange godt kan nøye seg med mindre og ikke bør forledes til å tro på dette effekthysteriet.
    Det er nok mest for de som ikke har hørt Accuphase klasse A det K.H ;)

    O
    jeg har vel Aldrig påstått at Accuphase ikke spiller bra, vis det er tilfelde ska jeg gå ut og vaske munden min.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Har hørt Audioflight 100 watt Klasse A, jeg. , med skal ikke gi mig ind på debatten Kl A, AB, D, og hva ellers;)

    Det er ikke for at spille rekord høje lydtryk at overkill forsterkere foretrekkes, ved ikke heit hva det er som giver mig susen.
    Kansje er der mindre mengder av forvrengning og den ubegrensede dynamiske ekspantion, samt evnen til at kapere selv svær komplex musik så som Black Night, live att Prag, m Hans Zimmer.

    Eller om det bare er det faktum at Overkill forsterkere for musiken til at spille helt frigjort av høytalerne.

    Men det er en fascinerende opplevelse.

    Mvh
    Her kunne det kanskje vært på sin plass med en aldri så liten blindtest?:cool:

    lytte sansen er bedre med kun en sans ibruk, hva mener du mellem Audioflight 100wat Klasse A monster forsterkeren og Accuphase( her vil jeg ihvertilfelde ikke sette penge på hvem der blir Vinderen, bare så det er sagt) eller mellem Klasse A og AB forsterkere generelt?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn